X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
NaieraNaieraSkrevet 23/02-13 16:32 
Jeg har i hvert fald været flittig bruger af YouTube på mit Apple TV.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/02-13 17:11 
Det samme spørgsmål kan man stille om Wii U. Youtube virker i hvert fald glimrende i den normale webbrowser. Når jeg ser Game Center CX på mit TV er det altid måden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ProzelProzelSkrevet 23/02-13 22:39 
YouTube appen kom lang tid før browseren.
GreaseballGreaseballSkrevet 24/02-13 12:32, rettet 24/02-13 12:33 
Sumez>
Se søde kattevideoer på fjernsynet uden alt besværet.

"The internet needs more cat videos" :p

Nej men, hvorfor havde både en browser OG en app på samme system. At YouTube nu virker i Explore på Xbox360, det gør vel lidt at deres YouTube app. mister noget af sin "værdi" på en måde.
SumezSumezSkrevet 24/02-13 13:38 
Det har jo nok også lidt med den måde det bliver publiceret at gøre. En IE app, der kan køre YouTube videoer er ikke helt så åbenlyst som en decideret YouTube app.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 24/02-13 17:36 
Må en person, der ejer en hel boligblok, selv vælge hvem de udlejer til, og favoritisere venner, familie og bekendte, eller bliver det set som "nepotisme" i strid med forbrugeres rettigheder?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 24/02-13 18:45 
Så vidt jeg har kunnet Google mig til, er Skylanders Sidekicks ikke udkommet i EU, men ved nogen om US-versionere af dem kan virke med EU-versionerne af spil og portal (ved faktisk heller ikke om potalerne er region locked)?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JmogJmogSkrevet 24/02-13 20:00 
Greaseball>
Sumez>
Se søde kattevideoer på fjernsynet uden alt besværet.

"The internet needs more cat videos" :p

Nej men, hvorfor havde både en browser OG en app på samme system. At YouTube nu virker i Explore på Xbox360, det gør vel lidt at deres YouTube app. mister noget af sin "værdi" på en måde.

Nu har jeg ikke selv tjekket Explorer eller app'en, men jeg ville da gå udfra app'en var bedre at betjene/mere overskuelig mht. ens subscriptions og den slags. Og hvorfor skulle de fjerne en vefungerende app, bare fordi den kan tilgås via browseren? Hvis du bare skal se youtube-klip vil app'en jo være hurtigere at tilgå end at åbne browseren og derefter gå til youtube-sitet.

Du har velsagtens også en youtube-app på din smartphone selvom du "kunne" bruge sitet via den indbyggede browser.
KilroyKilroySkrevet 01/03-13 13:51 
Hvor lang tid plejer forsendelsestiden at være fra Zavvi?
Kilroy Was Here
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/03-13 13:55, rettet 01/03-13 13:56 
Nuclear Detergent>
Det tager gerne en 8-10 hverdage hos mig, hvis man vælger den gratis forsendelse. Det er umiddelbart det eneste minus ved Zavvi - det tager noget tid inden produkterne havner i postkassen.

Vi har lige haft samme spørgsmål i "Hvad kom ind ad døren"-tråden.

Jeg sidder selv og venter på en Zavvi-pakke, som jeg synes tager længere tid at ankomme end den plejer :/
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KilroyKilroySkrevet 01/03-13 14:14 
Ah :) Mange tak. Det er første gang jeg har bestilt hos dem, og mens den hue jeg, af uragensagelige årsager, bestilte er kommet, er de to spil ikke. Selvom de blev bestil samtidig.
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 01/03-13 14:31 
Og de er afsendt samtidig også?
KilroyKilroySkrevet 01/03-13 14:51 
Det ene spil blev afsendt samtidig, ja.
Kilroy Was Here
spectrespectreSkrevet 02/03-13 10:15 
Hvorhenne på P:R er det man ændrer 'Spiller nu:' ?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 02/03-13 10:16 
http://www.playright.dk/vurder/spilleliste/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 02/03-13 23:17 
Hvad blev der egentlig af Chris ("Spørg Chris") fra Soft-bladene? Kan huske at jeg var voldsomt forelsket i hende som knægt, og at hun på et tidspunkt blev afløst af een der hed Hanne (der ikke var nær så køn). Er der andre der kan huske hende? Og evt. kender hende? Var det overhovedet en pige/kvinde, eller bare et pseudonym med et sødt foto?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SaftenSaftenSkrevet 10/03-13 15:31 
Er der nogen der ved hvor man kan købe bananmælkspulver? Nogen gange har Aldi det, men kan ikke finde nogen steder der har det som en del af deres faste sortiment.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
NaieraNaieraSkrevet 10/03-13 15:33 
I just threw up a bit in my mouth...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 10/03-13 18:25 
Man får neongult tis af det. D:
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/03-13 18:50 
Sejt, så kan man tage til rave party og lave det dance move, der hedder "Den Ustyrlige Brandslange".
AV Intelligent Terminal
WonderboyWonderboySkrevet 11/03-13 12:20 
Nogle der kender noget til Oneplay.com om de er nogle man kan regne med, da de har Star Wars The Clone Wars: Republic Heroes til wii til 50,-

Link...
I love monster land
SaftenSaftenSkrevet 11/03-13 14:26 
Jeg brugte oneplay til at forudbestille DOA5, og det kom til release uden problemer.

Og mælk med ultra-syntetisk banansmag er det BEDSTE.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
WonderboyWonderboySkrevet 11/03-13 14:30 
Okay lyder godt.
I love monster land
JmogJmogSkrevet 11/03-13 15:02 
Jeg har brugt dem til at leje spil og det fungerede fint.
spectrespectreSkrevet 11/03-13 16:19 
nogen der ved hvor KroeboCop er blevet af? Kan se han sidst var her d. 8 januar og på spille-maskiner d. 21 januar, og kan ikke finde ham på facebook?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/03-13 16:20 
Jeg tror han omsider blev træt af playright.
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/03-13 16:30 
1up>
nogen der ved hvor KroeboCop er blevet af?

Han har deaktiveret sin Facebook for nyligt kan jeg se, men jeg ved ikke præcist hvornår. (så jeg tror ikke P:R bærer skylden)

Nogle gange har folk også brug for bare at 'koble af', så jeg håber det er tilfældet, og at der ikke er sket noget med ham. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-13 10:39 
Er der én eller anden måde, hvorpå man kan ændre den måde Youtube viser forslag til andre videoer?
Jeg er ret træt af, der bliver foreslået videoer, som har sammenhæng med ting, jeg så for 40 år siden.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 14/03-13 10:59 
Ja, det savner jeg også. Relaterede videoer er godt nok blevet formålsløst efter de har indført det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 15/03-13 14:23 
Er Eightarc og Qanba sticks de samme?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
WonderboyWonderboySkrevet 15/03-13 15:25, rettet 15/03-13 15:26 
Jeg har fået en besked under notikfikationer med 7 billede tags, men hvor kan jeg se de billede tags henne?.
I love monster land
FancyPantsFancyPantsSkrevet 15/03-13 17:48 
1up>
Er Eightarc og Qanba sticks de samme?

Mere eller mindre.
I nogle tilfælde er eneste forskel, hvorvidt Start knappen sidder som på et HRAP, eller oppe sammen med de andre kontroller, men ellers skulle de gerne være ens.

Mit 'Qanba' havde fået et "BigBen" logo i nederste hjørne af dens faceplate, og så lige sådan et fesent papsleeve over selve æsken, fordi BigBen (som ellers kun plejer at være lortegrej med lort på) åbenbart er den eneste store importør i Europa. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
spectrespectreSkrevet 15/03-13 19:19 
De har dem også hos gremlinsolutions.co.uk.

Jeg er brændt lidt varm på denne her nedenfor...

Link...
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
FancyPantsFancyPantsSkrevet 15/03-13 19:47 
Jeg så dem godt, en gang jeg shoppede lidt Sanwa OBSC/OBSF og Q4RAF clear plexi hos dem (dog via deres Ebay shop, da det var lidt lettere i en weekend)
Ved ikke hvor ofte de opdaterer Gremlinsolutions, men de har også en 'ny' hjemmeside, som er lidt lettere hvis man handler uden for England :)
http://www.arcadeworlduk.com/categories/QanBa/

Da jeg skulle have mit første high-end stick, var det dog billigst for mig at købe en BigBen hos Redcoon, men den pris har de vist fået hævet rigeligt siden :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WonderboyWonderboySkrevet 16/03-13 19:35 
Nogle der ved hvor man kan købe New Super Mario Bros. Wii Console 25th Anniversary Pack henne til rimlige penge?
I love monster land
ElgenElgenSkrevet 25/03-13 07:23, rettet 25/03-13 07:25 
Er der nogen der ved om der findes en version af 1942 (original) har denne startskærm (i modsætning til sort baggrund)? Fx JAP, Rom Star-licens el lign.

http://m1189.photobucket.com/albumview/albums/ElgenDK/1942/B777B885-7C32-485B-84D5-A4C20AA8111B-3265-000002F30D35D8B6_zps9e8a28d1.jpg.html?o=0

Jeg har pt en original på operationsbordet, men er i tvivl om hvorvidt baggrundsfarven på startskærmen er en fejl eller hvordan?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 25/03-13 08:36 
Jeg synes det ligner at du mangler noget blå i dit videosignal? :)
Mest af alt synes jeg faktisk det ligner en fejl på skærmen, men den har du jo nok tjek på
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 25/03-13 09:01 
Skærmen har det fint i resten af spillet, men har også lige opdaget at titleskærmen nogen gange skifter baggrundsfarven når der indsættes credit...så det ER en fejl };-S

Men helt klart fremskridt ift den statiske garble-skærm jeg startede med };-P

http://m1189.photobucket.com/albumview/albums/ElgenDK/1942/BC22A7B6-12BA-4386-B20C-C8A44C318D4E-1907-0000013630A46E8E_zpscc9be7e2.jpg.html?o=14
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 26/03-13 14:17 
Viste sig at være en ROM der var død...nu er startskærmen med sort baggrund };-P

Får lige brygget et blogindlæg sammen };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
quadquadSkrevet 02/04-13 10:23 
De spil man modtager gratis som PS+ medlem, kan vel nøjes med at blive købt på deres webbutik? Jeg formoder ikke at det er nødvendigt at gå ind på sin PS3 og downloade spillet også? Eller er det nødvendigt at gøre plads på sin HDD, downloade månedens gratis spil et af gangen (og slette dem igen) for at have adgang til dem i følgende måneder?
BeanoBeanoSkrevet 02/04-13 10:32, rettet 02/04-13 10:33 
Wagner>
De spil man modtager gratis som PS+ medlem, kan vel nøjes med at blive købt på deres webbutik?

Ja det kan du. Så snart indholdet er "købt" (enten på PS3, Vita eller web) og findes i din Download List (Purchase History i web-butikken), er det registreret til din PSN konto. Du behøver ikke downloade det.
SumezSumezSkrevet 02/04-13 10:33, rettet 02/04-13 10:34 
Her er et ægte dumt et...
Hvorfor skifter lyden af sirenen på de fleste udrykningsfartøjer? I stedet for én lyd til politibiler, én til brandbiler, og én til ambulancer, har de en række forskellige lyde som de skifter imellem med ca. 10 sekunders mellemrum (f.eks. politibilen går fra "WiiU WiiU WiiU" til "Baabuubaabuubaabuu", er det ikke ret formålsløst?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 02/04-13 10:39 
};-P

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
quadquadSkrevet 02/04-13 10:42 
Beano>
Wagner>
De spil man modtager gratis som PS+ medlem, kan vel nøjes med at blive købt på deres webbutik?

Ja det kan du. Så snart indholdet er "købt" (enten på PS3, Vita eller web) og findes i din Download List (Purchase History i web-butikken), er det registreret til din PSN konto. Du behøver ikke downloade det.

Mange tak! Det er utroligt at både deres FAQ på web og på forum, specificerer at spillet skal downloades for at være tilgængeligt fremover.
SumezSumezSkrevet 02/04-13 10:47 
Elgen>
};-P

Hvis man bare googlede svarene, ville der jo ikke være noget formål med den her tråd. :(

Vidste helt ærligt heller ikke hvordan jeg skulle formulere det til Google. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 02/04-13 21:00 
Hvorfor kan jeg ikke købe Cave Story på 3DS i eshop? Og hvor kan jeg så købe det?
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 03/04-13 00:13 
Udvikleren meldte for fem dage siden, at de lige har fået det certificeret og er ved at finde en udgivelsesdato. Så det burde være lige om hjørnet.
ElgenElgenSkrevet 10/04-13 10:40, rettet 10/04-13 10:42 
Jeg er her på det sidste begyndt at blive en smule hooked på at prøve kræfter med "Dr. Who"-serien. Men den har jo kørt i MAAAAANGE sæsoner. Jeg kender ikke rigtig noget til serien, så er der nogen der ved noget om den der kunne foreslå et godt sted at starte?

Umiddelbart er jeg ret glad for David Tennant...men kan man godt bare springe ind i serien med de sæsoner hvor han er Dr. Who?

David Tennant som Dr. Who
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 10/04-13 10:45 
Er ikke ekspert men tror det er smartest at hoppe på S1 (i den nye "reboot" serie der startede 2005) hvor Christopher Eccleston var doktoren :)
SumezSumezSkrevet 10/04-13 10:54, rettet 10/04-13 10:56 
Er Tom Baker-doctoren (4. doctor) ikke alment anset som den mest "klassiske" Dr. Who? Jeg tror det er et godt sted at starte for at kunne fange alle referencerne, osv. i den nye serie. :)

Matt Smith's doctor irriterer mig iøvrigt grusomt, og jeg har aldrig interesseret mig særligt for serien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig