X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
dRxLdRxLSkrevet 05/06-12 22:54, rettet 05/06-12 22:55 
Joachim von Ands livret er linser, i følge Carl Barks og Romano Scarpa:

Hvordan jeg fandt svaret
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
solid snakesolid snakeSkrevet 06/06-12 01:04 
Takker :D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ElgenElgenSkrevet 13/06-12 09:22 
Er $280 (ca. 1650kr med den aktuelle kurs) for meget / sindsygt billigt / rimeligt at betale for et EspRaDe-PCB;
for lige fået udbetalt den lille klat efterlønsopsparring jeg havde nået at akkumulere inden jeg afmeldte det, og jeg er dæl'me fristet };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 13/06-12 09:27, rettet 13/06-12 09:28 
Det er ret tæt på standardprisen, mener jeg gav omkring det samme inkl. forsendelse fra England.

Har godt nok set dem gå til omkring $200 før, men det er vist længe siden, og kursen var højere den gang, + garanteret told fra USA, osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 13/06-12 09:29 
Hmmm, det her er så fra Kina, hvilket med stor sandsynlighed betyder moms + dummebøde...det vil jeg lige tage med i mine overvejelser...tak for feedback
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 13/06-12 09:30 
Jamen det er så hyggeligt et spil :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 17/06-12 01:06 
Vi sidder og snakker om atlatik, og undre os over hvordan lerdue skydning kommer ind i den sport.

Allerede i Track And Field til Nes var det med.. Men man ser det ikke på tv.. Eller gør man, i såfald hvor.?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Alex-AndAlex-AndSkrevet 18/06-12 18:42 
solid snake>
Et hurtigt spørgsmål til de Anders And-kyndige: Hvad er Onkel Joakims livret?
Jeg har en kammerat der spørg, jeg ved det ikke..

Altså, han har ikke rigtig nogle livretter, og man ser ham næsten aldrig spise i nogle andehistorier... Så jeg tror faktisk ikke han har nogen!
dRxLdRxLSkrevet 18/06-12 19:36 
Se lidt højere oppe hr. And. Det er selvfølgelig ikke automatisk kanon fordi Barks har det med i en historie, men personligt vil jeg hellere have mit ande-univers defineret af Carl Barks end nogen anden.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alex-AndAlex-AndSkrevet 19/06-12 07:52 
Ups, undskyld...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/06-12 12:50 
solid snake>
Vi sidder og snakker om atlatik, og undre os over hvordan lerdue skydning kommer ind i den sport.

Allerede i Track And Field til Nes var det med.. Men man ser det ikke på tv.. Eller gør man, i såfald hvor.?

OL er jo med årene blevet mere og mere perverteret med "sportsgrene" der ikke har noget med det oprindelige udbud at gøre. Ligesom discipliner er gledet ud igen - hvor er f.eks. nøgenbrydning blevet af (æh, altså ikke at jeg ville se det) :-P

Skeet er så vidt jeg kan søge stadig med i OL, men det har vel en tilskuerskare på max et par hundrede mennesker på verdensplan, så jeg tror ikke nogen tv-stationer vil bruge udstyr på at spilde et sekunds optagelse på det :-P Alt alt for smalt til at blive vist, med mindre en eller anden syg rigmand poster et par milliarder i det for at gøre det "cool" igen :-D (not gonna happen)

Olympic Skeet
dRxLdRxLSkrevet 19/06-12 19:33 
Alex-And>
Ups, undskyld...

Intet at undskylde.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/06-12 19:49 
Hej jeg sidder og mangler et par earplugs af rimelig kvalitet. Nogen forskel? Skal bare bruges til en ipad og en alm mp3 afspiller til den årlige japan flytur her sidst på ugen, men har ikke rigtigt kunne finde noget ordenligt.

Under 200 kr helst.
BeanoBeanoSkrevet 20/06-12 19:58 
Selvfølgeligt er der forskel - men måske problemetisk i det prisleje :)

Hvis det er til en flyvetur, vil jeg anbefale støjdæmpning/isolering. Hifi Klubben har nogle Argon til 299,- som skulle være ok til prisen.
jaesjaesSkrevet 20/06-12 20:26 
Hvis du kommer forbi KBH, eller kan få nogen til at sende, så har Skullcandy lagersalg frem til 4/7 (50-70% rabat).
http://www.facebook.com/events/312118832212023/
NaieraNaieraSkrevet 20/06-12 20:49 
Skullcandy er noget crap af format.

Sennheisers in-ear tingester er ret gode. De koster dog nok ca. 100,- mere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 20/06-12 20:56, rettet 20/06-12 20:56 
Jeg har fået fortalt at Sennheiser fabrikerer Argon ørepropperne for Hifi Klubben - er det en and?
SumezSumezSkrevet 21/06-12 08:28, rettet 21/06-12 08:28 
Hyakotake>
OL er jo med årene blevet mere og mere perverteret med "sportsgrene" der ikke har noget med det oprindelige udbud at gøre. Ligesom discipliner er gledet ud igen - hvor er f.eks. nøgenbrydning blevet af (æh, altså ikke at jeg ville se det) :-P

Skeet er så vidt jeg kan søge stadig med i OL, men det har vel en tilskuerskare på max et par hundrede mennesker på verdensplan, så jeg tror ikke nogen tv-stationer vil bruge udstyr på at spilde et sekunds optagelse på det :-P Alt alt for smalt til at blive vist, med mindre en eller anden syg rigmand poster et par milliarder i det for at gøre det "cool" igen :-D (not gonna happen)

Spørgsmålet gik jo på grupperingen "atletik", ikke OL? Eller er der en forbindelse der jeg ikke kender til, må indrømme at jeg ikke er den største sportshaj.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 25/06-12 09:10 
Har et spørgsmål angående Crazy Taxi på XBOX 360. Den version der ligger på XBLA er det den samme som er i den Dreamcast HD bundle man kan købe på disc? Og er XBOX 360 udgaven anderledes i forhold til fysik og gameplay i forhold til Arcade/Dreamcast udgaven?

Ved godt at musikken ikke er den samme, desværre.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 25/06-12 09:19 
Har de fjernet Offspring fra spillet? Det lyder som den bedste forbedring man kunne give Crazy Taxi :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 28/06-12 19:53 
Er der nogen der kan hjæpe mig, det er fordi jeg har sprunget en streng på min luftguitar, jeg ved ikke hvor det er billigst og få den lavet...?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/06-12 21:13 
Der er mange steder, hvor du kan få det fixet. Med i købet får du som regel også en lækker gratis skjorte med ekstra lange ærmer og praktiske læderstropper i tidløst design.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 29/06-12 09:13 
Det er et rimelig seriøst problem. Jeg tror alle de steder der reparerer den slags er lukket nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 29/06-12 11:32 
Er der nogen der kender til jobdatabaser inden for de kreative fag, såsom grafiker faget? For, enten så er der bare ikke mange jobs at komme efter, ellers har sider som jobindex bare et meget lille udvalg.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 29/06-12 12:23 
Jeg har selv kigge efter det, og har ikke set noget specifikt forum for den grafiske branche. Jobindex plejer at levere de relevante opslag, men sitet bliver også overrendt af kandidater.

Grafisk relaterede jobopslag i hovedstadsområdet får typisk en ca 150 ansøgning. Det er hårde odds.
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 29/06-12 12:43 
Det er hårde odds. Tror også Odense og Århus får mange. Sidst var der en stilling i en lille by som Aabenraa. De fik 83 ansøgninger, og det var som inhouse grafiker.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 29/06-12 15:31 
Start evt. som freelance og blive aktiv i Amino.dk
Det er hårdt og uforudsigelig, men jeg tror det er vejen frem medmindre man er en grafiker lavet af guld.

Små iværksætter og small business har ofte bruge for hurtige grafiske løsninger, men har ikke råd til en fuldtidsansat.

Link...
The medium is the message.
ChronoChronoSkrevet 29/06-12 15:59 
Der bliver tit slået jobs op på spiludvikling.dk hvis det er noget i den stil du vil.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SonicSonicSkrevet 29/06-12 19:06 
Det ville aldeles ikke være tosset Chrono, og det er jo netop den vej jeg allerhelst af alt vil gå.
@ Millennium, jo, har også tænkt på at starte selv flere gange, men som du siger er det meget usikkert, og ikke mindst krævende, når man skal ordne ting som bogholdning og den slags selv.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 05/07-12 13:57 
Dagens dumme spørgsmål: Hvis man køber LEGO Batman 2 til PS3 (som har voice acting) i en engelsk butik og afspiller det på min danske PS3, får jeg så dansk eller engelsk tale?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 05/07-12 14:00 
Er voice acting i Lego spillene ikke altid "mmm pmf pmf oooh aha mumum"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 05/07-12 14:11 
Nej det nyeste LEGO Batman 2 har som det første LEGO spil voice acting.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 05/07-12 14:26 
millennium>
Dagens dumme spørgsmål: Hvis man køber LEGO Batman 2 til PS3 (som har voice acting) i en engelsk butik og afspiller det på min danske PS3, får jeg så dansk eller engelsk tale?

Engelsk tale, danske tekster
JmogJmogSkrevet 05/07-12 15:45 
1up>
Har et spørgsmål angående Crazy Taxi på XBOX 360. Den version der ligger på XBLA er det den samme som er i den Dreamcast HD bundle man kan købe på disc?

Ja.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/07-12 12:36, rettet 06/07-12 12:37 
Jeg ved basically intet om strøm, så er det på plads, deraf denne post :-)

Jeg skal isætte et alm strømstik til en lyspære i dette loftudtag. Men der er 4 mulige indgangshuller i loftet. Hvilke to huller skal jeg isætte de to stykker ledning fra lyspæreledningen?

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Er det M1 og M2, eller N eller P eller... der er en del kombinationsmuligheder, og nogle af dem får vel skidtet til at kortslutte? Eller hvad? :-P
KTCKTCSkrevet 06/07-12 13:25 
Nu kan man aldrig være sikker på, om alting er forbundet korrekt på bagsiden af udtaget, men umiddelbart vil jeg anbefale at du monterer ledningerne på N og M1.

Du skal i øvrigt ikke være bange for at prøve dig lidt frem. Det værste der kan ske, er at der går en sikring.
En anden ting, som jeg dog vil advare imod, er at arbejde med monteringen uden at slå relæet fra først. Selv om du slukker på kontakten, kan der godt være nogle af faserne, som leder strøm uanset kontaktens indstilling - jeg har prøvet at få et rap på den konto engang :)
Selvfølgelig sker der ikke noget, hvis du sørger for ikke at skabe forbindelse til din krop, men skidtet kan jo smutte.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/07-12 13:35 
Takker. :-) Jeg er nogenlunde sikker på, at tingene "bagved" er sat rigtigt sammen, for der har tidligere siddet en lampe deri - men jeg ved ikke hvilke huller den brugte.
CoreCoreSkrevet 07/07-12 12:19 
Hvilke filformater understøtter musik/lyd-afspilleren i en Nintendo DSi/3DS?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ElgenElgenSkrevet 07/07-12 20:16 
Hvor meget spænding og strøm er der i afbøjningsspolerne (yoken) på en crt-skærm?
Bare sådan i ca runde tal?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 08/07-12 12:28 
Core>
Nogen der har oplevet fordele ved produktregistreringer hos Square Enix?

Ikke en bjælde...er der at hente her, i tilfælde af at andre skulle undre sig.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
GreaseballGreaseballSkrevet 08/07-12 14:22 
Core>
Hvilke filformater understøtter musik/lyd-afspilleren i en Nintendo DSi/3DS?

Fra en Nintendo side
"The Nintendo 3DS Sound application lets you listen to your favorite music saved on an SD Card in MP3 or AAC format. You can even record and play with sounds via the Nintendo 3DS microphone with a variety of fun filters"
CoreCoreSkrevet 08/07-12 15:30 
Cool. Tak.

men jeg syntes at have hørt at de gamle DS'ere (NDS/DSi) vist kun kan bruge ACC. Nogen der ved om dette passer?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
GreaseballGreaseballSkrevet 08/07-12 15:55 
Det er rigtig nok. Slå det lige efter og ja, NDS og DSi (samt DSi XL) kan kun spille ACC format. Det er 3DS som understøtter MP3 udover ACC.
CoreCoreSkrevet 08/07-12 16:00 
Som altid, er Nintendo forrest i de teknologiske rækker :P
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JmogJmogSkrevet 08/07-12 16:01 
Core>
Cool. Tak.

men jeg syntes at have hørt at de gamle DS'ere (NDS/DSi) vist kun kan bruge ACC. Nogen der ved om dette passer?

Det gør det. Launch DS'en understøtter dog på papiret slet ingen formater, da den ikke har nogen port til SD-kort. Man kunne dog få et modul kaldet "Play Yan", som kunne sættes i GBA-porten, som man så kunne sætte SD-kort i. Modulet kunne selv finde ud af at oversætte MP3 til noget, som DS'en kunne afspille.
millenniummillenniumSkrevet 10/07-12 11:55 
Jeg kan godt lide sidste nummer på Bikstok Røgsystems album, "Dukkemand", men nummeret forsætter med en lang stille pause og derfor kommer der et ekstra nummer. Nu vil jeg gerne have nummeret på en playliste, men synes det er helt vildt irriterende at det er koblet sammen med ekstra-nummeret.

Jeg har det både på Spotify, iTunes og CD. Er der nogen måde man kan knække lydsporet, så jeg kun får "dukkemand" med....?
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 10/07-12 13:23 
Kan man gemme sin XBL profil i skyen, og så tilgå den fra flere XBOX'e?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 10/07-12 13:52 
Du kan gemme savegames i skyen, ved ikke hvordan det fungerer med selve profilen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 10/07-12 13:55 
millennium>
Er der nogen måde man kan knække lydsporet, så jeg kun får "dukkemand" med....?

Jeg har et program liggende på min Ahead Nero burning Rom-CDrom, hvor man nemt og hurtigt kan redigere i numrene, og efterfølgende gemme resultatet i Mp3-format. Det brugte jeg selv meget en gang, nu undværer jeg bare. Der er jo fandme 'Hidden tracks' på hver anden skive indeholdende metal eller Hiphop.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ElgenElgenSkrevet 10/07-12 14:44, rettet 10/07-12 14:45 
millennium>
Er der nogen måde man kan knække lydsporet, så jeg kun får "dukkemand" med....?

I iTunes er det nemt:
Gå ind under 'Info' (tror jeg det hedder) på nummeret; på en Windowsmaskine fås det ved højreklik...kender intet til Mac.
Her kan du på een af fanerne stille hvor i det fulde nummer at afspilningen skal starte og slutte...prøv dig frem ved at lytte indtil det er perfekt.
Højreklik nu igen på nummeret og vælg 'Opret ACC kopi' mener jeg det hedder.
Du får nu en kopi af kun den valgte del af nummeret som du så kan renavngive og smide på din iDims...

Det er på samme måde jeg plejer at lave mine egne ringetoner af fx omkvædet fra en sang...
Hvis du vil bruge en kreation som ringetone skal du blot ændre filtypen fra m4a til m4r...så genkender iTunes den som ringetone...og nå ja...ringetone må max være 40sek ellers genkender iPhone den ikke selvom de er overført til den og kan ses i iTunes...

Held og lykke med det...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig