X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
millenniummillenniumSkrevet 22/12-12 19:41 
Må man have et billede af sit kørekort liggende på mobilen, og bruge det som substitut, hvis man nu skulle glemme sit rigtige kørekort?
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 22/12-12 19:52, rettet 22/12-12 19:52 
Du må gerne men det vil ikke tælle som værende valid.
spectrespectreSkrevet 24/12-12 00:01 
Er Charter med i en reklame for spilnu.dk sammen med Svend Erik Altid Altid Skov?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
HankyHankySkrevet 24/12-12 00:31, rettet 24/12-12 00:31 
Jo :)

http://www.youtube.com/watch?v=CHSggLFW62c&feature=youtu.be
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/12-12 00:31 
Jeps! Det er vores egen Charter/Alf81 :)

Må nu indrømme at han ser lidt mere rundkindet ud i de reklamer... Det må være det der med, at et kamera lægger X antal kilo til.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WonderboyWonderboySkrevet 28/12-12 20:07 
Nogen der erfaringer med webhallen.dk, om de er til at regne med og har rimlig tid på deres leveringer?.
Kan nemig se de har Shogun II (2) - Total War - Collectors Edition til 155,- og det er da billigt?, synes ikke jeg kan finde det andre steder til rimlige penge, men hvis der er nogle der ved hvor man kan købe Shogun II (2) - Total War - Collectors Edition til rimlige penge må i dag godt sige til?.
I love monster land
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/01-13 12:11 
Er blevet ok at lave private salgstråde igen, syntes sku det er et underligt forum, for jeg må ikke.
Hoid to colony C05 where the computer is...
RJKRJKSkrevet 01/01-13 12:13 
Nej.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/01-13 12:24 
KroeboCop>
Er blevet ok at lave private salgstråde igen, syntes sku det er et underligt forum, for jeg må ikke.

Det er totalt latterligt. Det virker lidt som om nogen brugere er i bedre standing end andre siden nogens tråde får lov at blive.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/01-13 14:45 
Mine bliver også slettet.
Jeg sælger rigtig mange spil, dog ikke på denne siden. Fatter ikke hvad rjk har imod privat salgstråd ?
(Og jeg ved godt du har sat en handel del op, det virker ikke/bliver ikke brugt! Og du har da selv købt fra salgstråd)

Der er nogle af danmark's bedste retro samler her, og dette forum skulle være et "hot" sted at handel spil.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
RJKRJKSkrevet 01/01-13 16:03, rettet 01/01-13 16:04 
Retningslinierne fastsættes af staben (evt. moderatorerne) og håndhæves af moderatorerne. Så det er ikke (kun) et spørgsmål om hvad jeg gør og vil,

Der gælder samme regler for alle, men det er jo ofte et vurderingsspørgsmål, i hvor høj grad en regel bliver overtrådt, og om det gavner noget at moderere på det, eller det er bedre at lade være. Ovennævnte indlæg bryder nok tre regler, men jeg vælger alligevel ikke at moderere det, da det efter min vurdering intet ville gavne.

Så hvis man partout VIL finde en forskelsbehandling, så kan man sikkert altid finde eksempler. Men så kan man jo også stille sig op ved et tilfældigt lyskryds med forgængerfelt i indre by, og ringe til Justitsministeriet og brokke sig over forskelsbehandling, hver gang nogen går over for rødt lys, fordi man er sur over selv at have fået en bøde for fumlegængeri engang...

Mht. Handel er der tidligere skrevet, at det er noget vi diskuterer og arbejder på internt. Den proces fremmes ikke af den slags brok, tværtimod.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/01-13 18:05 
Det virker som om at der er en stigende brugerinteresse for omstruktering af handelsmulighederne på P:R, så det er godt at hører hvis der bliver arbejdet hen imod at man kan oprette salgstråde på boardet igen i et eller andet omfang.
--Skrevet 01/01-13 22:09 
Herligt, som emnet vedr. salgstråde vender tilbage.

Det virker som om at der er en række folk som gerne vil have at man kan lave salgstråde, mig selv inklusiv. Jeg forstår ikke hvorfor man hårdnakket prøver at holde fast i at man absolut SKAL bruge en handelssektion, hvis personerne som rent faktisk burde bruge dette, hellere vil bruge salgstråde. Igen ved jeg så heller ikke hvor mange der rent faktisk er for og imod.

Uanset hvad, ville jeg da mene at det ville være en win / win, at lave en afstemning i stil med Handelssektion vs. salgstråd, og så lade folk stemme om skidtet. Efterfølgende skal man selvfølgelig også være en gentlemand, og rent faktisk prøve at bruge handelssektionen, hvis den rent faktisk vinder. Omvent så kunne man måske spare en masse ligegyldige frusstrationer hvis det viste sig at handelssektionen blev nedstemt, og man ellers kunne lave salgstråde.

Man at trække det hele i langdrag, og "tvinge" brugere til at bruge en handelssektion, der så reelt ikke bliver brugt voldsomt meget, og som indirekte er årsagtil at personer af og til føler at der bliver gjort forskel, kan da umuligt være i nogens interesse. Som ChronoSousa så fint er inde på, BURDE dette være stedet hvor handel med spil var attraktivt.

So far er jeg egentlig ligeglad, da jeg ikke gør brug af denne sektion, og anskaffer spil andensteds. Dog ville jeg da ønske at de folk der rent faktisk ligger inde med en røvfuld gode spil - som kunne være medvirkelde til at få gang i køb / salg på siden - blev hørt. Det ville vel være i alles interesse på længere sigt?
Spiller nu: Animal Soccer World
XiwanaXiwanaSkrevet 02/01-13 11:04 
Er afstemningen om årets spil 2012 aflyst?
[inspirational quote here]
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/01-13 16:25 
Jeg har tænkt det samme.

Men omvendt udkom der så utroligt få gode spil sidste år så det må virke som en temmelig uoverskuelig opgave at finde 32 kvalificerede titler.

Alternativt kunne man undtagelsesvist ændre navnet til "Årets mindst rædsomme spil", som imo er mere passende til det forgangne år.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/01-13 19:05, rettet 02/01-13 19:24 
Du burde stemme på 4chan's vidya gaem awards, Azzkikr. Der går afstemningen om hvad der er "mindst lort" :D

http://vidyagaemawards.com/
BeanoBeanoSkrevet 03/01-13 11:41 
Xiwana>
Er afstemningen om årets spil 2012 aflyst?

Ja det ville da være rart at få afklaret :P

I hvert fald ærgerligt hvis tidligere års kritik har taget gejsten ud af projektet...
HankyHankySkrevet 03/01-13 12:23 
Request:
Kunne der måske oprettes et felt i ens P:R profil til Nintendo Network ID, ligesom med PSN og Xbox Live?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 03/01-13 12:30 
Beano>
I hvert fald ærgerligt hvis tidligere års kritik har taget gejsten ud af projektet...

Bekræftet :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 03/01-13 12:32 
Tak... med forbehold :O
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/01-13 12:32 
Som i at der ikke kommer nogen afstemning? D:

Det er jeg godt nok ked af at høre!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 03/01-13 12:38 
Nuclear Detergent>
Som i at der ikke kommer nogen afstemning? D:

Som i at de ikke gad høre på mere "brok" :P
PapandPapandSkrevet 03/01-13 15:50 
Øv. Så blev det første gang at RJK og staben bøjede sig for brugernes brok. Det er i sandhed en trist tid for spilindustrien.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
WonderboyWonderboySkrevet 03/01-13 17:48, rettet 03/01-13 17:48 
Ja det er trist, have også håbet på en afstemning, synes det er hyggeligt og en tradition.
Men jeg stemmer for at vi skal have en afstemningen om årets spil 2012.
I love monster land
SumezSumezSkrevet 03/01-13 17:57 
Vi kan jo evt. tage en "uofficiel" afstemning hvis det er :) Måske det også vil involvere mindre brok..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/01-13 18:11, rettet 03/01-13 18:13 
Er der nogen der kender nogle gode butikker i københavn med asiatiske fødevarer? Der er mange på vesterbro men mange af dem er elendige og jeg synes ikke rigtigt jeg orker at lede dem igennem. Den Kinesiske købmand omkring nørreport er ok, men halvpebrede priser og savner lidt større udvalg.

Nogen bud?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/01-13 18:36 
Sumez>
Vi kan jo evt. tage en "uofficiel" afstemning hvis det er :) Måske det også vil involvere mindre brok..

Jeg synes bare at vi skal aftale at dem der ikke bryder sig om afstemningen, holder sig i baggrunden, så de ikke spolerer det for os andre :( Men nu er det jo for sent...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WonderboyWonderboySkrevet 03/01-13 18:59 
Måske kan det da være at Rune og de andre gerne vil holde en afstemning, hvis vi er en masse der bakker det op?.
I love monster land
GreaseballGreaseballSkrevet 03/01-13 20:55 
Papand>
Øv. Så blev det første gang at RJK og staben bøjede sig for brugernes brok. Det er i sandhed en trist tid for spilindustrien.

Det virkede også på Bioware, de bøjede sig også for brokken. Så man kan vel sig at 2012 var brokkens år :p
Kunne vel bare slå kommentarer fra på afstemningen? Stem og vent. Nej ved godt at det at diskoter var en del af det. Selv om der var noget træls at læse til sidst med folk der pev over det ene og det andet.

Der kom ellers mange gode titler i år, så havde da set frem til det alligevel.

Hvad angår tanker om selve handels delen. Hvad er det lige som mange ikke kan lide ved den nuværende del. At man ikke selv kan skrive hvad man sælger i dem, man skal bruge den data som ligger i P:R's system?

Bare en ide, men kunne det ikke løses ved at give mulig for selv at oprette sine annoncer igen. Brugere kan selv oprettet en tråd med hvad de vil sælge. Så kan man selv vælge.. vil man bare oprette ud fra sin samling eller selv side og skrive den ind. De skal bare alle være under handel delen og starte med S: eller K:
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/01-13 22:34, rettet 03/01-13 22:35 
Så meget brok var der da heller ikke sidste år? Der var lidt debat om hvorvidt nogle af de nominerede rent faktisk burde være nominerede , men det kan jeg ikke se det store problem i, det er vel ganske naturligt.

At der er lidt diskussion og debat omkring afstemningen og de nominerede/ikke nominerede er vel blot med til at gøre læsningen lidt mere interessant.
spectrespectreSkrevet 04/01-13 07:47 
Er museet lukket nu? Læste en artikel på b.dk at Rune har givet op?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 04/01-13 08:10 
Link?
spectrespectreSkrevet 04/01-13 09:47 
her

Link...
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 04/01-13 09:59 
Tak!

Trist trist trist...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/01-13 11:27 
Hold kæft, hvor er det sørgeligt :(

Gamle berøringsangste nisser. De har pludselig opdaget, at man har en nødplan i form af emulering, og så bruger de det som en undskyldning for overhovedet ikke at prøve kræfter med Plan A. Det er sikkert fuldstændigt umuligt at overbevise den slags tosser om, at videospil fortjener at blive bevaret i samme grad som LP'er med tissemands-jazz.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-13 12:29 
Er der nogen der kender til steder i danmark hvor man kan få laser/CNC-skåret i materialer som aluminium eller plastik?
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 04/01-13 14:01 
Til web-folket:
1) Er det dumt at have justified text alignments (lige højre/venstre margen) i sin normale indholdstekst?
2) Udover at teksten måske bryder dårligt, er det så andre kompabilitetsproblemer? (Tænker f.eks. på responsive design).
The medium is the message.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 04/01-13 16:05 
KillerBean2>
Det er sikkert fuldstændigt umuligt at overbevise den slags tosser om, at videospil fortjener at blive bevaret i samme grad som LP'er med tissemands-jazz.

Ret skal være ret, tissemands-jazz er en yderst sofistikeret og anerkendt udtryksform, som indiskutabelt lever op til de kvalitative krav om bevaring af kulturarv for eftertiden ;p

Men ja, det kulturelle parnas er en flok sløve bavianer, so what else is new... Men i den grad beklageligt!
(...)
millenniummillenniumSkrevet 06/01-13 10:03 
Hvornår bliver punkterfrie cykeldæk rent faktisk punkterfrie...? :(
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/01-13 11:17 
Hvis du ikke har noget imod at vinke farvel til din rygsøjle, kan du jo bare skifte slangen ud med hampereb. Problem solved :D
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 06/01-13 15:11 
Der skal være luft nok i dækkene, ellers sprækker de. Det hjælper heller ikke at køre rundt med nogen siddende bagpå. Det var en dyr lærestreg. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ProzelProzelSkrevet 06/01-13 15:18 
Jeg købte et headset fra Debusy, som viste sig at være defekt. Jeg skrev med det samme, og de sagde jeg skulle sende det retur, og så ville det sende et nyt. Jeg er først og fremmest sikker på, at når der er tale om reklamation, så skal de betale porto, men nu var det kun 16,- kr. så det går nok.

De skriver den 21/12 at de kan ikke finde fejlen, til trods for jeg har vedhæftet et billede fra start og beskrevet fejlen tydeligt. Derfor skriver de, at jeg skal beskrive fejlen (igen). Jeg svarede samme aften, og sendte igen det samme svar gennem deres side den 29/12, så nu har svaret dem gennem email og deres egen kontakt service.
Jeg ved der har været jul og nytår, men er det muligt at fryse pengene, hvis de ikke snart tager sig sammen og giver mig et svar?

Beklager den lange smøre.
ProzelProzelSkrevet 06/01-13 16:17 
Beklager dobbelt post, men jeg har netop fået en mail om, at de har sendt en ny vare. :D
spectrespectreSkrevet 06/01-13 16:57 
Du kan få banken til at stoppe transaktionen
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
ProzelProzelSkrevet 06/01-13 17:00 
Godt at vide i fremtiden :)
solid snakesolid snakeSkrevet 07/01-13 00:18, rettet 08/01-13 13:21 
Nogen der ved hvor man kan skaffe den test de kalder millitær testen..?
Hvor man starter med at skrive sit navn. Den handler om at følge en order..

Ingen der ved det.?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 07/01-13 08:32, rettet 07/01-13 08:32 
millennium>
Til web-folket:
1) Er det dumt at have justified text alignments (lige højre/venstre margen) i sin normale indholdstekst?
2) Udover at teksten måske bryder dårligt, er det så andre kompabilitetsproblemer? (Tænker f.eks. på responsive design).

Nej, lige marginer er tit en god idé, men afhænger, rent typografisk set, selvfølgelig af linjernes og tekstens længde. I normal spaltebredde er det fornuftigt - for smalle spalter vil bryde underligt og blive svært at læse, og i brede spalter (som f.eks. forumindlæg herinde) vil det bare være formålsløst.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WonderboyWonderboySkrevet 08/01-13 15:05, rettet 08/01-13 15:05 
Nogle der ved hvor man kan finde Warhammer Mark Of Chaos til PC henne til rimlige penge gerne brugt?.
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 09/01-13 11:14, rettet 09/01-13 11:33 
Jeg overvejer at arkivere en større del af min spilsamling (CD/DVD medier) på loftet hvor temperaturen jævnligt falder under frysepunktet om vinteren. Spillene er alle i originale cases og er forsvarligt pakket ind i flere lag plastik så fugt ikke skulle være et problem, men kan lave temperaturer påvirke CD/DVD medier negativt og skade spillene over tiden?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/01-13 12:33 
Nej
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig