X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
FancyPantsFancyPantsSkrevet 31/01-14 14:21, rettet 31/01-14 14:22 
@Kroe

Hvis en USB->BT adapter/dongle ikke virker, er der også altid en controller adapter som den i mit link.
Eneste nitte ved den, er at Home knappen ikke fungerer, men hvor ofte vil man også bruge den til noget på PC'en?

Linkylink
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KroeboCopKroeboCopSkrevet 31/01-14 16:28, rettet 31/01-14 16:31 
Tak for linket FB, men går efter dRxL løsning ;=)

@dRxL
Uhh, nice 1000 tak, sender lige en PB :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
JmogJmogSkrevet 31/01-14 17:13, rettet 31/01-14 17:26 
Naiera>
Du går ind under Handel og så Privat. Her fluebener du de annoncer du vil aktivere, og det vælger du så i drop-down menuen lige nedenunder.

Takker!
XiwanaXiwanaSkrevet 03/02-14 15:52 
Muligvis lidt en hjerneprut:
-Jeg ved, at der findes ganske almindelige scartkabler i alverdens prisklasser - men er det noget, der også afspejler sig i kvaliteten heraf? Er visse kabler mere anbefalelsesværdige end andre - og i så fald, hvilke?
[inspirational quote here]
slk486slk486Skrevet 03/02-14 16:08, rettet 03/02-14 16:08 
IXOS. Fås til ingen penge i flere forskellige længder hos av-cables.dk.

http://www.av-cables.dk/scart-kabler/ixos-high-end-scart-kabel-1-5-m.html

Nok det bedste man overhovedet kan få. Se iøvrigt før-prisen, der er reel nok :)
j/k
CamousCamousSkrevet 03/02-14 16:11 
Ja, jeg er fristet til at bestille en stockpile af dem bare i tilfælde af at jeg skulle få brug for dem i fremtiden.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/02-14 16:12 
Jep, køb dem. Har sparet rundt regnet 14K på SCART-kabler fra AV-Cables :D

Shit det må gøre ondt at sælge kablerne til den pris. Men folk kan bare ikke bruge dem til noget mere i disse fremtids-dage.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 03/02-14 16:21 
Jo, folk kan sagtens bruge dem, men kun visse folk.
XiwanaXiwanaSkrevet 03/02-14 16:24 
Super! Takker for link, slk.
Et stk. high-end-kabel er hermed bestilt. Sikke dog en besparelse!

Konsolkongen>

Men folk kan bare ikke bruge dem til noget mere i disse fremtids-dage.

Jo-da, til laserdiscafspillere ;)
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/02-14 16:52 
Camous>
Jo, folk kan sagtens bruge dem, men kun visse folk.

Jeg snakker naturligvis folk generelt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/02-14 16:53 
Xiwana>
Jo-da, til laserdiscafspillere ;)

Laserdisc er svjv kun composhite eller s-video. Men hvis afspilleren kun har et SCART output så har du ret :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 03/02-14 16:57 
Laserdiscs er lagret i composite.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/02-14 17:02 
Ja men mange afspillere har S-video output. Hvis de samtidig har et rigtig godt comb-filter kan det sagtens gøre en betydelig forskel i billedkvaliteten.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 03/02-14 17:15 
Men sådan som jeg forstår det er der kun to legendariske laserdisk afspiller som har combfilter gode nok til at gøre en forskel.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/02-14 17:17 
Jeg ved forbavsende lidt om Laserdisc, så det er sikkert rigtigt :) Jeg ville bare gøre opmærksom på at muligheden var der :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 03/02-14 17:24 
Tror faktisk jeg læste at medmindre man har de to modeller er det bedre at sætte laserdisk til sin moderne skærm via composite fordi alle fjernsyn solgt i de sidste 10 år har digital 3D combfilter som er bedre til arbejdet end hvad du får fra en afspiller fra 90'erne.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/02-14 17:29, rettet 03/02-14 17:29 
Hvad jeg har hørt om combfiltrer så skulle de være ret elendige i næsten alle moderne TV. Jeg har ikke testet det meget da jeg ikke vil røre composite med en ildtang. Jeg tror dog at gamle CRT'er klarer den slags langt bedre, men den lave opløsning hjælper nok en hel del her.
Men ja, de andre afspillere kan meget vel have haft endnu værre combfiltrer indbygget :)

Jeg havde en Videon Omega One engang. Den havde et rigtig godt combfilter og det så mærkbart bedre ud end det der sad i mit daværende Panasonic plasma. Dét sagt så lignede det stadig lort :)

Jeg har siden solgt den Videon til en kammerat der film-fan, netop til Laserdisc brug :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 03/02-14 17:55, rettet 03/02-14 18:21 
Nå, så skaber vores vaskemaskine sig igen.
Den blev købt i 2011, og der nåede at komme en fejl (F:05) på maskinen lige inden den var 2 år gammel, hvilket resulterede i at denne fejl blev udbedret, og vi skulle ikke betale pga reklamationsretten. Det var pumpen som blev skiftet.
Nu er der så gået et år, og i dag melder den samme fejlkode som sidst (F:05). Denne fejlkode dækker så vidt jeg kan forstå over pumpe og afløb. Jeg vil bestille en teknikker til at komme ud og fikse lortet ASAP, men er lidt i tvivl omkring hvordan jeg står i forhold til reklamationsretten. Så vidt jeg ved er denne blevet reset på den udskiftede del, den dag denne blev udskiftet. Men eftersom den melder samme fejlkode som for et år siden, er det så os som hæfter for betalingen på denne fejl, hvis det ikke lige er selve pumpen, eller blev "alt vedr. fejlkode F:05" reset, den dag vi fik den fikset for et år siden?

EDIT: Eller bliver reklamationsretten på HELE produktet reset, når der har været en reparation, eller er dette kun ved ombytning?
Spiller nu: Animal Soccer World
WonderboyWonderboySkrevet 03/02-14 18:50 
Hvad skal man gøre når man skal oprette spil, har fået et double pack xbox spil?.
I love monster land
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/02-14 21:09 
Vil til at have Turtles, M.A.S.K, G.I Joe og Transformers tegnefilmene på DVD, syntes bare at der var noget med Transformers: The movie at der skulle være en nyere udgave af the movie, med nye stemmer på eller et eller andet, som folk ikke var så klar på og der og med også mig. Så mit spørgsmål er både hvor de er billigst at købe og om der er noget om snakken?
Hoid to colony C05 where the computer is...
slk486slk486Skrevet 03/02-14 22:04 
Min Tomb Raider DE digipack har en smule crushing på rygraden fra transporten. Er det ikke fair nok at bede om en frisk?
j/k
PapandPapandSkrevet 03/02-14 22:22 
Absolut.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/02-14 07:36, rettet 04/02-14 07:36 
Nogle der har set en ny dualshock 3 til max 300kr et sted?
De må sgu da komme ned i den pris snart!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/02-14 08:34 
Sker nok samme dag som Nintendo 1st party titler sælges til under 250,- i butikkerne :P

Det billigste jeg lige kan finde, er 329 + fragt hos CDON, men så er det en OEM version der bare er pakket i en pose.
Evt. 359 hos MM Konsol, men de kan ikke love om det er en bulk/OEM eller alm. pakket controller du får.

Selv Fætter BarRøv formår at være billigere end ElGiraffens 449,- o_o
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 04/02-14 09:00 
Konsolkongen>
Laserdisc er svjv kun composhite eller s-video. Men hvis afspilleren kun har et SCART output så har du ret :)

Der er sikkert PAL afspillere, hvor de har "sparet" Composite porten væk :D
Ja men mange afspillere har S-video output. Hvis de samtidig har et rigtig godt comb-filter kan det sagtens gøre en betydelig forskel i billedkvaliteten.

Til gengæld kan det være problematisk for nogle afspillere. Min 925 tager composite signalet og splitter det til S-video, som sendes til s-video porten og scart stikket. Det signal kombineres så igen til composite porten. Ganske forfærdeligt, når min Crystalio II netop har noget af det bedste comb filter overhovedet - grunden til jeg købte den. Heldigvis giver den stadig bedre billede end alt andet jeg har prøvet - selv efter dobbeltkonverteringen.
j/k
ElgenElgenSkrevet 04/02-14 09:11 
Hvad er prislejet på en brugt PS Vita i god stand?
Ved ikke om der findes flere versioner af den, men den skal bare være i stand til at kunne spille Minters kommende spil (TxK).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 04/02-14 09:55 
Du skal have den "gamle" OLED udgave. Brugt ved jeg dog ikke - 1000-1300 afhængigt af spil og tilbehør, vil jeg tro.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 04/02-14 12:30 
Kan man skabe et password beskyttet PDF dokument, hvor modtageren kun behøver indtaste passworded én gang for at åbne det...?
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-14 17:20 
Kan du ikke sende det som password protected zip eller rar-fil?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 04/02-14 17:49, rettet 04/02-14 17:50 
Evt. en self-decrypting archive (selvstændig eksekverbar exe der selv spørger efter password) så det er nemt for brugeren. Kan dog være lidt bøvlet mht. anti-virus og anti-malware programmer der kan blokere exe-filer for nogle brugere. Værd at overveje.
millenniummillenniumSkrevet 04/02-14 18:33, rettet 04/02-14 18:34 
PDF er det mest fleksible og læsbare format på desktop, tablets og mobiler. Med rar eller zip får jeg problemer. Heller ikke noget der bliver ædt af mailfiltre. Jeg ville bare ønske Adobe havde lagt en single password protection feature ind.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 04/02-14 18:37, rettet 04/02-14 18:41 
Enig - PDF går lige igennem og er platformuafhængig men de kan ikke låse sig selv op permanen som standard, ville ellers være fedt.
millenniummillenniumSkrevet 05/02-14 09:49 
Hørte I det, Adobe...?
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 06/02-14 01:54 
På udkig efter et headset der virker både til PS360, PS4/XO, samt PC mv.

Har pt øje på Turtle Beach's PX4. Andre bedre alternativer?
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 06/02-14 11:11 
ChronoSousa>
Nogle der har set en ny dualshock 3 til max 300kr et sted?
De må sgu da komme ned i den pris snart!

Ved godt jeg allerede har svaret på dit indlæg, men Bilka i Herning havde Infamous 2 + "limited edition" DS3 i transparent rød eller blå til 399,-
Tilsvarende tog de 429,- for en alm sort/rød/blå DS3, og det var endda med et tilbudsskilt.

Aner dog ikke hvad spillet vil kunne sælges for i løssalg, hvis man allerede har det, eller ikke har interesse i det. (Og om det er en speciel bundle edition man får endnu sværere ved at komme af med over foræringspris)

... Og selvfølgelig hvorvidt det er et lokalt tilbud eller ej. De så ud til at have stået på hylden længe.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 06/02-14 11:44 
Ikke nogen helt ringe pris for Infamous 2 limited. Ville faktisk rigtig gerne have et sæt af dem til min Limited DS3 controller samling :)

Må på udkig.
j/k
slk486slk486Skrevet 09/02-14 14:58 
Nogen der har prøvet Kagero: Deception II PAL på en NTSC PS1/PS2 eller har mulighed for at gøre det?
j/k
SumezSumezSkrevet 09/02-14 17:02 
Hvad koster det at sende et spil/alm. dvd-format i Danmark, som normal brevforsendelse?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Le RoofLe RoofSkrevet 09/02-14 17:05, rettet 09/02-14 17:07 
Kom af med 28 kr da jeg sendte 1 stk Monster Hunter 3 Ultimate (Wii U) i en bobbelkuvert til Darklynoon i fredags. Ca 130g sendt som normalt brev.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
BlumarinaBlumarinaSkrevet 09/02-14 17:17 
Jeps, 28 kroner op til 250 gram er den faste pris.
slk486slk486Skrevet 10/02-14 15:24 
Er der en officiel måde at bestille fra amazon.co.jp på?
j/k
JmogJmogSkrevet 10/02-14 18:07 
Er der da en uofficiel? Så vidt jeg ved sender de, ligesom alle de andre Amazon'er, til DK.
slk486slk486Skrevet 10/02-14 22:31 
Man kan bare ikke umiddelbart oprette sig med dansk adresse.
j/k
JmogJmogSkrevet 10/02-14 23:58 
Hmm, ser ud til de kører den isolationistiske stil. På alle de europæiske og den amerikanske virker samme login, men det inkluderer ikke den japanske kan jeg se.
slk486slk486Skrevet 11/02-14 00:20 
Ja, derfor mit spørgsmål :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 13/02-14 08:38 
Hvornår kommer den nye VITA i danske butikker....?
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 13/02-14 09:08 
Forhåbentlig aldrig? :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 13/02-14 09:17, rettet 13/02-14 09:17 
TI hi :)

Som i "jeg håber ikke den sælger godt nok" eller "den gamle er bedstest"?
j/k
millenniummillenniumSkrevet 13/02-14 09:38 
Som i "hvis den er lidt billigere og har forlænget batteri-tid, så køber jeg den" eller "Når den lanceres falder den gamle nok i pris, og så køber jeg dén".

Win-win uanset, så kom nu Sony. Jeg læste at den skulle lanceres i UK d. 7. Feb, men, men....
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 13/02-14 09:43 
LCD skærmen er så et stort minus. Gå hellere efter den gamle model.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig