X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
WonderboyWonderboySkrevet 02/01-15 20:02, rettet 02/01-15 20:06 
Synes bare nogle gange det er nemmer at sende en email end ringe og der er optaget eller de ikke har tid til at tage deres telefon, og man så skal ringe igen og igen igen, eller en træls telefon svare
Næsten alle andre butikker kan man kontakte pr. email eller igemmen et besked system.
I love monster land
JmogJmogSkrevet 03/01-15 02:10 
Også kæder? Det ville jeg da tro var ret unormalt. Det vil de færreste forretninger kunne finde tid til uden at ansætte en person til det. Hvilket er grunden til de ikke gør det.
WonderboyWonderboySkrevet 03/01-15 10:59, rettet 03/01-15 11:00 
Mange tøj butikker gør det feks. Tøjeksperten og Wagner som er kæder og Din tøjmand.
I love monster land
millenniummillenniumSkrevet 05/01-15 09:07, rettet 05/01-15 09:07 
Leder efter en online-foto tjeneste som..

1) er god til at dele albums med familie og venner.
2) Ikke har total åbenhed og offentlig tilgængelighed
3) ikke er plastret til med virale hooks
4) ikke er plastret til med banner annoncer og freemium lort
5) evt. har en god supplerende app.
6) hvor det er nemt at oploade bundles af billed-filer.

Flickr og Photobucker understøtter ikke disse. Jeg gider ikke anvende iPhoto for jeg kan ikke døje programmets måde at kategorisere og lagre billeder.

Nogen der har gode forslag....? Det må gerne koste lidt.
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 05/01-15 12:15 
Picasa?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
jaesjaesSkrevet 05/01-15 20:32 
Jeg synes Dropbox er ganske fin til at kigge/dele billeder.
millenniummillenniumSkrevet 06/01-15 14:55 
Nå ja ... dropbox, drop it like it's hot.
The medium is the message.
ElgenElgenSkrevet 07/01-15 09:57 
Er der nogen der har erfaringer med at klage over ting købt på DealExtreme?
Modtog i går et Arduino LCD shield, hvor en lodret linje af pixels er døde.
Det har kun kostet $7 (free shipping)... så spørgsmålet er om det kan betale sig at klage?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dchangdchangSkrevet 07/01-15 10:28 
Bare klag, har jeg prøvet et par gange. De fleste gange har jeg modtaget en erstatning og ellers laver de en kreditnota.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ElgenElgenSkrevet 07/01-15 11:01 
Ok tak, vil prøve så };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WonderboyWonderboySkrevet 17/01-15 20:02 
Hvor det de billigst henne med Xbox 360 trådløs controller org.?.
I love monster land
dRxLdRxLSkrevet 19/01-15 14:17 
Hej, jeg har et el-spørgsmål, som det slår mig at flere af jer sikkert kan hjælpe mig.

Hej, jeg vil gerne rack-montere en hel masse (16 eller 20) af disse USB 3.0 hubs:
http://www.startech.com/Cards-Adapters/USB-3.0/Hubs/7-Port-Metal-Industrial-SuperSpeed-USB-3-Hub-Mountable~ST7300USBM

Men jeg er helt blank mht. det input til strøm de har.

Det står beskrevet som:

2-wire terminal block power, supporting 7-40V DC power input (standard AC power adapter not supported or included)

Det er sikkert noget man kan bikse sig sammen til i det store lodde-værksted, men mit håb er at det er en industri-standard, og at én eller flere personer herinde kender den og kan pege mig i retning af hvad det er jeg skal købe.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 19/01-15 14:53, rettet 19/01-15 14:58 
Nu skriver de ikke hvor mange ampere, strømforsyningen skal kunne trække, men jeg ville umiddelbart anskaffe en 12V strømforsyning med en røvfuld ampere, og lade den trække dine hubs.
USB 3.0 understøtter 900mA for dataforbindelser og op til 1800mA ved 5V, hvis du bruger "The Battery Charging Specification" (uden data).

Så hvis du smider 20 op på samme strømforsyning, må regnestykket vel være: 20 enheder * 7 porte * 5V * 1,8 A = 1260 Watt, hvilket jo er lidt voldsomt for én strømforsyning til menneskepenge. Så hvis du deler det op på to PC strømforsyninger med hver 700-750 Watt, bør det kunne lade sig gøre. Hubben trækker nok også lidt strøm selv, så der er lidt ekstra juice for at være sikker. I realiteten kommer du nok ikke i nærheden af at trække maksimum på noget tidspunkt, men man bør ikke bygge noget, så det ikke kan klare det :)

PS: Hvis du bruger en standard ATX strømforsyning, skal du sørge for at tilslutte dine hubs, så de passer med faserne (disse kan man normalt læse på siden af strømforsyningen)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
scavengerscavengerSkrevet 19/01-15 15:08 
dRxL>
Hej, jeg har et el-spørgsmål, som det slår mig at flere af jer sikkert kan hjælpe mig.

Måske et dumt spørgsmål, men hvad pokker skal du bruge så mange rackmountede USB porte til?
Nemo me impune lacessit
dRxLdRxLSkrevet 19/01-15 16:47 
Jeg skal have store USB flash pinde i dem allesammen. Kan ikke rigtig beskrive det nærmere end det, da det er arbejde for en kunde.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 19/01-15 17:04 
Et USB-penne-SAN... Awesome ide... Øh, eller noget... };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 19/01-15 17:07, rettet 19/01-15 17:09 
Kunden har altid ret (og penge nok til at prøve nogle vilde idéer af)... :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 19/01-15 17:24 
Angående mit spørgsmål:

Den server der skal have de mange hubs installeret har en 1250w strømforsyning installeret (og ikke ret meget den skal trække). Jeg kan næsten forstå på jeres svar at jeg kan trække 12V fra de ledige "Molex connectors" jeg har i den strømforsyning?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 19/01-15 17:36, rettet 19/01-15 17:38 
Ja, det bør du kunne gøre. Du skal dog stadig holde øje med, hvor meget de rails du bruger, kan trække.

USB penne trækker i øvrigt normalt ikke ret meget strøm, så umiddelbart tror jeg det er fint med planen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WonderboyWonderboySkrevet 19/01-15 23:24, rettet 20/01-15 00:23 
Nogle der kender nogle butikker som sælger nye eller brugte Maritime ting og brugskunst som feks. gamle redningskranse og sådan nogle ting, som kan bruges til maritim indretning?.
I love monster land
FancyPantsFancyPantsSkrevet 19/01-15 23:58 
Jeg kan huske at have spottet en redningskrans (dekoration) og skibsklokke på et tidspunkt hvor vi skulle planlægge temafest... Mener den hed Marineudstyr.dk eller noget lignende.

Ellers tror jeg man skal være heldig hos en antikforretning eller genbrugsbutik.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
QQSkrevet 20/01-15 19:13 
Hvordan lærer jeg hurtigst og nemmest at tale/forstå (ikke læse) japansk?

Jeg ved flere af jer herinde har lidt erfaring på området. Jeg vil gerne tage et kursus af en slags, men min hverdag gør desværre, at jeg ikke kan passe et aftenskolekursus, med faste timer ugentligt. Hvad har jeg ellers af muligheder? Er ikke meget for at skulle gøre-det-selv, online eller lignende.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 21/01-15 05:27 
Opgiv det.

Eneste måde du reelt vil have en chance for at lære det er ved at snakke OFTE med nogen der kan japansk. Flere gange om ugen.
Soren47Soren47Skrevet 21/01-15 13:59 
Jeg køber ret sjældent digitale spil, så jeg er lidt på uvant grund her:

Jeg vil gerne købe Terraria til PC, for at spille med venner. Det er 10 pund på Steam og 8,49 på Gog.com. Jeg kan dog se at diverse sider med "CD-key buy" har dem til meget lavere priser.
Kan man stole på disse sider? Det er ikke noget humbug hvor udviklerne ingen penge får? - Og i så fald, hvilke sider kan man så stole på?
JmogJmogSkrevet 21/01-15 14:11 
Nogen kan man stole på, nogen kan man ikke. cdkeys.com for eksempel burde være fin nok. Det samme er bundlestars.com.
Soren47Soren47Skrevet 21/01-15 14:17 
Tak! :)
- Der er dog desværre ingen af dem der har Terraria. :)
JmogJmogSkrevet 21/01-15 14:19 
Fandt en liste over pålidelige fra Neogaf:

Green Man Gaming
Gamers Gate
Gamestop
Get Games
Amazon
Gamefly
Groupees
Nuuvem
Humble Indie Bundle
Indie Royale
Bundle Stars
Indie Gala
Soren47Soren47Skrevet 21/01-15 14:34 
Tak igen! :D
Jeg prøvede dem alle. Ingen har det. Har fundet det andre steder, men ved sgu ikke helt om jeg tør.
Kan være jeg ender med bare at købe den pakke med 4 spil på Steam :)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/01-15 16:01 
Jmog>
Fandt en liste over pålidelige fra Neogaf:

Jeg vil gerne tilføje CJS-CDKeys og Oneplay til den liste. Sidstnævnte har også dansk interface. :)

Jeg plejer også at bruge www.allkeyshop.com som søgeværktøj. Synes det er mere overskueligt at vurdere de enkelte butikker derfra, frem for at skulle besøge hver eneste side.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Captain NCaptain NSkrevet 23/01-15 15:12 
Jeg bemærkede lige at spillet "Big Hero 6" udkommer idag til Nintendo DS (Den originale DS'er)
Tror meget vel det må være det sidste officielle spil vi ser til konsollen.
Er der nogen der kan be eller afkræfte det?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/01-15 15:24 
Hvorfor et hunde pjattede med mad, der knaser?
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/01-15 16:04 
Jeg tror bare de kan lide larm.
Min fætter havde en Rottweiler på et tidspunkt hvis ynglings nummer var at kører en tom cola flaske frem og tilbage på en radiator så det larmede i hele ejendommen.
Captain NCaptain NSkrevet 26/01-15 16:29 
Har lige fået købt mig en harddisk som jeg har prøvet at sætte til. I æsken fulgte der et strømstik med som går ud i en UK udgang, men den kan afmonteres og udskiftes med en medfølgende standard EU plug.
Det virker jo fornuftigt nok, Men nu har jeg siddet i over en halv time og prøvet at få den af uden held.
Kan ikke finde nogle trigger points eller noget, ingen af måderne eller vinklerne får den til at rykke sig ud af flækken og er bange for jeg risikerer at ødelægge den hvis jeg bliver ved.
Nogen der har et clue om hvordan pokker jeg skal bære mig ad med den her satan?
Svar på dumme spørgsmål-tråden
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-15 16:55 
Jeg ville nok prøve at trykke ned der hvor der står "OPEN" og så hive stikket af i modsatte retning :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Captain NCaptain NSkrevet 26/01-15 17:48 
Så lykkedes det. Man skulle åbenbart hive nedad I den der lille ting der stop open på. Den rykkede sig ellers ikke da jeg prøvede at trykke på den, så gik til sidst ud fra den bare hentød til at man skulle hive selve pluggen ned.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-15 20:54 
Super :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 27/01-15 10:44 
Nogen der kender et onlineshop hvor man kan købe US tegneserier, sendt til DK, uden at skulle betale en absurd leveringspris...?

Min søn PLAGER om det nye Skylanders comic. :)
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 27/01-15 10:51 
Fantask eller Pharaos Cigarer.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 27/01-15 10:57 
tja, må nok forbi og snakke med dem. Mener ikke de har Skylanders på deres hylder (endnu).
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 27/01-15 11:27 
Millennium, i har ikke en iPad, vel? Du burde kunne købe dem via nogle af de mange apps til comic-læsning, som udgiverne har lavet.

Hurtigere og markant billigere og så ser tegneserier drøngodt ud på en tablet.
SonicSonicSkrevet 27/01-15 11:51 
Tegneserier skal være trykt på papir ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 27/01-15 12:06, rettet 27/01-15 12:07 
Sådan har jeg det også lidt. :)

Desuden kæmper vi i forvejen mange kampe for at få sønnen til at slukke sin iPad.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 27/01-15 22:36 
Forståeligt! Til gengæld så kræver det ikke så meget som en hyldecentimeter og de bliver ikke væk.

Købte flere års værker af Transformers for 10$, da der var en humble bundle. Det spillede max.
dRxLdRxLSkrevet 30/01-15 10:50, rettet 30/01-15 10:56 
Jeg vil gerne fejre lukkedagen i min datters børnehave ved at gå i biografen og se Big Hero 6 med hende i dag.
Hvilken biograf i København der viser den, vil I anbefale for den bedste oplevelse?

Biografer der viser Big Hero 6 (vælg hovedstaden) : http://www.scope.dk/film/9908-big-hero-6-3-d

Edit: Er der ikke nogen der kan vise mig hvordan man linker til kombinationen af en bestemt film og hvor den vises i hovedstaden inde på scorede?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 30/01-15 11:09, rettet 30/01-15 11:11 
Alle Nordisk Films biografer er jo et slik-og-cola helvede, men der er ups and downs alle steder, som viser Big Hero:


Cinemaxx, Fisketorvet: Stort provinshelvede med latterlige priser på popcorn, men gode biografer, og bagefter kan man smutte en tur i Fiskehelvedet og spise. (Undgå pizza house buffet)
Palads: Tiltrækker det værste publikum og er et kandiseret slikhelvede, men i kælderen er der et trailerrum for børn, mens forældrene kan hvile benene og drikke en kaffe.
Empire-bio: Lang tid siden jeg har været der. God biograf, hyggelige lokaler, ikke så meget slik-orgie, men ligger lidt dårligt i forhold til parkering og offentlig transport.
Falkoner Bio: Tæt på Forum Metro. Ikke så stort, mere hyggeligt end de andre mega-biografer.

Link...
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 30/01-15 11:35, rettet 30/01-15 11:36 
Ville nok gå med CinemaxX eller Empire. Undgå Palads for alt i verden.
Tag altid Imperial hvis det er en mulighed (det er det nok ikke i det her tilfælde), derefter ligger Grand og Dagmar højt på min liste, men de viser sjældent den slags. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 30/01-15 11:50 
Spurgte også på Facebook. Alle taler godt om Empire, og dens placering passer godt med at jeg skal aflevere hende til hendes mor efter filmen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WonderboyWonderboySkrevet 02/02-15 01:28 
Nogle der ser SuperBowl?.
I love monster land
millenniummillenniumSkrevet 02/02-15 10:59, rettet 02/02-15 10:59 
Noget hvor man skal sidde op hele natten og glo på overbetalte spillere jeg ikke kender og derigennem spolere hele den kommende arbejdsdag, reducere forældrekapaciteten og fucke med en i forvejen Januar-ramt døgnrytme. Nej.
:-D
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 02/02-15 12:54 
Dem som at der lissom vandt havde også snydt for at komme i finalen :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig