X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
dRxLdRxLSkrevet 07/01-14 15:03 
http://www.teamnames.net/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 07/01-14 15:07 
Hvad de skal hedde, afhænger vel af hvad de arbejder med? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 07/01-14 15:13 
Ugh, scrum. Stakkels dem. Arbejde et sted der brugte det, jeg blev der kun lidt over en måned.
SumezSumezSkrevet 07/01-14 15:15 
Jeg skal ikke forsvare scrum, tværtimod, men jeg holder mine tanker om det til jeg møder folk personligt, men bare ud af nysgerrighed, er der så nogen anden populær projektform, du foretrækker?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 07/01-14 15:22 
Bryder mig ikke om noget hvor der hele tiden står en over mine skulder og checker om jeg laver noget eller hvor der hele tiden er deadlines. Eller man når mak konstant skal logge tid og sige hvadcman har arbejdet på siden sidst.

Fortrækker at man bestemmer hvad man vil implementere også har man et par måneder til at gøre det færdig. Det er sådan jeg fungere bedst.
NaieraNaieraSkrevet 07/01-14 15:25 
Sumez>
Jeg skal ikke forsvare scrum, tværtimod, men jeg holder mine tanker om det til jeg møder folk personligt, men bare ud af nysgerrighed, er der så nogen anden populær projektform, du foretrækker?

PRINCE2.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 07/01-14 15:29 
hele tiden er deadlines

Får du sgu svært ved at undgå ;)
j/k
SumezSumezSkrevet 07/01-14 15:33 
Camous>
Bryder mig ikke om noget hvor der hele tiden står en over mine skulder og checker om jeg laver noget eller hvor der hele tiden er deadlines. Eller man når mak konstant skal logge tid og sige hvadcman har arbejdet på siden sidst.

Fortrækker at man bestemmer hvad man vil implementere også har man et par måneder til at gøre det færdig. Det er sådan jeg fungere bedst.

Jeg kan ikke se hvordan Scrum eksplicit involvere nogle af de ting du nævner, lyder mere som et problem med de folk der har fået de forskellige roller tildelt. Som udvikler skal du selv vurdere hvor meget du kan nå i næste sprint, så hvis der er nogen der tvinger en deadline ned over dig, er det virksomheden der gør det (hvilket naturligvis er svært at undgå).
Dit "ønskescenarie" er jo sådan set bare et scrum-forløb med 2-måneders sprints, og hvis jeg skal nævne noget positivt ved scrum, må det være at et fokus på synlige resultater ved f.eks. hvert 2-ugers sprint, er med til at virke motiverende for både udviklere og stakeholder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/01-14 15:42 
bebop and rocksteady :D

Er gået i turtles mode........
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/01-14 16:17 
Sonic og Mario :D
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 07/01-14 17:30 
Jeg kom med forslaget Wolfpack og Sixpack.
The medium is the message.
CamousCamousSkrevet 07/01-14 17:45, rettet 07/01-14 17:45 
Sumez>Jeg kan ikke se hvordan Scrum eksplicit involvere nogle af de ting du nævner, lyder mere som et problem med de folk der har fået de forskellige roller tildelt. Som udvikler skal du selv vurdere hvor meget du kan nå i næste sprint, så hvis der er nogen der tvinger en deadline ned over dig, er det virksomheden der gør det (hvilket naturligvis er svært at undgå).
Dit "ønskescenarie" er jo sådan set bare et scrum-forløb med 2-måneders sprints, og hvis jeg skal nævne noget positivt ved scrum, må det være at et fokus på synlige resultater ved f.eks. hvert 2-ugers sprint, er med til at virke motiverende for både udviklere og stakeholder.

Det eneste hvert 2-ugers sprint motivere mig til er at finde et andet sted at arbejde.
SumezSumezSkrevet 07/01-14 17:48 
Der er mange elementer i Scrum jeg synes er tåbelige, men mest af alt synes jeg det koncept at gøre Scrum til en "videnskab" og et sammensurium af regler, der skaber flere møder end hvad nogensinde kan være lønsomt, er helt til grin. Den vigtigste regel i Scrum må være at man altid kan tilpasse reglerne til at passe til den enkelte virksomheds struktur, og hvordan man arbejder bedst. For mig lyder det som om problemet har været dit hold, snarere end selve arbejdsgangen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 07/01-14 19:35, rettet 07/01-14 19:39 
Lyder nærmere som valget mellem at være udvikler i en virksomhed eller være indie udvikler.
Alle organisationer forventer deadlines, forudsigelighed og værdiskabende resultater.

Jeg var dog lige ved at komme med forslagene til team navne: Scrum & Scrummer.
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 08/01-14 11:08 
Er der bare hos mig at google driller?.
I love monster land
slk486slk486Skrevet 08/01-14 13:01 
I forbindelse med denne effin lækre bog, som jeg ikke har råd til:

http://www.blacklibrary.com/horus-heresy/macragges-honour.html?utm_term=other&utm_medium=email&utm_content=image-link-body&utm_source=e18400003-en_GB&utm_campaign=8thJanMacraggeNEwsletter-en_GB

Fik jeg lyst til lidt W40k/Warhammer comic ballade, så hvis nogen kan anbefale noget i universet... :)
j/k
WonderboyWonderboySkrevet 08/01-14 19:28, rettet 08/01-14 19:31 
Hvordan kan det være at når jeg søger på google feks. playright, så kommer der ikke noget frem se i link?
Der var ikke nogle problemer i går da kørte det fint, det er både på internet explorer og google chrome.

Link...
I love monster land
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/01-14 21:09 
Virker fint her.
Hoid to colony C05 where the computer is...
WonderboyWonderboySkrevet 11/01-14 19:32, rettet 11/01-14 19:39 
Ved godt der måske ikke er den rigtige tråd, men skal have fat i en Xbox 360 kinect sensor brugt billigt gerne med spil, nogle der kender nogle der har en til salg billigt?. Må tage skideballen hvis det er en forkert tråd :-), har en Niece og Nevø der bliver rigtig glad hvis jeg får fat i en :-), så ville blive meget glad hvis i ville hjælpe mig med at finde en billigt?.
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-14 14:59 
Hvis man skal lave animerede banner-reklamer til skærme på f.eks. håndbold og fodbold baner, hvad skal man så bruge af programmer? En af mine venner snakkede om After Effects, men hvis der er andre, bedre, bud vil jeg gerne høre dem :)

Det drejer sig nok primært om rotering, fading, scalering og andre basale ting. Programmet skal gerne kunne gemme i custom opløsninger i enten .avi eller et andet format der let kan konverteres til det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 14/01-14 15:29 
MS Paint
j/k
JmogJmogSkrevet 14/01-14 15:47 
Deluxe Paint IV
SonicSonicSkrevet 14/01-14 16:06 
Adobe Premiere eller Adobe After Effects. Du kan også prøve dig med Sony Vegas. De tre er alle videoredigeringsværktøjer. Skal du bare have animationer, kan du benytte dig af Adobe Flash.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-14 17:18 
Er MS Paint en joke? :) Har ikke leget med windows i årevis, ved Paint er blevet ret avanceret i forhold til hvad jeg husker, men kan det faktisk lave animationer?

Tusind tak for forslagene :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/01-14 17:53, rettet 14/01-14 17:56 
Jmog>
Deluxe Paint IV

Yay :)

Tror dog dette er det nærmeste DP-agtige i dag...

http://www.cosmigo.com/promotion
spectrespectreSkrevet 17/01-14 00:31 
Så er jeg vist kommet dertil hvor jeg skal til at have rengjort kontakterne i mine snes cartridges, men hvad er bedst? Vatpind og husholdningssprit?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JuggernautJuggernautSkrevet 17/01-14 00:59 
Vatpind og isopropylalkohol.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
slk486slk486Skrevet 17/01-14 09:14, rettet 17/01-14 09:14 
^ Vatpind og iso, yes yes.

Konsolkongen>
Er MS Paint en joke? :)

Ja! :)
j/k
--Skrevet 17/01-14 10:46 
Synes mit YT er begyndt at lagge i det, og specielt hvis jeg har en musikvideo kørende, og surfer rundt i en anden fane, så hakker det, hver gang jeg klikker noget. Nu er det også begyndt at lagge, bare jeg kun ser en YT video :S?

Bruger Chrome... Hvad går der galt?
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 17/01-14 10:47 
Check om du har processer, der tager ressourcer i Task Manager.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/01-14 10:59 
slk486>
Konsolkongen>
Er MS Paint en joke? :)

Ja! :)

Din røv! Men vi forsøger os med After Effects. Tak for hjælpen fra de seriøse ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 17/01-14 11:01 
Så snart jeg bruger YT, CPU brug banket op på 100%, og forbliver der...?

Svar på dumme spørgsmål-tråden
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 17/01-14 11:02 
Prøv at skifte YouTube til HTML5 eller Flash, modsat af hvad det er i forvejen. Tjek evt. dine chrome extensions og se om Flash er installeret flere gange, det er det tit.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 17/01-14 11:04 
Er ikke så meget ind i det der :D Kan du lige omformulere lidt :D?
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 17/01-14 11:18, rettet 17/01-14 11:19 
Prøv evt. også at [de]aktivere hardware acceleration. Højreklik på videoen -> Settings -> fjern/sæt fluebenet.
j/k
--Skrevet 17/01-14 11:22 
Det hjælper ikke :/
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 17/01-14 11:31 
Konsolkongen>
Din røv! Men vi forsøger os med After Effects. Tak for hjælpen fra de seriøse ;)

Jeg kan ikke lade være! Jeg har brug for hjælp! :)
j/k
SonicSonicSkrevet 17/01-14 11:55 
Prøv at bruge firefox istedet :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KTCKTCSkrevet 17/01-14 20:59 
Nu ser det ud til at du kører Windows XP, og bruger måske en ældre computer? Jeg er selv blevet overrasket over, hvor meget Youtube rent faktisk æder af resurser i dag, specielt i de højere kvalitetsindstillinger og fuldskærm.
Kører det bedre, hvis du sætter kvalitetsindstillingerne ned?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
--Skrevet 17/01-14 21:19 
Ja, min spand er ved at være en gammel en. Noget AMD dual core halløj. Hedder de X4000 eller noget i den stil :/?
Men nej, det er lag fest uanset indstillinger.

Forsøgte at installere FF som Sonic nævnte, og det fungerer fint. Nu kan jeg også se videoer i fullscreen uden lag :D Tak Sonic!

Synes bare at huske at jeg for et års tid siden netop installerede Chrome, fordi der var lignende "langsom problemer" med IE.. Men kan være jeg bare snart skal formatere... Det er den ikke blevet i cirka 3 år...
Spiller nu: Animal Soccer World
millenniummillenniumSkrevet 18/01-14 13:30 
Hvorfor er der ingen AC DC på spotify...?
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 18/01-14 13:41 
@m1chelsen: Husk at med Windows skal man helst geninstallere hvert halve år ;)
j/k
SumezSumezSkrevet 18/01-14 14:22 
millennium>
Hvorfor er der ingen AC DC på spotify...?

Deres label har nok valgt ikke at udgive deres musik den vej. Der er rigtig meget musik der ikke er på Spotify, især ældre udgivelser der ikke er aktuelle i nogen form.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WonderboyWonderboySkrevet 18/01-14 14:25 
De sælger da ikke strømforsyner på spotify? :-)
millennium>
Hvorfor er der ingen AC DC på spotify...?
I love monster land
slk486slk486Skrevet 18/01-14 14:59 
Har Sony overhovedet noget musik på Spotify? De bruger vel deres Music Unlimited.
j/k
--Skrevet 23/01-14 07:16 
Hvis jeg køber fra Korea, hvor stor er sandsynligheden for at dette bliver hevet igennem told møllen? værdi cirka 5-600 kr.
Spiller nu: Animal Soccer World
JuggernautJuggernautSkrevet 23/01-14 07:28 
Stor:-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 23/01-14 08:07 
Alt over 80 kr skal fortoldes :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 23/01-14 08:37 
Medmindre det sendes som "gave", hvorved grænsen hæves til 340,-.

Dog kan det være svært at forsvare "gaver", hvis oldermanden checker ;)
j/k
JmogJmogSkrevet 23/01-14 09:05 
m1chelsen>
Hvis jeg køber fra Korea, hvor stor er sandsynligheden for at dette bliver hevet igennem told møllen? værdi cirka 5-600 kr.

Det er ligegyldigt hvor det bliver sendt fra. De tager stikprøver. Er det fra et firma og står der værdi på ydersiden af pakken, så stiger chancen for stikprøve markant. Det gør det også hvis der intet står.

De eneste der er forholdsvist sikre på at nå igennem er dem med en angivet værdi under toldgrænsen.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig