X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
JmogJmogSkrevet 28/10-12 15:23 
Wehner>
Det får jeg på alle Kroebocops, men ikke på Alfs.

Doh! Havde ikke lige fanget at alle dem der fejlede var fra samme person.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/10-12 15:44 
Hvorfor er der ikke et krybespor til kortbenede mennesker på fortovene?
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/10-12 15:55 
Der findes en form for nødspor helt til højre på sådan et 3-sporet fortov, men det er samtidig der alle hundelortene har det med at befinde sig.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/10-12 16:07 
Jeg er bare træt af konstant at støde på elefantvæddeløb på fortovene. Selv så hjernedøde eksistenser som cyklister kan (for det meste) finde ud af at danne kolonne, når der kommer en bil bagfra. Men fodgængerne er åbenbart fuldstændigt ligeglade med de andre trafikanter :(
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/10-12 16:22 
Fodgængere minder mig ofte om menneskets svar på dodo fuglen.

Jeg har intet i mod at holde tilbage ved et fodgængerfelt, men jeg foretrækker nu alligevel at folk i det mindste bare kigger sig for inden de spæner afsted, så man er helt oppe at stå på bremsen, af frygt for at pløje dem ned. :/
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
NaieraNaieraSkrevet 29/10-12 16:39 
Bilister er nogle svin der tror de ejer det hele.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/10-12 16:45, rettet 29/10-12 16:47 
Sådan har jeg nu altid opfattet alt for mange cyklister, også længe inden jeg kørte bil.
På sådan en almindelig cykeltur, var jeg som regel den eneste idiot der syntes jeg behøvede at give tegn, for at vise alle andre om jeg skulle dreje - Eller forsøgte at få øjenkontakt med chaufføren, hvis jeg holdt ved siden af en lastbil i et lyskryds.
... Og hvor svært er det at stige af sin cykel, når man skal over et fodgængerfelt? :\


Edit: Nu kan jeg selvfølgelig ikke præcis pinpointe hvor i landet du bor - jo større by, jo større risiko for at folk har trukket deres styrepap i en slikautomat :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
TheDukeTheDukeSkrevet 30/10-12 13:46 
Naiera>
Bilister er nogle svin der tror de ejer det hele.

I København tilfalder den ære cyklisterne. Jeg har aldrig set en bil fræse over for rødt så fodgængerne må springe for livet, men jeg ser cyklister gøre det flere gange om ugen.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/10-12 13:52, rettet 30/10-12 13:55 
Vi kommer vist ikke de samme steder i København. Jeg ser dagligt billister i både København og Odense køre over for rødt - de kan jo liiiige nå det.

Ikke at cyklister generelt har nogen grund til at være hellige.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 30/10-12 14:03, rettet 30/10-12 14:05 
TheDuke>
I København tilfalder den ære cyklisterne. Jeg har aldrig set en bil fræse over for rødt så fodgængerne må springe for livet, men jeg ser cyklister gøre det flere gange om ugen.

Jeg må indrømme at jeg tit ser det i København, jeg er tit ude for typer, der ikke mener at de der overgange der kun er makeret med brosten og skilte, og ikke har striber på jorden, er officielle overgange, og gladeligt sætter farten op demonstrativt, når man prøver at krydse vejen.
Det er dog langt fra et repræsentativt udsnit, og jeg er enig i at cyklisterne typisk er værre. Det lader til at være størstedelen, eller i hvert fald et ekstremt mærkbart antal, der mener at der slet ikke er nogen færdselsregler der gælder for cykler.

Den værste er den der opfattelse, der åbenbart er afsindigt mange der deler, at det er helt ok at cykle modsat køreretningen hvis man til gengæld kører på fortorvet. Som om to minusser giver et plus?

Det bærer også typisk videre til pludselige venstresving, når de uden varsel beslutter sig for at cykle i fuld fart over et fodgængerfelt, igen i modsat retning. En opførsel der nok kan betegnes som direkte livsfarlig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/10-12 15:00 
Sumez>
Det lader til at være størstedelen, eller i hvert fald et ekstremt mærkbart antal, der mener at der slet ikke er nogen færdselsregler der gælder for cykler.

Det er også det, der gør, at jeg frygter cyklisterne mest. Billisterne digter i det mindste deres egne regler.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 30/10-12 16:06, rettet 30/10-12 16:10 
Ahhh... fodgængere, cyklister, bilister og busser

.... det uendelige opgør i indre København.

Bilister betragter cykelbanen som deres nødspor/parkeringsplads..
Cyklister tror ikke de kan komme til skade.
Fodgængere er bange for biler, men ikke for cykler.

Og ikke mindst...
Kvindelige cyklister kører altid ved siden af hinanen, så de kan plapre løs.

Der bliver aldrig fred.
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 30/10-12 16:49 
Some men just want to watch the world burn!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WonderboyWonderboySkrevet 03/11-12 17:37 
Hej hvad hedder snørrebånd på engelsk?
I love monster land
FancyPantsFancyPantsSkrevet 03/11-12 18:07 
Shoelaces, såvidt jeg husker :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KTCKTCSkrevet 03/11-12 18:11 
Shoelaces i UK og Shoestrings i US
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
varmtvandvarmtvandSkrevet 04/11-12 09:24 
Min handel i privatindstillinger har også stået som skjult som default. Virkelig dejligt at få den sat på normal. Tror helt sikkert der vil komme mere gang i salget hvis det var standard.
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
HulleHulleSkrevet 04/11-12 19:10, rettet 04/11-12 20:43 
Jeg har købt udvidelsen til Dead Nation på PS3 EU konto... Men, hovedspillet var købt med min US konto og umiddelbart kan jeg ikke se at EU købet har ændret menuen i spillet så jeg kan vælge udvidelsen.
Jeg har ellers altid spillet på min EU konto.
Har jeg dummet mig og spildt pengene?

Edit: det er no-go.. Hmm, hvordan får jeg så lettest 4$ på min US konto?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
JmogJmogSkrevet 04/11-12 23:17 
Opret Paypal som en payment option derinde, så kan du betale via din paypal-konto
HulleHulleSkrevet 05/11-12 00:18 
Fedt. Tak :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 05/11-12 18:37 
Og så alligevel ikke.. Paypal duer ikke til US konto :(
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
JmogJmogSkrevet 05/11-12 18:49 
Hmm, købe gift cards på Ebay så? Det burde vel virke.
HulleHulleSkrevet 05/11-12 19:12 
Yes, men så bliver det en tand for besværligt for at sparre 30 kroner. Det gør mig heller ikke så meget, Housemarque fortjener pengene efter alt den underholdning de har givet mig med Dead Nation og Stardust :)
Men tak for dine tips, dem sætter jeg pris på :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
--Skrevet 06/11-12 22:23 
Den 16-18 drager kæresten og jeg en tur på weekend ophold i tyskland. Vi regner med at bruge lørdagen på at kigge en tur forbi hamborg. Nogle der ved om der findes retro butikker i hamborg? Det eneste jeg har kunnet google mig til er noget messe halløj af og til.
Spiller nu: Animal Soccer World
HulleHulleSkrevet 07/11-12 08:25 
Ja, til højre for 'strøget', når du kommer fra stationen af ligger en spilbutik der også sælger retro. Media Markt ligger til venstre, mener at butikken lå til højre af en sidegade men kan ikke huske navnet på gaden/butikken.
Den var dog ret så dyr, så vidt jeg husker, ikke at jeg går specielt meget op i retro spil og skal gøre mig alt for klog på priserne :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
millenniummillenniumSkrevet 07/11-12 17:13 
Er Mass Effect 1 "frigivet" til PS3? Jeg har fået nyhedsbrev om trilogien - fra Sony.
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/11-12 17:21, rettet 07/11-12 18:15 
Det kommer som stand alone på psn ca. samtidigt med trilogien.
millenniummillenniumSkrevet 08/11-12 09:03 
Hu-hej!
The medium is the message.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/11-12 11:16 
Hvor kan jeg købe en PSU til Super Famicom henne og måske en stebdown converter samtidig?
Hoid to colony C05 where the computer is...
spectrespectreSkrevet 08/11-12 11:34 
bozz.dk har strømforsyning, men ved ikke lige med en stepdown converter.

Link...
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/11-12 11:42, rettet 08/11-12 11:46 
1up>
bozz.dk har strømforsyning, men ved ikke lige med en stepdown converter.

Det er desværre til SNES ikke SFC.

PS.
Findes den her i P:R systemet, vil gerne oprette den?
http://www.ebay.ie/itm/OFFICIAL-SONY-PLAYSTATION-AV-ADAPTER-SUITABLE-PS1-PSONE-PS2-NAMCO-G-CON45-/110974038991?pt=UK_Video_Games_Cables_and_Adaptors&hash=item19d69173cf#ht_2309wt_1139
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/11-12 11:45 
Er det ikke ligegyldigt? Eller de har måske ikke den samme udgangsspænding?
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/11-12 11:46 
Det ved jeg intet om :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/11-12 11:54, rettet 08/11-12 11:54 
Så vidt jeg kan se, skal den bare bruge en DC-forsyning i omegnen af 9-10v og mindst 850mA. Du kan også bruge en MD1 forsyning, hvis du sætter et andet stik på. Hvis stikket på en SNES og en SFC er ens, skulle der ikke være noget i vejen for at bruge en SNES PSU. Men det ved jeg så ikke, om det er?
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 08/11-12 11:56 
Der er i hvert fald nogle SNES-modeller der har en lidt særlig type strømstik, f.eks. den amerikanske model 2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/11-12 12:00 
Jeg skal bare have en SFC, da jeg intet aner om electronik :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
RJKRJKSkrevet 08/11-12 12:41 
Svjh er der bare inden for PAL SNES'er flere forskellige strømforsyninger og stik. Jeg mener der er tre forskellige, men i hvert fald to. Om forsyningerne reelt er forskellige ved jeg ikke, men i hvert fald stikkene.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
solid snakesolid snakeSkrevet 10/11-12 23:58, rettet 10/11-12 23:59 
Hvorfor er det at man kalde denne hue en elefant hue.?
Den har jo ikke en snabel eller store øre, og man kan jo ikke gemme en elefant i den.

Elefanthue
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ChronoChronoSkrevet 11/11-12 09:13 
solid snake>
Hvorfor er det at man kalde denne hue en elefant hue.?
Den har jo ikke en snabel eller store øre, og man kan jo ikke gemme en elefant i den.

Du kan læse en forklaring her:
http://spademanns.wikia.com/wiki/Elefanthue
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
solid snakesolid snakeSkrevet 11/11-12 10:43 
Ih tak, sikke en forklaring, det er da sjovt.. Jeg er overrasket over det er sådan det hænger sammen.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
BeanoBeanoSkrevet 11/11-12 10:58 
Spademanns Leksikon er den frie encyklopædi for alle, der er trætte af ekspertvælde, Politisk korrekthed og utidig kildekritik. Her bestemmer du selv tingenes rette sammenhæng uden smålig skelen til fakta.

:D
HeroldHeroldSkrevet 12/11-12 13:54 
Jeg har lige fået sådan et par SNES-cartridges ind af døren, men de kunne godt lige trænge til en rengøring - hvad kan jeg bruge til det?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-12 13:59 
Vatpind og isopropylalkohol virker godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 12/11-12 14:02 
Tjek! Jeg har ikke tjekket de dersens connectors endnu - jeg lagde bare mærke til at der var lidt snavs fra halvfemserne på overfladen - der er isopropylsprut også fint?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-12 14:04 
Ja det vil jeg tro. Jeg bruger det hele tiden :)

Kan købes i Matas f.eks.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 13/11-12 17:39 
Nogle der ved hvor Controller Hori Digital er billigst :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
WonderboyWonderboySkrevet 14/11-12 11:10 
Nogle der ved hvor man kan købe Ringenes Herre sengetøj henne, eller om det findes?, synes ikke lige jeg kan finde noget, men måske i kan hjælpe mig?, det er til julegave nemlig.
I love monster land
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 14/11-12 19:54 
Kommer du forbi Tofte-marked til sommer?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
WonderboyWonderboySkrevet 14/11-12 21:04, rettet 14/11-12 21:21 
Har de Ringenes Herre sengetøj da?.
I love monster land
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/11-12 21:13 
Hvis det fejler, skal jeg nok brodere et til dig.
AV Intelligent Terminal
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig