X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
BeanoBeanoSkrevet 27/02-16 18:14 
Om ikke andet, hvis skidtet går i stykker har jeg en undskyldning for at købe et bedre sigte ;)
OdinOdinSkrevet 27/02-16 23:11 
Hvem skal du skyde?
BeanoBeanoSkrevet 28/02-16 08:09 
Ikke nogen hvis jeg kan undgå det - nøjes med skydeskiver og lign :)
OdinOdinSkrevet 28/02-16 11:54 
Æv. Jeg havde ellers en liste jeg gladeligt ville dele med dig.
BeanoBeanoSkrevet 28/02-16 12:46 
Ha ha ha :D
WehnerWehnerSkrevet 28/02-16 12:54 
Jeg spillede en kort overgang airsoft, eller hvad man nu kalder det, og der brugte mekanikerne nogle gange loctite, når de ordnede de forskellige softguns.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 01/03-16 10:39, rettet 01/03-16 10:42 
Var Max Headroom rent faktisk computer-skabt eller var det en mand med gummi-make up...?

Han blev jo både anvendt i tv-serien med også som talkshow-vært, og dengang kunne man nok ikke rendere 3D grafik on the fly, methink.

(Ja, jeg kunne sikkert Google det, men ville lige tjekke om nogen her i P:R havde deres parat-viden klar).


EDIT: nevermind ... nu googlede jeg det selv. Kunne ikke vente. :)
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 01/03-16 12:12, rettet 02/03-16 08:12 
Stift jakkesæt, ansigtsproteser og makeup - ikke ulig Kryten fra Red Dwarf. Baggrundene var dog computerskabte.

Det er imidlertid virkelig pudsigt at du bringer serien op netop nu, for jeg gik nemlig igang med den her i weekenden efter at have modtaget den i fødselsdagsgave af mine kære viv. Jeg har ikke set den siden den rullede over skærmen i senfirserne.
millenniummillenniumSkrevet 01/03-16 12:38 
Ja, som barn var jeg overbevist om at Max var computerskabt, og fattede ikke hvordan han så kunne interviewe folk. Så avanceret var CGI alligevel ikke i 80'erne.

Jeg dyrkede også tv-serien, men er bange for at den lave produktionsværdi skinner lidt for tydeligt igennem idag. Men det trods, så havde serien virkelig nogle vilde og meget realistiske fremtidsvisioner om f.eks. big data, kommercielle kræfter, reklamer og tv-kultur.

Come look at this.
Oh my God. This TV has an off-switch.
That's illegal.

:-D
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 01/03-16 13:33 
Du rammer lige præcis hovedet på sømmet. Det er idérigdommen og de dystopiske visioner der gør serien enormt skæg at se idag. Skuespillet var allerede dengang karikeret og over the top, og bortset fra Max løftede produktionsværdierne sig ikke over B-filmsniveau. Men det er netop noget der tæller til seriens fordel; at serien virkede effektmæssigt bedaget og fjollet allerede dengang. Det gør bare at idéerne står så meget klarere set med 2016-øjne, hvor mediekonglomerater forlængst har taget styringen med den politiske magt, hvor clicks, likes og seertal betyder alt i den globale og altopslugende popularitetskonkurrence, hvor nyhedsindustrien knapt kan se takt og tone i bakspejlet længere og det hele bare bliver pumpet ind i fjæset på os forbrugere, der er godt igang med at underholde os selv til døde via mobile signalsprøjter vi godvilligt sidder med øjnene klistret til hver eneste dag.

Den serie vidste præcis hvad den ville og man har ikke lavet noget der ligner den hverken før eller siden.
SumezSumezSkrevet 01/03-16 22:33 
Det er faktisk utroligt så spot on de har ramt looket fra tidlige 3D-animationer (især FMV'er fra 32-bit generationen) de har ramt med en mand i udklædning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 02/03-16 09:25 
Max Headroom reboot nu! :) Samme historier, større budget, tak.

Var hende Amanda Pays ikke lidt af en hottie??
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 02/03-16 11:21, rettet 02/03-16 11:21 
Var hende Amanda Pays ikke lidt af en hottie??

Det er bestemt muligt. Mine præferencer ligger dog et helt andet sted, så det må andre nok hellere besvare. ^_^
Men enig i mere Max Headroom. Jeg kan dog ikke se hvem pokker der kunne løfte arven fra Matt Frewer. Han ER Max.
millenniummillenniumSkrevet 02/03-16 13:23 
"Two minds but with one single memory" :-D
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 07/03-16 15:16, rettet 07/03-16 15:17 
Hvis man er kommet til at trykke ja til at min bærbar skal huske mit password til min email konto, hvordan gør man så hvis man ikke vil have den til at huske det?.
I love monster land
dchangdchangSkrevet 07/03-16 15:26 
På Chrome kan du gå ind under flere værktøjer og vælge slet browserdata. Her kan man også vinge af i adgangskoder. Kunne forestille mig de fleste browsere har den mulighed.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WonderboyWonderboySkrevet 07/03-16 15:28 
Okay det prøver jeg og ser om det lykkes :-) Takker :-).
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 07/03-16 15:30 
Kan det passe på Chrome at det er helt oppe i højre hjørne at den menu er?.
I love monster land
dchangdchangSkrevet 07/03-16 15:41 
Jeps, de tre streger oppe i højre hjørne.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 09/03-16 09:53 
Jeg har tre store kasser fulde af pap-bigboxes fra 90'er PC spil, samt en bunke originale æsker til konsoller som jeg endnu ikke vover at smide ud. Problemet er naturligvis opbevaring.

Er det sikkert at sætte kasserne op på loftet? Vores tag er naturligvis ikke isoleret, da isoleringen er mellem loftet og stueetagen, så jeg forestiller mig at der er risiko for frost-temperaturer om vinteren. Tænker at jeg sikkert bare er over-nervøs, men ville hade at se en hel samling formålsløse papæsker tage skade som følge af vejret. Er der nogen særlige forholdsregler jeg bør tage, eller skal jeg overveje at finde et andet sted at opbevare den slags?
Alt er opbevaret i hårde plastic-kasser for at beskytte imod mus, osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/03-16 10:14, rettet 09/03-16 10:15 
Ud over opbevaring i plastik kasserne, vil jeg anbefale at anvende klare plastiksække og lukke tæt med kabelstrips. Plastik kasserne er ikke tætte nok og der vil helt sikkert komme fugt til ellers.
fumfumSkrevet 09/03-16 10:32, rettet 09/03-16 13:48 
Ting der kommer på loftet har en tendens til aldrig at komme ned igen. Og når de kommer ned, efter din død, er det lige til at smide ud.

EDIT: Måske skulle der have været en smiley i enden. Det var ikke ment så deprimerende som det åbenbart læses. :-)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
BeanoBeanoSkrevet 09/03-16 10:33 
Så dystert, geesh! :D
KTCKTCSkrevet 09/03-16 10:51 
Shit, det var godt nok "instant depression" i komprimeret form.

Hovedproblemet med opbevaring på loft, og hvorfor mange ting bare smides ud, er primært fordi visse materialer smuldrer og knækker med tiden, specielt hvis de ikke opbevares optimalt.
Jeg tror dog godt spilæskerne kan bevares ved den anbefalede metode.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 09/03-16 11:01 
Mange tak. Der er ikke noget man evt. kan gøre for at "fore" kasserne (som faktisk kan gøre en forskel, vel at mærke)? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/03-16 11:08 
Plastiksække inden i kasserne som jeg anbefalede :)

Evt. en tætningsliste (købes i et byggemmarked) på kanten af kassen så låget slutter tættere, tror bare ikke det er mere effektivt da det ikke vil være helt tæt.
millenniummillenniumSkrevet 09/03-16 11:26 
Jeg har en kasse i kælderen (heldigvis en tør kælder med fornuftig temperatur, så der kan både stå hardware og æsker uden risiko). Jeg har dog kassen pga drømmen om mancave, som forhåbentlig sker inden jeg dør. :-D
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 13/03-16 13:46 
Vi skal flytte næste søndag (d. 20. marts og frivillige hjælpere er velkomne til at melde sig), og vi skal have vores opvaskemaskine med.

Nu er det første gang jeg har prøvet at flytte sådan en opvaskemaskine, men jeg forestiller mig at den er lettest at flytte hvis der ikke er vand i bunden af den (no shit Sherlock ;)).

Så hvordan får man nemmest vandet ud?
Eller spurgt på en anden måde, laves opvaskemaskiner typisk med en funktion eller mekanisme der gør dem nemme at tømme for vand, uden at man skal klodse den op og bruge en hævert?

Opvaskemaskinen er en Bosch SuperSilence.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 13/03-16 14:06 
Nu har jeg aldrig selv haft en, så det er sikkert (passende til tråden) et dumt spørgsmål: Hvorfor er der vand i den, når den ikke er i brug?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/03-16 18:42 
@dRxL
Det lykkedes mig at finde en manual på nettet for et andet mærke.
Deri stod der bare, at man skulle frakoble alle ledninger og slanger ved flytning, men desværre intet om hvordan man dræner maskinen.

Ved ikke hvad Bosch selv siger i deres manualer, da man skal bruge et E-nr fra selve maskinen for at downloade deres. ( http://www.bosch-home.dk/service.html )


@Jmog
Tror umiddelbart det er så hele maskinen ikke begynder at lugte af kloak, hvis den skulle stå i et par dage uden at blive brugt.
Det er dog kun et gæt. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 13/03-16 21:04 
Spørgsmål til dem som købte legetøj i BR i 80'erne...

I en periode kunne man købe nogle store pistoler af gennemsigtigt plastik (rød eler blå), som skød nogle ret store bordtennis-lignende bolde ud med luft. Der var et kammer som kunne holde cirka tre - fire bolde. Vidst nok en ret smart og simpel konstruktion.

Nærmest alle børn havde en i min barndomsby. Det var sådan et legetøj som alle havde, ligesom en frisbee eller yo-yo.

Hvordan var det de så ud? Jeg har google efter billeder af dem, men forgæves.

Andre end mig som kan erindre denne klassiske BR-pistol?
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 13/03-16 22:37 
Måske de her kunne hjælpe måske?.

Link...
I love monster land
spectrespectreSkrevet 17/03-16 17:08 
Er spil købt på eShop og Virtual Console låst til konsollen eller ens NNID?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Le RoofLe RoofSkrevet 17/03-16 17:17, rettet 17/03-16 17:17 
Konsollen :(
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Mes1983Mes1983Skrevet 17/03-16 17:24 
millennium>
Spørgsmål til dem som købte legetøj i BR i 80'erne...

I en periode kunne man købe nogle store pistoler af gennemsigtigt plastik (rød eler blå), som skød nogle ret store bordtennis-lignende bolde ud med luft. Der var et kammer som kunne holde cirka tre - fire bolde. Vidst nok en ret smart og simpel konstruktion.

Nærmest alle børn havde en i min barndomsby. Det var sådan et legetøj som alle havde, ligesom en frisbee eller yo-yo.

Hvordan var det de så ud? Jeg har google efter billeder af dem, men forgæves.

Andre end mig som kan erindre denne klassiske BR-pistol?

Vi havde de her Ball shooters i Legoland da jeg arbejdede der for nogle år siden. De mindede mig i hvert fald om dem fra 80'erne.

http://brickset.com/sets/851591-1/Piraka-Ball-Shooter
OdinOdinSkrevet 17/03-16 17:41, rettet 17/03-16 17:42 
Det er en anden type våben end dem millennium søger. Dem I havde i LegoLand var re-brandede Nerf ball blasters:
http://nerf.wikia.com/wiki/Ball_blaster_%28blaster_type%29
Helt specifikt deres Blast Ballzooka.
Disse skyder med bløde skumbolde og ikke de hårdere bordtennis-agtige plasticbolde som de gamle BR-våben skød med.

(Ja, jeg er pensioneret Nerf Oberst, ok?)
Captain NCaptain NSkrevet 18/03-16 08:10 
Jeg begriber ikke Nintendo og deres paranoide forhold til Demoer :/
For det meste når man downloader en demo fra e-shoppen er der en limit på at du kan prøve den 30 gange, men nogle gange er det mindre.

Jeg kan virkelig ikke se fornuften i det. Hvis du ikke har købt spillet efter 30 gange at ha' spillet demoen så gør man det nok aldrig.
Jeg vil sige det har den præcis modsatte effekt af hvad en demo bør. Jeg har slet ikke lyst til overhoved at spille dem når jeg ved at jeg har begrænset brug af dem.
Nintendo tager altså virkelig nogle mærkelige beslutninger :/
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
SumezSumezSkrevet 18/03-16 09:26, rettet 18/03-16 09:27 
Det er komplet åndssvagt. I praksis er det irrelevant, for jeg er ret sikker på at jeg meget sjældent har spillet nogen demo mere end 4-5 gange. Jeg kan forstå det hvis det var en ny måde at demonstrere et spil på, og tillade at man kan spille hele det fulde spil X antal gange, men de demoer man får nu om dage er jo ikke engang i nærheden af at være særlig fyldestgørende. Vi er meget langt fra Apogee-dagene. :)

Måske er de bange for bugs der åbner for mere af spillet end det ønskede eller sådan noget? Ok, jeg skyder lidt i blinde...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WonderboyWonderboySkrevet 18/03-16 21:02 
Er det bare mig eller min computer som ikke kan det hele inde på tvspil.dk?
Hvis jeg feks går ind på samling og vil trykke på Nintendo Entertainment kommer dette frem
lscgid: execve():/hsphere/local/home/dehli118/tvspil.dk/cgi-bin/collect/samling.cgi: Permission denied

Link...
I love monster land
JmogJmogSkrevet 18/03-16 21:11 
Det er fejl på sitet.
WonderboyWonderboySkrevet 18/03-16 21:38 
Okay takker :-)
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 18/03-16 23:58 
Samler han ikke mere Brian Dehli fra tvspil.dk ?, synes bare at hans side ikke køre rigtigt og

Sidste nyt i Samlingen.

03.01.10
New Super Mario til Wii.
de er jo over 5 år siden han har fået noget nyt, virker mærkeligt?.
I love monster land
spectrespectreSkrevet 22/03-16 16:47 
Kom lige til at se at min Yoshi's Island og Starwing til SNES har forskellig region på mærkaterne? der står SCN på label foran, men UKV bagpå? De ligner ikke repro cartridges da mærkaterne sidder som de skal og labels er skarpe. Kan dog ikke finde min SNES bit, så jeg kan åbne skidtet.

Er det standard for SCN spil at de har en UKV label bagpå? Faldt over nogle på et svensk forum der konstaterede det samme.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
ElgenElgenSkrevet 22/03-16 19:14 
Er det muligt at se sæson 3 af The 100s på lovlig vis i Danmark? Fx via een eller anden streaming/pay-per-view-tjeneste?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 22/03-16 19:30, rettet 22/03-16 19:35 
Hulu har den. At få adgang dertil er måske ikke helt vildt simpelt, men det er der jeg har set serien fra starten.

Du kan selvfølgelig også oprette en amerikansk iTunes-konto og købe gavekort dertil. Vudu er også en mulighed.

EDIT: Hulu plejer kun at have de fem seneste afsnit, og det gælder så os' for De 100...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 27/03-16 11:36 
Måske mere et dumt panel-spørgsmål...

Hjemme hos mine forældre har jeg gemt meget af mit gamle favorit-LEGO fra 80'erne: Rum-LEGO, både små og store fartøjer med manual og noget af æskerne.

Jeg bruger det aldrig, det samler støv, jeg kan ikke have det stående fremme og jeg prøver at begrænse mit samleri så tingene ikke ender med at eje mig. Men jeg elsker denne serie og det har stor affektionsværdi fordi jeg har samlet det som barn i 80'erne. Hvis man sælger det, får jeg aldrig noget lignende tilbage.

Kære PlayRight panel, hvad burde jeg gøre...?
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 27/03-16 12:28 
Behold det. Jeg har hørt så mange historier fra venner og kolleger om barndomslegetøj de har solgt og de ender allesammen på samme måde: Med forskellige permutationer af sætningen "Kæft hvor det ærgrer mig".
Jeg har også i mit voksenliv fortrudt hver eneste Star Wars-, Transformers-, He-Man og Action Force-figur jeg solgte i min ungdoms idioti.

Havde det været nogle ting du havde erhvervet dig i dit voksenliv og som derfor ikke havde den store affektionsværdi for dig, havde mit råd nok været et andet. Men det er det ikke. Det er din barndom.

Min lillebror går lige nu gennem en periode af udpræget tumpethed, hvor han har skilt sig af med alle sine ting fra barndommen (inklusive alle sine videospil) fordi han har fået kone og barn og nu skal til at bo og agere som en "rigtig voksen".
Vel vidende hvor meget han kommer til at ærgre sig senere, besluttede jeg at købe rub og stub af ham og har tænkt mig at give ham det hele tilbage når ærgrelsen sætter ind om nogle år.
dRxLdRxLSkrevet 27/03-16 12:30 
+1
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 27/03-16 12:40 
Enig med Odin. Behold det, eller vil du ærgre dig senere.
millenniummillenniumSkrevet 27/03-16 13:30, rettet 27/03-16 14:06 
Jeg ønsker også at beholde det, men har et par stemmer i hovedet. Dels Tyler som siger "things you own end up owning you" og George Clooney i Up in the Air, som beskriver rygsækken med alle de ting vi har, og hvor meget stropperne så strammer om skuldrene.

Det er jo ikke kun mit rum LEGO, men også tegneserier og old school spil som kommer med i regnestykket.

Affektionsværdi kan være en hård byrde, hvis man prøver at simplificere sit liv og ikke eje mere end det man har brug for. :)
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig