X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
millenniummillenniumSkrevet 05/05-12 21:59, rettet 05/05-12 22:00 
Jeg har lige købt en ny Garmin GPS, og hver gang jeg tænder for den, skal jeg vælge danmark (fra UK default) og acceptere betingelserne. Kan det passe..? Det virker som en fejl.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 05/05-12 23:48 
KroeboCop>
Har set underskrifter der slet ikke ligner bokstaver hos folk med et godt job. Der må være en god forklaring et sted :=)

Selve underskriften kan være hvad som helst så længe den altid er den samme.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/05-12 09:28 
Men det må stå et sted, vil ikke have nogle bøder eller dødsstraf for hvis nu der er et eller andet, selvom det nok er sådan som du skriver.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/05-12 19:41 
Jeg har et problem med mit USB joypad. Det er en USB adaptor til PSX. Når jeg er inde for at kalibrere det i XP og trykker på firkant eller kryds, så lyser 3 og 4. JEg har aldrig haft problemer med dette før. Håber der er en der kan hjælpe mig :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
millenniummillenniumSkrevet 06/05-12 21:44 
Spotify:

Jeg prøver at lave et playlist sync mellem min PC og min iPad, selvom jeg ikke har et Premium abonnement. Det skulle være muligt. iPad Spotify fortæller mig at jeg åbne Spotify på PC, på samme trådløse netværk som min iPad, og markere playlisten på iPad som "Offline Sync". Fint nok - jeg kan bare ikke finde den funktion i App'en.

Nogen der har prøvet dette?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 06/05-12 22:17 
Du skal have premium for at gemme dine playlists offline.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/05-12 08:02 
Nogle der ved hvad der sker med spille-maskiner.dk, er den blevet hacket?
Hoid to colony C05 where the computer is...
varmtvandvarmtvandSkrevet 07/05-12 09:49 
KroeboCop>
Nogle der ved hvad der sker med spille-maskiner.dk, er den blevet hacket?

Spille-maskiner.dk er pt. nede efter et database crash.

Nogen der har forstand på databaser, så sætter jeg stor pris på hjælp.

kilde
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
SumezSumezSkrevet 07/05-12 10:02 
Hvilken type databaser?
Jeg har ret meget forstand på dem, selvom dRxL mener noget andet. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 07/05-12 22:46 
Sumez>
Hvilken type databaser?
Jeg har ret meget forstand på dem, selvom dRxL mener noget andet. ;)

Jeg tror gerne på at du er kompetent indenfor det du arbejder med. Fik bare indtryk af at du var meget snævert fokuseret på Microsoft SQL servere, med en lille tendens til at overvurdere hvor fantastiske de er i forhold til andre SQL server varianter.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 08/05-12 04:28 
Jaaaa, Nerd Fight };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 08/05-12 09:10 
Ikke "andre varianter", bare MySQL :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 08/05-12 15:23 
Sumez>
Ikke "andre varianter", bare MySQL :P

Men jeg fik indtryk af at du afviste mine udsagn om at PostgreSQL og Oracle skulle være fuldt ud lige så gode alternativer til MsSql, i hver sin ekstreme ende af prisskalaen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 08/05-12 15:39 
Overhovedet ikke, det var kun MySQL jeg ikke ville vove at sammenligne med netop mastodonter som MSSQL og Oracle.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 10/05-12 14:30 
Hedder det "Tin Tin"
eller "Tintin" ....??
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 10/05-12 14:47 
Tintin
nerosnerosSkrevet 14/05-12 23:49 
Jeg har fået en lidt morsom besked fra en japansk ebay sælger som forklare forsinkelsen med det jeg har købt af dem med at det skyldes "because of the golden week in japan". Hvad er the golden week in japan :-) ?
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 15/05-12 00:11 
Det lader til at de, ligesom os, har en masse helligdage her i påsken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Week_%28Japan%29
nerosnerosSkrevet 15/05-12 07:01 
Aha ok godt så :-)
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 15/05-12 13:38, rettet 15/05-12 13:38 
Benytter danske biografer sig stadigvæk for størstedelens vedkommende af 35 mm-filmspoler, eller er man gået over til ren digital projektion? Og hvad sker der i så fald med de fysiske film, efter at filmen er blevet taget af programmet igen? Ryger den tilbage til distributøren (Nordisk Film, velsagtens) til opbevaring i en eller anden stor lagerhal?

Det ville da være en skrækkelig tanke, hvis spolerne blot blev destruerede direkte efter sidste fremvisning.
[inspirational quote here]
millenniummillenniumSkrevet 15/05-12 13:43 
Well, eftersom jeg stadigvæk tydeligt kan spotte klippet hvor de skifter spole, må man antage at de stadig bruger 35mm. Jeg var selv i praktik på Scanbox, men glemte at spørge hvor uddøde filmspoler endte. Spolerne står i en central (på Amager) hvorfra de fragtes til landets biografer, men når de pilles af programmet, vil jeg næsten forvente en destruktion af en art. Det er jo kopier, og kopier er faaaarlige.
The medium is the message.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/05-12 22:23 
Jeg vil gerne vurder The Passenger (Loading Home) til min Smartphone, men der er jo kun iPad/iPhone, kommer der Smartphone i vurderinger? (Jeg har en Samsung Galaxy Note)
Hoid to colony C05 where the computer is...
XiwanaXiwanaSkrevet 15/05-12 22:48, rettet 15/05-12 22:50 
millennium>
Spolerne står i en central (på Amager) hvorfra de fragtes til landets biografer, men når de pilles af programmet, vil jeg næsten forvente en destruktion af en art. Det er jo kopier, og kopier er faaaarlige.

Det lyder desværre meget sandsynligt. Det er dog næsten synd at lade filmruller gå op i røg. Kan selvfølgelig godt forstå, at det ikke er nogen forretningsmæssig god ide for distributøren at spilde 17 rullemeters opbevaringsplads på American Ninja 5, Far til Fire-Fyrre og Tyler Perry's [Something-Something...] 7 - men alligevel: hvis man havde pladsen og udstyret, ville da være fantastisk at eje egen version af de helt store biofilm i originalformatet.
[inspirational quote here]
JmogJmogSkrevet 17/05-12 04:02 
millennium>
Well, eftersom jeg stadigvæk tydeligt kan spotte klippet hvor de skifter spole, må man antage at de stadig bruger 35mm. Jeg var selv i praktik på Scanbox, men glemte at spørge hvor uddøde filmspoler endte. Spolerne står i en central (på Amager) hvorfra de fragtes til landets biografer, men når de pilles af programmet, vil jeg næsten forvente en destruktion af en art. Det er jo kopier, og kopier er faaaarlige.

Det varierer fra biograf til Biograf. Jeg har i nyere tid oplevet 35mm fremvisninger i sale jeg ved er udstyret med digitale projektorer, så man skulle næsten tro at det ikke altid er muligt at skaffe den digitale version. Det giver dog ikke meget mening, da det logistisk er ca. en milliard gange nemmere og billigere for filmselskabet og distributøren at sende de digitale udgaver ud til biograferne. Jeg har dog bemærket at nogen biografer oftere har digitale udgaver end andre. Jeg kan for eksempel ikke huske, hvornår jeg sidst så en analog fremvisning i Imperial i København.

Det skal dog lige siges, at jeg synes der de sidste to år er blevet længere og længere mellem de analoge fremvisninger ved mine biografbesøg.

Mht. gamle filmspoler, så blev det i gamle dage ladt op til de enkelte biografer selv at destruere spolerne, når de blev taget af programmet. Det er så grunden til at man kan finde 35mm film på Ebay i dag, da det ikke var alle biografer der var lige gode til at overholde de regler. Sidenhen er der blevet strammet op, og nutildags skal alle spolerne retur til distributørerne, som så sender dem retur til filmselskabet, der destruerer dem. For de digitale udgaver (de kommer på harddiske mener jeg) er der sikkert noget lignende gældende mht. returnering (de formateres sikkert bare), men det er svært at forestille sig det nytter meget, for der er det jo blot et spørgsmål om at tage en kopi og bryde krypteringen. De er sandsynligvis den primære kilde til de torrent-udgaver i god kvalitet af biograffilm, som man kan finde på nettet før Blu-ray udgaverne er produceret.
JmogJmogSkrevet 17/05-12 04:04 
Xiwana>
men alligevel: hvis man havde pladsen og udstyret, ville da være fantastisk at eje egen version af de helt store biofilm i originalformatet.

Fandt på et tidspunkt en sælger på Ebay der solgte et fuldt sæt 35mm filmspoler af Robocop til 3-4000 kroner. Jeg har ikke en 35mm projektor, men var alligevel vanvittigt fristet.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/05-12 13:43 
Kender I nogle sider på nettet, hvor man kan finde priser på vintage cognac? Har fundet en spændende gammel flaske fra 1970 i et skab og ville gerne vide om den kunne være noget værd, men selv Google er en jungle, når det kommer til vin-søgning...
millenniummillenniumSkrevet 25/05-12 14:49 
Viser man nogensinde Red Band trailere i biograferne, eller er det forbeholdt nettet?
The medium is the message.
GreaseballGreaseballSkrevet 25/05-12 16:03 
Hyakotake>
Kender I nogle sider på nettet, hvor man kan finde priser på vintage cognac? Har fundet en spændende gammel flaske fra 1970 i et skab og ville gerne vide om den kunne være noget værd, men selv Google er en jungle, når det kommer til vin-søgning...

Tror det svært at finde den slags på nettet. Mit forslag vil være at finde en butik som handler med den slags eller har kendskab. Jeg arbejdede engang for en vinhandler der måske kan guide dig videre. Prøv at ringe til dem på 39 64 07 10. Kan aldrig skade at spørger :)
JmogJmogSkrevet 26/05-12 15:16 
millennium>
Viser man nogensinde Red Band trailere i biograferne, eller er det forbeholdt nettet?

Hvad er red band?
RJKRJKSkrevet 26/05-12 15:48 
Svar på dumme spørgsmål-tråden
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
millenniummillenniumSkrevet 26/05-12 16:58 
Tak RJK. :) Red band er filmtrailere med aldersbegrænsning. Men normalt er trailere klippet til, for at kunne vises for alle aldre.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 26/05-12 22:23 
millennium>
Tak RJK. :) Red band er filmtrailere med aldersbegrænsning. Men normalt er trailere klippet til, for at kunne vises for alle aldre.

Tak for forklaringen - anede ikke der var et officielt navn for den slags :-)

Og nej, jeg har ikke set dem i danske biografer. Uden at vide det med sikkerhed, så har jeg indtryk af at man målretter trailerne, så en trailer med indhold som man skal være mindst 13 for at se kun bliver vist før en film hvor man skal være 13. Det ville give mening og så er en advarsel før traileren jo unødvendig.
millenniummillenniumSkrevet 27/05-12 00:03 
Jeg kan udpege traileraddict.com til at fremhæve Red Band trailers. Der er jeg rimeligt tit :)

Link...
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 01/06-12 09:20 
Kan ikke lige huske det, men virker alle GC spil på Wii? Og er en Wii region locked?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/06-12 10:24 
Jeg mener de virker alle sammen, ja. Og en Wii er regionslåst.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 01/06-12 16:11 
Jeg synes dog flere gange at jeg har oplevet lock-ups ifm spil af GC-spil på Wii, så helt flawless kører det ikke...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/06-12 18:18 
Det har jeg ikke prøvet. Men video outputtet på Wii er ret træls i forhold til GameCube's så jeg må indrømme at jeg ikke har brugt det ret meget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Captain NCaptain NSkrevet 05/06-12 12:35 
Jeg er ved at få spat af min nye bærbar.
Jeg vil gerne bare bruge mine function keys normalt. Altså F5 for at opdaterer en side osv men af en eller anden grund er alle mine F taster låst til andre funtioner som lyd osv. F5 slukker for skærmen. Er der nogen der kan give mig et bud på hvordan jeg kan løse det problem? Jeg bruger F tasterne rimelig meget så det er virkelig irriterende.

P.S Det er en Packard Bell jeg har.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 05/06-12 12:40, rettet 05/06-12 12:41 
HP ikke?

Jeg fandt dette via google:

lock the Fn key in the sense that you will use the function keys(F1,F2,F3...............)+FN key combinations without using the FN key then the simple way of locking the FN key is boot into the bios using F10 key on startup that is used on most hp laptops then in the bios screen select the option system configuration. under system configuration you will find something as action mode keys and make it enabled then save the changes and then exit the bios screen.

http://h30434.www3.hp.com/t5/Other-Notebook-PC-Questions/How-do-I-lock-and-unclock-the-FN-key/m-p/45847

(jeg hader også den slags btw!)
Captain NCaptain NSkrevet 05/06-12 12:59 
Det er en Packard jeg har og den eneste mulighed jeg har når jeg booter op er F2 for setup men der er ikke så meget jeg kan gøre der :/

Har også hørt at man man kan løse det ved at trykke Fn + NumlK men det har ikke haft nogen virkning her.

Om jeg begriber hvordan nogen kan tro at det ville være en god idé at udskifte F knapperne som man konstant bruger til at reloade osv -____-;
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 05/06-12 13:11, rettet 05/06-12 13:12 
Jeg er helt enig :P

Har du prøvet at google produkt nummeret og "reverse F-key default" eller lign?

Eller er der måske installeret et lille tray utility som har en indstilling til det? Indstilling i Kontrol Panel?
Captain NCaptain NSkrevet 05/06-12 13:29 
Ja, prøvede alle tænkelige ting jeg kunne finde på at søge efter før jeg kom her. Her plejer folk nogle gange at ha' bedre styr på tingene og give nogle mere konkrete svar.

Ja jeg har også på fornemmelsen at det er funktioner der ligger gemt et sted men har kigget alle de steder jeg selv har fundet logisk men har ikke kunne finde noget jeg ville identificerer som problemet :/
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/06-12 13:34 
Kan man ikke ændre at når man trykker CTRL og internet-link i et Word-dokument, så åbner den i "€#"##&#€%&& Explorer... jeg vil have det åbnet i min foretrukne Firefox-browser, ikke det sløve møg :)
BeanoBeanoSkrevet 05/06-12 13:49 
Options -> Avanceret tab -> Undersøg altid om Firefox er standard browser

Genstart Firefox.

Virker det ikke?

Firefox åbnes hos mig fra Word når jeg klikker links.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/06-12 14:00 
Sweet! Det virkede! Tak :-D
BeanoBeanoSkrevet 05/06-12 14:04, rettet 05/06-12 14:05 
np :)

Næste gang du (ved en fejl!!!) starter MSIE vil den så nok spørge om at blive default browser, men det slår du fra i MSIE's indstillinger.
solid snakesolid snakeSkrevet 05/06-12 20:44 
Et hurtigt spørgsmål til de Anders And-kyndige: Hvad er Onkel Joakims livret?
Jeg har en kammerat der spørg, jeg ved det ikke..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JmogJmogSkrevet 05/06-12 20:57 
solid snake>
Et hurtigt spørgsmål til de Anders And-kyndige: Hvad er Onkel Joakims livret?
Jeg har en kammerat der spørg, jeg ved det ikke..

Hmm, det er næsten nødt til at være et eller andet billigt, så jeg vil gætte på havregrød.
JmogJmogSkrevet 05/06-12 20:59 
Eller er spørgsmålet lidt mere spidsfindigt og menes der hvad han oftest spiser? For så er det nok hans hat :-D
solid snakesolid snakeSkrevet 05/06-12 21:45 
Gratis mad måske, jeg kan dog intet finde på det, når jeg googler det.. Så andre bud.?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig