X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
spectrespectreSkrevet 10/10-14 10:36 
Mayflash GameCube adapter til Wii U.

Compatible with all games supported by the Wii Classic Controller, Wii Classic Controller Pro and Wii U Pro Controller.

Kan det passe? For så er det da en billig Pro Controller hvis man allerede har GameCube pads?

Link...
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
ElgenElgenSkrevet 10/10-14 10:57 
Er der nogen herinde der kender til denne side: http://www.insidetechknow.com/
Er blevet kontaktet af dem på min blog, fordi de gerne vil
do an exchange of website links with your website: XXX (fjernet grundet skamløs reklame)
(jeg har spurgt dem om hvad præcis dette indbærer) samt at
have you as our Featured Site of the Day on InsideTechKnow
(det har jeg så også spurgt om hvad indebærer, men har ikke fået svar på noget af det endnu).
Så ville gerne høre om nogen herinde ved hvad det er for et site...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 10/10-14 11:32 
Jeg ville lade være. Det virker meget som google-pagerank gaming. Du giver dem så lidt af den online-troværdighed din side har i google-søge-algoritmens øjne.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 10/10-14 12:12, rettet 10/10-14 12:16 
Hmmm, har aldrig rigtig vidst så meget om pagerank før, men fik lige læst op på det. Ja, det lyder som om det er det de vil have ud af det... dog ser min pagerank ud til at være 0?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 12/10-14 16:02 
Hvor meget larmer blæseren i en PS4 (i forhold til en old school PS3) ?
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 12/10-14 16:36, rettet 12/10-14 16:36 
Den larmer mere, end min PS3 Slim :) (under spil that is)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 12/10-14 18:36 
Jeg tror folks PS4-konsoller larmer meget forskelligt... Min larmer ikke så meget som min helt nye, slimede PS3.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 13/10-14 01:05 
millennium>
Hvor meget larmer blæseren i en PS4 (i forhold til en old school PS3) ?

Meget mindre. Min er nogenlunde på niveau med min PS3 slim.

Dvs. Ikke det mindste irriterende og umulig at høre, medmindre jeg muter spillet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/10-14 05:04 
80% af tiden er den enormt lydløs, 19% bemærker man den når drevet kører hurtigt og den sidste procent larmer den så meget at den sprænger dine trommehinder* ;)

* Hvis du har den stående et indelukket sted. Det hjalp dog ret meget at jeg fik den flyttet lidt mere ud i det fri. Har faktisk ikke oplevet det så slemt siden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/10-14 08:47 
Ja placering har klart meget at sige. Hvis maskinen ikke kan komme af med den varme luft og den samme varme luft suges ind igen, så skal det gå galt. Selv syntes jeg ikke støjen er stor-slem da det er en susene og ikke en hvinende lyd, men høres kan den bestemt.
millenniummillenniumSkrevet 13/10-14 13:32 
Hvordan performer PS4 så som bluray afspiller? Jeg har aldrig brugt andet end PS3 som afspiller i stuen, men i de enkelte film hvor stilheden kan være en æstetik, synes jeg blæseren er lige lovligt dominerende.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/10-14 14:06 
Beano>
Ja placering har klart meget at sige. Hvis maskinen ikke kan komme af med den varme luft og den samme varme luft suges ind igen, så skal det gå galt. Selv syntes jeg ikke støjen er stor-slem da det er en susene og ikke en hvinende lyd, men høres kan den bestemt.

Jeg vil ærligt indrømme at jeg ikke ved alverden om luftcirkulation og køling, men jeg forstår ikke hvorfor den kræver så meget plads til siderne (top og bund hvis den ligger ned), da der ikke er nogen udluftning dér. Jeg kan forstå at der ikke skal stå noget helt tæt op ad den, men det har jo heller aldrig været tilfældet hos mig.

Satans til kræsne maskine. Men den er heldigvis pæn nok til at man kan retfærdiggøre at den har lidt mere plads omkring sig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 13/10-14 15:51 
millennium>
Hvordan performer PS4 så som bluray afspiller? Jeg har aldrig brugt andet end PS3 som afspiller i stuen, men i de enkelte film hvor stilheden kan være en æstetik, synes jeg blæseren er lige lovligt dominerende.

Den er fin. Meget ligesom PS3. Den larmer ikke spor, da BD-afspilning ikke kræver noget særligt af dens hardware og drevet spinner heller ikke så højt som når den for eksempel installerer et spil.
JmogJmogSkrevet 13/10-14 15:53 
Konsolkongen>
80% af tiden er den enormt lydløs, 19% bemærker man den når drevet kører hurtigt og den sidste procent larmer den så meget at den sprænger dine trommehinder* ;)

Enig i beskrivelsen. Drevet er dog virkelig til at klare, da det kun er når du inntallerer et spil og når du starter et disc-baseret spil, da den lige skal tjekke at discen er i, hvorefter den et minut efter spinner ned igen.
NaieraNaieraSkrevet 13/10-14 16:14 
Konsolkongen>
Satans til kræsne maskine. Men den er heldigvis pæn nok til at man kan retfærdiggøre at den har lidt mere plads omkring sig :)

Altså, min maskine står jo som følger. Det er åbenbart rigelig plads til min, som jeg sjældent hører noget til. Selv midt i en voldsom omgang Destiny, så siger den ikke en dyt. Ikke mere end når den idler ved menuen, i hvert fald, og dét synes jeg bestemt ikke er værre end alt andet.

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Jeg synes dog, at den lyder _anderledes_ end andre blæserudstyrede konsoller. Præcis hvordan kan jeg ikke lige forklare, men støjen har simpelthen bare en anderledes klang, end f.eks. en slimet PS3 eller Xbone.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 18/10-14 21:17 
Nogen der har en Castlevania 4 til SNES til salg...?

:-D
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 20/10-14 12:49 
Jeg ved at Wii U ikke har HDCP i spil og menuer - Men umiddelbart skulle man tro at der var det i Netflix-appen.
Er der nogen der på en måde kan tjekke om Wii U bruger HDCP når den bruges til Netflix?
Trydie76Trydie76Skrevet 21/10-14 10:30 
Kan men afspille NTC spil på en chippet ps1?
CamousCamousSkrevet 21/10-14 10:44 
Ja, det kan man. Det var derfor jeg fik min chippet back in the day.
millenniummillenniumSkrevet 28/10-14 09:22 
Man kan pynte en URL så den åbner visse specifikke funktioner i Outlook, f.eks. "mailto:" og "?subject".

Men jeg har brug for en URL som automatisk åbner en booking i kalenderen?

Kan det lade sig gøre...?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 28/10-14 09:49, rettet 28/10-14 09:50 
mailto: og ?subject har ikke noget med Outlook at gøre, det siger bare til din browser at du vil sende en mail. Det starter kun Outlook hvis det er konfigureret som din default mail-klient.
Dit problem her er at kalenderen intet har med e-mails at gøre, og er en Outlook-funktion. Det kræver nok et plugin af en art hvis det overhovedet kan lade sig gøre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/10-14 09:53, rettet 28/10-14 09:57 
Måske bare linke til en VCS fil som så vil åbnes i brugerens kalender der er associeret til filtypen?

F.eks.:

http://www.bean.dk/vcs/test.vcs
SumezSumezSkrevet 28/10-14 10:04 
God idé, det burde virke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 28/10-14 10:06 
Tjekker jeg lige vcs. Ved godt "mailto:" bare er en generel syntax, men når det er coorporate internt og alle maskiner har Outlook som klient, er det rimeligt ensrettet. :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 28/10-14 10:13, rettet 28/10-14 10:14 
På mine Windows maskiner bliver man spurgt om man vil åbne filen i Outlook først, men det kan man vel bare slå. Ellers virker det fint :)

VCS formatet er ret simpelt, så outputtet kan nemt laves via en ASP eller PHP side dynamisk, hvis man vil.
spectrespectreSkrevet 29/10-14 08:53 
Hvad skal man smide for en PC-Engine? Og hvilken udgave skal man gå efter?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
CamousCamousSkrevet 29/10-14 08:57, rettet 29/10-14 08:59 
De har stiget i pris på det sidste. Tror du nok skal regne med ca. $80-100 for en Core Grafx. Men hvis du vil spille CD spil engang vil jeg anbefale at du bruger de ca. $250+ og køber en recapped, RGB modded Duo, eller Duo R fra Doujidance.

Hold dig fra den hvide dog, den har kun RF udgang, og køb kun en maskine med alle tilbehør for de koster at købe ved siden af.
SumezSumezSkrevet 29/10-14 09:56 
Ja, hvis du har planer om CD spil, så køb en Duo fra starten af. Det originale cd-drev har en tendens til at gå i stykker >_>
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 30/10-14 09:24 
Har lige skiftet fra iPhone 4S til 5S, og jeg synes jeg aner en forbedring i lydkvaliteten når der afspilles i hovedtelefoner. Mere ren og bedre bass.

Er det sandt, eller er det bare mig...? O_o
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 31/10-14 10:09 
Hvor meget bedre er grafikken og hastigeden i Wolfenstein New Order ift. PS3 og PS4...?

Er det et jordskred til forskel...? (Får ikke så meget ud af de YouTube sammenligninger).

Har set det relativt billigt til PS3, men ved ikke om jeg bare skulle vente til jeg får en PS4.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 31/10-14 10:48 
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-wolfenstein-the-new-order-face-off
millenniummillenniumSkrevet 31/10-14 12:08, rettet 31/10-14 12:08 
Ok, lyder som om PS3 versionen suffers med nogle optiske detaljer men at frameraten holder stand.

hmmm.... bob bob bob.....
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 31/10-14 16:41, rettet 31/10-14 16:44 
EDIT: Nevermind :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WonderboyWonderboySkrevet 31/10-14 17:26 
Hvor køber man en halskrave til katte henne?, har søgt på nettet men synes ikke jeg været heldig.
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 31/10-14 17:49 
http://www.kattehalskraver.dk
JmogJmogSkrevet 31/10-14 18:01 
www.80erlampeskaerme.dk
PapandPapandSkrevet 31/10-14 18:11 
Wonderboy>
Hvor køber man en halskrave til katte henne?, har søgt på nettet men synes ikke jeg været heldig.

Nu er det jo en tråd til svar på dumme spørgsmål. Ikke dumme svar til dumme spørgsmål. :)

Du skal formentlig høre med dyrelægen. Nu ved jeg du bor i Odense, så jeg synes du skal spørge hos Odense Dyrehospital på Ruggårdsvej, dem har jeg rigtig god erfaring med. Nu handler det lidt om kattens temperament, men umiddelbart tror jeg den vil have mere end svært ved at acceptere sådan en lampeskærm. Det er noget lettere med en hund.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
WonderboyWonderboySkrevet 31/10-14 18:26 
Hej Dennis tak for dit svar, vores kat har fået et sår på det ene bagben, som næsten har været iorden, men så i dag da vi kom hjem have Hun slikket pelsen af omkring såret, så tænkte på sådan en krave. nogle der har nogle gode forslag hvad man kan gøre så hun ikke slikket i såret?.
I love monster land
JmogJmogSkrevet 31/10-14 20:11 
Helt klart en krave. Hun vil ikke kunne lide det men katte er ekstremt smidige. Det eneste der afholder dem fra at pille i et sår er krave eller koma.
dRxLdRxLSkrevet 06/11-14 22:43 
Er der en øvre grænse på hvor lang tid en garantireparation må tage? Har undværet min Macbook Pro i over en måned nu...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 06/11-14 22:45 
Jeg mener at skaden skal udbedres inden for "rimelig tid", så det er pænt fluffy.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 06/11-14 23:47, rettet 06/11-14 23:48 
Ser ud til typen af fejl har noget at sige:

"udgangspunkt er ”rimelig tid” nogle få uger, men sælger har i nogle tilfælde ret til at bruge længere tid.

Nogle typiske eksempler på, hvornår sælger kan bruge mere end et par uger på afhjælpning eller ombytning:

Hvis du ikke bruger computeren hver dag og kan undvære den uden de store problemer
Hvis der er tale om en periodisk fejl, altså en fejl som kun viser sig af og til
Hvis der er tale om teknisk kompliceret fejl, som er vanskeligt at reparere
Hvis sælger har lånt dig en anden computer i mellemtiden

Hvis computeren før har været indleveret til reparation for den samme fejl, taler det for, at sælgeren får meget kort tid, eller i stedet må ombytte til en ny computer."

Kilde
WonderboyWonderboySkrevet 09/11-14 17:52, rettet 09/11-14 17:53 
Har aldrig før prøvet at handle på amazon.uk og er ikke oprettet som bruger, så har lige et spørgsmål hvordan kan man se hvad det koster i forsendelse til DK hvis man ikke er logget på?, gider ikke oprette mig for at se det nemlig.

Men min Nevø har kigget på dette i link som han ønske sig, og ville gerne vide hvad de koster i forsendelse til DK?.

Link...
I love monster land
JmogJmogSkrevet 09/11-14 18:23 
13,5£ i forsendelse koster den.

At oprette konto og gå til checkout (men ikke bestille/betale) er eneste måde du kan tjekke forsendelsespriser på ting der ikke er standard. Det samme gælder at finde ud af om sælger sender til DK, når det er en marketplace seller som her. Det gør de i dette tilfælde.

Film og spil koster omkring 2,5£ at få sendt mener jeg. Bøger er på 4£.
WonderboyWonderboySkrevet 09/11-14 18:40 
Okay :-) og siger Tusind Tak for hjælpen :-).
I love monster land
scavengerscavengerSkrevet 09/11-14 19:24 
Hvem fa'en er Spids Nøgenhat??
Nemo me impune lacessit
WehnerWehnerSkrevet 09/11-14 19:28 
http://da.wikipedia.org/wiki/Spids_n%C3%B8genhat

Der er også et dansk band opkaldt efter hatten.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/11-14 17:18 
Et hønen eller ægget spørgsmål: Køber man en Audi, fordi man er en sindsyg tosse, eller daler ens IQ bare med ca. 50 point, når man køber en bil af det mærke?
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 10/11-14 17:42 
Man mister i hvert fald ofte evnen til at betjene den der pind, der befinder sig på venstre side af ratstammen.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
scavengerscavengerSkrevet 10/11-14 17:56 
Det skyldes for de flestes vedkommende, at det er en firmabil. Man har derfor intet personligt forhold til hvordan den køres og hvordan den behandles. Hvis man selv har købt og betalt bilen, er man, efter min mening, mere påpasselig med hvordan man kører den.

Som Audi ejer - jeg havde selv købt og betalt den - får man dog ofte mere respekt, og plads på f.eks. motorvejen. Der er ikke så mange der lige skærer én af og presser. Det savner jeg i høj grad efter jeg har skiftet den ud.
Nemo me impune lacessit
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig