X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/08-11 20:46, rettet 16/08-11 20:48 
Hvorfor overhovedet downloade codec packs?

Download ffdshow tryouts + media player classic home cinema x64 i stedet.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/08-11 09:16 
Det er jo reelt set det nogle codec pakker gør.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
XiwanaXiwanaSkrevet 17/08-11 21:26 
Sony har for nylig annonceret et prisfald på ps3'en. Er det mon noget, der også kommer til DK? Og i så fald hvornår?
[inspirational quote here]
Captain NCaptain NSkrevet 19/08-11 09:09, rettet 19/08-11 09:09 
Jeg leder i øjeblikket efter en ny bærbar da den gamle er efterhånden er blevet uhyrre vanskelig at arbejde med.

Jeg har fundet en i Bilka som måske ville være et godt bud men jeg er lidt af en n00b når det kommer til hardware specs
Så ville hellere lige spørge de erfarne herinde om den her maskine er rigtig god og om den kan holde til et par år frem?

Asus 17,3" bærbar PC 17,3'' / 2,0 GHz Intel Core i7-2630M 12 GB RAM / 1000 GB
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
millenniummillenniumSkrevet 19/08-11 09:26 
Kort sagt. PC'ere er billige men sander til efter halvandet år. Selv min Lenovo arbejds PC, som der ikke bliver installeret obskure ting på, var komplet uarbejdsdygtig efter to år.

Hjemme har jeg Mac. Mac er dyre, men fortsætter med at være hurtige i mange år. Selv en gammel iBook som er mindst seks år gammel, starter på 30 sekunder.
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/08-11 09:26, rettet 19/08-11 09:29 
Den ser fin ud. Fin processor, udmærket grafikkort, og et ordentligt læs plads. Hvad den skal med hele 12GB ram, ved jeg ikke - det er meget få applikationer der vil udnytte så meget.

Særlig mobil ser den dog ikke ud :)

EDIT: Jeg vil bestemt ikke give Millenium ret, i forhold til snakken om sand, men til prisen, er det måske værd at overveje en MAC. Med mindre du skal bruge den meget til spil? I så fald ville jeg gå efter en stationær maskine i stedet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
millenniummillenniumSkrevet 19/08-11 09:30 
Xiwana>
Sony har for nylig annonceret et prisfald på ps3'en. Er det mon noget, der også kommer til DK? Og i så fald hvornår?

Jeg gik forbi GAME butikken i går, og så at de reklamerede med prisfald på PS3. Men uanset hvor mange gange jeg slår hovedet ned i bordet, så kan jeg ikke komme i tanke om prisen.
The medium is the message.
Captain NCaptain NSkrevet 19/08-11 09:44, rettet 19/08-11 09:44 
Her er så et n00b spørgsmål til. For mig at se ser det ud til at den bærbar kun slet ikke har dual-core... betyder det ikke den vil være meget langsom?...

Og vil den være i stand til at afvikle nyere spil også? spil fra i år osv?


Troede faktisk at GAME var gået nedenom og hjem her i landet?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
XiwanaXiwanaSkrevet 19/08-11 09:45 
Tak for svaret. Jeg købte konsollen i går i Bilka. Den var blevet sat ned med 100 kr til knapt 1900kr, hvilket stemmer godt overens med den varslede europæiske prisnedsættelse til 250 EUR.
[inspirational quote here]
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/08-11 09:52 
Captain N>
Her er så et n00b spørgsmål til. For mig at se ser det ud til at den bærbar kun slet ikke har dual-core... betyder det ikke den vil være meget langsom?...

Og vil den være i stand til at afvikle nyere spil også? spil fra i år osv?

i7-Processoren er Intels top model, og har fire kerner, så du burde være dækket ind :)

Den skulle kunne afvikle spil fra i år, også spil som f.eks. The Witcher 2, dog ikke på maximum.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
fumfumSkrevet 19/08-11 09:55 
Core i7-2630M.
Du har ret Captain, det er ikke en dualcore. Det er en quadcore. Altså 4 kerner.
Men tilsyneladende kan den kun adressere 8gb, så de sidste 4 er overflødige. Medmindre grafikkortet kan æde af dem.

Intel produktbeskrivelse.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/08-11 09:55, rettet 19/08-11 09:56 
Captain N>
Her er så et n00b spørgsmål til. For mig at se ser det ud til at den bærbar kun slet ikke har dual-core... betyder det ikke den vil være meget langsom?...

Og vil den være i stand til at afvikle nyere spil også? spil fra i år osv?

Ifølge Intels hjemmeside har den 4 kerner.
Den er dog kun på 2GHz, så det er ikke noget monster af en CPU. Men den kan nok godt følge med langt hen ad vejen.

EDIT: Too slow... :D
AV Intelligent Terminal
Captain NCaptain NSkrevet 19/08-11 10:08 
fum>
Core i7-2630M.
Du har ret Captain, det er ikke en dualcore. Det er en quadcore. Altså 4 kerner.
Men tilsyneladende kan den kun adressere 8gb, så de sidste 4 er overflødige. Medmindre grafikkortet kan æde af dem.



Havde også lidt en mistanke men forstod ikke hvorfor de så ikke bare skrev det var en quadcore.
Men tak for svaret
Er dog lidt i tvivl om hvad du mener med at den kun kan adresserer 8gb?
Mener du at den slet ikke kan bruge de sidste 4... for hvofor pokker så smide dem i til at begynde med?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/08-11 10:21, rettet 19/08-11 10:22 
Ja, processoren kan max udnytte 8 GB. Det ser dog ud som om at Grafikkortet kan bruge op til 4 GB, og har 1 GB dedikeret ram.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Captain NCaptain NSkrevet 19/08-11 10:23 
Hvad vil det sige i praksis?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/08-11 10:25, rettet 19/08-11 10:26 
At den har mere RAM, end den nogensinde får brug for.
AV Intelligent Terminal
Captain NCaptain NSkrevet 19/08-11 10:27 
Kan bare slet ikke få det til at give mening hvorfor man så har proppet det i den :/
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/08-11 10:28, rettet 19/08-11 10:29 
Fordi det ser rigtig pænt ud, på papiret! :)

Det er lidt det samme som dynamisk kontrast i specifikationer på fjernsyn.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/08-11 10:28 
Jep, fordi det sælger :)
AV Intelligent Terminal
Captain NCaptain NSkrevet 19/08-11 10:29 
Men hvad ville det så sige at grafikkortet bruger 4Gb.. burde det så ikke tilsammen give 12gb?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/08-11 10:32 
Processoren kan max udnytte 8 GB, og grafikkortet har 1 GB dedikeret, men hele 4 GB kan udnyttes hvis det bliver nødvendigt. Så jo, sammenlagt giver det 12 GB, men du vil næppe komme til at opleve at maskinen vil udnytte alle 12 GB. Så som Killer Bean 2 skriver: Den har mere ram end du nogensinde får brug for.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Captain NCaptain NSkrevet 19/08-11 10:37 
Hmm. Det er jo en god ting at vide. Går heller ikke udfra at de resterende ram kan blive udnytte i form at opdateringer med tiden?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
fumfumSkrevet 19/08-11 10:38 
Der kan også være nogen spidsfindigheder.
Jeg har to maskiner på arbejdet, hver med 36 gb ram. Maskinerne kan kun udnytte 32, men andre performancehensyn gør, at det er smartest med 36 gb. Forklaringen fra en tekniker var så langt ude, at jeg forlængst har glemt den.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/08-11 10:39, rettet 19/08-11 10:41 
Det er ikke så meget et spørgsmål om firmware. Potentielt kan software/spil etc. udnytte alle de ram der er. Problemet er bare at der ikke rigtigt er noget software, der har brug for så meget ram på nuværende tidspunkt :)

EDIT:...Med mindre vi taler helt andre typer af software end dem du med al sandsynlighed bruger. Der opstår nogle helt andre flaskehalse, som er mere besnærende at løse, inden man får brug for så meget ram.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Captain NCaptain NSkrevet 19/08-11 11:18 
I bund og grund skal computeren bare kunne klare følgende
Optage video
Køre spil
Køre HD uden nogen problemer
have en CPU der ikke konstant er oppe og køre
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/08-11 11:22 
"En CPU der ikke konstant er oppe at køre"?

Ellers skulle den model du har kig på, kunne klare resten :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dchangdchangSkrevet 19/08-11 11:39, rettet 19/08-11 11:39 
Captain N>
I bund og grund skal computeren bare kunne klare følgende
Optage video
Køre spil
Køre HD uden nogen problemer
have en CPU der ikke konstant er oppe og køre

Tror den maskine vil kunne køre mere eller mindre alt, så jeg tror at du trygt kan slå kløerne i sådan en bandit.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Captain NCaptain NSkrevet 19/08-11 11:47 
Jamen så er jeg blevet så meget klogere ihvertfald:)

Min nuværende computers CPU hopper og danser konstant selvom jeg ikke engang har noget som helst åbent. Og både min Ad-Aware og AVG siger der ingen problemer skulle være og defragementere og oprydning gør jeg også...
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/08-11 12:01 
Det kan stadigvæk sagtens være noget software, der er problemet. Officielle "uskadelige" programmer, kan også få din computer til at opføre sig mystisk, hvis de feks. slås om de samme ressourcer eller kommer til at pille i nogle systemfiler, de ikke skulle have pillet i.

Specielt alle de små "hjælpeprogrammer", som laptop-producenterne vil have, at du skal installere (batteriovervågning, OC tools, update-overvågning osv.), kan tit f€#k'e alting up.

Har du forsøgt med formatering og en ren installation af styresystemet?
AV Intelligent Terminal
Captain NCaptain NSkrevet 19/08-11 12:15 
Det er det alle foreslår men ser det ikke rigtigt som en løsning da det jo betyder at jeg mister alt på min maskine. Inklusiv de ting jeg ikke længere har installations discs til:/
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KTCKTCSkrevet 19/08-11 13:14 
Og det gør du ikke på en ny maskine?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Captain NCaptain NSkrevet 19/08-11 13:38 
KTC>
Og det gør du ikke på en ny maskine?

Jo det gør jeg også men den eneste grund til jeg overhoved klynger mig til den her er fordi jeg har mine ting på den. hvis jeg alligevel skal smide hele lortet ud så kan jeg ligeså godt bare købe mig en ny som jeg ved virker.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/08-11 14:41 
Hvorfor ikke bare tage backup via ekstern harddisk/i skyen?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Captain NCaptain NSkrevet 22/08-11 01:17 
Ville lige melde tilbage omkring det der problem jeg havde med stifinder der blev ved med at gå ned.

Jeg fandt aldrig rigtigt ud af hvad der forsagede problemet men det må uden tvivl havde haft noget med det codec jeg downloadede at gøre for jeg prøvede så at downloade Combined Community Codec og efter den var installeret er det ikke sket siden.
Såh. Ja, det løste mit problem 100%
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
spectrespectreSkrevet 22/08-11 10:44, rettet 22/08-11 11:04 
er et sony trinitron 29" 4:3 godt til retro konsoller?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-11 19:53 
Det burde det være, ja :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 22/08-11 20:01 
Det ville jeg bestemt også mene.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Captain NCaptain NSkrevet 23/08-11 22:31 
Er der nogen med et vågent øje der kan fortælle mig hvad pokker forskellen på de her to Deux Ex'er er?
Den ene koster det dobbelte af den anden.

http://www.ebay.co.uk/itm/DEUS-EX-HUMAN-REVOLUTION-COLLECTORS-EDITION-XBOX360-/310340437655?pt=UK_PC_Video_Games_Video_Games_JS&hash=item4841bb4697

http://www.ebay.co.uk/itm/Deus-Ex-Human-Revolution-Xbox-360-Collectors-Edition-/160634868369?pt=UK_PC_Video_Games_Video_Games_JS&hash=item2566959291
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/08-11 22:41 
Det ser ud som om de er fuldstændig ens.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkenDarkenSkrevet 23/08-11 22:50 
ik helt, den ene er med CAPS og levering. Den anden koster leveringen oven i og udgaven kommer uden CAPS.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/09-11 16:52 
Når jeg tænder min computer er Skype begyndt at poppe up hver gang og sige: "Mmmwaaa, dine kontaktpersoner bruger bare li'som aldrig Skype. Totalt Facebook lige dææær i dit fjæs maiiin!!". Hvordan får jeg Skype til at holde op med det?
AV Intelligent Terminal
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 04/09-11 17:41 
Har du prøvet at skifte sprog fra Albertslund'sk?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/09-11 18:23 
Men så gør programmet det jo stadigvæk... bare på et andet sprog.

Jeg vil bare gerne have Skype til at flette aben, pisse ned på proceslinjen og blive der. Det irriterer mig helt vildt at skulle minimere det tumpede vindue, hver gang jeg tænder min PC :(
AV Intelligent Terminal
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/09-11 00:22 
Aternativt kunne du bede Skype om IKKE at starte automatisk når du starter din computer. Bruger du Skype så meget at programmet skal køre hele tiden?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/09-11 06:49 
Så kan jeg jo lige så godt afinstallere lortet :/

Syret nok, at Skype tigger mig om at blive aflivet :D
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/09-11 08:52 
Kan du ikke bare installere en ældre version af Skype?

Linux skype er heldigvis ikke begyndt på det pis endnu :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/09-11 10:48 
Der er reklame rundt om i Aalborg for "Fiber2You", som er i gang med at nedlægge fiberkabler rundt omkring. De tilbyder (ægte!) 40/40 fibernet for 140,-/md.

Er der nogen, der kender til dem (har de kabel i andre byer)?

Det lyder jo som et vældig godt tilbud...

Fiber2You
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/09-11 20:26 
Killer Bean 2>
Så kan jeg jo lige så godt afinstallere lortet :/

Ja hvis du ikke bruger det alligevel ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/09-11 12:19 
Hvorfor kan jeg ikke oprette en spilpakke. Problemet er når jeg har skrevet spil ind per linje og går vidre, så opfatter den det som et spil. Er der en der kan fixe det :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/09-11 22:04, rettet 08/09-11 22:04 
Er der nogle der kan sige om den her synthmaster 1100df er en 4:3 eller 5:4 monitor jeg har. Jeg skal have den bedste opløsning med mit VGA kabel til 360?

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig