X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
WonderboyWonderboySkrevet 02/02-13 21:49, rettet 02/02-13 21:50 
Mener 100%, at de tager importafgift/told af både produktets pris plus fragt/forsendelse.
Desværre :-(
I love monster land
Captain NCaptain NSkrevet 02/02-13 21:50 
Pokkers også :/ Men tak for svaret.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
WonderboyWonderboySkrevet 02/02-13 21:52 
Og mener at de tager omkring 175,- for at fortolde det plus det som løber på i importafgift/told.
Det er rigtigt træls :-(
I love monster land
Captain NCaptain NSkrevet 02/02-13 22:08 
Ja, man skal jo betale for den "service" de yder -__-;
Man skulle bare ta' og afskaffe lortet på globalt plan. Så er alle glade.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
PlaykidPlaykidSkrevet 02/02-13 22:15, rettet 02/02-13 22:15 
Beano>
Den kloner den ene HDD til den anden HDD i enheden, uden tilslutnings af PC. Du kan også tilgå diskene eksternt fra din HDD som normalte eksterne diske.

Ønsker du at tage en total back-up af hele Windows installationen til f.eks. ekstern HDD, kan du bare bruge det indbyggede software i Windows 7.

Min tanke var netop at hvis man tilgik den ene harddisk via. usb og smed billeder osv. på den, og derefter trykkede på "klon knappen" at så klonede den indholdet fra den ene harddisk til den anden, eller?

Totalbackup har ingen interesse, kun data-filer.
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 02/02-13 22:32, rettet 02/02-13 22:37 
Så vil jeg anbefale en alm. sync løsning i stedet for en fuld kloning hver gang - langt hurtigere.

Jeg anvender dette:
http://www.goodsync.com
WonderboyWonderboySkrevet 04/02-13 13:42 
Hvor køber man billigst DVD-R skiver henne en 100 stk spindel?
I love monster land
JmogJmogSkrevet 04/02-13 21:46 
Det "bør" tælle med, men i realiteten, så tæller det kun med, hvis det står inkluderet i den værdi der står udenpå pakken.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/02-13 01:06 
Den US 360'er jeg har købt trak lidt for mange Watt til min adapter.

Ifølge strømforsyningen på 360'eren har den brug for:
Input AC: 100-127V 3.29 A, 57-63 hz
Output: 120W

Vil den her kunne gøre tricket?
http://www.av-cables.dk/stroem-konverter/stroem-converter-230-v-110-v-300-w.html
spectrespectreSkrevet 05/02-13 08:14 
Var der ikke noget med at Microsoft ville gå væk fra MS Points på xbox 360 fra januar?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
solid snakesolid snakeSkrevet 05/02-13 21:46 
Hvad hedder det landsted hvor James Bond voksede op.?
Jeg føler ikke Google er min ven i søgen efter svaret på dette spørgsmål.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
NaieraNaieraSkrevet 05/02-13 22:14 
Skyfall.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
solid snakesolid snakeSkrevet 05/02-13 22:51 
Takker jeg har ikke set de sidste 3 James Bond film, og synes efter 1 times gogglen at jeg heller måtte spørge her :)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BeanoBeanoSkrevet 06/02-13 08:21 
Er Skyfall navnet ikke bare opfundet til filmen? Kan ikke finde det nævnt nogle steder i Bond-sammenhæng før filmen.
solid snakesolid snakeSkrevet 06/02-13 08:42 
Åbenbart ikke, fordi jeg fik 5 ud af 5 rigtige :)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BeanoBeanoSkrevet 06/02-13 08:44 
Hvad mener du?
HeroldHeroldSkrevet 06/02-13 15:19 
Det tror jeg, Beano. Synes ikke man har hørt så meget om hans opvækst før, men spørgsmålet er om Skyfall falder indenfor Bond-kanon. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 06/02-13 20:14 
Hvad gør man hvis en eBay-sælger, når der er under 3timer til auktionen slutter, forsøger at true ned en højere shipping end angivet via en private message?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/02-13 20:21 
Jeg betalte for meget i shipping for 1-2 år siden. jeg kunne se på pakken at jeg betalte for meget for shipping. Tog et billedet, viste det til ebay. og fik penge tilbage. (det som var betalt for meget)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ElgenElgenSkrevet 06/02-13 20:33, rettet 06/02-13 20:35 
Ja men shipping står til €25 i listing, og her 2 1/2 inden den lukker sender han så den her:

I warn you before you can create misunderstandings. In the description I put € 25 as shipping to foreign countries but it is a price placed at random. Send all those jamma in Denmark is certainly more expensive.

Hvad fa..... skal man lige lægge i det???
Jeg er pt highest bidder
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/02-13 20:50 
elgen
'håber du så hvad jeg skrev, der er en mod-ninja der har slettet mit indlæg
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 06/02-13 21:12 
Herold>
Det tror jeg, Beano. Synes ikke man har hørt så meget om hans opvækst før, men spørgsmålet er om Skyfall falder indenfor Bond-kanon. :D

Dunno, fint nok for mig... så længe Moneypenny ikke er en fyr :D
ElgenElgenSkrevet 06/02-13 21:13 
Ahh, det var det der skete...nej nåede det desværre ikke
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JmogJmogSkrevet 06/02-13 21:49, rettet 07/02-13 19:55 
Elgen>
Ja men shipping står til €25 i listing, og her 2 1/2 inden den lukker sender han så den her:

I warn you before you can create misunderstandings. In the description I put € 25 as shipping to foreign countries but it is a price placed at random. Send all those jamma in Denmark is certainly more expensive.

Hvad fa..... skal man lige lægge i det???
Jeg er pt highest bidder

Det er jeg stort set helt sikker på han ikke kan slippe afsted med. Den pris han sætter på forsendelse mener jeg er lige så bindende som den pris han sætter på varen. At han reelt "gætter" kan aldrig blive dit problem. Hvis han ingen steder i selve listingen tager højde for at den standardpris han har sat på worldwide shipping kan være anderledes afhængigt af lokation (og så bør han minimum angive pris for større regioner såsom Amerika, Europa og Asien), så må han leve op til den pris han har skrevet.
BeanoBeanoSkrevet 06/02-13 21:52 
Enig - og hvis han spræller, så meld ham til eBay for at fuske.
solid snakesolid snakeSkrevet 07/02-13 10:52, rettet 07/02-13 15:02 
Er der nogen som kan anbefale, hvor jeg kan købe en ny højtaler, da en af mine af slidt op, og skal udskiftes.
Resten af højtalerne virker fint.
Det skal ikke koste en bondegård.. Fordi så er det måske bedre og bare købe nogle nye..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ElgenElgenSkrevet 07/02-13 11:09 
Nå, enden på historien blev at jeg vandt auktionen som højstbydende med et bud på 151EURO.
Han skrev til mig at shipping ville blive 55EURO.

Jeg skrev så til ham at det var mere end hvad jeg ville betale, men jeg tilbød ham 185EURO inkl. forsendelse (der står faktisk i eBay reglerne at ved kontroverser, bør man være løsningsorienteret og fleksibel, hvilket jeg synes dette var).

Det afslog han pure og skrev at hvis jeg ikke ville købe alligevel, så måtte jeg jo starte en 'Cancel purchase'-process med eBay.

Jeg skrev at han
1. Kunne accepterer mit tilbud
2. Kunne 'æde' sin egen fejl og sælge mig varene for 151EURO + 25EURO i shipping
3. Komme med at andet tilbud som jeg kunne overveje
4. Selv kunne starte en 'Cancel purchase'-process med eBay, da det ville stille mig i et dårligt lys hvis jeg havde budt på noget og senere fortrød

Han valgte så nr 4, og skrev en besked om at han synes jeg havde opført mig flabet og arrogant og at han iøvrigt hellere ville smide de 10 defekte arcadeboards ud end at sælge dem til mig...

Tsk Tsk Tsk, mon han er i familie med Berlusconi?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 07/02-13 11:14 
Håber du giver ham en elendig rating/feedback :)
NaieraNaieraSkrevet 07/02-13 12:04 
Er han amerikaner? Er det Japhei? :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 07/02-13 12:38 
Åh det er længe siden jeg har hørt det navn!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 07/02-13 12:45 
Nej italiener...

Men nu endte det jo med at jeg ikke købte det; kan jeg så tillade mig at lægge negativ feedback. eBay reglerne sige at man ikke må bruge feedback som hævn eller trussel...

På den anden side ville det jo tjene til at advare andre om at han pludselig, lige inden auktionen lukker, kan finde på at sende en besked om højere shipping?!

Ville egentlig ha haft det fint med, hvis han (som mange andre) havde skrevet at man skulle skrive til ham før man byder for at få forsendelsesomkostninger til sin specifikke lokation...men det havde han altså IKKE gjort (har haft den gennem google translate)

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 07/02-13 12:55 
Elgen>
Men nu endte det jo med at jeg ikke købte det; kan jeg så tillade mig at lægge negativ feedback. eBay reglerne sige at man ikke må bruge feedback som hævn eller trussel...

Det er ikke hævn. Han satte en vare til salg og satte realprisen op undervejs. Det er enorm dårlig stil og helt fair at give dårlig feedback på... hvis altså du har muligheden efter handlen opsiges af ham.
ElgenElgenSkrevet 07/02-13 13:04, rettet 07/02-13 13:11 
Det ser det ud til...

Hmmm, svært at formulere hvad der skete på kun 80 tegn, men har lagt flg. negative feedback:

Seller tried to raise shipping price through mail during the very last hours...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 07/02-13 13:32 
Hmm gad vide om det er ham jeg købte et Bomberman fra, som viste sig at være en bootleg uden lyd...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 07/02-13 13:53 
Du kan se sælgere i din feedback history
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SonicSonicSkrevet 07/02-13 14:41 
Hvor finder man en god variation af lækre spil-relaterede plakater?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
spectrespectreSkrevet 07/02-13 15:01 
Nogen der ved hvad de tager for en brugt PS3 i gamestop?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
ElgenElgenSkrevet 07/02-13 18:41 
Men der stoppede historien så ikke...
Samtidig med at han har sendt mig en "Feedback revision request" til mig, har han så også sendt flg besked til mig:

Dear elgendk,

People like you really sucks, I was the first to contact you as a naughty child and also leave negative feedback after I did the favor of closing the ad. You're not a man but a worm and coward.

(PS Han engelsk er ikke verdens bedste)

I min bog hænger det ikke lige sammen at man på samme tid vil have en person til trække en dårlig udtalelse om sig tilbage og sender en fornærmende besked...

Gad vide om han pudser mafiaen på mig?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/02-13 18:56 
Hold dig fra italien , Der er rigtig mange der har problemer med dem.
Jeg har set mange hvor der står:
Shipping worldwide -italy. Jeg troet i lang tid den var postmanden der var dårlig/tabt post.
Men kan være det er også er bare italiener? :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 07/02-13 19:13 
Du er ikke en orm, du er en elg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 07/02-13 19:25, rettet 07/02-13 19:25 
Han har også lagt følgende 'positive' feedback til mig (da sælgere jo ikke længere kan lægge negativ feedback)

Feddback NEGATIVE, rude arrogant and NOT PAY bad user disgusting

Nu har jeg da VIRKELIG lyst til at trække min feedback tilbage.

Det er jo lige til at grine af };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/02-13 19:27 
Træls oplevelse. Du ville jo bare lave hans ødelagte spil :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 07/02-13 20:01 
solid snake>
Er der nogen som kan anbefale, hvor jeg kan købe en ny højtaler, da en af mine af slidt op, og skal udskiftes.
Resten af højtalerne virker fint.
Det skal ikke koste en bondegård.. Fordi så er det måske bedre og bare købe nogle nye..

Øhh, du skal jo erstatte den defekte med en magen til, ellers får du ret underlig lyd. Så vi skal nok lige vide mærke og model, før vi kan sige noget :-)

Vær dog opmærksom på, at en højtaler skal spilles til, så en ny identisk vil ikke lyde helt identisk det første lange stykke tid. Hvis det var et sæt der ikke var særligt dyrt, så ville jeg i dit sted hellere købe et nyt par. Hvis det var noget skrammel, så ville jeg se det som en perfekt lejlighed til at opgradere.
solid snakesolid snakeSkrevet 07/02-13 21:32, rettet 07/02-13 21:35 
Tak for tippet, så tror jeg vist bare jeg skal på udkig efter nogle nye højtalere istedet :) da de ikke er specielt nye længere.. De skal nok på pension...
Opgradere det lyder snart som et helt rollespil.. :D Så tror jeg at jeg opgradere til bedre lyd og ekstra bass.. :D

Så er det nok nu, at jeg skal spørge om hvad folk kan anbefale, når jeg skal købe et nyt sæt højtalere.?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JmogJmogSkrevet 07/02-13 22:35 
Kommer lidt an på dine behov.

For det første, snakker vi blot om to fronthøjtalere eller om et fuldt 5.1 sæt? Og hvor store må de være? Du kan i det store og hele gå udfra, at jo større højtalere, jo bedre lyd får du for dine penge(*). Har du kun plads til små sattelitter så er det dog selvfølgelig det du skal gå efter, men hvis du har pladsen, vil jeg klart anbefale dig at gå efter nogle gulvhøjtalere.

Og så endelig: Prisen. Hvor meget må de koste. Hvis du kun kører med stereo nu, og har et budget på under 4000kr, vil jeg klart anbefale at gå efter det dyreste du har råd til i stereo højtalere og så vente med de tre resterende (og eventuelt en subwoofer) til du har råd. Det vil du få langt bedre lyd ud af end at gå efter det dyreste du har råd til af 5.1 sæt. Middelmådig surround er intet i forhold til god stereo.

(*: selvfølgelig kan man få gode små højtalere, der slår større modeller, men i så tilfælde vil de små højtalere med garanti koste væsentligt mere end de store)
jaesjaesSkrevet 07/02-13 23:06 
Jmog>
(*: selvfølgelig kan man få gode små højtalere, der slår større modeller, men i så tilfælde vil de små højtalere med garanti koste væsentligt mere end de store)

Der er vist ret delte meninger om dette. Se fx denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=68210
Captain NCaptain NSkrevet 08/02-13 22:36 
Har fået mig en AV Famicom med posten idag. Den er dog uden en AC adapter og jeg er ikke helt klar over hvad jeg kan bruge som er kompetibelt og hvor jeg ikke behøver at modde eller rodde med noget før det virker.

Nogen der ved om man kan købe en adapter der vil virke her i Europ?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/02-13 23:55 
Twin famicom?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/02-13 00:02 
Sært spørgsmål. Brug den du normal ville bruge til en japansk maskine.

Det er jo ikke fordi den pludselig kræver anden strømstyrke :P
SumezSumezSkrevet 09/02-13 04:04, rettet 09/02-13 04:04 
Det står vel på den :) ţypisk lige ved siden af stikket i maskinen
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig