X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
Soren47Soren47Skrevet 29/03-15 16:23, rettet 29/03-15 16:28 
Tak! :)
Kunne ikke finde noget ved at søge på de græske bogstaver :b
Søgte også spillets navn og 'disc' på nettet. Der fandt jeg ikke noget. Tænkte dog ikke langt nok til at inkludere PAL i søgestrengen :b
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/03-15 16:41 
dRxL:

Det er bananstik som Wonderboy skriver. Men er der ikke almindelige skrueterminaler i højttaleren/forstærkeren? I så fald kan du bare strippe ledningen og skrue den fast deri.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 31/03-15 21:44 
Har bare set det bliver brugt meget i tøj reklamer.feks. og tænkte på hvad de mener med det?.


Jmog>
Wonderboy>
Hvis man skal oversætte essentials til dansk hvad bliver det så?.

Siden du skriver det i flertal gætter jeg på du mener det i sammenhængen "the bare essentials". Så betyder det "det absolutte minimum". Eller "livsfornødenhederne".
I love monster land
JmogJmogSkrevet 31/03-15 23:46 
Bruger de det i en sætning?

Siden det er tøjreklamer, så kan det dog næsten kun være i betydningen "det du bare bør have".
dchangdchangSkrevet 01/04-15 21:42 
Min lillebror vil gerne have en større harddisk i sin Xbox 360 Slim 4GB, vi har købt et løst kabinet og jeg havde troet at jeg bare kunne tage en random harddisk med hjemmefra og så ville det virke. Men det gør det ikke.

Det kan ikke svare sig at købe en officiel MS. Har i nogen forslag ellers? Skall det være et bestemt mærke eller model?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
fumfumSkrevet 01/04-15 22:42 
Er der ikke et eller andet med, at den skal formateres til et xbox filsystem?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
OdinOdinSkrevet 02/04-15 01:14 
Det kan ikke svare sig at købe en officiel MS.

I beg to differ.
Det *kan* lade sig gøre at bikse det sammen selv, men det er besværligt, kræver at du har adgang til en stationær PC med en BIOS med legacy-indstillinger for ATA, og med mindre du allerede har en af de få kompatible diske liggende, kommer du højst til at spare ca. 200kr. Har du ikke en kompatibel disk, skal du til gengæld være *helt* sikker på at få købt den rigtige slags i første hug, for ellers kommer løsningen alligevel til langt at overstige prisen for en officiel Microsoft-disk.

og jeg havde troet at jeg bare kunne tage en random harddisk med hjemmefra og så ville det virke. Har i nogen forslag ellers? Skall det være et bestemt mærke eller model?

Western Digital Scorpio i en af følgende serier: BEAS/BEVS/BEVT/BPVT/LPVT/BEKT/BJKT/BPKT/BUDT/HLFS/BLFS op til 500GB. Det fleste er udgåede og svære at finde - og det SKAL være en af de diske. Ingen andre diske fungerer, idet 360'eren kigger efter en specifik signatur.

Derefter skal du gennemgå en omfattende klargøringsproces, der er beskrevet flere steder på nettet - bl.a. her:
http://digiex.net/guides-reviews/console-guides/xbox-360-guides/3152-hack-250gb-320gb-500gb-sata-harddrive-work-xbox-360-xbox-360-slim.html

In all honesty, så er det ikke tiden og besværet værd for de få kroner du sparer.
solid snakesolid snakeSkrevet 02/04-15 19:28 
Hvad skal man bruge, for at få limrester af plastic?

Sprit duer ihvertfald ikke..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BeanoBeanoSkrevet 02/04-15 19:37 
Rensebenzin og evt. lidt alm. glasrens på en blød klud til at efterrengøre.
Soren47Soren47Skrevet 02/04-15 19:37 
Jeg har ellers lige gjort det med sprit :b
Det lim som er under klistermærker :)
solid snakesolid snakeSkrevet 02/04-15 19:39 
Dette er ikke det lim under klistermærker, men noget der er limet sammen. ;-)
Jeg prøver jeres tip. Tak for dem. :-)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Captain NCaptain NSkrevet 04/04-15 16:14 
Er stødt på et problem.
Jeg satte min computer i sleep mode her i går og tog stikket ud.
Nu her idag da jeg så tænder den, syntes jeg belysningen er ret lav, så jeg prøver at skrue den op (Fn + højre/venste piletast)
Men af en eller anden grund virker den overhoved ikke. Jeg kan stadig skrue op og ned for lyd men belysningen er fortsat lav.
Har prøvet at være inde og rode på instillingerne for batteri og belysning og justere på det der, men uanset hvad jeg skrue den op på sker der ingenting.
Nogen der hvad hvad pokker problemet kan være?

Model: Acer Aspire V3 -772G
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
JmogJmogSkrevet 04/04-15 17:48 
Sluk den helt. Hiv batteri ud. Tænd den med laderen i.

Gør det en forskel?
WonderboyWonderboySkrevet 05/04-15 21:59 
Har fundet dette billede på nettet som i link, kan man få lavet det som foto hos en fotohandler på nettet?, er ikke så meget inde i sådan noget nemlig og kan man lave det i forskellige størrelser ?.

Link...
I love monster land
JmogJmogSkrevet 06/04-15 00:00, rettet 06/04-15 00:02 
Du kan sagtens tage en jpeg på usb stick med til en fotohandler og få trykt det i en hvilken som helst størrelse. Det er reelt det de gør mest af nutildags, da næsten ingen skyder på film. Men er det det billede i linket eller var det bare et eksempel? Opløsningen på det er så latterligt lav, at det vil være sindssygt grimt i alt større end 4x2 centimetre.

Til tryk ("fremkaldelse") vil det være et must at opløsningen er så høj som mulig. Hvis du ikke har mulighed for at give dem et billede, hvor antallet af pixels tælles i millioner, så glem det.
OdinOdinSkrevet 06/04-15 01:03, rettet 17/07-15 15:21 
Wonderboy>
Har fundet dette billede på nettet som i link, kan man få lavet det som foto hos en fotohandler på nettet?, er ikke så meget inde i sådan noget nemlig og kan man lave det i forskellige størrelser ?.

Vi har fået lavet en del prints hos Pixum.de her i hytten. Der findes andre som dem, men det er dem vi har gode erfaringer med. Det er ret ligetil. Du uploader dit foto på deres site, vælger format og materiale for dit print, betaler, og får det med posten et par dage senere. Konen har skudt en del modelarbejde og vi har fået lavet vores prints mange forskellige steder i årenes løb. Vi har prøvet bedre (fysiske) printshops - men de koster altså også ti gange så meget og kvalitetsforskellen står simpelthen ikke mål med det spring i pris til det meste af det arbejde vi laver. For menigmand er Pixums pris/kvalitet ratio ihvertfald ret svær at slå. De kan uden problemer måle sig med din lokale fotohandler, i al fald. Noget af det største vi har fået lavet er 150x100cm på lærred. Selv dét klarede de godt.

Men ja - jo højere opløsning, des bedre. Det giver sig selv. Det billede du henviser til bliver vist som et mikroskopisk, non-skalérbart frimærke i den mobile lorteudgave af Safari jeg har mellem hænderne p.t., så jeg kan ikke checke opløsningen, men formularen på sitet advarer dig, hvis dit billede er for lavopløseligt til at generere et fornuftigt print i den størrelse du vil have.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 06/04-15 01:28 
Jeg kan også kun smide en opadvendt tommelfinger efter Pixum (der er også en .dk)

Bestilte 6 stk 20x30cm og 4 stk 30x45cm fotoplakater, til henholdsvis 7,95 og 29,- pr stk.
De fleste af dem skulle godt nok bare skæres lidt i smadder, da begge størrelser var til arcade stick artworks, og kvaliteten var i top.

Fra da jeg var næsten-færdig med arbejdet på det ene 30x45 print: http://i.imgur.com/tOsQz.jpg - "kulfiber" mønstret er vel næsten den bedste indikator på kvaliteten... Forudsat at opløsningen på det man sender dem er i orden, selvfølgelig. :)


Deres upload service er dejlig nem at gå til, som Odin også nævner.

Men det 170x67px billede fra dit link, kan desværre ikke bruges til ret meget over størrelse frimærke.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WonderboyWonderboySkrevet 06/04-15 11:01 
Der er også her .

Link...
I love monster land
dchangdchangSkrevet 07/04-15 09:13 
Odin>
In all honesty, så er det ikke tiden og besværet værd for de få kroner du sparer.

Det kan jeg godt se, det var mere ment hvis man skulle købe harddisken i en butik så er det nok billigere at finde en brugt 360 Slim med harddisk. Men du har ret, besværet med at "hacke" en WD-disk gider hverken jeg eller ham. :-)

Nogen der har en harddisk til en 360 slim de vil af med, så skyd mig lige en besked. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Soren47Soren47Skrevet 12/04-15 09:49 
Hvad står pp for?
Gætter på det står for 'penge' på en eller anden måde :b
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/04-15 10:55 
"Plus porto"?
AV Intelligent Terminal
Bede-xBede-xSkrevet 12/04-15 11:55 
dchang>Det kan ikke svare sig at købe en officiel MS. Har i nogen forslag ellers? Skall det være et bestemt mærke eller model?

Ved ikke om du har set det:

http://majornelson.com/2015/04/09/xbox-360-system-update-for-preview-program-members-now-supporting-2tb-hard-drives/?linkId=13434775
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 12/04-15 12:14 
Jeg troede folk mente pris inkl. porto når de skrev "pp". :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 12/04-15 13:27 
"pp" er en problematisk størrelse, fordi den kan betyde både inkl og ex porto.
"pp" på dansk er oftest "plus porto", altså ex porto
"pp" på engelsk er oftest "postage paid", altså inkl porto.

Der er grobund for misforståelser :-)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KTCKTCSkrevet 12/04-15 20:17 
Jeg kender det som "postage and packaging"
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Soren47Soren47Skrevet 12/04-15 22:32 
Tak for hjælpen - Skal vidst bare spørge den pågældende person hvis jeg nogensinde får brug for at vide hvad de mener med det :b
dchangdchangSkrevet 13/04-15 11:03 
Bede-x>
dchang>Det kan ikke svare sig at købe en officiel MS. Har i nogen forslag ellers? Skall det være et bestemt mærke eller model?

Ved ikke om du har set det:

http://majornelson.com/2015/04/09/xbox-360-system-update-for-preview-program-members-now-supporting-2tb-hard-drives/?linkId=13434775

Nope det har jeg ikke men perfekt timing. :-) Extern harddisk er da klart den nemmeste og billigste metode. Takker!
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/04-15 16:17, rettet 15/04-15 16:22 
Jeg har købt en New AV Famicom og en anden strømforsyning til den, men jeg er ikke sikker på om den kan bruges

*Famicom'en beder om 10v DC
*Strømforsyningen jeg har købt er AC/DC men går kun op til 9 eller 12v. Kan det bruges?
*Bestemmer polariteten af stikket om det er AC eller DC eller hvordan?


Svar på dumme spørgsmål-tråden
SumezSumezSkrevet 15/04-15 17:00, rettet 15/04-15 17:01 
Er næsten helt sikker på at 9v indstillingen vil virke fint. Det kan i hvert fald kke smadre noget. Bare husk at matche polariteten med den der er afbilledet på dit label (center negativ)

Begge polariteter er iøvrigt DC (jævnstrøm), AC har ikke nogen polaritet fordi det er vekselstrøm. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/04-15 17:05 
Tak for hjælpen :)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/04-15 20:44 
Jeg har lige solgt mit 42" plasma TV, syntes det fyldte for møj. Så nu har jeg bare min 24" skærm og vil gerne se kabel TV på det(Stofa). Kan ikke finde rundt i hvad jeg skal købe og det skal være en eller noget til min PC som jeg sætter i og hvad det understøtte (fx DVB-C og MPEG4 osv) Jeg vil meget gerne have PIP funktion med i hatten. Nogle bud?
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/04-15 01:57 
Umiddelbart ser det ud til at man måske skal have settop boks fra Stofa hér som sørger for at understøtte alt og så smider det ud via HDMI til dit TV eller skærm hvis det har HDMI indgang.

https://stofa.dk/kundeservice/tv-og-smarttv
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/04-15 12:13 
Ok tak. Kigger jeg lige på :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
dRxLdRxLSkrevet 16/04-15 23:39 
Er der nogen i Silkeborg, eller umiddelbar nærhed af denne, der vil låne mig et komponent kabel der kan bruges med en Wii indtil søndag formiddage?
Jeg henter og bringer og takker hvis der er nogen der kan hjælpe.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 16/04-15 23:49 
Ja, det kan vi nok godt finde ud af, Daniel :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
scavengerscavengerSkrevet 18/04-15 21:21 
Er det bare mig, eller har GameStop sænket standarden?
Jeg synes man finder en del brugte spil der mangler manual og sågar også omslag/æske.
Sådan synes jeg da ikke det var før.
Nemo me impune lacessit
JmogJmogSkrevet 18/04-15 23:36 
De sælger jo det de køber. Manual har vist aldrig været et krav og jeg har da ofte set æsker uden omslag. Jeg tror dog der er grænser for, hvor populære spil mindst skal være før de vil købe dem uden æske.
ElgenElgenSkrevet 20/04-15 20:21 
Er her nogen herinde der har forstand på reglerne i eller måske selv spiller League of Legends?
Hvis ja, er det så rigtigt at man kan blive banned fra spillet for at logge af midt i en kamp? Det påstår min søn (der spiller det) nemlig...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HankyHankySkrevet 20/04-15 21:13 
Jeg spiller det selv meget, og ja - hvis man gør det kontinuerligt, så risikerer man ban. Fortsætter det, så er det permaban :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ElgenElgenSkrevet 20/04-15 21:16, rettet 20/04-15 21:16 
Hmmm, ok men skal der ikke meget til?
Synes bare at det mega irriterende at når jeg kalder fordi der er aftensmad, så går der 20min før herren indfinder sig fordi han er midt i en kamp han ikke kan stoppe }:-S
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
PapandPapandSkrevet 20/04-15 22:08 
Jeg skal ikke rage quitte mange gange før mine bans vælter ind, så det passer meget godt. Beregn cirka 40 minutter fra en kamp starter til den slutter, så det er bare at give besked 1 time før spisetid... Eller trække stikket.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
HankyHankySkrevet 20/04-15 22:59 
Hvis du ragequitter, fortjener du også ban ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
vyssenvyssenSkrevet 21/04-15 20:44 
Elgen>
Hmmm, ok men skal der ikke meget til?
Synes bare at det mega irriterende at når jeg kalder fordi der er aftensmad, så går der 20min før herren indfinder sig fordi han er midt i en kamp han ikke kan stoppe }:-S

Var selv på DotA-vognen i sin tid. Man har altså ikke lyst til at quitte. Der er ikke noget værre end leavers. Specielt late game. Sig til en time før. Det må være til at håndtere. Hvis han så siger spillet har varet over en time er jeg ret sikker på der er en timer du kan tjekke.
ElgenElgenSkrevet 27/04-15 19:09 
Findes der en måde at få Facebook til at vise absolutte tidspunkter (i stedet for relativt til nu) på alle poster; også dem der er lavet for kort tid siden?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 27/04-15 19:11 
Du kan bare holde musen over den relative tid, så får du det faktiske tidspunkt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 27/04-15 19:33 
Ah... eller hmmm. Hvad er det tilsvarende til "hover over" på en touch-device (iPhone)?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JmogJmogSkrevet 27/04-15 20:21 
Kommer an på hvordan det er kodet. I nogle tilfælde er det et touch hvorefter touch to så tolkes som et klik.

Oftest er der dog intet alternativ og det virker bare ikke.
SumezSumezSkrevet 27/04-15 20:36 
Hvis jeg skal se tidspunkt på en Facebook besked på min telefon plejer jeg at holde fingeren inde på den pågældende besked og vælger "beskeddetaljer". Må formode at der findes noget lignende til andre former for Facebook elementer? Touch devices er naturligvis aldrig en optimal form for kontrol til den slags programmer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 27/04-15 21:09 
Cool! Prøver, tak! };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 30/04-15 14:17 
Hvad skete der lige med P:R handel...? Jeg havde for en gang skyld et bud liggende :)
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig