X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
dRxLdRxLSkrevet 02/12-16 09:41 
Kræver HDMI 2.0 en anden kvalitet kabler end f.eks. HDMI 1.3 ?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 02/12-16 09:57, rettet 02/12-16 09:58 
Nej, ikke umiddelbart - medmindre det er over lange afstande. Jeg bruger mine "gamle" standard HDMI kabler til 2.0 4k/HDR uden problemer.
j/k
PlaykidPlaykidSkrevet 02/12-16 11:18 
Har forsøgt at lave et bookmark på min fars android telefon fra firefox browser til startskærmen, men brokker sig over der "ikke er plads på siden", hvad der så end menes med dette. Nogen der har en ide om hvad dette uklare svar betyder?

Har fulgt denne guide:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/how-add-shortcut-website-android
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-16 14:30 
slk486>
Nej, ikke umiddelbart - medmindre det er over lange afstande. Jeg bruger mine "gamle" standard HDMI kabler til 2.0 4k/HDR uden problemer.

Også hvis du skal have 7.1 LPCM lyd samtidig?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 02/12-16 17:59 
Man kan som regel godt regne med at dem der reklamerer med at de er high speed vil understøtte 2.0 funktionerne. Dem der ikke kalder sig high speed virker måske, men der er ingen måde at vide det på uden at teste.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/12-16 02:55 
Nogle der ved, om man kan spille battlefront star wars VR mission. Med standart battlefront 3 spillet kun?
Eller skal man købe dens DLC'er osse? (Rouge one dlc)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 03/12-16 03:03 
Standard er nok.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/12-16 11:03 
Tak :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 03/12-16 11:46 
Jeg oprettede en PlayStation bruger til min søn, så vi ikke behøvede at deles om vores save data, men - ærlig som jeg var - så registrerede jeg ham som 12 år. (sub-account til min konto)

Nu kan han så ikke få lov til at spille noget som helst MP, fordi man skal være 18. Og det ser ud til at det er umuligt at ændre DOB når først profilen er oprettet - hvilket jo egentlig er fornuftigt nok, så børnene ikke kan justere indstillinger når de er alene hjemme.

Seriøst, er det virkelig ikke muligt? Det burde i det mindste være muligt som parent at ændre DOB på ens egne sub accounts.
The medium is the message.
PlaykidPlaykidSkrevet 04/12-16 10:21 
Playkid>
Har forsøgt at lave et bookmark på min fars android telefon fra firefox browser til startskærmen, men brokker sig over der "ikke er plads på siden", hvad der så end menes med dette. Nogen der har en ide om hvad dette uklare svar betyder?

Har fulgt denne guide:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/how-add-shortcut-website-android

Viste sig at være et plads problem på telefonen, men det er tilsyndeladende ikke muligt at tilføje internet genveje til android 6.0 startskærm.
Spiller nu: Halo 3
slk486slk486Skrevet 07/12-16 10:26 
Har et par Steam keys jeg gerne vil sælge - er der en tråd til det?
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/12-16 14:57 
Nogle der kender en side (europa/usa) som sender til danmark.
Jeg leder efter en som kan sende resident evil 7 collection til danmark.

Game.uk gør ikke, den er for tung.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/12-16 14:59 
Prøv Webhallen. De er nogen gange gode til at få de dér US versioner
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/12-16 15:04 
Det er ikke noget på deres hjemme side, tænker du på at spørger dem om at hente en hjem?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/12-16 15:06 
Nåh det kan være at de måske får det tættere på release, så måske kan man skrive til dem om det kan lade sig gøre.
slk486slk486Skrevet 09/12-16 15:07, rettet 09/12-16 15:08 
Jeg tror bare du er for tidligt ude ;)

Hvis du absolut vil putte en ordre ind nu, så http://www.gamestop.com/ps4/games/resident-evil-7-biohazard-collectors-edition-only-at-gamestop/138710.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/12-16 15:11 
Gamestop us. Sender ikke til udlandet :(
Snakket med webhallen, de har ikke planer om at få den.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 09/12-16 15:13, rettet 09/12-16 15:13 
Det plejer de da at gøre? Jeg har da købt spil hos dem - senest for et par måneder siden, men det kan selvfølgelig være de ikke sender lige denne CE.

Den europæiske skulle også komme på Amazon.co.uk, men den er ikke på sitet endnu.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/12-16 15:21 
Mærkeligt.
Brugte du paypal som checkout?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 09/12-16 15:33, rettet 09/12-16 15:37 
Hmm.. Nej, ser ikke sådan ud.

EU modellen er også federe alligevel ;)

Edit: Jeg kan godt bestille den - $40 for shipping - har ikke prøvet via PayPal. FYI: Sidst jeg købte var shipping inkl. forudbetalt told + moms.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/12-16 15:49 
Kan jeg godt se, det var paypal der stoppet mit køb.
Med: only US shipping.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/12-16 16:18 
Ser ud til der ikke er spil med i EU udgaven oO :O
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 09/12-16 16:25 
Ja, men i praksis er det vel ligegyldigt om spillet er med til en højere pris, eller ej til en lavere :)
j/k
SumezSumezSkrevet 13/12-16 13:35, rettet 13/12-16 13:36 
Spørgsmål til de kreative. Jeg har brug for en anordning i stil med den røde del på nedenstående skitse (beklager mine MSPaint-evner)
Svar på dumme spørgsmål-tråden

Altså en klemme man kan sætte på en hylde/vindueskarm, som kan holde et webcam eller lignende, relativt fleksibel med mulighed for at dreje og rotere forholdsvist frit i flere retninger.

Aner ikke rigtig hvad jeg skal søge på, men har fundet et par eksempler på færdige produkter som formentlig vil kunne løse det, men jeg leder efter noget lidt billigere og helst også tilgængeligt i en fysisk butik jeg ikke skal rejse for langt efter:
http://www.4sound.dk/pa/pa-tilbehoer/mikrofonstativer/audix-d-clamp-mikrofonholder
http://www.skiftselv.dk/tablet-holder/tablet-og-mobilholder-bordmontering-klemme-sort/

Det gør ikke noget hvis løsningen er lidt ghetto eller hjemmelavet. Det behøver ikke være fancy, det skal bare fungere. Nogen gode forslag?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 30/12-16 00:29 
Er det ens for disse fjernbetjeninger til PS3, at uanset hvad tast du bruger, så tænder din PlayStation 3?

Det var smart på den til PlayStation 2, der var der kun en knap der gjorde det.

Jeg har nok tændt min PS3 50-60 gange ved en fejl pga dette.
Eller er der forskellige modeller til PS3?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-16 00:32 
Sådan gjorde min også. Det er en af de første fjernbetjeninger med Spider-man fonten. Ved ikke om de nyere med det nye logo er anderledes.

Ja det er pisse irriterende :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/12-16 03:42 
@sumez: Hvad med noget med en sugekop?

https://www.av-cables.dk/smartphone-bilholder/n-a-273.html
SumezSumezSkrevet 30/12-16 08:06 
Jeg overvejede at købe sådan en i Tiger, men kan en sugekop holde ordentligt fat i en malet træoverflade? (som nævnte vindueskarm)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
vyssenvyssenSkrevet 30/12-16 10:15 
Så lægger du bare en jernskive eller glasplade som sugekoppen kan hæfte på....
SumezSumezSkrevet 30/12-16 10:16, rettet 30/12-16 10:17 
Godt jeg har et lager fuld af jernskiver :D
(men god idé, må se om jeg har noget)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WonderboyWonderboySkrevet 30/12-16 13:52 
Hvad kalder man dette psx joystick når man skal oprette det i sin samling

Link...
I love monster land
BankyBankySkrevet 30/12-16 14:46 
Analog Joystick

Link...
JmogJmogSkrevet 01/01-17 13:46 
En Nintendo 3DS (og mange andre apparater), har i standby en LED der skifter op og ned fra fuld lysstyrke til slukket.

Mit spørgsmål til elektronikeksperterne er, om ikke det bruger mere strøm end bare at lyse konstant/fast på et lavt niveau?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/01-17 14:42 
Det kommer an på, hvilken kurve lyststyrken følger.

Men i alle tilfælde bruger LED'en ikke noget støm, der er værd at snakke om.
AV Intelligent Terminal
JmogJmogSkrevet 02/01-17 00:43 
Ok, tak for svar. Er LED'er da sådan generelt vildt lave i strømforbrug?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/01-17 06:50 
Generelt, ja. Og når de ikke skal lyse noget op, men blot være synlige, kan man tillade sig at drive dem med væsentligt mindre strøm. Så jeg vil vove at påstå, at når et stykke elektronik står på standby, er der andre komponenter, som tilsammen bruger en hel del mere strøm end LED'en ;)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 02/01-17 08:28 
Som f.eks. den komponent der får den til at pulsere? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/01-17 09:04 
Som med garanti er en del af systemet som holder maskinen i live/stand-by så det i praksis ikke bruger mere strøm :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-17 00:26, rettet 08/01-17 00:27 
Hvori lå ideen med seperat jord-ledning og ikke fælles jord i skærm på phono-kablerne på gamle pladespillere?

Jeg hjalp en bekendt med at skifte kabler på en gammel Philips pladespiller fra 70'erne og jeg har svært ved at se formålet. Det hele bliver jo alligevel kortsluttet når det tilsluttes phono-indgangen på en forstærker hvor alt er fælles jord (min Yamaha er i hvert fald).

Aner intet om pladespillere andet end at de gamle kræver RIAA-forstærkning og derved dedikerede inputs på forstærkere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/01-17 10:16 
Det har noget at gøre med at undgå ground loops. RIAA-forstærkningen fremhæver 50/60Hz brum meget kraftigt, så den ekstra ledning er beregnet på at skulle kvæle det, hvis det opstår. Det var muligvis mest et problem før i tiden, da jordforbindelser var som vinden blæste.

Jeg har dog ikke meget forstand på ground loops, så det er måske noget vås, det jeg skriver. Men vær forsigtig, hvis du søger på nettet. De fleste Hi-Fi -folk baserer deres viden om strøm og elektronik på overtro og livlig fantasi ;)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-17 14:35 
Haha okay :) Jeg går ud fra at denne ledning ikke eksisterer længere på mange moderne pladespillere?
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 08/01-17 17:36, rettet 08/01-17 17:37 
Jeg ved ikke, om der er separat jord på nye pladespillere, men der er ofte på receiver-siden svjv.
På min NAD-forforstærker er der i hvert fald en "skrue" til jordforbindelsen. Om det er for at den kan bruges med ældre pladespillere eller ej, ved jeg ikke, men min 70'er B&O ville ikke kunne leve uden. En pladespiller får jo genereret en del statisk elektricitet med al den snurren rundt. Selve forforstærkeren har dog ingen jordforbindelse, så jeg ved ikke, hvad det bruges til udover fælles stel.

Mvh den overtroiske pladehipster med en livlig fantasi. ;)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-17 17:52 
Skruen på din forstærker er garanteret til pladespillere :) Er den ikke placeret tæt på "Phono"-indgangen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 08/01-17 17:59 
Ja, det er den helt sikkert. Det jeg mente var, om den kun er til ældre pladespillere. Forforstærkeren er ikke så gammel, så jeg ved ikke om alle forstærkere med en phono-indgang kommer med separat jord eller om de nyeste nøjes med to RCA forbindelser.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 08/01-17 18:03 
Konsolkongen>
Haha okay :) Jeg går ud fra at denne ledning ikke eksisterer længere på mange moderne pladespillere?

Hm. Jeg kan ikke engang huske om der sidder en dedikeret ledning til stel, på min faders Denon pladespiller.
Der er dog en på min forholdsvis nye Pro-Ject, men den er så også noget nær det mest simple design man finder... Kan ikke engang huske om stel-kablet sidder på min Yamaha forstærker, eller om min RIAA havde et eller andet fjas til det. :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Soren47Soren47Skrevet 08/01-17 22:15 
Nu hvor I snakker om pladespillere..
Nogen der har erfaringer med med avancerede pladespillere som denne? Hvor man kan lægge pladen i en bakke og som kan afspille begge sider.
Jeg er blevet lidt forelsket i den :b
Men er lidt bange for at den nemt kan gå i stykker og måske ikke har den bedste lyd.
Men den er så sej!
https://youtu.be/GgAUxJmh5uE
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/01-17 22:23 
Hølmkjær>
Mvh den overtroiske pladehipster med en livlig fantasi. ;)

Jeg skal ikke gøre mig selv hellig. Min egen forståelse af tingene er langt fra på det niveau, hvor jeg ville ønske det var. Men hvis man gerne vil præsenteres for noget af det vildeste bullshit, der findes her i livet, skal man bare kigge ind på et Hi-Fi gør-det-selv -forum.

De professionelle kan også være med.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-17 23:08, rettet 08/01-17 23:12 
:D det er for sindssyge påstande de finder på. Den med timingen må da nemt kunne måles, så det er lidt vildt at de ikke vedlægger dokumentation når de forlanger så vilde priser :)

Edit: Så lige at det var pris per stk...>_<
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/01-17 08:09 
Det har aldrig været billigt at anskaffe sig en sort kone.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 20/01-17 20:19, rettet 20/01-17 20:20 
Min omformer til min japanske Dream Cast er stået af. :-(

Hvor er det billigst og skaffe en ny/anden henne?

Den skal gerne være lidt kraftigere end den sidste som kunne trække 100v
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig