X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/09-11 06:03 
SyncMaster 1100DF er en 4:3 skærm :)
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/09-11 09:10 
Ok :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/09-11 14:15 
KroeboCop>
Hvorfor kan jeg ikke oprette en spilpakke. Problemet er når jeg har skrevet spil ind per linje og går vidre, så opfatter den det som et spil. Er der en der kan fixe det :=?

BUMP...
Hoid to colony C05 where the computer is...
RJKRJKSkrevet 09/09-11 15:31 
Måske ikke det mest åbenlyse sted at spørge ;) Nu fikset.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/09-11 16:00 
Nej det har du ret i, sorry :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 09/09-11 16:53 
Killer Bean 2>
SyncMaster 1100DF er en 4:3 skærm :)

Well, hvis den anbefalede opløsning (ifølge Samsung) er 1280x1024, så er det 5:4. Skærmen er vel åben overfor flere muligheder, men som udgangspunkt er det en 4:3 skærm. :-)

Datablad fra Samsung
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HulleHulleSkrevet 13/09-11 19:40 
Kan man bruge USB headset på alle PC'er, eller skal man have et specielt lydkort som har USB udgang?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 13/09-11 21:45 
Et USB headset er et lydkort i sig selv, så det kan bruges med alle pc'er og kræver ikke et lydkort i forvejen.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HulleHulleSkrevet 13/09-11 21:58 
Tak :) Smart koncept. En billig måde at få Sorround Sound, så.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/09-11 15:42 
Surround? Har du hovedtelefoner med 5 højttalere og en subwoofer? o.0
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HulleHulleSkrevet 14/09-11 19:42 
Nope.. Jeg kiggede på Logitech G35, den skulle have noget virtuel 7.1 surround.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/09-11 23:40 
Findes der ikke stikdåser med en afbryderkontakt til HVERT stik?

Jeg kan kun finde sådan noget:
http://elsupply.dk/?Gid=523&VNr=4819.08SLA
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/09-11 00:04 
Hulle>
Nope.. Jeg kiggede på Logitech G35, den skulle have noget virtuel 7.1 surround.

Well, det tror jeg ikke en pind på. Uanset hvor meget de har forsket, kan de ikke snyde det menneskelige øre. Det vil aldrig give en tilsvarende oplevelse som et faktisk 7.1 setup.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/09-11 11:24 
CenobiteDK>
Uanset hvor meget de har forsket, kan de ikke snyde det menneskelige øre.

Det menneskelige øre er forbavsende nemt at snyde. Man skal heller ikke kimse af indbildning ;)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/09-11 11:42 
Konsolkongen>
Findes der ikke stikdåser med en afbryderkontakt til HVERT stik?

Nej, det er egentligt underligt, at der ikke rigtig findes noget af den slags. Der er nok ikke noget marked for det :/

Firmaet QEES har lavet en stikdåse, hvor de enkelte stik kan styres og overvåges vha. Zwave-kommunikation. Men det er måske lidt overkill :D

I det mindste findes den.
AV Intelligent Terminal
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/09-11 11:44 
Killer Bean 2>
Det menneskelige øre er forbavsende nemt at snyde. Man skal heller ikke kimse af indbildning ;)

Da ikke ift til retningsbestemmelse.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/09-11 11:54, rettet 17/09-11 11:54 
Jo, hvis man bruger digital signalbehandling, har man en hel pose med tricks, man kan benytte til den slags.. vil jeg påstå.
AV Intelligent Terminal
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/09-11 12:17 
Well I disagree. Har prøvet sådan nogle digitale snydemetoder, og det har aldrig lydt særlig overbevisende.
Det er ligesom de producenter som laver en højttaler-bar der placeres under tv'et, og vupti så har man surround. Yeah right.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-11 13:04 
Killer Bean 2>
Nej, det er egentligt underligt, at der ikke rigtig findes noget af den slags. Der er nok ikke noget marked for det :/

Okay :/ Jeg kunne sagtens lave sådan noget selv, men det må man vel egentlig ikke?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/09-11 16:54 
Næppe. Hvis det kortslutter og sætter ild i hele hytten, skal du i hvert fald selv betale hele regningen :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-11 18:04 
Nej det var det jeg tænkte :)

Møg...
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 17/09-11 18:23 
Hvad skal du bruge det til?.
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-11 20:56 
Som en nemmere måde at slukke totalt for konsoller og Hifi udstyr så det ikke står og bruger unødig strøm på standby.

Som det er nu er der nogle apparater jeg har på konstant standby når de ikke er i brug. Konsoller som PS2, Wii, GameCube osv. hiver jeg bare ud af stikkontakterne når jeg ikke bruger dem. Men det er ikke en særlig god løsning, jeg vil hellere have noget med knapper ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HulleHulleSkrevet 18/09-11 02:37, rettet 18/09-11 02:40 
Kender ikke en smart automatisk løsning, men du kan få 4 seperate fjernbetjente afbrydere, som en del af et sæt af 4, der hver styres af samme fjernbetjening. På den måde kan hvert enkelt stik tændes/slukkes uafhængigt af det andet, på samme aktive stikdåse. Men du skal stadig huske at afbryde/tænde manuelt på fjernbetjeningen.. Gav det mening?
Det er dog et setup som kræver plads, da de fjernbetjente afbrydere fylder.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 18/09-11 07:36, rettet 18/09-11 07:47 
Konsolkongen>
Som det er nu er der nogle apparater jeg har på konstant standby når de ikke er i brug. Konsoller som PS2, Wii, GameCube osv. hiver jeg bare ud af stikkontakterne når jeg ikke bruger dem. Men det er ikke en særlig god løsning, jeg vil hellere have noget med knapper ;)

Jeg bruger en alm. el skinne med kontakt som jeg nemt kan tænde og slukke for bag tv møblet. Nemt og billigt :)

Spørgsmålet er om det overhovedet kan betale sig. PS2 slim bruger så vidt jeg husker under 0.1w og Gamecube vil jeg tro slet ikke bruger noget da powerknappen afbryder strømmen. Wii bruger 1.7w med Connect24 slået fra.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/09-11 11:30 
Kan man få noget til XP SP3 som der virker som media center. Jeg vil gerne kunne høre mine mp3er på min Xbox via PCen :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/09-11 12:26 
Hulle>
Kender ikke en smart automatisk løsning, men du kan få 4 seperate fjernbetjente afbrydere, som en del af et sæt af 4, der hver styres af samme fjernbetjening. På den måde kan hvert enkelt stik tændes/slukkes uafhængigt af det andet, på samme aktive stikdåse. Men du skal stadig huske at afbryde/tænde manuelt på fjernbetjeningen.. Gav det mening?
Det er dog et setup som kræver plads, da de fjernbetjente afbrydere fylder.

Hvor kan man få sådan noget henne?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/09-11 12:27 
Beano>
Jeg bruger en alm. el skinne med kontakt som jeg nemt kan tænde og slukke for bag tv møblet. Nemt og billigt :)

Jeg skal ikke kunne slukke for alt på een gang, men derimod kun for de apparater der ikke bruges hele tiden. F.eks. er der ingen grund til at XRGB-3'en er i standby når jeg spiller PS3.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 18/09-11 12:30 
KroeboCop>
Kan man få noget til XP SP3 som der virker som media center. Jeg vil gerne kunne høre mine mp3er på min Xbox via PCen :=)

Hvad med bare at opgradere til 7?
HulleHulleSkrevet 18/09-11 12:50 
Konsolkongen>
Hvor kan man få sådan noget henne?

Har købt mine i Aldi for nogen år siden.. Måske Harald Nyborg eller Biltema har nogen. Kan lige kigge i sidst nævntes katalog senere i dag, så skriver jeg tilbage.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/09-11 13:01 
Okay tak :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/09-11 13:37, rettet 18/09-11 14:02 
3of19>
KroeboCop>
Kan man få noget til XP SP3 som der virker som media center. Jeg vil gerne kunne høre mine mp3er på min Xbox via PCen :=)

Hvad med bare at opgradere til 7?

Kan bedst lide XP. Fandt også noget der hedder MediaPortal der minder om MediaCenter. Kunne bare ikke få det til at du :=( Tror bare jeg køber XPMCE.
Edit:
He, behøver kun Media Player, så dur det sku også :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 18/09-11 14:13, rettet 18/09-11 14:39 
Hulle>
Kender ikke en smart automatisk løsning, men du kan få 4 seperate fjernbetjente afbrydere, som en del af et sæt af 4, der hver styres af samme fjernbetjening.

Husk nu at de også trækker strøm :D

Konsolkongen>
Jeg skal ikke kunne slukke for alt på een gang, men derimod kun for de apparater der ikke bruges hele tiden. F.eks. er der ingen grund til at XRGB-3'en er i standby når jeg spiller PS3.

Jeg mente at kan kunne bruge skinnen til de enheder/konsoller som man sjældent bruger.
BeanoBeanoSkrevet 18/09-11 14:18, rettet 18/09-11 14:20 
KroeboCop>
Kan man få noget til XP SP3 som der virker som media center. Jeg vil gerne kunne høre mine mp3er på min Xbox via PCen :=)

Det er ikke nødvendigt med media center løsning på din PC. Du skal bare have en UPnP kompatibel server software på PC'en - f.eks. Windows Media Player, Twonky eller lign. - så kan Xbox 360 og PS3 kan streame fra den.

"Stream music from your computer to Xbox 360"
HulleHulleSkrevet 18/09-11 15:07, rettet 18/09-11 15:09 
Fandt dem i Biltema i sæt af 3.. Som Beano nævner har de lysdioder, så ja de trækker også strøm for at holde sig i live, spørgsmålet er så hvor meget, kontra en konsol på standby.
I kataloget: Side 289, varenumner 35-394. Pris: 139,-
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
WonderboyWonderboySkrevet 18/09-11 15:20 
De er her

Fjernbetjent afbryder, mini, 3-pack
I love monster land
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/09-11 15:44 
@Beano
Jeps bruger WMP nu :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 18/09-11 17:07 
Super :)
WonderboyWonderboySkrevet 18/09-11 21:25, rettet 18/09-11 21:26 
Er der bare mig eller min computer det ikke kan finde udaf det, eller hvordan putter man sinde ting i indkøbskurv her?, synes ikke jeg kan putter noget i kurven?.

Link...
I love monster land
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/09-11 21:31 
Det er bare siden, der er broken.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/09-11 21:37 
Hulle>
Fandt dem i Biltema i sæt af 3.. Som Beano nævner har de lysdioder, så ja de trækker også strøm for at holde sig i live, spørgsmålet er så hvor meget, kontra en konsol på standby.
I kataloget: Side 289, varenumner 35-394. Pris: 139,-

Tak for infoen det kan godt være jeg skal kigge efter dem i Biltema næste gang jeg er i Odense :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 18/09-11 21:42 
Killer Bean 2>
Det er bare siden, der er broken.

Okay Super, så er det jo ikke noget der er galt med mig eller min computer Pyha :-)
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 20/09-11 13:23, rettet 20/09-11 13:24 
Hvordan er det nu lige man får lagt Billeder ind i min profil af min samling?.
I love monster land
SumezSumezSkrevet 20/09-11 13:36 
Du går ind på din samling og vælger "Oprette billede af min samling" under "Jeg vil gerne"...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WonderboyWonderboySkrevet 20/09-11 13:44 
Takker
I love monster land
XiwanaXiwanaSkrevet 21/09-11 17:09 
Hvordan ændrer jeg den e-mail-addresse, der er knyttet til min P:R-profil?
[inspirational quote here]
WonderboyWonderboySkrevet 21/09-11 21:02 
Når jeg har lagt billeder ind i Profil af min samling, hvor er det så jeg kan se dem henne?.
Er det under min profil?
I love monster land
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/09-11 21:14 
Jeg tror de skal godkendes først.
AV Intelligent Terminal
WonderboyWonderboySkrevet 21/09-11 21:23 
Okay, og hvor kan jeg så se dem henne når de er blevet godkendt?
I love monster land
RJKRJKSkrevet 21/09-11 23:27 
Xiwana>
Hvordan ændrer jeg den e-mail-addresse, der er knyttet til min P:R-profil?

Det kan man ikke lige i tiden som følge af hacker-episoden. Du kan beskede det til mig, hvis det er.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig