X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
millenniummillenniumSkrevet 02/12-14 15:54 
Sumez>
Hvordan kan Politiken acceptere den slags?

Fy for pokker, man kan godt mærke han skriver fra USA (læs: afskærmet fra den globale virkelighed).
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 09/12-14 14:47 
For %&/€&#

Er der nogen der gider forklare mig (med andre termer end Google's) hvad er forskellen på Afvisningsprocent og % afslutninger i Google Analytics.

Deres forklaring er simpelthen ikke god nok for mig. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 09/12-14 14:57 
Afvisningsprocent er den andel af besøgende der ikke ser mere end ét view på din hjemmeside før de forlader den igen.
Afslutninger ved jeg ikke hvad er, lyder som en konverteringsrate? (altså folk der går hele vejen fra promotion til afsluttet køb)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 15/12-14 15:51 
Jeg skal have mig et nyt Tv, da mit gamle Panasonic PX80 ikke har Mpeg4 mv. Tvet skal bruges til spil, film, blurays mv. Derfor er en god Smartfunktion heller ikke nødvendig, da de fleste konsoller, vel er bedre til at betjene Netflix, Hula, Viaplay.
Jeg har set mig omkring, men jeg er ikke skarp på området. Jeg har tænkt Panasonic igen, da jeg har været GLAD for mit PX80. Jeg har udset mig AS640 ellerAS AS650 hvis det skulle være Panasonic, men der er jo meget andet. Herudover er de begge LCD og ikke plasma, som jeg ellers har sværget til.
Derfor, hvilke producenter bør jeg kikke efter eller overveje istedet ? eller bør jeg bare springe på Panasonicvognen igen.
Budgettet er på MAX 6000,-, det er jo bare et tv ;-)
millenniummillenniumSkrevet 15/12-14 17:50 
Hvor i Danmark kan man få en Kaos trap til Skylanders Trap Team....?
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 15/12-14 19:49 
SuperMikkel>
Jeg skal have mig et nyt Tv, da mit gamle Panasonic PX80 ikke har Mpeg4 mv. Tvet skal bruges til spil, film, blurays mv. Derfor er en god Smartfunktion heller ikke nødvendig, da de fleste konsoller, vel er bedre til at betjene Netflix, Hula, Viaplay.
Jeg har set mig omkring, men jeg er ikke skarp på området. Jeg har tænkt Panasonic igen, da jeg har været GLAD for mit PX80. Jeg har udset mig AS640 ellerAS AS650 hvis det skulle være Panasonic, men der er jo meget andet. Herudover er de begge LCD og ikke plasma, som jeg ellers har sværget til.
Derfor, hvilke producenter bør jeg kikke efter eller overveje istedet ? eller bør jeg bare springe på Panasonicvognen igen.
Budgettet er på MAX 6000,-, det er jo bare et tv ;-)

Når det ikke gælder plasma, så er Sony og LG de bedste bud.
WonderboyWonderboySkrevet 15/12-14 19:56 
Tror heller ikke man kan få plasma mere kun lcd eller led.
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 15/12-14 20:01 
millennium>
Hvor i Danmark kan man få en Kaos trap til Skylanders Trap Team....?

Ser svær at finde her i DK, men findes på ebay.
I love monster land
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 15/12-14 21:00 
På hvilke områder er Sony og Lg at foretrække ? Er det overall de er et bedre valg ?
NaieraNaieraSkrevet 15/12-14 21:01 
Wonderboy>
Tror heller ikke man kan få plasma mere kun lcd eller led.

LED ér LCD :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WonderboyWonderboySkrevet 15/12-14 21:10 
Ja med nogle sælges som LCD og andre som LED.
I love monster land
JmogJmogSkrevet 15/12-14 21:36, rettet 15/12-14 21:38 
SuperMikkel>
På hvilke områder er Sony og Lg at foretrække ? Er det overall de er et bedre valg ?

Sony bruger nogle ret gode skærmpaneler og har fin holdbarhed. Deres lag er også oftest blandt de laveste i forhold til flere af konkurrenterne. For gamere er det et ret godt valg.

LG giver noget af det bedste value for money da deres skærmproduktion, grundet at de sælger til mange af de andre producenter, er så stor at de kan lave kvalitet x billigere end de fleste konkurrenter, fordi de sparer penge via mængden. Indenfor 4k og OLED er de pt kongerne.

Samsung skal du holde dig fra. De har nogle ret gode skærme til tre gange dit budget men i billigsegmentet er skærmene oftest med dårligere holdbarhed end konkurrenterne.

Philips køber sine paneler hos de andre og går mere op i design end ordentligt kalibrerede paneler.

Skulle jeg selv have nyt tv i dag, gik jeg efter Sony eller LG. Jeg ville dog nok vente til januarudsalget. Prisfaldene på 4k går også vanvittigt hurtigt i øjeblikket, så det tv der koster 10.000kr i dag kan sagtens koste 7.000kr om et par måneder.
JmogJmogSkrevet 15/12-14 21:41 
Nogen grænser (nedre og øvre) for størrelse?

Thumbs up, hvis du siger "ingen øvre" :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-14 22:08, rettet 15/12-14 22:13 
Noget Sony W8 ville være et rigtig godt bud på et godt TV fra i år. Ubehagelig lav inputlag, som bringer alle konkurrenter til skamme. Og egentlig et rigtig fint billede, med imponerende sortniveau af et LCD.
Sony W9 (som er serien højere) er så vidt jeg husker noget værre bras i år.

Men som Jmog siger så skal der nok komme noget på tilbud i Januar :)

Sony og Panasonic køber for øvrigt også deres paneler hos andre :) Jeg gætter på at Sony bruger LG-paneler når det drejer sig om IPS-paneler og jeg mener jeg læste at det var AOC der producerede deres VA-paneler. Men jeg kan ikke huske det med sikkerhed :)

EDIT: LG's 55" OLED er bestemt ikke til at spøge med heller. Men ganske høj input lag, buet skærm og forfærdelige menuer gør at jeg nok aldrig ville kunne stille mig tilfreds med det selv. OLED virker meget lovende, omend motionresolution er fuldstændig ligeså elendig som på LCD'er. Black Frame Stobing for the win!
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/12-14 11:57, rettet 18/12-14 11:58 
Hvad sker der lige for at Kop & Kande, der er ikke en der ligger i Aarhus og der er så mange butikker :=?

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
Captain NCaptain NSkrevet 22/12-14 03:05 
Hey folkens.
Jeg står i en lidt dum situation som jeg måske håbede nogen herinde ville kunne hjælpe mig med, for er lidt løbet tør for idéer.

Jeg har lige registreret mine 2 Smash Bros spil på Nintendo.co.uk for at kvalificerer mig til en Mewtwo kode og en music CD med Sountracket fra spillet.
Problemet er nu at de kræver en adresse at sende til som SKAL være i enten England eller Irland.
Desværre har jeg ikke lige pt nogle bekendte derover som jeg ville kunne bede om måske at tage imod den for mig.

Er der nogen af jer der evt kender en pålidelig person som ville være villig til at hjælpe mig og sende den videre til min adresse.
Jeg vil naturligvis betale for både fragt som vel som en lille belønning hvis det er. Hvis £10 er nok måske?

Hvis nogen kan hjælpe ville det ihvertfald være meget værdsat.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
millenniummillenniumSkrevet 26/12-14 08:53 
Er der radikal forskel på Valiant Harts på hhv, iOS og konsol? Jeg er normalt ikke så meget for tablet gaming, men for 9kr.... ?
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 27/12-14 19:11 
Hejsa
Hvor finder jeg en american football som er blød i stof eller plys eller sådan noget i børne str.?.
I love monster land
nerosnerosSkrevet 30/12-14 19:43 
Hvad hedder det når man laver sådan et vinyl afhop på pladen, eller ligesom når den får et bump og pladen kommer med sådan en skinger lyd? Prøver at finde lyden på youtube :-)
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 30/12-14 20:45 
Jeg skal bruge en USB-hukommelsespen der er lige så flad som stikket uden metalhus. Jeg har haft en bluetooth-dongle der var så flad, så jeg går da ud fra, at det også findes med hukommelse på. Den skal være 32GB, selvfølgelig helst ikke for dyr, og det gør ikke noget, hvis jeg skal bestille den i Kina. Skrivehastighed er underordnet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 30/12-14 20:49, rettet 30/12-14 20:50 
Jeg har en af disse (dog i rød) ... Godt produkt!

http://www.proshop.dk/Hukommelseskort-og-USB-pen/SanDisk-Cruzer-Facet-Silver-32GB-2358607.html

Proshop har den ikke på lager pt, men prøv at finde en anden butik evt.
NaieraNaieraSkrevet 30/12-14 20:49 
Men den er jo med metalhus :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 30/12-14 20:51, rettet 30/12-14 20:54 
Men ikke større end stikket - eller er det længden du ikke vil ha?

Ellers er der Sandisk's Fit serie?

Edit:
http://www.proshop.dk/Hukommelseskort-og-USB-pen/SanDisk-Cruzer-Fit-64GB-2429977.html
NaieraNaieraSkrevet 30/12-14 21:09, rettet 30/12-14 21:10 
Stikket har metalhus i begge tilfælde der. Selve usb-stikket er et par mm tykt, af plastik og har synlige dataforbindere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 30/12-14 21:14 
Åh, så er jeg vist med. Jeg betragter bare helt USB stikket som en essentiel del :) Du vil have inderdelen?
NaieraNaieraSkrevet 30/12-14 21:32 
Bingo :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/12-14 22:40, rettet 30/12-14 22:56 
neros>
Hvad hedder det når man laver sådan et vinyl afhop på pladen, eller ligesom når den får et bump og pladen kommer med sådan en skinger lyd? Prøver at finde lyden på youtube :-)

Det her?:
https://www.youtube.com/watch?v=sqgW-2orQQg

@Naiera >

Noget a la det her?:
http://www.edbpriser.dk/usb-stick/transcend-jetflash-luxury-series-t3s-32-gb-id-6943371.aspx?q=jetflash+t3s
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 31/12-14 03:28 
Ja, det kunne godt se ud som noget der kunne bruges.

Den Lexar du anbefalede tidligere er også tynd nok, men den behøver slet ikke kunne skrive så hurtigt.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 31/12-14 03:30, rettet 31/12-14 03:32 
Jeg tror, jeg har fundet en vinder :)

Men det kunne vel egentlig også være et billigt SD-kort og en USB-læser.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 31/12-14 03:51 
Men det kunne vel egentlig også være et billigt SD-kort og en USB-læser.

I nogle tilfælde er det faktisk præcis hvad man finder, hvis man skiller USB pennen ad. :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
NaieraNaieraSkrevet 31/12-14 04:00 
Høhø :p

MicroSD med SD-læser synes at koste præcis det samme som SD eller USB-pen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/12-14 04:44 
FancyPants>
Men det kunne vel egentlig også være et billigt SD-kort og en USB-læser.

I nogle tilfælde er det faktisk præcis hvad man finder, hvis man skiller USB pennen ad. :P

Ja det er fandeme mærkeligt :D

Neo Geo AES. Hvis man tænder sådan en uden der er spil i, skal der så komme noget frem på skærmen? Logo eller lign.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 31/12-14 08:06, rettet 31/12-14 08:08 
KK: Nej ikke noget brugbart... måske en solid screen eller lidt krims-krams. Kan huske at vi havde samme problem, da jeg skulle installere en UNI-BIOS ChronoSousas AES, men han havde glemt at medbringe at spil at teste med... Der nåede jeg da lige at få lidt koldsved på panden der. Heldigvis virkede den, da han kom hjem til spillene.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 31/12-14 08:55 

Tak :D
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/12-14 14:31 
Du skal ikke ha sved på panden elgen :D

Det er kun folk som ved hvad de laver , der får lov til at rode med mine konsoller ;)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/12-14 14:33 
Elgen>
KK: Nej ikke noget brugbart... måske en solid screen eller lidt krims-krams. Kan huske at vi havde samme problem, da jeg skulle installere en UNI-BIOS ChronoSousas AES, men han havde glemt at medbringe at spil at teste med... Der nåede jeg da lige at få lidt koldsved på panden der. Heldigvis virkede den, da han kom hjem til spillene.

Okay så er der en chance for at maskinen virker helt fint. Tak :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 01/01-15 12:42 
Boss Rush banen er de den sidste bane i Super Mario 3D World?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BlumarinaBlumarinaSkrevet 01/01-15 18:46 
Der er en verden mere - og den er mildt sagt meget udfordrende og frustrerede.
spectrespectreSkrevet 01/01-15 19:32 
Hvordan kommer man videre? Vejen gik ikke videre efter jeg gennemførte Boss Rush? Jeg mener jeg har 269 stjerner.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 01/01-15 19:41 
Er det ikke der hvor man skal have "fanget flaget" i slutningen af hver bane?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BlumarinaBlumarinaSkrevet 01/01-15 20:07 
1up>
Hvordan kommer man videre? Vejen gik ikke videre efter jeg gennemførte Boss Rush? Jeg mener jeg har 269 stjerner.

Du skal have samlet alle stjerner, alle stempler og få guld flag i alle banerne. Good luck!
spectrespectreSkrevet 02/01-15 10:28 
ugh, det kommer bare aldrig til at ske. For at få guld flag skal man gennemføre med alle characters i banen...
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 02/01-15 10:42 
Det er ikke nødvendigt for at unlocke sidste verden. du skal bare have alle stempler og flag med mindst én figur.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 02/01-15 14:10 
Forleden så jeg Die Hard på blu-ray herhjemme (det er jo jul). Jeg afspiller på PS3 koblet til stereo med 2.1 og sub. Jeg lagde mærke til at ofte var lyden virkelig lav når de talte mens musik, larm og eksplosioner var meget højt. Afspiller jeg nyere film virker lyden mere afbalanceret og dialogen er mere "fremme" i lydsporet.
Skal jeg tolke det sådan at lyden i Die Hard bare er lidt gammel i lydsporet...? Noget at gøre ved det..?
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 02/01-15 14:56 
Lyder som om din PS3 outputter lyd hvor den tror der er en centerkanal i den anden ende. Har du sat den til 5.1 i lydindstillingerne? Den skal stå til 2.0 eller 2.1 (hvis 2.1 findes).
millenniummillenniumSkrevet 02/01-15 16:09, rettet 02/01-15 16:10 
Lyder oplagt, men nej - output står på 2 kan, 44,1/48 khz.
Tænker om der er en af de øvrige output indstillinger der burde ændres. Lyden går fra PS3 til TV til receiver, så det et ret inddikrekte.
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 02/01-15 19:37 
Nogle steder hvor man kan finde email adresse på sin lokale Gamestop?.
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 02/01-15 19:52 
gamestop.dk ?
WonderboyWonderboySkrevet 02/01-15 19:56 
Held og lykke hvis du kan finde en email adresse på Gamestop i Odense?.
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/01-15 20:01 
Med mindre de har lavet deres system om, så modtager de ikke emails fra kunder. Ring til dem i stedet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig