X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
Svar
SonicSonicSkrevet 24/10-13 15:07 
Det bliver det næppe billigere af.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dchangdchangSkrevet 24/10-13 15:13 
TV2 Play måske?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
slk486slk486Skrevet 24/10-13 15:14, rettet 24/10-13 15:14 
Sonic>
Det bliver det næppe billigere af.

Dunno, men det er ikke Boxer :)
j/k
SonicSonicSkrevet 24/10-13 16:07 
Takker dchang :)
@slk true :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 24/10-13 16:08 
Du kan ikke få Stofa eller YouSee?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 24/10-13 16:15 
Sonic>
Takker dchang :)

Welcome, ser ud til at du kan få TV2 alene for en billig mønt. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SonicSonicSkrevet 24/10-13 16:43 
Jeg kan ikke få Stofa eller yousee, nope. Bor et lidt dumt sted, hvad det angår.
Har opsagt boxer, jeg gider ikke deres luskede prishop mere, og ser for lidt tv til at bøvle med det.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dchangdchangSkrevet 25/10-13 09:27 
Ingen kloge hoveder der kan hjælpe med mit spørgsmål?

Min kollega har købt Xbox Music pass for et år på amazon.com og fik tastet en fiktiv adresse hvorefter han fik koden. Han får dog en fejlmelding når han forsøger at indløse koden, formoder at det er fordi hans maskine står til Danmark eller? Han kan vel lave en gæstebruger i US og indløse den vej igennem, så virker det vel på maskinen for alle brugere ikke? Hvad har i andre gjort, hvis nogen har brugt den metode?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
millenniummillenniumSkrevet 25/10-13 09:29 
Hvem i alverden gider se TV2?

Udover min mor. :-D
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 25/10-13 09:39 
Min kone ;P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 25/10-13 09:41, rettet 25/10-13 09:42 
Så din kone er millenniums mor? :D
j/k
SonicSonicSkrevet 25/10-13 10:11 
Måske :O
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JmogJmogSkrevet 25/10-13 11:00 
dchang>
Ingen kloge hoveder der kan hjælpe med mit spørgsmål?

Min kollega har købt Xbox Music pass for et år på amazon.com og fik tastet en fiktiv adresse hvorefter han fik koden. Han får dog en fejlmelding når han forsøger at indløse koden, formoder at det er fordi hans maskine står til Danmark eller? Han kan vel lave en gæstebruger i US og indløse den vej igennem, så virker det vel på maskinen for alle brugere ikke? Hvad har i andre gjort, hvis nogen har brugt den metode?

Jeg ved ikke om det hjælper dig, men for spil er det i hvert fald tilfældet at selvom de er købt med for eksempel en DK Live konto, så virker de på samme maskine når man logger ind på en UK konto.
dchangdchangSkrevet 25/10-13 11:19 
En lille smule jo, var selv i de samme tanker. Da jeg i sin hentede Hulu-appen var det med en US-bruger og den virker også selvom jeg logger ind med min danske profil.

Men jeg tænker at der måske er nogen der har købt samme pass som kender metoden, så ser lige om der kommer nogle flere bud.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
millenniummillenniumSkrevet 25/10-13 15:16 
Hvad er bedst for øjnene på en monitor: hvid tekst på sort baggrund, eller sort tekst på hvid baggrund?
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 25/10-13 15:17, rettet 25/10-13 15:19 
Hvid bg.

http://www.blackle.com/results/?cx=partner-pub-8993703457585266%3A4862972284&cof=FORID%3A10&ie=UTF-8&q=test&sa=+#gsc.tab=0&gsc.q=test&gsc.page=1
https://www.google.dk/search?newwindow=1&safe=off&site=&source=hp&q=test&oq=test&gs_l=hp.3..0l10.1010.1318.0.1460.4.4.0.0.0.0.122.444.0j4.4.0....0...1c.1.29.hp..1.3.321.UuQCSpMl5t4
j/k
AmbyAmbySkrevet 27/10-13 08:24 
Hvilken HDMI splitter skal man have? Den jeg har nu er begyndt at vise svaghedstegn. Det handler om 1 ind og 2 ud.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/10-13 09:48 
Lyder ikke som noget, der er voldsomt svært/omkosteligt for et firma at producere i rimelig kvalitet. Hvad er det for en, du har nu?

Sådan noget som det her, skulle vel ku' gøre det:
http://www.av-cables.dk/hdmi-splittere/hdmi-high-speed-aktiv-forstaerker-splitter-1-til-2.html
AV Intelligent Terminal
AmbyAmbySkrevet 27/10-13 09:49 
Det er den jeg har. Holdt kun 2 år.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
slk486slk486Skrevet 27/10-13 09:50, rettet 27/10-13 09:53 
Jeg har den her

http://www.ebay.com/itm/New-HDMI-Splitter-1-Input-2-Output-Amplifier-Switch-Box-Hub-1x2-HDTV-1080p-3D-UK-/221276604462?pt=UK_Computing_Sound_Vision_Video_Cables_Adapters&hash=item33851d082e

Har ikke haft nogen issues med den, men til prisen kan man sagtens skifte den hvert andet år, hvis det skulle være nødvendigt :) Hvis man bare kunne få en matrix med 4 udgange, til en fornuftig pris...
j/k
AmbyAmbySkrevet 27/10-13 10:12 
Har du købt den på .com?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
slk486slk486Skrevet 27/10-13 10:15 
Nej, tror det var uk.
j/k
AmbyAmbySkrevet 27/10-13 10:19 
Mange tak. Det forsøger jeg. Til prisen kan det ikke gå helt galt.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
--Skrevet 27/10-13 14:33 
Normalt har jeg altid undgået at gå efter spil på disketter + bånd, eftersom jeg har en idé om at fejlraten på disse medier er rimelig høj. Jeg har dog fået en C64 for ikke så længe siden, og overvejer at samle lidt spil ind til den når jeg falder over disse.

Er der nogle af jer, som samler på spil som er lagret på sådanne medier, og som kan fortælle lidt om hvor stor fejlraten sådan cirka er? Her tænker jeg bare sådan + - i forbindelse med loppemarkeder osv. Er det 1/10 spil som ikke fungerer, eller 9/10, eller hvor ligger vi?
Spiller nu: Animal Soccer World
millenniummillenniumSkrevet 27/10-13 19:17, rettet 27/10-13 19:18 
Jeg har haft Amiga disktterne fremme i år. De har ligget i diverse tørre rum, skabe, skuffer, m.v. over årene, og der var kun én som ikke virkede. Jeg var ret overrasket, da jeg troede at de havde en stærkt begrænset levetid. C64 ved jeg dog ikke noget om. Jeg har lidt liggende fra de kulørte 80'ere, men har ikke mulighed for at teste dem.
The medium is the message.
JuggernautJuggernautSkrevet 27/10-13 20:16 
Jeg troede seriøst også at Amiga disketter ikke kunne overleve tidens tand. Godt at høre:-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-13 20:25 
Kan de ikke i mange tilfælde genskrives? Disketter er ikke noget jeg har rørt i årtier :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 27/10-13 20:38 
Mener vi havde en diskussion herinde for nyligt omkring forgængeligheden på disketter, og de kan vist holde helt fint så længe de ikke får støv eller ridser, eller udsættes for magnetisme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/10-13 20:52 
Ja, man skal bare lade være med, at tage dem med, når man skal en tur i MR-scanneren :)
AV Intelligent Terminal
QQSkrevet 01/11-13 12:15 
Jeg bor for tiden i Hong Kong og tænkte at jeg da skal have noget med hjem herfra, da der er en smule at spare. Ikke det vilde, men nok til at jeg gider "bøvle" med det.

Jeg er som sådan ikke så meget til import, det skal helst være noget, der fungerer på mine maskiner derhjemme og ikke kræver noget ekstra udstyr. Hvad er mest oplagt at hive med hjem?

Tænkte jeg ville have mig en Wii U Pro Controller - men virker den på min danske maskine?

Så vidt jeg forstår er der ikke så meget andet end PS3 spil der er regionsfrit i nuværende generation - men kan jeg få andre problemer med at tage dem med hjem? DLC? Sprog? Andet?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 01/11-13 12:39 
Mange HK-udgivelser har engelsk sprog i spillet. Det burde vel kunne ses på coveret.

Ellers Sonys håndholdte og Nintendo DS (ikke 3DS) også regionsfri.

Jeg mener at netop Wii U-controllere er regionslåste...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-13 13:07 
Jeg mener kun det er Wii U Gamepad der er regionslåst.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/11-13 13:15, rettet 01/11-13 13:16 
PS3 DLC kan også være specifikt til udgaven af spillet, så man skal købe DLC i PSN Store for det pågældende region/land. Typisk Sony's egne titler der f.eks. har tale og tekst i mange sprog.
Mener det strår i beskrivelsen for DLC'en i PSN Store, hvis det er aktuelt.
slk486slk486Skrevet 01/11-13 13:30 
PSN vouchers virker også kun på pågældende regions store.

Ellers er det eneste der er låst på PS3 P4 Arena... Ptui!
j/k
NaieraNaieraSkrevet 03/11-13 06:33, rettet 03/11-13 06:36 
Hvem fanden står op kl. 6.23 en søndag morgen og vækker to opgange med I'm Your Lady og nu, hvad der lyder som, noget Michael Jackson? :p

EDIT: Nu er det Celine Dion igen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 03/11-13 12:22 
Svar: en idiot med dårlig musiksmag og kærestesorger.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/11-13 12:58 
Eller en bagstiv trunte.
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/11-13 14:31 
Kan jeg bruge en PAL-GC power supply på en JAP gamecube?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 03/11-13 17:32 
Ja, så længe den leverer de 12v 3.5A som GC'en vil ha.
j/k
SonicSonicSkrevet 11/11-13 16:11 
Nu ha jeg løbet panden imod muren sådanne ca. hele dagen, for at greje, hvordan man får en div wrapper til at skalere automatisk i højden, i forhold til det indhold der er i nogle divs der er inden i wrapperen. Jeg kan bare ikke få det til at makke ret.

Er der nogle gæve kodere der har nogle fif?
Alle mine div'er styres fra css, og har alle ingen højde defineret. Overflow er sat til hidden. Sætter jeg den til auto på wrapperen, får jeg scroll-bares, istedet for at den bare "forlænger" diven vertikalt.

Nogen der kan befri mig for min hovedpine? Wrapperen skal bare skalere vertikalt, så den dækker det indhold i child div'erne. Ahrg.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 11/11-13 16:22 
Har du et element uden om div'en, der fastholder størrelsen, eller placere du indholdet absolute indeni? Det er noget nemmere at hjælpe, med et kodeeksempel at kigge på...
j/k
SumezSumezSkrevet 11/11-13 17:05, rettet 11/11-13 17:06 
Ja, det er også den eneste forklaring jeg kan give. Det der er indeni er absolut, float left/right eller lignende? Hvis du ikke har en højde på din div, tilpasser den sig altid det der er indeni!
Overflow har ikke nogen indflydelse på højden (overflow:auto kan bruges til at clear'e float'ede elementer indeni, men det er lidt et snyde-fix), tværtimod fortæller overflow din klient hvad der skal gøres med det indhold der går ud over kanten, og burde kun have relevans hvis du har height eller max-height på din wrapper.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 11/11-13 17:15, rettet 11/11-13 17:17 
Jeg har lavet det nogenlunde således;

HTML delen:
<div id="wrapper">
<div id="content1"></div>
<div id="content2"></div>
<div id="content3"></div>
</div>

CSS delen:
#wrapper {
position: absolute;
width: 1000px;
z-index: 1;
overflow: hidden;
background-color: rgba(255,255,255,0.5);
border-radius: 15px;
box-shadow: 0px 0px 10px #000000;
}

#content {
position: absolute;
width: 310px;
height: auto;
z-index: 1;
overflow: hidden;
background-color: rgba(255,255,255,0.5);
border-radius: 13px;
box-shadow: 0px 0px 10px #000000;
}

Der er intet udenom der holder på wrapperen, den er ude i body.
Jeg har lidt mere kode i min css, der bestemmer positionen på containeren, men det er også det, intet med foruddefinerede højder.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 11/11-13 17:22, rettet 11/11-13 17:24 
Hvad er formålet med at give #content1, osv. "position: absolute"? Det er fint at wrapperen har det (hvis du har et formål med det), men husk at så snart noget positioneres absolut, ryger det fuldstændig ud af dokumentets "flow", og vil f.eks. overlappe andre elementer i stedet for at "skubbe" til dem. Det medfører også at det ikke udvider elementer som det ligger indeni på nogen måder, da det ikke er en del af layoutet.

Hvis du ikke har planer om at give en left/top position, eller at wrapper-div'en skal være uafhængig af elementet, bør det ikke være position. absolute.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 11/11-13 17:28 
Hm, det er noget jeg lige bør kigge på. Bør de stå til relative, eller hvordan?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 11/11-13 17:36 
Det kommer an på hvad du vil med dem. :) Umiddelbart kan jeg ikke forestile mig at du behøver sætte dem til noget som helst? (dvs. default som er "static", men det er sjældent man faktisk indtaster den værdi :))

Tænk på "absolute" som windows-vinduer, der kan flyttes frit rundt på din skærm, og placeres lige hvor du vil have dem, uden de skubber til andet.
Derimod er "static" det klassiske HTML-element som ligger i den rækkefølge, de skrives i koden, og skubber til hinanden for at få plads til deres indhold. Ligesom en overskrift, en kolonne, et billede i noget tekst, osv. En typisk HTML-side består primært at statiske elementer, og selvom den bruger absolutte, er det meget sjældent man har absolutte elementer indeni andre absolutte.


"Relative" har rundt regnet samme effekt som static, men kan offset'es i forhold til sin oprindelige position - det er sjældent man reelt bruger den funktion, men "relative" har også den side-effekt at elementet (ligesom absolute) kan fungere som offset-parent til absolute-elementer der ligger indeni.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 11/11-13 17:41 
Ok, jeg tror det er nogenlunde der hunden ligger begravet :) Jeg kigger lige, og takker så vidt :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SonicSonicSkrevet 11/11-13 18:23 
Næste spørgsmål, som hænger lidt sammen med det andet.
Nu har jeg fået den "mother-div" til at skalere med indholdet (takker der :)), under den mother div, er der endnu en mother div. Hvordan får jeg den til at være 10 pixels under den første mother-div, uanset mængde af indhold i den første mother-div?
Er det noget position vi er ude i? For kan jo sagtens fortælle den hvor den skal ligge i forhold til top, men det er en fast værdi, og jeg skal have den til at stå lige under indholds-containeren, altid :)
Hit me baby :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 11/11-13 18:27 
Enten skal du give den første div margin-bottom: 10px; eller også skal den efterfølgende have margin-top: 10px;
Eller også kan de have begge dele (to margins vil altid krydse hinanden så den ene overlapper den anden), alt efter hvad du finder logisk i forhold til din idé.

Derudover skal ingen af dem være position absolute, jf. det jeg beskrev ovenfor (da absolutte elementer ikke skubber til andre elementer)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 11/11-13 18:31 
Takker :) Det vil jeg lige rode med :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig