X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
CamousCamousSkrevet 29/08-14 14:55 
Vi må bare være progressive her i dk som de er i frankrig ved at opfinde et bullshit ord der erstatter quest på dansk og derved bevare den royale sprog.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/08-14 15:30 
Meh... På engelsk har man taget det danske "ombudsmand" og det tyske "schadenfreude" til sig.

Jeg så hellere at vi bare tog quest til os, når vi åbenbart valgte at tilføje bl.a. selfie, twerk og zomromcom til det danske sprog sidste år :\
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 29/08-14 15:35 
zomromcom... Really?
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/08-14 15:43 
Yep!
http://www.dsn.dk/nyt/nyheder/2013/nye-ord-i-2013-1
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 29/08-14 15:53 
Tror de har været lige lovligt overzealous.
j/k
ProzelProzelSkrevet 29/08-14 16:51 
Jeg har lige modtaget Asscreed 4 til Xbone, men sælger fik ikke lige sagt at spillet var med tysk cover. Oh well, hvilket papir skal jeg have fat i, hvis jeg ønsker at printe et nyt ud, uden det ækle tyske aldersmarkering?

Lidt OCD har man vel :D
slk486slk486Skrevet 29/08-14 19:02 
Alt andet end stock 70g :) Det vil sige hvilket som helst foto papir burde være ok.
j/k
ProzelProzelSkrevet 29/08-14 19:21 
Super! :D
ProzelProzelSkrevet 02/09-14 15:17 
Jeg har fået en itch til at spille Marvel vs. Capcom 2. Er PS2 eller OG Xbox versionen okay?
XiwanaXiwanaSkrevet 03/09-14 14:34 
KillerBean2>
Er ca. 80% sikker på, at svaret er "ja" :)

Bare lige en kort opfølgning på mit Game Gear-spørgsmål fra sidste uge:
Konsollen er ikke kompatibel med en SMD 2-strømforsyning, desværre (han-stikket passer ikke). Til gengæld funker den helt fint med adaptoren fra en SMS model 1.
[inspirational quote here]
CamousCamousSkrevet 03/09-14 16:46, rettet 03/09-14 17:34 
Giver mening siden en Master System og Game Gear har næsten ens hardware.
SumezSumezSkrevet 03/09-14 17:18 
Tja, det er bare strøm. :) Så vidt jeg husker tager SMD præcis samme spænding og polaritet som SMS. Hvilket stikformat man bruger er bare et spørgsmål om hvilken standard man er i humør til at følge, og kan nemt udskiftes.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/09-14 18:08 
Jeg forveksler vist bare ting til den store guldmedalje for tiden :D

Det er Nomad, der kan bruge en SMD2 PSU. Game Gear kan bruge PSU'en fra SMS og SMD1, ja.
AV Intelligent Terminal
ProzelProzelSkrevet 04/09-14 12:51 
Prozel>
Jeg har fået en itch til at spille Marvel vs. Capcom 2. Er PS2 eller OG Xbox versionen okay?

Bumper lige, da priserne koster fandme over 1000kr. når man kigger på annoncerne til en Dreamcast. ;O
Soren47Soren47Skrevet 04/09-14 13:15 
Jeg har været ret glad for mit Marvel vs. Capcom 2 til PS2 (Synes det er meget sjovere end 3'ern) - Men om hvordan det er i forhold til xbox og dreamcast aner jeg ikke :b
SumezSumezSkrevet 04/09-14 13:41, rettet 04/09-14 13:41 
Prozel>
Bumper lige, da priserne koster fandme over 1000kr. når man kigger på annoncerne til en Dreamcast. ;O

Kan man ikke stadig få den japanske version temmelig billigt?

Det fås også på XBLA, hvis du ikke har noget imod digital distribution.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ProzelProzelSkrevet 04/09-14 13:57 
Jeg skal ikke have japansk selvom sproget et ligegyldigt :D

Jeg troede det var fjernet fra XBLA/PSN, om end det er ligemeget da jeg kun har XBO, PS4 og WIIU. :)
GreaseballGreaseballSkrevet 04/09-14 17:38, rettet 04/09-14 17:38 
Nogen der kan sige hvilken type strøm stik man bruger på en Japansk PSone?

Har en der skal testes men der ikke nogen kabler til den. Hvad skal/kan bruges?
SumezSumezSkrevet 04/09-14 18:13 
Står der ikke på den hvilken slags strøm den tager? Altså i volt og evt. polaritet (hvis det er DC, og ikke AC)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 04/09-14 18:39 
Er det ikke almindeligt strømkabel som Saturn, Dreamcast, PS4 osv?
Dog selvfølgelig 110V. Eller havde sen en ekstern PSU?
3of193of19Skrevet 04/09-14 18:41 
Er der en smart måde at downloade store spil på Vita?
Vita'ens wifi er elendig langsomt og hver gang den går i standby efter 30 min max stopper alle downloads. Så man skal hele tiden lige hen og prikke til den og så er det jo ikke specielt fest at den står i menu skærmen konstant pga burn-in.
JmogJmogSkrevet 04/09-14 18:55 
Drømmer selv om den dag, hvor det er muligt, at downloade Vita-spil på PS4 og overføre dem lynhurtigt via USB til min Vita.

Der er pt ingen løsning. Fatter ikke at downloads stopper i standby.
3of193of19Skrevet 04/09-14 20:17 
Ja, det kan selv Nintendo finde ud af på 3DS... siden launch!
JmogJmogSkrevet 04/09-14 20:21 
Underligt nok, så er jeg næsten helt sikker på, at det IKKE var et problem ved launch. Mener det er noget der opstod efter en senere firmware. At det ikke er fikset endnu er dog ubegribeligt. Så svært burde et "ved download, sluk ikke for wifi" tjek vel ikke være
BeanoBeanoSkrevet 04/09-14 20:46, rettet 04/09-14 20:48 
Der er en option til det under "Power Saving". Prøv at skifte den rundt.

Jeg hentede Joe Danger i dag mens den var i sleep-mode (og til opladning), men man skal selv lade den gå i sleep-mode.
JmogJmogSkrevet 04/09-14 22:13 
Den virker ikke den setting. Kendt problem. Rammer underligt nok ikke alle.
BeanoBeanoSkrevet 04/09-14 22:35 
Har også oplevet problemet tidligere, men i dag virkede det bare under nævnte forhold... weird. Frustrerende.
JmogJmogSkrevet 04/09-14 23:18 
Beano>
Der er en option til det under "Power Saving". Prøv at skifte den rundt.

Jeg hentede Joe Danger i dag mens den var i sleep-mode (og til opladning), men man skal selv lade den gå i sleep-mode.

Prøvede præcist det samme. Joe Danger, Vita i oplader, lod være med at slukke skærmen. Da den selv gjorde det, downloadede den videre et par minutter, til det blå lys i homeknappen slukkede.
slk486slk486Skrevet 05/09-14 00:56 
Underligt, jeg smider ofte ting på min vita fra PSN og de er altid klar til install, når jeg tager fat i den næste gang - uden jeg behøver gøre noget.
j/k
XiwanaXiwanaSkrevet 05/09-14 16:18, rettet 05/09-14 16:18 
KillerBean2>
Det er Nomad, der kan bruge en SMD2 PSU. Game Gear kan bruge PSU'en fra SMS og SMD1, ja.

Nå, det giver også langt bedre mening!
Jeg var blot faldet over en hjemmeside, der hårdnakket påstod, at SMD2 PSU'en var kompatibel - men det var nok kun US-udgaven.
[inspirational quote here]
millenniummillenniumSkrevet 05/09-14 21:35, rettet 05/09-14 21:36 
Hvordan kan det være, at nogle gange virker PSN ikke på mit wifi netværk, selvom alle andre enheder i huset gør? Og når jeg genstarter mit wi-fi, så virker PSN pludselig?
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 07/09-14 14:31 
^ Har jeg aldrig oplevet, men det er nok snarere enten wifi boardet i konsollen eller AP/router, end PSN ;)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/09-14 09:58 
Nogen her som er i stand til at overføre data fra gamle C64 floppies til PC?

Jeg fandt for nyligt mine gamle C64 floppes (3-4 styk) med mine demoer, kode og grafik, og syntes det kunne være sjovt at se på det igen, men har ikke hardwaren til det. Betaler gerne for at få det gjort.
Ved ikke om de overhovedet er til at læse mere...
slk486slk486Skrevet 08/09-14 10:16 
Jeg vil gerne gøre forsøget. Normalt kan jeg kopiere fra disc til min 1541 Ultimate-II og videre til PC som disk filer. Jeg gider til gengæld ikke have noget for det.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/09-14 10:19 
Lyder fantastisk :)

Som absolut minimum betaler jeg forsendelse :)

Sender en PM.
SumezSumezSkrevet 08/09-14 14:31, rettet 08/09-14 14:31 
Nu hvor Twitch har ændret deres politik og fundet på at de skal slette alle de videoer vi allerede har valgt at gemme "for evigt", er der så nogen simpel måde at downloade (sine egne) klip til sin harddisk?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/09-14 14:32 
Har du prøvet...?

http://en.savefrom.net
SumezSumezSkrevet 08/09-14 14:40 
Har aldrig hørt om den. Har du gode erfaringer med den?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/09-14 14:41 
Ja det virker fint med youtube
WehnerWehnerSkrevet 08/09-14 14:46 
Jdownload plejer også at være god til den slags, men jeg har ikke prøvet den med Twitch.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 08/09-14 14:51 
Okay, jeg tænkte der måtte være noget indbygget i Twitch som jeg bare ikke kunne finde frem til (mener YouTube har det, men gider ikke være tvunget til at eksportere først), men jeg vil prøve begge Jeres forslag. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/09-14 15:05 
Hentede din Megaman ting ned - lidt langsomt men virkede :)
SumezSumezSkrevet 08/09-14 15:13 
Lidt ærgerligt man kun kan få den i FLV (jeg vil formode at Twitch opbevarer original-dataen i et andet format et eller andet sted, f.eks. til brug i deres editing/highlight-funktionalitet), men det er bedre end intet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/09-14 15:37 
Ja det vil jeg også mene ;)
scavengerscavengerSkrevet 09/09-14 20:01 
Jeg har købt en brugt og billig el-guitar for at spille Rocksmith.
Mine evner stinker sikkert og jeg har aldrig spillet noget instrument før.

Det er en Star Sound, begynder guitar, men den var som sagt billig.
Imidlertid sprang den ene streng i første forsøg og de andre er vist heller ikke så gode.

Er der nogen der kan anbefale et billigt sted man kan få skiftet strengene?
Eller er det noget en totalt newbie selv kan gøre?
Nemo me impune lacessit
QQSkrevet 09/09-14 20:27, rettet 09/09-14 20:35 
Det kan du sagtens finde ud af. Køb et standard sæt strenge i din lokale musikbutik for en 50'er.

Det er bedst at skifte dem alle på en gang, så de lyder ens. Springer du en streng kort tid efter, kan du nøjes med at skifte den ene. Og det gør du nok, så køb bare et ekstra sæt til at starte med ;)

Du kan ikke rigtig gøre noget galt, så længe du sætter dem på i den rigtige rækkefølge. Der skulle være en tuner indbygget i Rocksmith, så vidt jeg ved, så det behøver du ikke investere i.

Jeg kiggede lige hurtigt på youtube efter en simpel guide, men de fleste guides derinde, gør alt for meget ud af det til dit behov. Bare på med dem og spil ;)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
CamousCamousSkrevet 09/09-14 21:16 
Hvad er den billigste måde at sende en stor pakke på ca. 50kg i dk?

Der skal være en pickup option så de selv kommer og henter pakken.
amnesiaamnesiaSkrevet 09/09-14 21:20 
http://www.pakke.dk/

http://www.fragtbørs.dk/
Græsset ER grønnere på den anden side!
jaesjaesSkrevet 09/09-14 21:33, rettet 09/09-14 21:47 
scavenger>
Eller er det noget en totalt newbie selv kan gøre?

Det er ikke svært, men der er alligevel et par ting, der måske kan være lidt abstrakte, hvis man ikke ser det visuelt - specielt hvis man ikke kender de forskellige guitarbegreber osv. - så ville nok bruge en videoguide.

Denne er fin:
https://www.youtube.com/watch?v=DrLKlJS1wEo

Kan tilføje:
- Starsound er vist en Stratocaster-type, og så stikker man strengene ind under guitaren
- Kig evt. på stemmeskruerne hvordan strengene sidder, inden du klipper dem, da det kan varierer lidt
- Skift én streng af gangen som han gør det i videoen - der er forskellige holdninger til dette, men så er du på den sikre side i forhold til at klippe alle strengene og måske så risikere at guitarens opsætning fuckes.
- Hvis andet end den høje E-streng (den tyndeste streng) ofte springer, så spiller du for hårdt, eller har en mærkelig guitar ;) Uanset kan det være rart, og spare lidt penge, altid at have en ekstra høj E-streng liggende, specielt hvis du spiller med tynde strenge (fx .009-sæt eller tyndere).

EDIT: Meget gamle strenge kan også springe oftere - du købte jo en brugt guitar...
scavengerscavengerSkrevet 10/09-14 17:27 
Tak Hølmkjær og jaes, så giver jeg det et forsøg :-)
Nemo me impune lacessit
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig