X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 30/01-12 18:02 
Det kræver nok mere end bare at det er en AVI-fil. Det er formentlig i større grad codec'et det kommer an på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/01-12 18:32 
Der findes et hav af freeware-programmer til den slags. Det meste af det er sikkert noget lort, men du kan da prøve lykken.

Feks. det her.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 03/02-12 11:58 
Hvis et Foursquare place ikke placeret korrekt på kortet, kan man så rette det?
The medium is the message.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/02-12 13:38 
Hvorfor er fly-kontrol inverteret? Jeg kan godt fornemme at det er intuitivt bedst, men hvorfor forholder det sig sådan? Logisk set burde 'op' jo være 'op'... men af en eller anden grund er det indgroet, at når det gælder et fly-stick, så er det omvendt. Any enlightenment?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/02-12 13:39 
Sådan er det også når jeg spiller FPS'er. Det giver bare mest mening for mig at man kigger op/stiger når man trækker tilbage og kigger ned/daler når man skubber frem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/02-12 15:38, rettet 11/02-12 15:38 
Jeg vil formode at det er fordi "op" jo ikke er "opad", men i realiteten "fremad". Så du forestiller dig at du skubber flyet fremad, så det daler. Det er jo ikke fordi en pilot "kigger nedad" ved at skubbe styrepinden "opad".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/02-12 10:12 
Jeg er ikke helt med på din "fremad"-logik, Sumez... men i øvrigt kan jeg sige, at jeg spiller flyspil inverteret men alt andet (FPS osv.) med normal setting... jeg kan slet ikke vænne mig til invert i spil, hvor det intuitivt er "øjnene" man flytter rundt på.
SumezSumezSkrevet 12/02-12 11:34, rettet 12/02-12 11:36 
Jeg mener, du holder jo ikke joysticket lodret. Det du kalder "op" på et joystick, er jo teknisk set "fremad", når du holder controlleren vandret. Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg kan forklare det bedre uden at tegne det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/02-12 13:24 
Ja, men når man spiller i FPS er venstre stick jo "gå" og højre stick er "se". Højre stick er dér ikke-invers når jeg spiller. I flyspil er der jo konstant "gå" (flyv) fordi flyet er i bevægelse, men her styres "se" nærmest på venstre stick, som er intuitivt bedst invers (også hos mig på trods af at FPS-"se" spilles ikke-invers)... :-)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/02-12 14:30, rettet 12/02-12 16:05 
Jeg vil skyde på at logikken skal findes i den måde de første flyvemaskiner var bygget op på (og som de stadig i stor grad er), nemlig at styrepinden er direkte forbundet med højderoret.

Hvis man forestiller sig en helt simpel flymodel hvor styrepinden og højderoret er direkte forbundet via 2 stykker snor, så giver det netop mening at man "trækker" i snoren med styrepinden for at løfte højderoret for at flyve op og omvendt presser styrepinden fremad for at lade snoren give sig for at højderoret sænker sig og man flyver nedad.

Derudover, uden at være pilot, vil jeg tro at det forekommer mere naturligt at hive tilbage for at flyve op, fremfor at trykke fremad for at flyve op.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/02-12 11:44 
Det var sådan et svar jeg håbede på, tak for det :-) Det giver god mening med tidligt designvalg, og siden da er det simpelthen indgroet at "sådan er det bare fordi det virker"...
millenniummillenniumSkrevet 13/02-12 13:06 
Åh, hvad er det nu banalitetsgrænsen for købte varer fra udlandet er?

Er 22.99 EUR sikkert?
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 13/02-12 13:08 
Det er ufarligt så længe landet er med i EU.

Udenfor EU er grænsen 80,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 13/02-12 14:19 
millennium>
Er 22.99 EUR sikkert?

Ik hvis udenfor EU som Naiera nævner.
Jeg har flere gange oplevet at de skriver lavere værdi på indpakningen, sikkert fordi de udmærket godt er klar over minimumgrænser i flere lande.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
millenniummillenniumSkrevet 13/02-12 14:36 
OK, tak. Jeg var lige ved at hoppe på Blu-ray trilogien af Jurassic Park .... men så kom jeg i tanke om hvordan 3'eren er.

Link...
The medium is the message.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/02-12 19:16 
play.com = Jersey = ikke med i EU = told+momsrisiko ved køb for over ca. 80 kroner = man kan næsten ikke købe andet end tilbuds-DVD'er.
millenniummillenniumSkrevet 13/02-12 21:50 
I know, men jeg har tit lige strejfet 20 EUR hos play.com, uden at bliver buttf***ed af dansk told. Så det vil være en risiko.
The medium is the message.
ElgenElgenSkrevet 14/02-12 20:40 
Små/gamle EPROM'er som fx 2716 programmerer man med den klassiske algoritme:
1. Sæt programmeringspin til Vpp.
2. Sæt adressepins og datapins til det ønskede.
3. Puls chip-enable-pin i 50ms
Hvor 2 og 3 gentages for alle de adresser der ønskes programmeret.
4. Valider samtlige data på alle de programmerede adresser.

Større/nye EPROM'er som fx 272048 understøtter typisk en hurtigt-programmeringstid-algoritme (der findes flere forskellige).

Spørgsmålet er nu: Kan de store/nye EPROM'er programmeres med den klassiske algoritme også?
Jeg har ikke via Google og/eller div. datablade fundet noget der hverken be- eller afkræfter dette...

Jeg spørger fordi jeg er ved at skrive mit eget software til min EPROM-brænder...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/02-12 15:29 
Er mad damp giftigt, når man steger noget på en pande :=? Går ikke ud fra at det er giftige dampe der kommer når man koger kartofler.
Hoid to colony C05 where the computer is...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/02-12 15:36 
Hvis du steger noget der er giftigt.... Men hvorfor skulle du dog gøre det?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/02-12 15:44 
Det var ikke det jeg mente :=) Syntes bare at have hørt, at det er giftige dampe der kommer når man steger fx bøffer. Kan heller ikke finde noget om det på nettet, så det er nok bare en and.
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 20/02-12 15:56 
Njaaa... Mados, fra f.eks stegning, er meget usundt at indhalere. Meget endda.
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/02-12 15:59, rettet 20/02-12 15:59 
Ja, jeg mente nok :=) Ok, næste ting. Hvorfor klør det og hvorfor hjælper det at klø igen :=? Jeg tænker ikke på hvad der udløser det, men hvad sker der på kroppen :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/02-12 16:00 
Det er ren SolidSnake hvis du bliver ved :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/02-12 16:05 
Jeg har også ADHD ;=D Men biologi er spændende, ville også helst kunne Google det, men syntes ikke der står noget :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 20/02-12 16:37 
Hvor hulen finder man Track&Trace delen henne på Post Danmarks nye opdaterede side?
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/02-12 16:38, rettet 20/02-12 16:39 
Mht mados og giftige dampe, så synes jeg der er en væsentlig forskel mellem usundt og giftigt.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/02-12 16:38 
neros>
Hvor hulen finder man Track&Trace delen henne på Post Danmarks nye opdaterede side?

Til højre
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 20/02-12 16:40 
Fåååk jeg er jo blind mand ;-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 20/02-12 16:40 
CenobiteDK>
Mht mados og giftige dampe, så synes jeg der er en væsentlig forskel mellem usundt og giftigt.

Ja, i dén grad,
Ting om dét og pis.
KTCKTCSkrevet 20/02-12 16:42 
KroeboCop>
Er mad damp giftigt, når man steger noget på en pande :=? Går ikke ud fra at det er giftige dampe der kommer når man koger kartofler.

Kun når man steger laks i sin lejlighed klokken lort om natten. Den stank glemmer jeg aldrig, og den var garanteret giftig ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/02-12 16:42 
CenobiteDK>
Mht mados og giftige dampe, så synes jeg der er en væsentlig forskel mellem usundt og giftigt.

Ja, det har du ret i :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/02-12 16:44 
@KTC
LOL :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 20/02-12 16:45 
Jeg viste ikke det var usundt eller giftigt at stege mad?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/02-12 17:32 
Når man opvarmer et stykke avanceret kemi på den måde, kan man ikke undgå at der opstår en masse uheldig affaldsprodukter. Men det opvarmede mad er nemmer at fordøje, og man undgår bakterier og andre ubehageligheder. I det hele taget er det bare farligt at leve :D
AV Intelligent Terminal
HulleHulleSkrevet 21/02-12 09:19 
Jeg skal til at modde mit arcade stick, men er virkelig idiot til det.. Hvis jeg skal føre ledninger fra knapperne til lodning på PCB, hvilke ledninger køber jeg så. Kan jeg bare skrælle et almindeligt el kabel og bruge kobber ledningerne der fra. Eller skal jeg bruge noget mindre/andet? Har den slags små farvede kabler en bestemt betegnelse? Idiot boy needs help!

Hvor køber i jeres kabel til dette formål. Gerne med direkte link til dansk side.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 21/02-12 10:42, rettet 21/02-12 10:46 
El ledning er muligt, men ret tykt til formålet. Find noget tyndere.
Eks. et sortiment herfra: http://www.elextra.dk/main.aspx?page=articlelist&gid=1614&gidlevel=0
eller udvalgte ruller herfra: http://el-supply.dk/?Gid=380

0.2mm2 giver en ledningstykkelse på 0,5mm, og 1mm2 giver 1,3mm. Alt der imellem (inkl. de 2) vil jeg mene er passende.

Nårh ja, det hedder monteringledning ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 21/02-12 11:18 
KillerBeanTooUSA>
Når man opvarmer et stykke avanceret kemi på den måde, kan man ikke undgå at der opstår en masse uheldig affaldsprodukter. Men det opvarmede mad er nemmer at fordøje, og man undgår bakterier og andre ubehageligheder. I det hele taget er det bare farligt at leve :D

Så er det godt min mave er en cementblander!!!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 21/02-12 11:55 
Hulle: Bare spørg efter små farvede ledninger! :) Det er ikke andet end isoleret kobber, og kvaliteten af isoleringen er ikke engang særlig vigtig når vi slagger denne slags lodninger, det eneste formål de har er at sikret at to kobberledninger ikke kommer i berøring med hinanden. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 21/02-12 12:24 
Det er vel også det isolering betyder? Det er jo ikke ligefrem støjfølsomme signaler vi har med at gøre. ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HulleHulleSkrevet 21/02-12 13:23 
Mange tak, Jeppe og Morten. Nu kan jeg endelig komme i gang med projektet :) Det kan være jeg vender tilbage hvis skidtet driller eller jeg bliver i tvivl igen.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 21/02-12 14:01 
You're welcome! :-)
Hvis du får tid til at kigge forbi i weekenden, kan jeg tilbyde teknisk assistance. Regner ikke med at have en masse værktøj med, og der er sikkert masser af nørder der ved en masse om lige netop det område, men kan altid komme med mine 2 cent. :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 21/02-12 17:02 
CenobiteDK>
Det er vel også det isolering betyder? Det er jo ikke ligefrem støjfølsomme signaler vi har med at gøre. ;-)

Jeg troede det var det jeg skrev :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 21/02-12 22:49 
Det er sgu pænt af dig :) Jeg når dog ikke at få delene hjem til weekenden, så det må vente lidt endnu med at gå i gang.
Jeg kigger dog forbi til træffet og siger hej.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/03-12 20:48 
Nogle der ved hvor man kan købe disse TE Fightstick keychains

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
dRxLdRxLSkrevet 04/03-12 07:42 
KroeboCop>
Nogle der ved hvor man kan købe disse TE Fightstick keychains

http://shoryuken.com/forum/index.php?threads/mad-catz-tournament-edition-fightstick-keychain-promo.92421/#post-3881434
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/03-12 12:03 
Okay, sort nok :=C
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/03-12 00:41 
Under ens profil kan man skrive ens konto og reg. nr. Men hvordan ser man den, er den ikke til hvis man vil se en andens konto nr, hvis man nu skal handle med hindanden :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/03-12 08:02 
Kan man ikke kun se det hos folk, man har markeret som "ven"?
AV Intelligent Terminal
solid snakesolid snakeSkrevet 05/03-12 09:51 
Hvad hedder frikadeller på engelske.?
Når man oversætter det direkter bliver det til
Kinky-dell

DOH...!!

Ja ja det er ikke korrekt, det hedder meatball på engelske, men det her er sjovere.. :D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig