X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 09/06-11 14:16 
Gå roligt i gang - hvis du får problemer med at huske dit navn eller hvor du bor, løses det med et navneskilt og GPS. No problems!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/06-11 18:34 
Haha, jeg læste det som NGP = Neo Geo Pocket :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 09/06-11 19:07, rettet 09/06-11 19:09 
Alf81>
Indimellem oplever vi at vores Airport Express automatisk slukker. Den tænder igen efter man har taget den ud af stikket og derefter sætter den i igen. Dette sker med ujævne mellemrum - f.eks er der gået et par måneder siden den sidst har været træls, men har så været ret slem i den seneste uges tid. Den slukker ikke så længe at man ikke bruger nettet.

Nogen som også har Airport Express og har oplevet noget i samme stil?

Er den for gammel til at aflevere til rep?

Har du prøvet at opdatere firmware? Har du prøvet fuldt reset?

Hvis du(eller andre) oplever mange drop-outs under musikafspilning, så prøv lige at undersøge om den frekvens der bruges er fyldt med støj fra andre trådløse netværk i nærheden, eks. i boligkompleks.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
ChronoChronoSkrevet 11/06-11 12:48 
Hvordan kan man oversætte "leap of faith" til dansk?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/06-11 13:31 
Umiddelbart er det helt simple "trosspring" mit bedste bud.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/06-11 22:45 
"At springe ud i det"!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoChronoSkrevet 11/06-11 23:20 
Trosspring er vist det bedre bud - tak :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 11/06-11 23:22 
Den her tråd kan jo alt - kan den også finde et billigt alternativ til dette udsolgte kabel:
http://www.gamebits.dk/shop/component-video-audio-7417p.html

Mit component kabel til PSP'en er for kort til at nå over i sofaen :-(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 12/06-11 01:18 
Du kunne også købe en adaptor og bruge ethvert composite kabel du alligevel har liggende som forlænger.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-11 01:51 
Eller det her PSP-forlængerkabel til en femmer:
http://www.gamebits.dk/shop/psp-2000-3000-6161p.html
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 12/06-11 08:00 
Genialt - det er sgu billigt :-)

Havde slet ikke tænkt over at det kunne forlænges i den ende også.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
GreaseballGreaseballSkrevet 14/06-11 11:35 
Gennemførte Uncharted 2 igår aftes.
Med hvilken grund står Bungie på credit listen under "Special thanks" og på credit listen i Reach står vist nok Naughty dog også under "special thanks"

Det eneste jeg selv kan komme på i den sag er at Bungie fortalte i et interview at de var store fans af Uncharted og spillede det meget når he holdt pauser mens de arbejdede på REACH
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 14/06-11 17:06 
Here you go:)

:)
GreaseballGreaseballSkrevet 14/06-11 17:52 
Ahaha.. :D Godt at se at de leger pænt sammen. Kan kun betyde bedre spil til os.
Heh.. Major Nelson spiller også Uncharted 2, nice.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/06-11 13:36 
Håber ikke at det er et FOR dumt spørgsmål til denne tråd, men hvad præcis er et Afdragsfrit Lån?

På wikipedia står der "Udtrykket afdragsfrit lån beskriver en type lån, uden løbende afdrag." hvilket jeg tolker som at betyde "et lån man ikke skal betale tilbage", men det kan det vel ikke være?
OlimarOlimarSkrevet 18/06-11 13:44 
Det afdragsfrie lån er en type lån, hvor der i en periode ikke er løbende afdrag, typisk 5-10 år.
Det vil sige, at hvis du har lånt 1 mio. kr., kan du altså vælge at undlade at betale afdrag i en periode og derfor sidde billigere, mens resten af perioden bliver hårdere, da du der skal afdrage for alle årene.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/06-11 16:23 
Man kunne også bare kalde dem: Pisse-i-bukserne-når-det-er-koldt-lån.
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/06-11 23:03, rettet 18/06-11 23:04 
hvad hedder det man stikker i munden og så laver en robotstemme?
Og er der et sted i Ålborg eller bare i Jylland man kan sælge babytøj, min bror har meget han vil af med :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/06-11 08:42 
Jeg har i hvert fald set en genbrugsbutik, der kun sælger børne/baby-tøj, i Århus.
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/06-11 12:01 
Ok kan det passe det er en nede i nørregade?
Hoid to colony C05 where the computer is...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/06-11 12:17 
Hvor stammer udtrykket "ikke tro ham over en dørtærskel" fra? Har det noget at gøre med dørsælgere?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/06-11 14:48 
KroeboCop>
Ok kan det passe det er en nede i nørregade?

Tror, jeg så den på Frederiks Allé, men det kan godt være, jeg husker forkert.
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/06-11 15:03 
Ok, det må jeg lige kigge efter så :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
JmogJmogSkrevet 19/06-11 17:33 
Hyakotake>
Hvor stammer udtrykket "ikke tro ham over en dørtærskel" fra? Har det noget at gøre med dørsælgere?

Indirekte. Det kommer nok nærmere af, at man har så lidt tillid til en person, at man ikke vil lade dem komme ind i sit hjem.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/06-11 17:37 
KroeboCop>
hvad hedder det man stikker i munden og så laver en robotstemme?

Er det sådan en Talk Box du mener?
http://www.youtube.com/watch?v=MARws55puHo
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/06-11 18:30 
Ja præcis :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/06-11 00:02 
Hvad sker der lige her, DeluxScan har to vurderinger på sammme PSX spil?

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 20/06-11 16:11 
Jeg vil skyde på at to forskellige instanser af det samme spil er blevet "slået sammen" pga. en fejl i oprettelsen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 21/06-11 11:14 
Hvis man sender til en ikke-eksisterende gmail-adresse, bouncer mailen så også tilbage?
Mao. hvis den ikke bouncer, kan man så være sikker på at man har ramt eksisterende adresse.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
GreaseballGreaseballSkrevet 21/06-11 21:05 
Fjollet spørgsmål. Søger arbejde for tiden og har lige ansøgt på stilling i Sønderborg. Er der nogen her fra der bor der nede omkring?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 21/06-11 21:13 
Elgen>
Hvis man sender til en ikke-eksisterende gmail-adresse, bouncer mailen så også tilbage?

Ja, det går jeg da stærkt ud fra. Det gør alle mailservere, synes ikke jeg har oplevet andet.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 23/06-11 22:48 
Hvis de ikke gør det, må det være af hensyn til spam i hvert fald. Men du kan jo prøve at skrive til sdklhdfsgklhdfsgklfdshgfdlkhgdklfghdlkhj@gmail.com og se hvad der sker. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 25/06-11 08:44 
Hvor nemt er det nu lige, at skifte sin old school ps3 ud med en ny model? Jeg tænker angående profil, trophies, save game data, m.v.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 25/06-11 13:07, rettet 25/06-11 13:07 
Det er nemt nok men det kan tage meget tid alt efter mængde af data du har på den gamle konsol.

Der er et System Transfer Utility i XMB'en så du bare sætter de to konsoller sammen med et standard LAN kabel og så overføres alt automatisk (inkl. profiler, låste saves etc).

Efter overførsel skal du dog aktivere konsollen for alle dine PSN konti og profiler for at DRM'en virker på det indhold som du har købt i PSN Store. Det finder du under Account Management i XMB. Har den nye konsol været aktiveret før overførslen, kan det være du lige skal deaktivere før du aktiverer igen.

Før du går i gang vil jeg anbefale at du sletter game data (ikke saves) for de spil ikke lige spiller her og nu. Så der ikke skal overføres så meget data - hurtigere bare at installere spil data igen bagefter.

Har du tænkt dig at sælge den gamle konsol efter overførsel, anbefaler jeg du husker at deaktivere den sammen med dine PSN konti, så DRM'en ikke længere tæller konsollen med :)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 25/06-11 20:37, rettet 25/06-11 20:37 
Findes der kød der er giftigt? Mener ligesom der findes giftige svampe osv. Eller er det kun det i Super Best :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
JmogJmogSkrevet 25/06-11 20:54 
Alt kød er giftigt. Hvis man venter længe nok.
PalsgaardPalsgaardSkrevet 25/06-11 21:12, rettet 25/06-11 21:16 
Der er der den der fisk som både er med i simpsons og hitman 2... Fogu eller så noget?

Edit: link

Fandt den her
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
millenniummillenniumSkrevet 25/06-11 22:22 
Ifølge filmen The Cove, så er delfinkød ikke lige det fede at spise - på længere sigt. Delfinkødet kan indeholde en meget høj koncentration af tungmetaller og kviksølv - men det tæller så nok som en menneskeskabt forgiftning.

Se The Cove, btw. - Du vil aldrig besøge Seaworld bagefter.
The medium is the message.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 25/06-11 22:43 
Nå ok :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/06-11 22:02, rettet 26/06-11 22:03 
Jmog>
Alt kød er giftigt. Hvis man venter længe nok.

Nej, det passer da ikke ;=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/06-11 22:06 
Ja, for det skal bare steges længe og krydres nok.

...lidt føj dér.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 28/06-11 08:42 
Nogen der har erfaring med bekæmpelse af møl eller lignende små flyvende insekter?

Jeg er offer for en større invasion af flyvende dyr der kunne minde meget om møl, men der er mange forskellige former for møl og natsværmer-dyr i det hele taget, så jeg er rimelig blank overfor hvad præcis det er jeg står overfor, og så vidt jeg kan læse mig til er der forskellige midler mod forskellige typer møl og lignende - men jeg ved at de formerer sig som en i helvede og pludselig findes i abnorme antal inde i det lille rum i min lejlighed (der hvor de fleste af mine spil står).

Jeg kunne godt tænke mig bare at sprøjte rummet helt fuldt af gift, eller sætte en fælde af en art, og så bare aflukke det et par dage mens dyrene myrdes på brutal vis.
Det er desværre meget rodet til lige nu, og ikke lige til at flytte ting ud og ind af, så en enkelt hurtig og hårdhændet metode foretrækkes.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 28/06-11 09:29 
Jeg har et par erfaringer med møl. De kommer typisk fra en kilde, eks gammel sofa, tæpper eller tøj, som nogle har glemt et sted. De kan også godt komme gennem loftsrum eller kældre.

Find kilden og fjern den. Så plejer møl at forsvinde af sig selv.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 28/06-11 09:36 
Hmm men de har jo ikke rigtig nogen steder at forsvinde hen. Men jeg vil i hvert fald tage dit tip til efterretning og gøre noget ved den pose gammelt tøj der ligger i rummet :P
Mere "voldsomme" metoder efterlyses dog stadig som supplement ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 28/06-11 13:07, rettet 28/06-11 13:07 
Prøv evt. en mølfælde. Det minder vist om fluepapir og tiltrækker hannerne (Matas skulle have dem).

Ved ikke præcis hvor effektivt det er, men det skulle kunne virke i et eller andet omfang. Du kan jo altid sætte en eller to op, og kombinere det med at kigge mulige kilder igennem.

Der kan også sprøjtes mod dem, men det er sikkert dyrt. Nogle boligforeninger ser det dog som et fælles problem og betaler.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/06-11 10:31 
Hvor i Århus kan man købe pekannødder?
AV Intelligent Terminal
Alf81Alf81Skrevet 29/06-11 10:37 
Jeg har set dem mange steder. Prøv Jordens Frugter, eller en Helsekost, hvis du vil have dem økologiske. De burde også have dem i Irma?
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/06-11 11:00 
Cool, så smutter jeg lige forbi Moder Jords Store Nødder :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 29/06-11 11:03, rettet 29/06-11 11:04 
jaes>
Prøv evt. en mølfælde. Det minder vist om fluepapir og tiltrækker hannerne (Matas skulle have dem).

Ved ikke præcis hvor effektivt det er, men det skulle kunne virke i et eller andet omfang. Du kan jo altid sætte en eller to op, og kombinere det med at kigge mulige kilder igennem.

Der kan også sprøjtes mod dem, men det er sikkert dyrt. Nogle boligforeninger ser det dog som et fælles problem og betaler.

Jeg købte både en mølfælde og spray i Matas i går (160kr i alt, av!)
Fældens feromoner virker, så går ud fra det betyder at det ER møl jeg har med at gøre. Den har ikke fanget så mange møl, men måske er det kun en lille brøkdel af dem der faktisk er hanner? Hvis bare hannerne kan udryddes, forhindrer jeg dem jo i at formere sig.
Sammen med sprayen har jeg i hvert fald nu opnået at loftet ikke længere er nærmest dækket af dyrene oppe i hjørnet længere, men jeg kan se der stadig flyver nogle stykker rundt, så jeg prøver at spraye lidt en gang imellem indtil jeg får mulighed for at fjerne nogle af de ting der pt står opmagasineret derinde (bl.a. alle mine arcadespil D: Møl spiser ikke arcadespil, gør de?)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 29/06-11 11:05, rettet 29/06-11 11:05 
@Kælderbenny

Hvis jeg havde tid ville jeg have inviteret dig op, men skal snart ud ad døren.
Ting om dét og pis.
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig