X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 16/05-11 14:38, rettet 16/05-11 15:31 
Elgen>
Jeg har en Commodore1702 monitor. Den har en composite og en s-video-indgang. Hvor svært vil I vurdere at det er at modde den med en RGB-SCART indgang på en skala fra 'herrenemt' til 'pissesvært'.
Jeg HAR adgang til chassis-diagrammet.

Jeg tror det er muligt. Men det er lidt tricky. Du kan koble RGB ind efter chroma processoren med et switch, men så er det vigtigt at RGB signalet er tilpasset.
Udover det, er det super vigtigt at du får sync ind på på sync-processoren. Derfor skal du vide om du får sync fra G eller fra separat video signal.

EDIT:
Det kinesiske datablad for en HA11247 er ret svært at tyde, fandt en liste over et par erstatninger, hvis datablade er bedre:
- ECG1296
- NTE1296
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 16/05-11 15:23 
Mht. afladning må en eller anden gerne komme og vise mig hvordan jeg gør på min arcade-monitor :P
Jeg tør ikke selv eksperimentere med den slags, og når jeg skal til at dreje skærmen, ser jeg gerne at jeg ikke kommer til at røre ved et eller andet jeg ikke burde >_>
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 17/05-11 17:24 
I dag på arbejdet snakkede vi om dette..

Når en mand vil blære sig, kan man f.eks sige at hvis han har en stor en BMW er det en potens forlænger..

Men hvad hedder det så, hvis det er en kvinde der blære sig?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/05-11 17:40 
Kvinder blærer sig aldrig :-) Jeg har dog hørt det udtrykt en enkelt gang som "blærebetændelse" (som kvinder jo tit lider af grundet anatomiske forhold) :-)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/05-11 17:37 
Nogle der ved hvad der sker hvis en person har sendt en pakke uden T&T på og afsender, med en forkert adresse på. Hvad der så sker med pakken? Jeg købte THPS2 til PC af en også kom jeg til at skrive min gamle adresse på :=C

På pakken står der:

Nikolaj Dan Petersen
Kalmargade 57, 3tv
8200 Aarhus N

Og den rigtige adresse er:

Nikolaj Dan Petersen
Kalmargade 38, 1tv
8200 Aarhus N

Så de ligner meget hindanden, burde man så ikke gå ud fra at jeg er let at finde? Jeg skulle have fået pakken, så jeg har ringet til mit Posthus og til dem der bor på min gamle adresse, men uden held :=C
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 18/05-11 17:48 
Så længe navn, gade og postnr by passer, så tror jeg chancen for de finder dig alligevel er god. Ellers kan du jo gå hen på den gamle adresse og banke på.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/05-11 18:20 
Jep har også været der, som jeg skrev :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 18/05-11 18:53 
Sorry... hvor længe er det siden?

Måske er den røget retur?
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/05-11 19:39 
Det var i fredags han sendte den og retur er den ikke, fordi som jeg skrev var der ingen afsender på :.=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 18/05-11 20:02, rettet 18/05-11 20:02 
Derfor kan den godt være røget retur som fejlpost hvor de så vil forsøge at finde den korrekte adresse. Det kan godt tage noget tid så.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/05-11 20:31 
Nå ok på den måde :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 21/05-11 14:06 
Fik det idag. Yes :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/05-11 13:49 
Hvordan virker markedskræfterne? Så vidt jeg ved er Radiant Silvergun et af de dyreste spil at anskaffe sig på original-cartridge. Men hvad sker der med samler-prisen, når RS udgives på XBLA? Vil prisen stige, fordi flere får øjnene op for spillet og vil have det originalt, eller vil den falde, fordi folk ikke gider lede huller i jorden og betale det hvide ud af øjnene for originalen, når de kan få det til få dollars som port?
RJKRJKSkrevet 22/05-11 14:04 
Baseret på erhvervelsen af min egen Radiant Silvergun-samling ;p så helt sikkert det sidste.

(og det er på cd, og vel langt fra noget af det dyreste - nærmere noget af det bedste, som er dyrt)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/05-11 14:12 
Hyakotake>
Hvordan virker markedskræfterne?

På mystisk vis. Der er sikkert folk, som vil påstå, at der er mening med galskaben, og at man kan analysere det vha. bestemte systemer. Men i virkeligheden er det rent hasardspil :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 23/05-11 08:37, rettet 23/05-11 08:41 
Spillet faldt allerede drastisk i eBay-pris øjeblikkeligt efter XBLA-udgaven blev annonceret.

Jeg tror en af grundene til at RS har holdt en rimelig høj pris gennem det meste af sin eksistens (for noget sjældent spil er det jo i grunden ikke) er at det, modsat visse andre obskure Saturn-"skatte", er et godt spil, og rigtig mange køber det for at SPILLE det, og ikke bare stille det øverst på en hylde i "mint condition". Derfor er det ikke overraskende hvis det er et af de spil hvor en fornuftig konvertering vil have en indflydelse på "markedsværdien" - arcadeudgaven af spillet (som endda er mangelfuld i forhold til Saturn-udgaven mindes jeg) vil nok fortsat være et samlerobjekt på samme niveau som før XBLA-udgivelsen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/05-11 14:03 
Tak for svar om RS :-D

Vil det få konsekvenser for PlayStation-franchiset, når Sonys netop offentliggjorte regnskab har et underskud på næsten 17 milliarder kroner? Eller er 17 mia. "håndører" for en koncern af den størrelse, og det vil ikke få nogen synderlig virkning økonomisk?
AmbyAmbySkrevet 23/05-11 14:53 
Er det hele Sony?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/05-11 08:52 
Ja, så vidt jeg kunne høre indlægget i nyhederne er det hele Sony-koncernens regnskab som siger 17 mia. minus.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/05-11 14:53 
Hvorfor kan man ikke tilføje f.eks. XBLA-titler til samling, men kun fysiske produkter? Et downloadet spil er jo lige så meget "mit", som den DVD, der står på hylden...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/05-11 15:04, rettet 28/05-11 15:05 
Fordi det ikke er et samlerobjekt :)

Det er bare en masse downloadede filer som ikke eksisterer i nogen fysisk form. Plus at når harddisken i din Xbox dør og Microsoft er gået nedenom og hjem har du mistet dem for altid :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HulleHulleSkrevet 28/05-11 17:29 
Hyakotake>
Ja, så vidt jeg kunne høre indlægget i nyhederne er det hele Sony-koncernens regnskab som siger 17 mia. minus.

Det er effekten af den dårlig karma, fra alle de beslutninger Sony tager som påvirker forbrugerne af deres produkter.
(Ved dog ikke om det er Gaming afdelingerne det trækker ned, da den største dårlige karma ligger her ;)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
millenniummillenniumSkrevet 29/05-11 22:20 
Hvorfor får Minecraft blæseren på min MacBook til at gå amok?!?! Det lyder som en støvsuger så snart jeg tænder programmet, og slukker lige så hurtigt når jeg lukker spillet.
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 29/05-11 23:24 
Jeg tror det er langt mere krævende end man umiddelbart skulle mene.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/05-11 23:28 
Så vidt jeg har forstået, kræver det relativt meget af CPU'en.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 30/05-11 08:02 
Det er jo Java :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 30/05-11 17:25 
Jeg blev for et par dage siden bedt om at skifte mit password ud på min MSN-konto, uden nogen egentlig begrundelse. Ingen jeg kender har oplevet det samme. Nogen herinde som er blevet bedt om det samme?
Ting om dét og pis.
HulleHulleSkrevet 30/05-11 18:25 
Ikke her.. Men vær varsom, hvilket jeg også kan forstå på dit indlæg at du allerede er.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 30/05-11 18:34 
Lugter langt væk af et phishing forsøg.
Alf81Alf81Skrevet 30/05-11 19:08 
Ja, tænkte også noget i samme stil. Men det er ligemeget hvad jeg gør, så beder siden om det ligeså snart jeg har tastet min adgangskode ind.
Ting om dét og pis.
HulleHulleSkrevet 30/05-11 19:45 
Hmm, kan du ikke prøve at logge på andre steder end der hvor du forsøger logge på nu? Eksempelvis via en telefon browser eller messenger etc.. På den måde kan du evt. se om det er forsøg på snyd.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Alf81Alf81Skrevet 30/05-11 19:52 
Nu har det stået på et par dage. Har lige skiftet adgangskode, så må vi jo' se om jeg har fucked op :/
Ting om dét og pis.
ElgenElgenSkrevet 05/06-11 20:20 
Hvor meget må man max gi' for en mint BorderDown (DC) med spine og hele molletjavsen, hvis man ikke er tossegod?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/06-11 23:55, rettet 05/06-11 23:55 
Jeg skal have en billig ramme til min kommende Malk De Koin plakat. Den er 100 x 70. Kan de måske fåes i plastik og der med være billigere end i glas og Evt et link?
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkenDarkenSkrevet 06/06-11 00:26 
En god måde at få smagen af gummi ud af "food-grade" silikone isterninge forme? (de er helt nye). Prøvede blandt andet at smide en af dem i opvaskemaskinen i håb om varmen på vandet kunne gøre noget (uden held).

Smagen er så slem at det er ikke til at komme uden om.

Jeg kan pt ikke komme på andet end at forsætte med opvaskeren i håb om de kan "gås til" på den måde. Så hvis der er nogen med et par fif så ville jeg blive glad!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
jaesjaesSkrevet 06/06-11 01:01, rettet 06/06-11 01:03 
Emballage til mad må normalt ikke afgive smag*, så det er en bytter. Vil ikke udelukke, at der findes emballage, der kan afgive smag, inden det vaskes første gang, men det skal i hvert fald ikke "gås til". Du bør IMO også skrive til butikken, så de kan tjekke, om de har fået et vareparti med produktionsfejl.

* Undtagelsen er de såkaldte aktive emballager, men det handler ikke om en klam bismag ;)
DarkenDarkenSkrevet 06/06-11 08:59 
Takker
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
PalsgaardPalsgaardSkrevet 06/06-11 11:35 
Nogen der aner hvor man kan købe en specifik racerbil til de der racerbaner hvor man sætter bilen i et spor og blot styrer hastigheden med en enkelt knap.

det skal være en Audi R15 størrelse 1:32
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
Alf81Alf81Skrevet 07/06-11 22:26 
Indimellem oplever vi at vores Airport Express automatisk slukker. Den tænder igen efter man har taget den ud af stikket og derefter sætter den i igen. Dette sker med ujævne mellemrum - f.eks er der gået et par måneder siden den sidst har været træls, men har så været ret slem i den seneste uges tid. Den slukker ikke så længe at man ikke bruger nettet.

Nogen som også har Airport Express og har oplevet noget i samme stil?
Ting om dét og pis.
HankyHankySkrevet 07/06-11 22:29 
Jeg følger lige med, da jeg i sidste uge fuldstændig opgav at bruge min Airport Express, pga. timeout.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SaftenSaftenSkrevet 08/06-11 14:35 
Når jeg har 2 skærme, hvordan kan jeg så have en flash-video (youtube, justin.tv, deslige) kørende i fuldskærm på den ene, samtidig med at jeg browser almindeligt på den anden?
Sådan som det er nu ryger fuldskærm tilstand når jeg begyndet at bruge browseren på den anden skærm.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
KeenKeenSkrevet 08/06-11 14:55 
ummidelbart tror jeg ikke det er muligt, har selv samme problem en gang imellem, tror det har noget at gøre med hvordan siden du er inde på er programmeret

...men kan jo self tage fejl :P
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/06-11 20:18 
Hvorfor blev Ford Ka'en redesignet, så den blev kedelig at se på? Var det gamle design skyld i rustproblemer eller noget i den retning?
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/06-11 09:40 
Saften>
Når jeg har 2 skærme, hvordan kan jeg så have en flash-video (youtube, justin.tv, deslige) kørende i fuldskærm på den ene, samtidig med at jeg browser almindeligt på den anden?
Sådan som det er nu ryger fuldskærm tilstand når jeg begyndet at bruge browseren på den anden skærm.

Hvilket program bruger du til at afspille flv'erne med? Kan du ikke prøve at hente et alternativ, og se om det opfører sig bedre?
SaftenSaftenSkrevet 09/06-11 11:59 
Jeg bruger bare Chrome browseren. Ikke noget specifikt program. Tror dog at alle webbaserede sider bruger shockwave media player.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/06-11 13:25 
Hvis man ser bort fra lugten, som nok vil hænge i luften nogle dage efter, er der så nogen sundhedsmæssig risiko ved at spraymale inden døre? Nærmere bestemt mit badeværrelse.

Jeg har naturligvis maske til når jeg maler og mulighed for at lufte ud bagefter :)

Det er bare en skør tanke jeg har, for det vil godt nok være meget nemmere, end at skulle finde et andet støvfrit område at male i :/

Men jeg aner intet om spraymaling og grunder så derfor spørgsmålet ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/06-11 13:44, rettet 09/06-11 13:45 
Det kommer an på hvad du skal male og hvilken maling. Er det vægge og lofter og den korrekte maling, er det ikke problemer. Spørgsmålet er mere om det kan betale sig pga. afdækning og støv.

Er det noget andet du vil male (med spraydåse) men på badeværelset, bør det ikke give problemer hvis du bare bærer rigtig maske og lufter godt ud bagefter.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/06-11 13:48 
Det er supergun, drejeknapper og Neo Geo der skal males sorte :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 09/06-11 13:51 
Anede mig men var ikke sikker :)

Jeg vil ikke være nervøs for det - god udluftning og maske bør gøre det. Lyder heller ikke som det store projekt mht. mængden af maling,
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/06-11 14:09 
Godt nok, jeg gir det lige et par timer så andre lige kan byde ind, inden jeg render over i Spar efter sorte skrældesække til at afdække med :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig