X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Reply
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme"... Se hele indlægget
The medium is the message.
Reply
jaesjaesSkrevet 21/10-16 21:02 
"De to Argon modeller har også den fordel at man kan streame sit musikbibliotek fra en PC - dog ikke højere end CD-kvalitet, så ingen fancy HD musik :)"

Det skulle også være muligt med Chromecast Audio, både fra pc og Mac (har ikke selv nisset med det endnu).

Disse programmer til Mac og pc er vist 'stream hvad du hører':
http://www.addictivetips.com/windows-tips/how-to-stream-audio-from-your-pc-or-mac-to-chromecast/

Og denne Android app skulle kunne suge fra DLNA og en masse andet (Google antyder at der findes noget lignende til iOS):
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bubblesoft.android.bubbleupnp&hl=da
solid snakesolid snakeSkrevet 22/10-16 10:48 
Kan en voksen person få lov og købe en børne menu til sig selv?

Hvor går grænsen, jeg tænker det er ligegyldigt, det er bare en mindre omgang mad, hvis det er en børnemenu, og hvad nu hvis man ikke kan spise en voksen menu.

Det virker lidt skørt, i et pizzaria kan man jo godt købe en børne pizza uden problemer. Men i den nye grillbar der er åbnet i Esbjerg, kan man ikke få lov.

Jeg mener, hvis det ikke står i menukortet, at det kun gælder for børn under f.eks 12år, kan ejeren ikke nægte og sælge en børnemenu.

Eller er jeg helt galt på den?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BeanoBeanoSkrevet 22/10-16 13:35 
Er du blevet nægtet børnemenu?

Ser ikke nogen grund til de overhovedet vil gøre det.
millenniummillenniumSkrevet 22/10-16 14:39 
Prøv at forklare grillbarens ejer, at han er en virkelig dårlig forretningsdrivende. :)
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 22/10-16 14:42 
Det skøreste er vel egentlig at hvis det havde været takeaway, så havde han godkendt det uden at blinke, for så kan han jo kun gå udfra det er til et barn.
BeanoBeanoSkrevet 22/10-16 14:50, rettet 22/10-16 14:51 
Hvis noget af en eller anden grund nægter det, er det vel aldersdiskrimalisering ;)
solid snakesolid snakeSkrevet 22/10-16 19:39 
Første gang jeg var der, var det okay med en børnemenu, næste gang var det ikke.

Jeg tænkte det er ejeren vel i sin fulde ret til og bestemme. ;-)

Det er mere bare et spørgsmål, fordi jeg ikke synes det giver mening.

Som Jmog siger, havde det været takeaway er det intet problem.

Så jeg ville bare hører, er der regler for det?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BeanoBeanoSkrevet 22/10-16 20:47, rettet 22/10-16 20:48 
Jeg er rimeligt overbevist om at man som restaurantør i princippet ikke må nægte at servere for udvalgte kundegrupper, ud over alkohol og tobak hvor der naturligvis er alderskrav. Men jeg kan ikke citere en lov, så kun en antagelse ;)

Omvendt... så er der i dit tilfælde tale om Esbjerg hvor kun gadens lov tæller :D
solid snakesolid snakeSkrevet 22/10-16 22:47 
Ha ha ha i Esbjerg..

Jeg ville også mene du har ret, men jeg gør nu ikke mere ved det.
Jeres svar er ganske fint, også blev jeg så klog. ;-)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
WonderboyWonderboySkrevet 23/10-16 12:19, rettet 23/10-16 12:19 
Hvordan gør man hvis man vil have sin facebook profil på standby uden at miste noget billeder og opslag på min væg og alt det andet?.
Og kan man sætte sin profil her på playright på standby?.
I love monster land
JmogJmogSkrevet 23/10-16 12:59 
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/10-16 12:59 
Log ud = standby!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 24/10-16 10:22 
HVOR kan man prøve Playstation VR i københavnsområdet?

Har ikke lyst til at købe noget jeg ikke kan prøve først. :)
The medium is the message.
QQSkrevet 30/10-16 19:39, rettet 30/10-16 19:41 
Nu hvor Canada har indgået en frihandelsaftale med EU, slipper vi for at betale told på varer fra Canada. Betyder det så, at det kan betale sig at handle hardware der? Jeg overvejer at købe hardware til et PC-build, men jeg kan ikke helt regne ud, om det er dumt i forhold til garantier osv.

Strømforsyningen køber jeg naturligvis her i 220v-land.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 30/10-16 22:20 
Der går nogle år før det reelt træder i kraft. Og der vil være canadisk garanti/reklamationsret på varerne.
slk486slk486Skrevet 30/10-16 22:27 
Nice, så risikerer man ikke noget ved at handle hos VGP :)
j/k
NaieraNaieraSkrevet 31/10-16 00:55 
Amazon.ca sender med DHL eller UPS, og i øvrigt rimeligt billigt. De sender dog ikke spil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
--Skrevet 01/11-16 15:14 
Ikke så ofte jeg handler der, men er Zavvi ikke engelsk? Har lige fået en post DK opkrævning nemlig :S?
Spiller nu: Animal Soccer World
XiwanaXiwanaSkrevet 01/11-16 15:18 
Har de ikke altid sendt fra Jersey, der formelt set ikke er en del af EU og derfor underlagt særlige im- og eksportregler?
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 01/11-16 15:20, rettet 01/11-16 15:20 
Ikke altid nej. De fleste ting jeg har modtaget derfra er sendt via forskellige steder i fastlands-Europa. Men ja, deres forretning ligger vist på en af kanaløerne udenfor EU.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 01/11-16 16:38 
Totalt træls, når opkrævningen lyder på 188kr. og spillet har kostet £13 :\ Troede egentligt at jeg ikke skulle bekymre mig om den slags, når det er et UK firma :/
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 01/11-16 20:11 
Det er meget forskelligt, hvor deres pakker kommer fra, så man kan desværre aldrig være sikker :(
j/k
NaieraNaieraSkrevet 01/11-16 20:16, rettet 01/11-16 20:55 
De har lige sendt mit eksemplar af Outlaw Star på Blu-ray, over en måned før udgivelsesdato, fra Stoke ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
--Skrevet 01/11-16 20:18 
Jeg har skrevet til dem, at jeg regnede med at slippe for den slags, nu hvor de holder til i UK, samt vedhæftet kopi af opkrævningen.

Bliver spændende at se hvad de foreslår af løsning. Worst case må være, at jeg ikke betaler, spillet ryger retur og de overfører de £13 tilbage.
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 01/11-16 20:24 
Fra deres terms:

Orders with a delivery address outside the UK may be subject to import duties and taxes (including VAT) which are levied once a delivery reaches your destination country. Any such additional charges must be borne by you. You should note that customs policies and practices vary widely from country to country. We recommend that you contactyour local customs office for information.

Men du kan selvfølgelig være heldig.

Jeg har lært altid at undersøge den slags på forhånd :)
j/k
--Skrevet 01/11-16 20:28 
Øv :/ Ville nu gerne have Kholat, dog synes jeg ~300 kr. virker som et anstrengende beløb, ift. £13 :P
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 01/11-16 20:32 
Ja, det er lidt dyrt købt :)
j/k
JmogJmogSkrevet 01/11-16 23:03 
m1chelsen>
Jeg har skrevet til dem, at jeg regnede med at slippe for den slags, nu hvor de holder til i UK, samt vedhæftet kopi af opkrævningen.

Bliver spændende at se hvad de foreslår af løsning. Worst case må være, at jeg ikke betaler, spillet ryger retur og de overfører de £13 tilbage.

Men det er jo netop det - de holder IKKE til i UK. Det er derfor deres priser er så lave. De er uden moms. Du har desværre ikke noget at komme efter.
--Skrevet 01/11-16 23:38 
Ja okay. Så blev jeg nok bare forvirret af at priserne stod i £, og der i bunden af siden står: "© 2016 The Hut.com Ltd, a company registered in England and Wales (company number 5016010) whose registered office is at Meridian House, Gadbrook Park, Gadbrook Way, Rudheath, Northwich, Cheshire, UK, CW9 7RA."
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 01/11-16 23:43, rettet 01/11-16 23:43 
For your records, your original query was:

I have just received a bill from customs (188 DKK). I was under the impression that Zavvi was a UK company, and thus sent from the UK. I wish that I would have been aware of this before placing my order. How do we fix this?

Best regards,

Thomas


One of our customer services advisors has reviewed your query and we are able to confirm the following:

Hello Thomas,

Thank you for getting in touch about the customs charge that you have incurred.

I'm very sorry that this has happened, your order was sent from our Guernsey warehouse which goes through a customs process.

I am more than happy to add £23 of credits on to your account to cover this cost or if you would like a refund then please let us know to confirm which you would prefer.

Once again I am very sorry for any inconvenience this may have caused to yourself.

If there is anything else that we can do, then please do not hesitate to get in touch and a member of our team will be happy to help.

Kind regards,

Alex

Zavvi.com Customer Service Team

If you have any further questions, please login to Your Account where you will be able to request more information.

We try to make contacting us as easy and convenient as possible and want to answer all your questions fully. Our Frequently Asked Questions may be able to provide you with the answer you are looking for.

To respond to this thread, please log into your online account and reply through the message centre.

Many Thanks,
Alex Jeffs

zavvi Team
Spiller nu: Animal Soccer World
JmogJmogSkrevet 02/11-16 00:32 
Wow, det er godt nok flot af dem.
SumezSumezSkrevet 02/11-16 08:09 
Ja, det havde de ikke behøvet. De vil virkelig gerne holde på deres kunder, og ved nok godt at mange bestiller derfra og håber at tingene går ubemærket igennem...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 02/11-16 08:40 
m1chelsen>
Ja okay. Så blev jeg nok bare forvirret af at priserne stod i £, og der i bunden af siden står: "© 2016 The Hut.com Ltd, a company registered in England and Wales (company number 5016010) whose registered office is at Meridian House, Gadbrook Park, Gadbrook Way, Rudheath, Northwich, Cheshire, UK, CW9 7RA."

:D

Du var heldig der, m1chelsen :)
j/k
--Skrevet 02/11-16 09:11 
Vil det sige, at man i teorien ikke aner hvor diverse virksomheder sender fra? Ville man fx kunne komme ud for i DK, at et firma har en dansk hjemmeside hvor de sælger produkter, hvorefter de sender tingene direkte fra fx USA, hvorefter man bliver opkrævet moms / told?
Spiller nu: Animal Soccer World
XiwanaXiwanaSkrevet 02/11-16 09:21 
Det er der flere eksempler på. Se bare på wowhd. De har bla. dansk hjemmeside m. danske priser, men sender alt fra østen med stor risiko for ekstraopkrævning.
[inspirational quote here]
slk486slk486Skrevet 02/11-16 09:34 
Ja, desværre. Bedste råd er bare altid at undersøge hvor de sender fra, ligegyldigt hvor virksomheden har hovedsæde.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 02/11-16 12:48 
Xiwana>
De har bla. dansk hjemmeside m. danske priser, men sender alt fra østen med stor risiko for ekstraopkrævning.

Det er meget lang tid siden at Wow HD sendte fra "østen". De er nu en del af DirecToU, som også ejer en række andre butikker som DVD Pacific, Deep Discount DVD, DVD Planet, osv. Det meste sendes fra en dropshipper i Kentucky. Per mine erfaringer er risikoen for at blive snuppet meget, meget lille, men det KAN selvfølgelig ske.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 03/11-16 05:06 
Vi kender alle sammen udtrykket "firstworld problem". Og ulandene kendes som "tredjeverdenslande". Men hvad er egentlig definitionen på "andenverdenslande"?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 03/11-16 05:28 
Det tidligere Sovjet, Kina, Albanien, Jugoslavien og lignende fra "østblokken", hører til under "den anden verden"
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 03/11-16 15:00 
Takker. Giver mening nu jeg tænker over det.
DarklynoonDarklynoonSkrevet 04/11-16 16:36 
er der nogle der kan forklarer mig hvad forskellen er på fifa piont/fifa coins, og evt hvor fifa coins købes. jeg har en dreng som ønsker sig fifa coins.

jeg har søgt på nogle sider der virker som om man køber en konto med coins på

nogen der kan hjælpe?
Mortal Kombat the mother of all fighting games
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/11-16 17:32 
Som jeg kunne læse mig frem til, så er Fifa Points deres microtransaction currency - imens Fifa Coins enten kan købes for disse Points, eller optjenes ved at spille online.

http://www.eurogamer.net/articles/2016-10-14-fifa-17-coins-how-to-earn-fifa-coins-quickly-and-for-free-in-ultimate-team

Ift. at købe/sælge coins (hvilket vist kun virker ved at købe en hel konto, som du skriver). Er det vist teknisk set ikke ulovligt, så det er nærmere bare op til folks egen moral. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
ElgenElgenSkrevet 08/11-16 17:38, rettet 08/11-16 17:45 
Okay, jeg har ikke interesseret mig PC-hardware og i særdeles grafikkort siden min sidste stationære PC. I den sad der et Savage 3D og den kørte Windows XP.

Nå, min søn har en Acer Aspire TC-105 hvor der sidder et Radeon R5-235 i. Han kan godt spille Overwatch rimeligt flydende, men "det ser ikke pænt ud", siger han.

Jeg har fået et GeForce GT640-1GD3-L forærende. Da alle disse tal og betegnelser er fuldstændig sort snak for mig, lyder mit spørgsmål:
Vil det kunne betale sig at skifte til GeForce-kortet? Vil det være en forbedring?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 08/11-16 18:26 
Ja, absolut en forbedring, så skift dem endelig.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ElgenElgenSkrevet 08/11-16 18:48 
Takker for info };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
spectrespectreSkrevet 09/11-16 23:49 
Når man sætter et kabel i dualshock 4 controlleren hvorfor sender den så ikke signaler igennem det? Kan det virkeligt passe at den pis controller stadig er forbundet trådløst selvom der er kabel i?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
WonderboyWonderboySkrevet 10/11-16 14:10 
Nogle der ved om det koster penge at få en montør fra yousee ud og tjekke antennedåsen i vægen?, da stikket til tv er meget løst så stikke næsten ikke sætter fast når man stikke den ind, men ved ikke om det koster noget hvis de siger der ikke er noget galt med det når de kommer og kigger?.
I love monster land
NaieraNaieraSkrevet 10/11-16 14:30, rettet 10/11-16 14:31 
Jeg synes du skulle prøve at ringe til dem og spørge (det koster i hvert fald ikke noget), men under alle omstændigheder vinder jeg:

Svar på dumme spørgsmål-tråden

;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 10/11-16 14:34 
Uden at Google noget, pop-quiz...

Er et Visa/Dankort et kreditkort eller et debetkort...?
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 10/11-16 14:52, rettet 10/11-16 14:54 
I forhold til internetbutikker er det et kreditkort. Eftersom pengene tages direkte fra din konto er det på sin vis et debetkort, men i praksis er det lige så smart som et kreditkort. Vi har et ret godt system her i landet, på den front.


Forbrug.dk forklarer det dog bedre
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Username
Password
Remember me