X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
jaesjaesSkrevet 07/09-12 11:30 
Overdrivelse fremmer som bekendt forståelsen, eller det var tanken :) Der er både modsatrettede elementer og ligheder i de to tilgange, som nævnt i mit første indlæg.
SumezSumezSkrevet 07/09-12 11:51, rettet 07/09-12 11:51 
Azzkikr savnede jo netop at der var mere fokus på at spilles områder og en verden der kommer til live af sig selv, end at man bliver præsenteret for en "wall of text" i form af indtalte stemmer. Dvs. JRPGs med dialogtunge cutscenes er vel netop hans pragteksempel på det modsatte?
At vi så ved at han holder af både den slags og spil som MGS-serien taler selvfølgelig lidt imod det, men at man kan lide de spil er jo heller ikke ensbetydende med at der ikke er ting de kan gøre bedre.
Jeg vil dog gerne argumentere for at det er væsentlig mere spændende at følge en scriptet cutscene med reel animation, udtryk og skuespil fremfor en figur i Skyrim, Amalur, Deus Ex 3, osv. der står helt stille og afspiller en række fælles standard-håndbevægelser mens teksten ruller ind over skærmen og højttalerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 07/09-12 13:03, rettet 07/09-12 13:04 
Sumez>
At vi så ved at han holder af både den slags og spil som MGS-serien taler selvfølgelig lidt imod det, men at man kan lide de spil er jo heller ikke ensbetydende med at der ikke er ting de kan gøre bedre.

Jeg synes rigtig godt om den type spil ja og rigtig godt om CGI fortælling/dialog/osv generelt, men i helt åbne spil som Skyrim hvor historien ikke forløber helt lineært og hvor der ikke ligefrem bydes på særligt mange interessante figurer, med nogen relevant personlighed, som følger spillet fra start til slut, men derimod hvor man selv former sin figur der ikke har nogen personlighed, vil denne fortælle måde næppe kunne begå sig specielt godt.

Min pointe var netop at fortælling/lore/osv burde komme mere til udtryk i spillet selv, verdenen, områder osv osv som du også selv skriver , frem for i alverdens ligegyldige bi-figurer der står rundt omkring som omvandrende leksika/historiebøger.

Sumez> Jeg vil dog gerne argumentere for at det er væsentlig mere spændende at følge en scriptet cutscene med reel animation, udtryk og skuespil fremfor en figur i Skyrim, Amalur, Deus Ex 3, osv. der står helt stille og afspiller en række fælles standard-håndbevægelser mens teksten ruller ind over skærmen og højttalerne.

Det er jeg fuldstændig enig i og jeg kan slet ikke forstå hvordan Jaes kan sige "at det i bund og grund kan være det samme" (og samtidigt sige det er modsætninger?). Det svarer næsten til at sige det kan være det samme om man ser en film eller læser bogen, hvilket jo er noget håbløst sludder, det giver vidt forskellige indtryk.
RJKRJKSkrevet 07/09-12 15:42 
solid snake>
Jeg kan jo så regne ud, at det er fordi du heller ikke aner, hvordan man fjerner en ven her på P.R

Gå til pågældende profil og vælg Jeg vil gerne: Fjerne vennemarkering
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 08/09-12 00:00, rettet 08/09-12 00:06 
Sumez>
At vi så ved at han holder af både den slags og spil som MGS-serien taler selvfølgelig lidt imod det

Det var netop kombinationen af indlægget her og de andre typer af historiedrevne spil, Azzkikr kan lide, der gav mig indtrykket. Jeg så skam godt det med visuel historiefortælling. Og som sagt skulle det jo både ses som en generel udtalelse fra mig, som en kommentar til Azzkikrs indlæg.

Azzkikr>
Det er jeg fuldstændig enig i og jeg kan slet ikke forstå hvordan Jaes kan sige "at det i bund og grund kan være det samme" (og samtidigt sige det er modsætninger?). Det svarer næsten til at sige det kan være det samme om man ser en film eller læser bogen, hvilket jo er noget håbløst sludder, det giver vidt forskellige indtryk.

Det element der er ens for en del WRPG og JRPG er stor fokus på historiefortælling/baggrundshistorie via dialog. Forskellen kommer til udtryk i dialogtræer vs. cutscenes. Så ikke helt det samme som film vs. bøger.

EDIT: Rettet første afsnit.
millenniummillenniumSkrevet 08/09-12 18:10, rettet 08/09-12 18:11 
Jeg kom forbi en iCade i Fona i dag - jeg har ikke købt den, for 799,- er trods alt en sum penge. Men hvilke spil understøtter kontrollen? Kan man f.eks. regne med at den nuværende PacMan app kan bruges til iCade?
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/09-12 00:11 
jaes>


Det element der er ens for en del WRPG og JRPG er stor fokus på historiefortælling/baggrundshistorie via dialog. Forskellen kommer til udtryk i dialogtræer vs. cutscenes. Så ikke helt det samme som film vs. bøger.

EDIT: Rettet første afsnit.

Ok??
Bede-xBede-xSkrevet 09/09-12 00:28, rettet 09/09-12 00:32 
millennium>
Men hvilke spil understøtter kontrollen?

Du kan tage et kig på den her liste:

http://www.ionaudio.com/products/icade-games

Hvis du stadig leder efter platformers vil jeg lige anbefale det iCade kompatible Mos Speedrun. Det er simpelt i sin opbygning og interessant på den måde det forsøger at løse problemet med platformers på en touchskærm. En controller substitut bliver det aldrig, selv om de gør deres bedste mht kamera kontrol og knappernes placering på skærmen, samt distance fra hinanden(i alle fald i iPad versionen).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/09-12 00:40 
Bede-x>

Hvis du stadig leder efter platformers vil jeg lige anbefale det iCade kompatible Mos Speedrun. Det er simpelt i sin opbygning og interessant på den måde det forsøger at løse problemet med platformers på en touchskærm. En controller substitut bliver det aldrig, selv om de gør deres bedste mht kamera kontrol og knappernes placering på skærmen, samt distance fra hinanden(i alle fald i iPad versionen).

På dansk og opsummeret? Det er noget bæ?
Bede-xBede-xSkrevet 09/09-12 04:45, rettet 09/09-12 06:02 
Det var da en snæversynet reduktionistisk tilgangsvinkel til at forstå de designbeslutninger der ligger bag et spils opbygning. Det står selvfølgelig hurtigt klart når man får en tablet i hånden, at der er en del klassiske kontrolmetoder som touchskærmen ikke kan erstatte, men det betyder ikke at udviklerne ikke forsøger, ej heller at det kan være spændende at følge sådanne forsøg. Lidt hastig skrevet uddybning i og med jeg er træt :)

Typisk har tilgangsvinklen for iOS udviklere været at lave til iPhone først - "primært" er måske et bedre ord - og derefter overføre et givent produkt til iPad. Det skaber bare det problem, at et interface der er tilpasset til en telefon, ikke nødvendigvis egner sig til en iPad, fordi knapplaceringen opleves anderledes pga. enhedernes fysiske forskelle. Prøv at se Super Crossfires d-pad løsning præ-patch:

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Det har helt sikkert givet mening på iPhonen - så langt som virtuelle pads nu giver mening, hvilket er slet ikke - men hvis det skaleres til iPad vil det opleves som om det narturlige sted at trykke på højre d-pad er i mellemrummet mellem d-paddene fordi skærmen er dét større. Således skal man presse sin tommeltot mod højre for at ramme det nuværende trykpunkt, fordi knappen er placeret cirka samme distance fra kanten af enheden, som start/guide knappen er fra kanten af en 360 controller og det er for langt for en normal størrelses hånd. Nu kunne man så indvende at det faktum at knapperne skal være tættere på hinanden på en større skærm, da giver sig selv, men så afslører man at man ikke har spillet særligt mange iOS spil, for det har været en gennemgående fejl i iOS produktioner, måske afstedkommet af at nogle udviklere vælger at gøre størstedelen af deres testing på deres primær platform(telefonen).

Ud over distancen knapperne sidder fra hinanden, kan der let opstå vægtproblemer, hvis man vælger at sidde med en tablet i hånden, frem for at stille den på et bord. Knapper i bunden af skærmen kan være eneste mulighed for visse design dokumenter, for at placere dem andre steder vil obskure hvad der forgår på skærmen i større grad end ellers. En stor tablet får bare let overbalance, hvis man skal sidde med den gennem længere tid og man er tvunget til at holde i bunden af den. Mos Speedrun gør det således:

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Jeg er ikke den store fan af at knapperne skal sættes ovenover hinanden, men man bemærker straks hvor tæt de er på hinanden, så man ikke skal strække tommeltotten langt ind på skærmen. Ved siden af det holder de til midt på skærmen og det gør man kan sidde med iPadden komfortabelt igennem længere tid. Nu skulle man så tro at der opstod problemer med placeringen som man kender det fra andre spil, hvor det her:

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Hurtigt bliver til det her:

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Se en film af Mos(iPhone udgaven genkendes på bla. knapplaceringen) og bemærk hvad der sker på steder som 0:30, 1:08, 1:18, 2:00:

http://www.youtube.com/watch?v=J6j-8H6RBpU

Billed eksempler:

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Kamera håndtering har altid været et interessant emne i spildesign, også de to dimensionelle af slagsen, og
forskellen på Super Awesome Land og Mos illustrerer fint hvorfor:

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Hvor Awesome Land lader spillet gå til kanten* af skærmen, vælger Mos at have yderligere tomrum udenfor det
normale spilområde og justere kameraet ift. spilleren, sådan at knaptryk ikke dækker vigtige objekter på skærmen. Det stiller selvfølgelig et krav til placeringer af fjender og forhindringer, samt kamera snap-back,
når man bevæger sig væk fra tomrummet. Det er ikke til at sige om det er bevidst design eller om de har ramt
det tilfældigt, men hvorom alting er, så løser tilgangsvinkelen i praksis de problemer de står over for. Knapperne er tæt på hinanden, de ligger på midten af skærmen og kameraet + spilområde arbejder sammen med de beslutninger(det samme gør i øvrigt figur størrelser).

Dermed ikke sagt at virtuelle sticks lige pludselig er gangbare pga. Mos. Det er tankegangen bag forsøget på at gøre dem gangbare, der er det vigtige her.

Hvad efterlader det os med til sidst? Et sjovt platformsspil der er fuldt ud joystick kompatibel og som har taget nogen interessante om end ikke erstatningsduelige designbeslutninger for at imødekomme værtsplatformen. At reducere det til at handle om bæ eller ikke-bæ, betyder man går glip af muligheden for at forstå, hvordan tankeprocesserne har været og hvorledes noget så simpelt, som at rykke rundt på knapperne, afspejler sig i resten af designet, ved at nødvendiggøre en anden tilgangsvinkel til kamerakontrol og opbygning af spilområde.

* Det scroller altid fremad, men opfører sig selv i startområder således med kanten og også som det tidligere billede illustrerer, hvis man går ind under ens fingre, hvilket er det interessante i den her sammenhæng.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 09/09-12 19:40 
Azzkikr>
Ok??

Jeg ved ikke, hvad du ikke er med på, men synes nu heller ikke der er så meget at diskutere. Du har givet udtryk for, at du ikke er specielt meget til 'dialog-cutscenes', som jeg ellers gættede på, og så er det vel bare det :)
ChronoChronoSkrevet 10/09-12 07:48 
Super interessante betragtninger Bede-x. Fedt at se hvordan intelligent kamerakontrol kan forbedre et virtuelt stick lidt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 10/09-12 19:38 
Er der nogle spændende retro-butikker eller lignende i London?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 10/09-12 19:44 
Tråd af lidt ældre dato, men fint at holde London-info samlet: http://www.playright.dk/forum/emne/32155-retro-gameshops-i-london?svarid=464109#464109
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/09-12 20:10 
Hvor elendig tror I denne Component -> VGA adapter er?
http://dx.com/p/ypbpr-component-video-to-vga-converter-22845?item=6

Jeg er ikke ude efter det helt store og perfekte, bare noget som er rigeligt til at koble wii til LCD skærm.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
millenniummillenniumSkrevet 11/09-12 16:04, rettet 11/09-12 16:11 
Hvor og hvordan kan man måle trafik på søgeord i Google Analytics....?

EDIT: mere specikt, hvor mange brugere som anvender sitets søgefunkion.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 11/09-12 17:51 
Er det en søgefunktion du selv har lavet eller hvordan? Det er jo en intern statistik man selv må sørge for at holde.
Søgeord via Google kan man få adgang til ved at tilmelde sin side til Google Webmaster Tools, der kan integreres med Analytics.

https://www.google.com/webmasters/tools/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/09-12 17:54 
prøv her: https://www.google.com/analytics/web/?hl=en&pli=1#report/content-site-search-overview/

ved ik om det virker.
Ellers i menuen til venstre -> Content -> Site search
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
--Skrevet 11/09-12 21:22 
Vedr. en Hyper Neo Geo 64...

En Rev. 1 af PCB´et (fighting boarded) har så vidt jeg kan forstå en speciel udgang til lyden, hvor der også er et potmeter, til at styre volumen på.

I Rev. 2, kan man sætte en switch til at bruge MVS harness, hvor lyden så er inkluderet.

Nu til det egentlige spg. :P

Har Rev. 2 et potmeter til at styre volumen? På billeder kan jeg ikke umiddelbart se det.
Spiller nu: Animal Soccer World
millenniummillenniumSkrevet 19/09-12 15:24 
Hvordan kan jeg få Journey: Collectors Edition til en EU PS3...?
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/09-12 16:35, rettet 19/09-12 16:37 
Er det mig eller kan man ikke længere i advanced search på ebay få sorteret så man fx. har "items available to: Denmark" så man kun får de resultater frem hvor sælger rent faktisk sender til DK?

Den "available to" funktion ser for mig ud til at være forsvundet? Det er godt nok ekstremt dumt/katastrofalt, hvis det er tilfældet.
SumezSumezSkrevet 19/09-12 16:53 
Nej jeg savner den godt nok også
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/09-12 09:22 
Jeg er helt lost i PC universet, så håber i gider hjælpe. Jeg vil gerne have THPS HD til PC og jeg har en Lenovo T400 Thinkpad, som jeg ikke ved om kan køre det?

Min PC:
http://www.whitegadget.com/laptop-reviews-laptop-benchmarks/36661-lenovo-thinkpad-t400-review-laptop-pc-world.html

THPS HD:
http://www.systemrequirements.in/system-requirements-for-tony-hawks-pro-skater-hd.html
Hoid to colony C05 where the computer is...
SonicSonicSkrevet 20/09-12 09:33 
Den kan sikkert køre det, men du skal ikke forvente, at du kan skrue alle detaljer op på max. Det kan også ske, at du endda skal skrue ned for opløsningen. Men køre det, kan den sikkert, til en vis grad :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/09-12 09:59 
Ok tak :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
Bede-xBede-xSkrevet 20/09-12 11:40 
Du kan prøve at tjekke "can I run it?", hvis du føler dig helt lost. Den har ikke den udgave af Tony Hawk, men kan bruges som guideline ved mange andre spil:

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx

Umiddelbart ville jeg have mine tvivl med hvor godt det kører på din pc, men folk har jo forskellige holdninger til ting som framerate. Evt kan du se om spillet har en demo.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/09-12 13:25, rettet 20/09-12 13:30 
Kender godt "Can I RUN it" den er god til sådan en som mig, der ved jack-shit om PC :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/09-12 19:39 
Sumez>
Nej jeg savner den godt nok også

Nå jeg skrev til ebay ang. det og fik det her svar...

Thanks for your email regarding the advance search option. I'm glad to explain it to you further.

I understand that you are wondering why the "Available to" option on the advance search options is no longer available. This is because we have recently change the lay-out of the eBay.com site particularly for our international members that doesn't have a local eBay site in their countries. In line with this change, all items on the search results have been automatically sorted to only show items available worldwide. Which means that if a seller has not indicated the availability of his items to worldwide buyers, then his items will not show up on your search results. This will assure you that all the items that will be given to you on the search results are all available for you to purchase and receive.

I hope this is helpful and I wish you all the best with your purchase. If there's anything else we can do to help please let us know.

Thank you for choosing eBay and we value your business.

Sincerely,

Celeste Ma.

eBay Customer Support

Hvilken jo er løgn fordi jeg får da masser af auktioner der ikke sender til DK når jeg laver en search...

Meningsløst...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/09-12 19:45 
Det er da også ret meget af en bjørnetjeneste, hvis de forhindrer folk i at se de auktioner, hvor sælgeren ikke ønsker at sende til DK. Jeg har da flere gange være ude for, at man kunne få sælgeren til at ændre i auktionens shipping options, hvis man bare spørger pænt.
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/09-12 19:52 
Det tyder på at når man opretter en auktion er "availability" og "ships to" forskellige kategorier, dvs man kan godt oprette en auktion der er "available worldwide", men som kun sender til bestemte lande, hvilket jo fuldstændig ødelægger ideen med deres lille ændring, jeg fatter seriøst ikke hvad de har gang i.

Men ja, det er fuldstændigt tåbeligt lige meget hvordan man ser på det på.

Jeg forstår slet ikke meningen med at ændre det, ubegribelig hjernedødt. Jeg er færdig med ebay hvis det ikke bliver fixet i en nogenlunde grad, det er alt for frustrerende at lede items igennem sådan her.
SumezSumezSkrevet 21/09-12 00:25, rettet 21/09-12 00:26 
KillerBean2>
Det er da også ret meget af en bjørnetjeneste, hvis de forhindrer folk i at se de auktioner, hvor sælgeren ikke ønsker at sende til DK. Jeg har da flere gange være ude for, at man kunne få sælgeren til at ændre i auktionens shipping options, hvis man bare spørger pænt.

Ja, det ville jeg godt nok savne :S Ikke godt for os der leder efter sjældne ting.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WonderboyWonderboySkrevet 24/09-12 17:58 
Hvad skal jeg købe til min Nevø købe en Nintendo 3DS eller vente på Nintendo WiiU?, Hvordan kommer spillende til WiiU?.
I love monster land
OlimarOlimarSkrevet 24/09-12 18:07 
Samme dag som WiiU( Og de kan købes digitalt ) 30 november. Kan ikke huske hvilke titler der kommer hvornår, men der er +10 til rådighed d. 30 november
BeanoBeanoSkrevet 24/09-12 18:13 
Det står altsammen i denne tråd:

http://www.playright.dk/forum/emne/34456-wii-u-lancering
HankyHankySkrevet 25/09-12 21:45 
Hvad blev der af Brunos' "Den underlige tråd, men prøv og være med det bliver sjovt!“ ?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/09-12 02:57 
Håber ikke den blev slettet for at være spam... Den var jo lidt sød :(
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
dRxLdRxLSkrevet 26/09-12 03:33, rettet 26/09-12 03:42 
FancyPants>
Håber ikke den blev slettet for at være spam... Den var jo lidt sød :(

Jeg ville foretrække at den er blevet fjernet. Den var underlødig i dette forum.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 26/09-12 09:32 
Jeg slettede den prompte, da jeg så den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
solid snakesolid snakeSkrevet 26/09-12 13:30 
Det var ikke spam, det var bare en sjov ide, jeg har set på andre forums..
Det er en fjolle tråd der giver ufattelige mange tosset og skøre sætninger.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ElgenElgenSkrevet 30/09-12 11:43 
Kan man købe en (brugt) iPod Touch med kamera for max 800kr og i så fald hvor?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/10-12 16:54, rettet 02/10-12 16:54 
Azzkikr>
Nå jeg skrev til ebay ang. det og fik det her svar...

Thanks for your email regarding the advance search option. I'm glad to explain it to you further.

I understand that you are wondering why the "Available to" option on the advance search options is no longer available. This is because we have recently change the lay-out of the eBay.com site particularly for our international members that doesn't have a local eBay site in their countries. In line with this change, all items on the search results have been automatically sorted to only show items available worldwide. Which means that if a seller has not indicated the availability of his items to worldwide buyers, then his items will not show up on your search results. This will assure you that all the items that will be given to you on the search results are all available for you to purchase and receive.

I hope this is helpful and I wish you all the best with your purchase. If there's anything else we can do to help please let us know.

Thank you for choosing eBay and we value your business.


Nå ebay gider ikke svare mig længere og bliver ved at insisterer på at deres nye system virker og jeg tilsyneladende lyver når jeg siger at jeg får alle søgeresultater og ikke kun de søgeresultater der er "available" til DK.

Jeg har dog fundet en vej uden om det. Jeg havde en "saved search" hvor availability stod til værende til DK.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=robotrek&_in_kw=1&_ex_kw=&_sacat=See-All-Categories&_okw=&_oexkw=&_adv=1&_udlo=&_udhi=&_ftrt=901&_ftrv=1&_sabdlo=&_sabdhi=&_samilow=&_samihi=&_sadis=200&_fpos=Zip%20code&_fsct=&LH_SubLocation=1&_sargn=-1%26saslc%3D0&_salic=1&_fsradio2=%26LH_AvailTo%3D1&_saact=57&LH_SALE_CURRENCY=0&_fsradio=%26LH_SpecificSeller%3D1&_saslop=1&_sasl=&_sop=12&_dmd=1&_ipg=200&_trksid=m194

Det eneste man gør er at udskifte "robotrek" i url med det man gerne vil søge efter, så får man kun resultater fra sælgere der sender til DK. Hvis der er flere søgeord skal de adskilles af +, dvs fx "final+fantasy".
--Skrevet 02/10-12 17:59 
Nu er jeg selv kun lige begyndt at kigge Ebay, men synes lidt det er noget svært noget.

Når jeg logger ind, bliver jeg ved med at være logget ind, uanset om jeg er på .dk, .co.uk, eller .com.

Men alt efter hvilken jeg er på, opnår jeg forskellige resultater når jeg søger.

Ligeledes kan jeg på .dk siden ikke se et aktivt bud, som jeg har afgivet via .co.uk siden.

Kunne godt tænke mig en forklaring på hvad jeg gør galt :/
Spiller nu: Animal Soccer World
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/10-12 19:52, rettet 02/10-12 19:54 
m1chelsen>
Når jeg logger ind, bliver jeg ved med at være logget ind, uanset om jeg er på .dk, .co.uk, eller .com.

Også efter du har logget ud?

m1chelsen>
Men alt efter hvilken jeg er på, opnår jeg forskellige resultater når jeg søger.

Ligeledes kan jeg på .dk siden ikke se et aktivt bud, som jeg har afgivet via .co.uk siden.

De forskellige eBays er selvstændige opperationer, på nær den lille stump, som undersøger, om man er logget ind. Det er meget mystisk, at de ikke kan få det til at virke sammen. Man kunne godt fristes til at tro, at .com-udgaven var "hovedcentralen", men det er bare den amerikanske udgave. Når man søger efter noget, får man kun de lokale resultater + nogle resultater fra andre sites, der udvalgt efter nogle algoritmer, som kun guderne ved hvordan er skruet sammen. Jeg har på fornemmelsen, at det har noget at gøre med, hvordan planeterne står i forhold til hinanden og den seneste luftfugtighedsmåling på Thulebasen.

Det er ekstremt frustrerende, når man leder efter et bestemt spil. Nogle vil nok sige, det bare et "en udfordring", men jeg synes, det er direkte dumt.
AV Intelligent Terminal
scavengerscavengerSkrevet 03/10-12 19:36 
Jeg går og jonglerer med forskellige ideer til hvad jeg skal lave fremover, og hvordan min hverdag skal se ud. En af ideerne er at lave en gamercafe, der ikke er PC baseret, men baseret på konsoller og helst med noget retro præg.

I mange af spillene står der jo netop, at de ikke må benyttes til offentlig fremvisning osv. Men mange af spillene til retro-konsollerne er jo lavet af firmaer der ikke eksisterer mere. Jeg gider bare ikke sætte noget i gang, og så pludselig blive slammet med sagsanlæg for brud på copyright osv., osv.

Findes der en forening som Koda/Antipiratgruppen, hvor man skal søge tilladelse/betale afgift til? Any ideas?
Nemo me impune lacessit
RJKRJKSkrevet 03/10-12 19:57, rettet 03/10-12 19:58 
Rettighederne er næsten altid solgt videre til andre firmaer, så tanken om at "ingen" har rettighederne er fejlagtig. Selv hvis et værk ikke var ejet af noget nulevende firma, er rettighederne formentligt tilbagefaldet til de personer, der har lavet det i første omgang.

Der er ingen let vej igennem ala Koda. Man kan starte med de danske repræsentanter for firmaerne (ie. distributørerne), og så se hvor langt man kan komme op. Især hvis det ender i Japan, så er det dog meget besværligt at komme nogen vegne. De tilfælde jeg kender til eller har været omkring, der endte det enten med at man ikke kunne få et svar, eller at de lod den lokale repræsentant vurdere.

Det er i min erfaring meget forskellig hvordan spilfirmaerne ser på rettighedsbrud på retrospil, men det er 100% sikkert ikke sådan, at de ser igennem fingre med alt. Der er flere tilfælde hvor der er kommet sagsanlæg ud af ret uskyldige ting.

Det afhænger vel primært af om du enten udnytter deres værker til økonomisk vinding eller misbruger deres brands på en eller anden måde, som de ikke vil associeres med. Det er vel det første der er udfordringen her. Du kan jo altid overveje noget arcade i stedet - der betaler man jo netop en meget højere pris for, at man må bruge spillene på den måde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
millenniummillenniumSkrevet 03/10-12 22:27 
Aaaaarrrrrhhhh, hvorfor skal der være så mange bosser i Darksiders 2 ???

....måske skulle jeg have skrevet det i Aaaaaargh-tråden.
The medium is the message.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/10-12 13:30 
Er der nogen, der ved noget om Instagram ghost followers (eller andre lignende typer followers på sociale netværk)?

Specifikt:
Hvorfor ghost follower folk overhovedet? Jeg forstår simpelthen ikke psykologien i det...
Er det "farligt" at have ghost followers? Virus, spam osv.?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/10-12 14:31 
Ikke hvad jeg kan forestille mig. Jeg er også blevet fulgt af mærkelige personer og firmaer på Twitter. Jeg kan jo ikke se de private messages de nu måtte skrive til mig med mindre jeg også follower dem.
SumezSumezSkrevet 11/10-12 09:47, rettet 11/10-12 09:53 
millennium>
Aaaaarrrrrhhhh, hvorfor skal der være så mange bosser i Darksiders 2 ???

....måske skulle jeg have skrevet det i Aaaaaargh-tråden.

Er det meget slemt? Normalt er jeg temmelig vild med mange bosser i et spil, såfremt de er godt lavet, og jeg husker bosserne i det første Darksiders som værende temmelig veldesignede, især af et vestligt spil at være.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 11/10-12 11:30, rettet 11/10-12 11:31 
Kræver det en unibios at bruge hhv autofire og skyde skrå-45-graders-op/højre i Metal Slug X på MVS?
Spiller nu: Animal Soccer World
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig