X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 09/01-13 14:01 
Takker. Jeg mente nok at det vil være ok ved moderat frost, men usikker på om det stadig var ok ved hård frost (f.eks. mere end 10 frostgrader).
SumezSumezSkrevet 09/01-13 14:44 
Hvis selve cd'en fryser til, er kondensvand vel nærmest uundgåeligt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/01-13 14:49, rettet 09/01-13 14:52 
Dunno, men fugten skal komme et sted fra og spillene er nærmest hermetisk lukkede.

EDIT: Kondensvand og dug vil kun opstå ved en temperatur forskel. F.eks. hvis man tager en kold DVD ind i stuetemp.
solid snakesolid snakeSkrevet 09/01-13 15:08 
Nogen der ved hvor man kan skaffe den test de kalder millitær testen..?
Hvor man starter med at skrive sit navn. Den handler om at følge en order..

Ingen der ved det.?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JuggernautJuggernautSkrevet 09/01-13 16:49 
Har aldrig hørt om den. Hvad siger Google?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
solid snakesolid snakeSkrevet 11/01-13 00:27, rettet 11/01-13 00:47 
Er der nogen der kender den rigtig størrelse på hættetrøjer fra Everlast.?

Hvis jeg F.eks køber Super Dry skal det være XL for at det svare til Large. Og nu købte jeg en hættetrøje fra Kangol i large, men.den svare mere til en medium. :( så jeg skulle have købt en XL. Jeg køber dem på Play.com
Jeg tænker på størrelsen i forhold til en dansk hættetrøje.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Captain NCaptain NSkrevet 13/01-13 15:21 
Jeg er lige gået igang med Giana Sisters: Twisted Dream men jeg er løbet ind i et problem der virkelig er begyndt at irritere mig.

Når man skal hoppe i spillet bruger man op piletasten, højre og venstre styre retning og med S bruger man hvis man skal glide igennem luften.

Hvis jeg skal over en grøft vil jeg derfor bruge pil til højre til at løbe, pil op til at hoppe og så S til at holde mig i luften.

Mit problem kommer af når jeg skal bevæge mig til venstre. Af en eller anden grund vil spillet ikke lade mig benytte mere end pil til venstre og pil op samtidig.
Det betyder at hver gang jeg tror min figur vil glide i luften sker der ikke en dyt før jeg slipper enten op eller ned tasten.
Jeg ved ikke hvorfor det kun sker når jeg besvæger mig til venstre og selvom det måske lyder som et lille problem er det meget irriterende.

Nogen der har nogle teorier? Jeg benytter en EasyNote LS bærbar og spillet har sådan set ingen problemer med at køre. Selv med de høje instillinger.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/01-13 15:44 
Tror umiddelbart det skyldes ghosting på dit keyboard... Nogle keyboards har det værre end andre.
Jeg ville gerne smide et lidt mere uddybende link, men det er lidt svært fra min telefon lige nu :(

Du kunne investere i et keyboard med "antighosting", eller bruge f.eks en controller (hvilket nok er billigere end et 500+ kroners keyboard).
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KTCKTCSkrevet 13/01-13 16:35 
Ved ghosting er det tit også kun visse kombinationer af taster, der skaber problemer (uden at blive for teknisk, har det noget at gøre med signal matricen). Prøv derfor eventuelt at remappe den funktion fra S til en anden tast.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 14/01-13 11:37 
Jeg har købt et musik album på nettet hvor der er 20-40 sekunders pause (en fejl) efter hver sang som jeg ønsker at croppe. Hvad er den nemmeste måde at gøre dette?

Googler jeg det får jeg anbefalet en million programmer, af mere eller mindre suspekt oprindelse.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/01-13 15:18 
Ved ikke hvor 'nemt' Audacity er, i forhold til andre programmer... Men det er i det mindste gratis og uden en trailerfuld malware :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-13 17:16 
Audacity er ganske ligetil, men buggy som død og helvede. I hvert fald på Linux. Det var det jeg brugte da jeg klippede podcasts for år tilbage. Sørg for at lave masser af backups :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 14/01-13 18:37 
Er der nogen der ved hvor man kan købe juleøl i Danmark.? Gerne dem fra Tuborg
Vi er 10 gutter som holder julefrokost sidst i januar så kan alle være med, uden at få julestress, men vi mangler en kasse juleøl til festen.
Det må godt være i Esbjerg eller 7200 Grindsted området
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/01-13 18:58 
KK: Man må lide for freewaren :P

SS: Hmm, tror du skal være heldig at finde et restparti i en lokal butik :\
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WonderboyWonderboySkrevet 14/01-13 19:30, rettet 14/01-13 19:30 
solid snake>
Er der nogen der ved hvor man kan købe juleøl i Danmark.? Gerne dem fra Tuborg
Vi er 10 gutter som holder julefrokost sidst i januar så kan alle være med, uden at få julestress, men vi mangler en kasse juleøl til festen.
Det må godt være i Esbjerg eller 7200 Grindsted området

Hej har set dem her i Odense i Brugsen og andre supermarkeder, men ellers tror jeg du selv skal forbi de lokale supermarkeder eller ringe til dem og spørge, det er mit bedste råd tror jeg. ellers rigtigt god julefrokost og God Jul :-)
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-13 20:12 
FancyPants>
KK: Man må lide for freewaren :P

Det var ikke for at træde på din anbefaling for jeg kender ikke til andet selv. Hvad har du brugt det på? Windows eller Mac? Det er slet ikke usandsynligt at det kun er Linux versionen der var broken.
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/01-13 20:25 
Det føltes heller ikke sådan, bare rolig ;)

Jeg har kun anvendt det ganske lidt, og det var en ældre version på min gamle Zepto der kørte Windows Vistadderbadder.
Brugte det til at klippe sange ned til ringetoner, for så hardcore var jeg! Prøvede mig også med noget Autotune plugin for sjov og spas en gang, men det kunne jeg absolut ikke få til at virke :P
Dengang fungerede programmet vist ganske stabilt, men det er så også 3-4 år siden, så jeg kan ikke sige med 100% sikkerhed om det nu også var HELT driftsikkert.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
jaesjaesSkrevet 14/01-13 21:04 
Det er et af de programmer, der oftest anbefales til simpel lyd- og musikredigering til Windows, så det kører sikkert fint i den udgave :) Har også leget lidt med det et par gange, og vist uden at det gik ned.
BeanoBeanoSkrevet 15/01-13 08:35, rettet 15/01-13 08:37 
Syntes ikke Audacity er en skid værd. Det kan f.eks. ikke trimme og gemme i original format og kvalitet uden at skulle eksportere hver sang efterfølgende. Og programmet vil ikke gemme til MP3 uden en MP3 encoding DLL som åbenbart ikke er installeret automatisk.

Andre programmer?
solid snakesolid snakeSkrevet 15/01-13 11:21 
Wonderboy>
solid snake>
Er der nogen der ved hvor man kan købe juleøl i Danmark.? Gerne dem fra Tuborg
Vi er 10 gutter som holder julefrokost sidst i januar så kan alle være med, uden at få julestress, men vi mangler en kasse juleøl til festen.
Det må godt være i Esbjerg eller 7200 Grindsted området

Hej har set dem her i Odense i Brugsen og andre supermarkeder, men ellers tror jeg du selv skal forbi de lokale supermarkeder eller ringe til dem og spørge, det er mit bedste råd tror jeg. ellers rigtigt god julefrokost og God Jul :-)

Takker for hjælpen, det vil jeg prøve af :D og tak :D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
jaesjaesSkrevet 15/01-13 16:05, rettet 15/01-13 16:11 
Beano>
Syntes ikke Audacity er en skid værd. Det kan f.eks. ikke trimme og gemme i original format og kvalitet uden at skulle eksportere hver sang efterfølgende.

Kan du ikke bare trimme alle sangene og så vælge Export Multiple?
http://manual.audacityteam.org/man/Export_Multiple

Og programmet vil ikke gemme til MP3 uden en MP3 encoding DLL som åbenbart ikke er installeret automatisk.
Andre programmer?

Det er ikke unormalt, specielt ikke for freeware-programmer, da der skal betales licens for encoderne. Man kan da finde det, men så ikke utænkeligt, at det er en dårligere encoder/dårligere program :)

EDIT: Huskede forkert, det er ikke pga. licens men patent, så de må ikke installere dem fra start, men de findes gratis, fx Lame Encoder.
BeanoBeanoSkrevet 15/01-13 16:14 
Jeg brokkede mig til udgiveren og han har i dag udsendt en fixed udgave - så slipper jeg for at rode med det selv :D
millenniummillenniumSkrevet 21/01-13 09:08, rettet 21/01-13 12:31 
Kan man få et renere billede fra DRs liveudsendelser, hvis man har en kraftigere internetlinje (eller router). Fortrinsvist med Wi-fi.

Når vi afspiller DRs tidligere programmer på PC eller iPad, så er billedkvaliteten fin, men ved aktuelle programmer der streames on the fly, er billedet ret pixeleret.

(Min evige søgen efter måder at droppe vores latterlige tv-pakke)
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/01-13 12:30 
Det er jo muligt at anvende en stueantenne tilsluttet en PC i stedet uden de store krumspring, da kanalerne er free-to-air. Jeg har god erfaring med de løsninger teratec tilbyder. Jeg tror ikke det vil gøre nogen forskel med en hurtigere forbindelse, hvis streamingen ser fin ud på de gamle programmer.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
millenniummillenniumSkrevet 21/01-13 12:40, rettet 21/01-13 12:40 
Det ville i hvert fald være en kæmpe aflastning, hvis DR fik en app i AppleTV. Men det ville sikkert drukne i juristerns buekrati.

Vi kan streame alt fint fra iPad til AppleTV, og det er stort set kun DR vi ser. Eneste problem er kvaliteten af de aktuelle udsendelser (Ja, som børnefamilie er vi bundet af Disney Sjovs vigtighed), men jeg har så meget lyst til at give tv-udbyderen fingeren, uden at købe mig fattig i mere hardware eller gør opsætningen mere kompleks.
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/01-13 13:20 
Jeg tror desværre mestens anden er placeret hos DR med hensyn til live-udseendelser. Deres streaming halter meget i kvalitet i forhold til det ægte tv-signal. Lyden bliver for tiden jævnligt asynkron når vi streamer, og vi oplever generelt meget teknisk fnidder af forskellig art.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 21/01-13 17:08 
millennium>
men jeg har så meget lyst til at give tv-udbyderen fingeren, uden at købe mig fattig i mere hardware eller gør opsætningen mere kompleks.

De 200 kr. en stueantenne koster lyder som penge givet godt ud :)
ElgenElgenSkrevet 22/01-13 12:58 
Hvis man vil teste om en komponent i et kørende kredsløb (læs: fx et arcadespil) er blevet "varmefølsom" og derfor bør skiftes, har jeg flere steder læst at man med fordel kan prøve med et sprøjt kølespray for at se om fejlen ændrer sig / forsvinder.
Men hvilken type bør man bruge? Det skal jo helst ikke skade kredsløbet! Og hvor kan man skaffe det?
Når jeg søger på "cooling spray" på eBay, får jeg bare hits som vandforstøvere eller after-sun-spray };-S
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/01-13 17:41 
Du kan få det i de fleste elektronikforretninger. Kontakt Chemie, som også laver Kontakt 60 og andre kendte kemikalier, står bag Kälte 75. Det er nok det, der bliver brugt mest af rundt omkring i industrien.

http://elektronik-lavpris.dk/c6041/Kuldespray/
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 23/01-13 10:08 
Perfekt, takker for info };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Captain NCaptain NSkrevet 28/01-13 18:56 
Nogen der kan fortælle mig hvornår Aliens: Colonial Marines står til at udkomme på Wii U?

Havde troet den ville komme en 2 ugers tid sammen med PC,PS3 og 360 udgaven men nu kan jeg se på Shopto at den overhoved ikke har fået en release dag endnu.

Udover det kan jeg heller ikke se nogen Collector's Edition til Wii U, hvilket jeg egentlig også havde regnet med at bestille.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 28/01-13 18:57, rettet 28/01-13 18:58 
Det er dækket i A:CM tråden :)

HER
Captain NCaptain NSkrevet 28/01-13 19:02 
Takker.
I såfald tror jeg næsten Nintendo har mistet et eksemplar på mig hvis de både er forsinket og ikke får en collectors edition heller.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
WehnerWehnerSkrevet 28/01-13 19:05 
Yderligere snak om Aliens: Colonial Marines henvises til den relevante tråd, som Beano linker til.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Captain NCaptain NSkrevet 28/01-13 19:15 
Havde heller ikke tænkt mig at diskutere det her. Takkede bare Beano for svaret + en comment :)
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KilroyKilroySkrevet 28/01-13 20:46 
Jeg har et problem med Youtube i Firefox. Det er dukket op inden for de sidste måneder.
Når jeg går ind for at se en video, eller der er en embedded video, så kan Firefox ofte ikke afspille dem rigtigt. Lyden er der ingen problemer med, men billedet fryser og skifter kun nødtvungent hvis jeg trykker på pause, og så afspiller igen. Det er voldsomt irriterende.
Det er (nok) ikke min computer, da Safari sagtens kan afspille dem. Er der nogen der ved hvad i alverden er er problemet?

Jeg bruger Firefox 18.0.1, på OS X 10.8.2.
Kilroy Was Here
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/01-13 20:55 
Det lyder som om det måske kan være et Flash problem. Jeg mistænker at Safari og Firefox bruger forskellige drivere, så prøv at hente Adobe Flash igen og se om det hjælper.
KilroyKilroySkrevet 29/01-13 09:25 
Hmm, at installere Flash direkte fra Adobe hjalp ikke.
Mine videoer afspilles visuelt stadig utroligt haltende, mens lyden fungerer fint. Damn :(
Kilroy Was Here
millenniummillenniumSkrevet 29/01-13 12:31 
Er der nogen som kan OpenCMS...?
The medium is the message.
Captain NCaptain NSkrevet 31/01-13 18:29 
Nogen der ved om man kan købe Playstation point card i en anden valuta som f.eks £. på sin Danske PSN konto, eller skal de stå i Danske kroner?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
millenniummillenniumSkrevet 01/02-13 12:15 
Når et firma i danmark har en reception ved indgangen...

...hedder det så "Reception" eller "Front Desk" på engelsk?
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 01/02-13 12:17 
Når et firma i danmark har en reception ved indgangen...

...hedder det så "Reception" eller "Front Desk" på engelsk?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 01/02-13 12:43, rettet 01/02-13 12:44 
Front desk
Reception er en mere generel beskrivelse, der primært hentyder til handlingen, snarere end stedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/02-13 13:17 
Does anyone agree do disagree...? Jeg skal bruge termen på Intranettet. :)
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/02-13 13:42 
Jeg er enig med Sumez, og ville bruge "Front Desk".
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
millenniummillenniumSkrevet 01/02-13 13:56 
Danke. Demokratiet har talt :)
The medium is the message.
PlaykidPlaykidSkrevet 02/02-13 20:13 
Et af mine familie medlemmer har brug for en simpel backup løsning af filer på sin pc.

I den forbindelse har jeg kigget på: http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-3.0-Hard-Disk-Cloner

Jeg kan se hovedformålet er at klone en eksisterende windows installation over på en hdd, men den kan også funker som en ekstern hdd. Mit spørgsmål går på om det er muligt at ligge sine filer, dokumenter, billeder osv. over på en af diskene, og så klone indholdet så man har en dobbelt backup.

Er der nogen der har kendskab til enheden og ved om det er muligt?
Spiller nu: Halo 3
BeanoBeanoSkrevet 02/02-13 20:33, rettet 02/02-13 20:35 
Den kloner den ene HDD til den anden HDD i enheden, uden tilslutnings af PC. Du kan også tilgå diskene eksternt fra din HDD som normalte eksterne diske.

Ønsker du at tage en total back-up af hele Windows installationen til f.eks. ekstern HDD, kan du bare bruge det indbyggede software i Windows 7.
Captain NCaptain NSkrevet 02/02-13 21:44 
Nogen der ved om "shipping" indgå i som en del af tolden eller om det kun er produktets pris man skal betale af?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-13 21:47 
Forsendelsen tæller med :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig