X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
BeanoBeanoSkrevet 24/02-14 14:41, rettet 24/02-14 14:43 
slk486>
Edit: På billeder ser det ud til at være et stik, man sætter DS4 ned i?

Som jeg skrev, porten på fronten (ikke USB) :)

Meget nemmere end docks der bruger USB-porten.
slk486slk486Skrevet 24/02-14 14:48, rettet 24/02-14 14:52 
Jep, men det er bare ikke det samme som drop-in kontakt, som Naiera skrev.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 24/02-14 14:52, rettet 24/02-14 14:52 
Korrekt - drop-in med DS3/4 får du kun ved at sætte en dims på controlleren.

Jeg vil dog stadig varmt anbefale den.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/02-14 16:37 
Det er en mærkelig DS4 controller de har vist på billedet... :O
http://www.amazon.com/gp/product/B00FLLFJ68/ref=ox_sc_act_title_2?ie=UTF8&psc=1&smid=ATVPDKIKX0DER
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 24/02-14 16:48 
Jeg tror de har sådan et gummibeskyttelses-covers på.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/02-14 16:50 
Pilene ved D-paddet er ikke hvide på min controller. Det kan være de har lånt nogle prototyper så de kunne få deres halløj lavet færdigt inden launch :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 24/02-14 16:54 
Pilene sider jo på det der underlige cover.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/02-14 16:55 
Hvis du kigger på det store billede så lugter det rigtig meget af billig prototype plastik :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 24/02-14 17:12 
Det er en prototype. Ikke alene er pilene hvide, men analogerne er heller ikke konkave, touchpadden er uden tekstur :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
millenniummillenniumSkrevet 25/02-14 14:24, rettet 25/02-14 14:32 
Man kan jo finde det meste på nettet, men...

Jeg leder efter en webside som viser en "pseudo elektronisk brugergrænseflade" med lysdioder, bevægende grafer, radar, målinger, etc, etc. som i virkeligheden ikke betyder noget som helst.

Nogen der har set noget i den retning...?
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 26/02-14 15:15 
En lille A/B test: Hvad ville I fortrække....?

"You have entered the wrong password"

eller

"You have typed the wrong password"
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 26/02-14 15:18 
Trick-spørgsmål - Den bør ikke afsløre om det er brugernavnet eller passwordet der er galt ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/02-14 15:38 
Du kunne også bare skrive: "Nope" :)
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 26/02-14 19:16 
Sumez>
Trick-spørgsmål - Den bør ikke afsløre om det er brugernavnet eller passwordet der er galt ;)

Nemlig.

"Incorrect/unknown username or password."
j/k
JmogJmogSkrevet 27/02-14 02:31 
Sikkerhedsmæssigt er der ingen tvivl om at det er bedst. Når det gælder hvor informativt det er kan jeg dog rigtig godt lide at få at vide om det er det rigtige brugernavn jeg anvender, så jeg ikke spilder tid med at prøve ti forskellige passwords med det samme brugernavn.
slk486slk486Skrevet 27/02-14 13:43 
Nogen der kan anbefale et sted at købe repro NES/SNES? Timewalk er lukket ned og vil gerne have Sweet Home.
j/k
HankyHankySkrevet 27/02-14 13:54 
http://www.nintendoage.com/forum/messageview.cfm?catid=5&threadid=57823

Desværre ikke en anbefaling, men i stedet en samling over steder som gør i det :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/02-14 16:44 
Oncle tusk. Er god.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Captain NCaptain NSkrevet 27/02-14 21:46 
Det vil altid være et mysterium for mig hvem pokker det er der bestemmer priserne på digitale spil til diverse platforme.

Så idag på WiiU'en at Darksiders 2 fra 2012 kan købes til 320kr.. Hvilket de reklamere som værende et "tilbud" fra standard prisen af 400kr......

Vi taler om et halvandet år gammel spil til en konsol hvor det i første omgang ikke solgte særlig godt. De originale udviklere er ude af business og spillet kan købes splinternyt flere steder i landet for omkring 150kr, som er mere end det halve af det Nintendo tager for en digital udgave som du ikke engang kan bruge til trade-in bagefter.

Hvordan kan de mennsker der styre priserne mangle så meget virkelighedssans.
Nu er det bare et eksempel, men det er langt fra et enkeltstående tilfælde. Bliver ofte helt paf når jeg ser hvad mange digitale store-fronts tager for deres enten gamle eller upopulære spil, eller at tage mere for nye spil end butikkerne gør fra dag et, selvom man ikke engang modtager et fysisk spil du bagefter kan bruge til andet end at fylde på harddisken.
Jeg forstår det ganske enkelt ikke. Er det fordi der faktisk er mange der gider betale de overpriser og er ligeglade/meget uinformerede.
Eller sælger de faktisk ikke nogle men vil fremstå stolte med deres høje priser mens butikkerne sælger dem til det halve eller mindre?

For slet ikke at tale om Nintendos priser for deres VC spil. Hvem gider dog at eje Golf, NES open Tour, Ice Hockey, Urban Champion, Tennis, Ice Climbers, Clu Clu Land, Pinball eller andre kedelige NES spil for næsten 40kr. Selv Super Mario og Zelda syntes jeg er dyre til den pris.. Men at tage det samme for fuldstændig ligegyldige, outdatede og ikke relevante eller efterspurgte spil er bare tåbeligt, og Nintendo har jo ikke gjort NOGET som helst for at pifte dem op. Sega derimod har udgivet nogle ret fede ting på 3DS hvor man faktisk får et bedre produkt end originalen, men tager ikke nogenlunde det samme.
og SNES spil til 60kr er jo ikke en pind bedre. Det jo ligefør man igen kan finde original spillet på nettet til en billigere pris.
Og 60kr er desuden mere end mange helt NYE er sat til. og intet af det er enda cross-buy med 3DS'eren.

Og desværre kan jeg nok nemt kaldes en hykler for jeg har selv en masse VC spil på min både min 3DS og WiiU, eller ihvertfald de ting jeg gider eje.


tl:dr
Priserne på digitale spil er for høje og slet ikke konkurrence dygtige. Og fatter ikke hvem der styre dem.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
slk486slk486Skrevet 27/02-14 21:47 
ChronoSousa>
Oncle tusk. Er god.

Ok, prøver.
j/k
slk486slk486Skrevet 27/02-14 21:48 
Hanky>
http://www.nintendoage.com/forum/messageview.cfm?catid=5&threadid=57823

Desværre ikke en anbefaling, men i stedet en samling over steder som gør i det :)

Tak. God liste :)
j/k
HeroldHeroldSkrevet 27/02-14 21:49 
Det er fordi digitale spil ikke fylder noget og der derfor ikke er nogen grund til at sætte dem ned for at rydde lageret til nye varer.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Captain NCaptain NSkrevet 27/02-14 21:51 
Jeg føler ihvertfald intet ejerskab over et digitalt produkt. Føler bare jeg låner det til enten servicen eller hardwaren går ned.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BlumarinaBlumarinaSkrevet 27/02-14 21:53 
FIFA 13 på Nintendos eShop koster 599(!!!) kroner. Vanvittigt!
Captain NCaptain NSkrevet 27/02-14 22:24 
...For et 1 år gammelt Fifa spil?... Men det er så også det eneste der er til konsollen jo :/ Fifa 14 var jo åbenbart ikke profitabelt på WiiU'en.. Men Wii'en var.... Heck, selv på PS2 var det profitabelt :)

Men seriøst. 600kr for standard udgaven.... Har de mennesker nogensinde set normalt prisen på et hvilket som helst nyt fysisk spil i landet..
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 27/02-14 22:28 
Captain N>
Det vil altid være et mysterium for mig hvem pokker det er der bestemmer priserne på digitale spil til diverse platforme.

Det er udgiverne :)
Captain NCaptain NSkrevet 27/02-14 23:20 
Men hvordan kommer de frem til de priser når et hvert fornuftigt menneske kan se hvor urealistisk ude af balance de er?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
SumezSumezSkrevet 28/02-14 08:17 
Der må vel være folk der betaler det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 28/02-14 11:01 
Beano>
Det er udgiverne :)

Og platformejeren. Microsoft havde i årevis fx. tiers som et spil måtte koste både på Live og indie kanalen. Ingen prissætninger udenfor de fastsatte tiers.

Captain N>
Men hvordan kommer de frem til de priser når et hvert fornuftigt menneske kan se hvor urealistisk ude af balance de er?

Det er nok både et forsøg på at holde sig på god fod med de fysiske butikker, samt et internt ønske om at holde spilpriser høje. På et eller andet tidspunkt må de ændre politik og begynde at forholde sig til den virkelighed de indgår i. Tag Darksiders 2 som du nævnte. På PC har man kunne købe det med en 5-10 andre spil i et indie bundle af den slags, man nærmest ikke mærker man betaler for og så kan det ikke kun bruges på en maskine, men på alle de PC'ere du har lyst til. Hvordan kan de blive ved med at tro at sådan noget er 320kr værd på Wii U og så gøres der endda opmærksom på, at det er tale om nedsat pris. Fornærmende.

Der skal åbnes for mere konkurrence og være bedre spilleregler for forbrugerne, hvis de skal blive ved med at bevare håbet om at opnå relevans i markedet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 28/02-14 11:04, rettet 28/02-14 11:06 
MS bestemmer næppe om et retail spil koster f.eks. 400 eller 600 på Marketplace som download.

Både Nintendo og Sony har haft egne udgivelser om var vejl. billigere som DL end som disk. At f.eks. EA tager fuld skrue for FIFA kan man ikke tørre af på Nintento/Sony/MS.
Bede-xBede-xSkrevet 28/02-14 11:16 
Beano>
MS bestemmer næppe om et retail spil koster f.eks. 400 eller 600 på Marketplace som download.

Nu er det meget specifikke beløb, samt kun retail spil du nævner og de skulle vist være blødt op i nyere tid, men jo, de havde række politikker som gjorde visse priser umulige. Jeg kan ikke være sikker på om de var gældende for retail spil, men de var det tidligere med garanti ved Arcade og Indie spil. Umiddelbart ville jeg gætte på, at det også var tilfældet for retailspil tidligere, mest ud fra den marginale spredning der var på priserne dengang.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 28/02-14 11:20 
Jeg tror Retail er i en anden klasse. Tiers var en fordel i forbindelse med XBLA og Indie, samt deres pointsystem. Jeg kunne meget godt lide at et spil enten kostede 400, 800 eller 1200 point, selvom hele pointdelen var åndssvag, så vidste man i det mindste hvad man kunne forvente.

Men som sagt, så er digitale spil en sjov størrelse - de fylder ikke noget på et lager, så eneste grund til at sætte dem ned, er hvis de er stagneret og ikke sælger på nuværende prisniveau - og er det sideløbende fysiske kopier af spillet, der stadig bliver solgt, er der ingen grund til at sælge de digitale spil billigere alligevel. Det er noget andet med spil, der kun udkommer digitalt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 28/02-14 11:30 
Herold>
Jeg tror Retail er i en anden klasse.

Jeg gætter kun, så det vil jeg bestemt ikke afvise :) Omvendt, så var alle andre områder reguleret, fra hvornår man måtte holde udsalg, til hvad man måtte give væk gratis, så forholdte det sig anderledes, ville jeg heller ikke være chokeret.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 28/02-14 11:31, rettet 28/02-14 11:31 
@Herold: Præcist - DL-only (inkl. indie stuff) er med garanti anderledes. Og som sagt - der er flere eksempler på retail udgivelser har været billigere vejl. som DL fra dag 1 (GZ er et nyt eksempel). Dårlig strategi for MS/Sony/Nintendo hvis de begyder at diktere lavere DL priser for de store titler overfor de store udgivere. At de måske skulle arbejde mere på at motivere udgiverne til sætte priserne lavere, er en anden sag. Kan være de tjener kassen så godt at det ikke kan betale sig set med deres øjne :(
Bede-xBede-xSkrevet 28/02-14 11:37 
Beano>
der er flere eksempler på retail udgivelser har været billigere vejl. som DL fra dag 1

I gamle dage (og det er dem jeg taler om) på Live erindrer jeg ikke den spredning i priser, så det er svært at sige om den eksisterede. Kunne en udvikler fx sætte sit retailspil til 50kr, når alle de andre lå omkring 449-599? Hvis det var muligt, hvorfor var der så ingen som gjorde det?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 28/02-14 11:41, rettet 28/02-14 11:41 
Fordi de (udgiveren) ikke syntes det var fedt at sælge det til kr. 50.
Bede-xBede-xSkrevet 28/02-14 11:45, rettet 28/02-14 11:46 
Hvad så med 150kr eller 350kr? Synes de allesammen bare at det var ufedt? Jeg er ikke overbevist om, at der eksisterede den elasticitet man ville opleve i et marked med mere fri konkurrence, simpelthen fordi priserne opførte sig for ensartet til det, men som sagt gætter jeg kun.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 28/02-14 11:57, rettet 28/02-14 11:58 
Om det er kr 350 eller kr 50 er vel irrelevant. Det er der intet det tyder på at MS var årsagen når man kigge på prisen alene. Det kan sagtens forklares med udgiverens konservative prispolitik, manglende lyst til at udfordre detailleddet og/eller kold bund-linje fokus.

Anyway, jeg syntes ikke det er ren doom og gloom med de priser, selv om der er mange hovedrystende eksempler. Det ser ud til udgiverne er blevet lidt mere villige til at sætte priserne lavere vejl. som DL fra dag 1 og der sker prisfald også de for store mainstream titler som f.eks. FIFA. Dog stadig langt vej hjem imo.
Bede-xBede-xSkrevet 28/02-14 12:09, rettet 28/02-14 12:11 
Der er vi enige. Især hos Sony synes der at være lidt mere åbenhed og PS Plus er fint eksempel på, at det kan lade sig gøre at lave en service med prissætninger, der er til at forstå. Er stadig overrasket over at de giver nye udgivelser væk hele tiden på PS4, oveni alle de spil man får til Vita/PS3.

Nintendo er så lige modsat.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 28/02-14 12:20, rettet 28/02-14 12:20 
Mener at Sonic Lost World (Wii U) var prissat billigere vejl. i eShoppen? :)
Bede-xBede-xSkrevet 28/02-14 12:25 
En enlig svale gør ingen sommer :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 28/02-14 12:28 
Nej :D
spectrespectreSkrevet 05/03-14 13:17 
Hvad foregår der med min SNES? Der er, på nogle af mine carts, sådan nogle grønne og lilla streger/flager på tværs af skærmen? Har prøvet at rense kontakterne på disse carts, men stregerne går ikke væk?

Svar på dumme spørgsmål-tråden
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 05/03-14 13:21 
Er det kun på nogle carts?? For mine utrænede øjne ligner ikke en data-forbindelse, men støj på analogsignalet. Er det Super Mario World på billedet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 05/03-14 13:24 
Yoshi's Island. Dette er det værste eksemplen. Den gør det også i Super Metroid og Super Punchout, men ikke i f.eks. Zombies eller F-Zero?

Det kan være det er helt tilfældigt? Jeg prøver at rode rundt med kablerne.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 05/03-14 13:26 
Det virker bestemt ikke som noget der kan komme fra nogen kabler. Det ligner blitter fejl.
j/k
SumezSumezSkrevet 05/03-14 13:28, rettet 05/03-14 13:29 
Yoshi's Island har en Super FX chip som sikkert kan være skyld i alt muligt, men de to andre cartridges er svjv. bare ROM-data og ikke andet?
Umiddelbart ville jeg prøve at rense forbindelserne noget mere da det lyder til at være specifikt pr. spil, men jeg har aldrig set noget i den stil på baggrund af dårlige cart-forbindelse. For mig ligner det mere en løs forbindelse et eller andet sted mellem SNES'ens AV stik og stikket i dit fjernsyn.

slk486>
Det virker bestemt ikke som noget der kan komme fra nogen kabler. Det ligner blitter fejl.

Så dit bud er video-chippen? Burde det så ikke være på alle spillene?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 05/03-14 13:32, rettet 05/03-14 13:41 
Jeg kan bare ikke lige se, hvordan støj på signalet kan generere rasterbarer :)

Det kunne måske være specifikke registre i video-chippen, eller dele af video ram. Jeg kender ikke så meget til det specifikke interne klokkeværk, men det er ikke så sandsynligt at chippen er defekt, så de første tiltag er vel som du siger - rens godt og grundigt og check om den får strøm nok.
j/k
SumezSumezSkrevet 05/03-14 13:47 
Hvorfor synes du det ligner raster? Jeg synes det ser analogt ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 05/03-14 14:32 
Har du prøvet en anden skærm?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig