X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'981 emne(r).

Svar
amnesiaamnesiaSkrevet 05/01-12 13:34, rettet 05/01-12 13:49 
Ikke at jeg har prøvet det, eller kender til det - men det lyder da godtnok modbydeligt :)
Græsset ER grønnere på den anden side!
QQSkrevet 10/01-12 19:35 
Hvor får man mest ud af at sælge/bytte sine brugte film og spil?

Jeg har en god bunke PS2, Wii og Gamecube spil (og en håndfuld elendige BD film)liggende jeg gerne vil af med, men der er ikke rigtig nogen ide i at sælge dem enkeltvis. Så hvor får jeg mest ud af at gå hen?

Jeg kan se at Gamestop, Blockbuster, Game(?) mfl har indbytningsprocedurer, men hvem giver mest/tager imod det meste?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 11/01-12 06:33, rettet 11/01-12 06:34 
Game og Gamestop er nok det bedste bud, men det svinger meget, hvor meget du kan få for spillene. Som regel er det i den lave ende, men det er svært at sige noget generelt om hvad du får, da det også afhænger af om de allerede har titlen brugt i forvejen. Jo flere brugte eksemplarer de har i forvejen af det du vil sælge, jo mindre giver de dig.
JmogJmogSkrevet 11/01-12 06:36 
Hov, havde lige misset at du skrev PS2 og Gamecube. Hvis de overhovedet vil købe dem, så regn ikke med mere end 5-10kr per styk, da de som regel sælger den slags for 50kr.
NaieraNaieraSkrevet 11/01-12 08:29, rettet 11/01-12 08:29 
Er alle Game ikke lukket?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 11/01-12 09:45, rettet 11/01-12 09:46 
Det er vist ikke mere end et par uger siden jeg var inde i den på Fisketorvet... Fantastisk butik, hvis man ikke har noget imod at give 4-500 kr for et brugt spil :)

edit: Ved nærmere eftertanke kan det godt være det var en GameStop? :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/01-12 09:46, rettet 11/01-12 09:46 
tror ikke de ta' gamecub spil... og ja du skal være heldig for mere end 10kr P/spil. (PS2)

Hvad er det for nogle spil?
Skriv listen her kan jo være nogle mangle nogle af dem du sælger?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
QQSkrevet 11/01-12 15:07 
Jeg afholder mig lige fra at gøre det her til en "handeltråd"... Så i stedet får du et link.

Det meste er ikke værd at samle på og det, der er, er US, så det tager de sgu nok ikke imod.

Men hvad med Bluray film, nogen der har erfaringer med at bytte, i f.eks Blockbuster?

Link...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
jaesjaesSkrevet 11/01-12 19:45, rettet 11/01-12 19:46 
Hvis du kommer forbi Københavnsområdet/Nordsjælland er der også Mint Records og Accord, du kan prøve. Specielt med film giver de mere end Blockbuster (har kun solgt dvd-film), men jeg har også solgt spil med ok fortjenste. Begge steder kan du vist maile en liste og på den måde få et tilbud. Mint giver nok generelt mest, men der er kun én butik (Gammel Kongevej). Bytter man giver det naturligvis størst udbytte.
XiwanaXiwanaSkrevet 11/01-12 19:55 
Game er lukket som fysisk butik i DK.

GC- og PS2-spil kan kun byttes ind i Gamestop - men forvent ikke at få noget som helst for dem (højst 5,- pr. stk).
Film kan med fordel byttes ind i Blockbuster - især når de kører ofte kampagner, hvor købsprisen bliver forhøjet til en fast minimumspris (10,- som minimum pr. DVD og en smule mere for BR).

Hvis man udelukkende vil have kontanter, bør man nok søge gå andre veje. Accord - som det blev foreslået ovenfor - ville være et godt bud.
[inspirational quote here]
AzzkikrAzzkikrSkrevet 13/01-12 20:24 
Jeg benytter lige det her topic til at spørge om noget hjælp ang. vira/spyware.

Jeg har fået en browser hijacker der tilsyneladende er umulig at slippe af med.

Kort sagt redirecter den mig på enhver google søgning til 95p.com~. Jeg har brugt det meste af dagen på at prøve diverse antivirus/spyware programmer og havde nær fucket hele systemet op imens. Intet kan tilsyneladende detecte den.

Det er en temmelig kendt virus, men ingen af de løsninger til manuel fjernelse jeg har fundet på nettet fungerer og ingen af de filer og regs de foreslår man skal slette findes i mit system.

Er der nogen herinde der har haft denne ufatteligt belastende hijacker? Og i så fald har i en løsning? Det er rimelig irriterende ikke at kunne lave søgninger :/
BeanoBeanoSkrevet 13/01-12 20:52 
Prøv Malwarebytes's utility, den har jeg gode erfaringer med.

Link
AzzkikrAzzkikrSkrevet 13/01-12 20:55 
Sjovt, det var netop det program jeg lige prøvede og den nakkede den sku.

Det værste ved det hele var at den reg fil den fandt var en jeg egenligt havde tænkt på slette for 3-4 timer siden...

Men anyways, det virker igen nu =)
BeanoBeanoSkrevet 13/01-12 20:58 
Super!

Den ligner ikke meget og er lidt ubrugervenlig, men effektiv :)
SumezSumezSkrevet 13/01-12 22:41 
Vildt, jeg havde præcis den sammemalware-ting, og det er en .dll-fil i system32-mappen der forårsagede det.
Malwarebytes kunne ikke hjælpe mig, og det eneste program der faktisk prøvede at gøre noget ved det, fjernede bare filen hvilket skabte et problem der gjorde at Windows ikke kunne starte (end ikke i safe mode eller lign.), da "virussen" åbenbart gør Windows afhængigt af filen...

Men hvis andre står i samme situation vil jeg anbefale at prøve programmet "ComboFix". Det har intet interface, og ligner et meget tvivlsomt stykke software, men det er sindssygt effektivt og kunne klare hvad 8-10 andre stykker anti-adware og antivirusprogrammer ikke kunne gøre noget ved.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/01-12 12:29 
Er der en måde hvorpå, jeg kan få eBay til at holde op med at spørge om min lokalitet hver evig eneste gang, jeg beder om at få sorteret efter "pris + porto"?
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 16/01-12 13:44 
Den har godt nok også irriteret mig (omend meget lidt :)), det er dumt de ikke kan huske det. Især når de alligevel gætter "rigtigt" hver gang så man ikke behøver udfylde noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/01-12 14:32, rettet 16/01-12 14:33 
Sumez>
Vildt, jeg havde præcis den sammemalware-ting, og det er en .dll-fil i system32-mappen der forårsagede det.
Malwarebytes kunne ikke hjælpe mig, og det eneste program der faktisk prøvede at gøre noget ved det, fjernede bare filen hvilket skabte et problem der gjorde at Windows ikke kunne starte (end ikke i safe mode eller lign.), da "virussen" åbenbart gør Windows afhængigt af filen...

Men hvis andre står i samme situation vil jeg anbefale at prøve programmet "ComboFix". Det har intet interface, og ligner et meget tvivlsomt stykke software, men det er sindssygt effektivt og kunne klare hvad 8-10 andre stykker anti-adware og antivirusprogrammer ikke kunne gøre noget ved.

Jeg prøvede også combofix, 2 gange enda, det hjalp ikke den første gang, men det tog den anden gang nu her idag. Men den virus/spyware har tilsyneladende udviklet sig til både at redirect til den der 95p.com og så noget der hedder mediashifting.com, sidst nævnte hijacker dog ikke min google, men laver bare tilfældige nye faneblade med "siden kan ikke vises" med url mediashifting.com.

Oven i købet så får jeg blå skærm i fejlsikret tilstand efter ca.20 sekunder. Jeg har haft meget irriterende spyware i årenes løb, men den her er godt den værste længe. Det bliver vist /format c: så snart min nye eksterne HD ankommer :/
SumezSumezSkrevet 16/01-12 16:46 
Min lavede også det der tis med mediashifting.com
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 17/01-12 19:39 
House of the Dead Overkill - Ext. edition....

Hmmm. Skal, skal ikke....?
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 17/01-12 21:55 
Kan det fås billigt nogen steder?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 18/01-12 10:05 
Ja, 149,- i Coolshop. Tror jeg nupper én.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 18/01-12 10:39 
Købte den til ca. samme pris fra Zavvi - det er en udemærket port og kan anbefales hvis man kan li' pseudo-lyspistolspil:)
millenniummillenniumSkrevet 18/01-12 10:41, rettet 18/01-12 10:46 
Ja, jeg har det allerede til Wii, men synes pistolen er for skramlet og Wii-konsollen kan ikke trække zombie-hæren.

Edit: Ha, med mine coolshop point slap jeg kun 59,-
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 18/01-12 11:07 
Jeg købte den officielle Move Gun Attachment fra shopto til ca. kr 90,- inkl forsendelse, den er udemærket til spillet imo.
millenniummillenniumSkrevet 18/01-12 11:31, rettet 18/01-12 11:35 
Det tænkte jeg også, jeg nok får brug for. :)

Move Gun til 13 EUR
The medium is the message.
CoreCoreSkrevet 20/01-12 13:23 
Kan man aktivere WMV-playback, på en offline PS3?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 20/01-12 13:58 
Nej men den behøver vist ikke være logget på PSN.
millenniummillenniumSkrevet 23/01-12 20:50 
Er der nogen som gider forklare mig denne GIF anim film, inden jeg bliver tosset af, at stirre på den...?

Hånd fugl....?
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/01-12 20:58, rettet 23/01-12 21:01 
Jeg ville skyde på at det er en strudselignene fugl, der har fået lange sorte handsker på ben og hoved :)

EDIT: Den er MEGA uhyggelig iøvrigt. Hvorfor kan jeg ikke kigge væk?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KilroyKilroySkrevet 23/01-12 21:37 
Det' et kunstværk :)

http://www.youtube.com/watch?v=KJhYIzJrbaE
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/01-12 23:03 
Ja, det er "bare" en simpel robot :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 24/01-12 19:32, rettet 24/01-12 19:32 
Jeg sidder her med min ansøgning og har brug for et andet ord end "underfundig" eller "underfundigt" om man vil.

Nogle gode bud?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 24/01-12 20:03, rettet 24/01-12 20:03 
Disktret? Subtil? Elegant?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/01-12 20:06, rettet 24/01-12 20:07 
Skæv, finurlig, pusseløjerlig (er ikke sikker på, om sidstnævnte overhovedet er et ord) :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-12 20:11 
Mærkelig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 24/01-12 20:14, rettet 24/01-12 21:21 
Svært at sige uden sammenhængen, men i betragtning af, at underfundig betyder noget i retning af "udspekuleret på en spøgende måde", og hvis du ikke vil bruge det lidt gammeldags "skælmsk", kan du måske skrive "stodder-humor" ;)

Men finurlig eller skæv fint IMO, omend ikke synonymer for underfundig.

EDIT: Lidt justeringer.
EDIT 2: I De Røde Ordbøger står finurlig faktisk som synonym, men ikke i Nudansk Ordbog.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/01-12 20:19 
Det gamle udtryk "Koldhøgen" kunne også passe ind, men det er ikke ligefrem tidsvarende.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-12 20:45 
Killer Bean har du nogen løse 9-pins Mini-din (han) stik du vil af med?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 24/01-12 20:55 
Mange tak for alle jeres bud det er rigtig godt. Sjovt jeg ikke lige havde tænkt på ordet "mærkelig", og det er selvfølgelig svært for jer at vide når i ikke kender sammenhængen sorry.

Ordet "underfundig" kan godt lyde lidt drilsk, men det er egentlig slet ikke meningen. Måske jeg bare søger et andet fremmedord for ordet "mærkelig"! Jeg må prøve at finde ud af det ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/01-12 20:58 
Konsolkongen>
Killer Bean har du nogen løse 9-pins Mini-din (han) stik du vil af med?

Muligvis :)
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/01-12 21:17 
Echelon VI>
Det gamle udtryk "Koldhøgen" kunne også passe ind, men det er ikke ligefrem tidsvarende.

Eller "kålhøgen" hvis man vil skrive det korrekt :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-12 06:55 
KillerBeanTooUSA>
Konsolkongen>
Killer Bean har du nogen løse 9-pins Mini-din (han) stik du vil af med?

Muligvis :)

Fedt :) To ville være optimalt, men jeg kan godt nøjes med en enkelt hvis det er :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/01-12 11:06 
Jeg PM'er dig lige, når jeg er tilbage i Århus engang :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-12 13:18 
Tak :)

On topic:
Hvor er du så henne nu? :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/01-12 13:35 
I Danmarks svar på Sibirien. En kold udgave af Lars Tyndskids mark :)
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 30/01-12 16:50 
Hvordan (eller med hvad) laver jeg hurtigst og nemmest en mp4-fil om til en avi-fil, uden kvalitetstab?

Eller spørgsmål 2: Kender nogen, til et site hvor man som på Gamterailers kan downloade spiltrailers, dog i avi-filer (GT er kun Mp4 eller MOV)?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 30/01-12 17:10 
Hvorfor skal du bruge AVI? Jeg spørger, fordi svaret afhænger meget af dit behov. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/01-12 17:29 
Der er forskellige plugins til Firefox som du kan bruge til at downloade video fra youtube med, bla. downloadhelper.
CoreCoreSkrevet 30/01-12 17:42 
Sumez>
Hvorfor skal du bruge AVI?

Fordi at det er trailers der skal kunne afspilles på en PS3. Den vil ikke have noget med Gametrailers Mp4/Mpeg4-filer.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
9'981 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig