X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
ElgenElgenSkrevet 25/01-11 18:18, rettet 25/01-11 18:18 
Det sutter sgu da mere krans end Fjeder får på en hel uge...
Nå, men hvad er maxstørrelsen?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JuggernautJuggernautSkrevet 25/01-11 18:23 
Jeg har læst noget om 16gig et sted....
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 25/01-11 18:57 
RJK>
Den er da også på tysk i PCE-udgaven, fuldt bevidst, hvis jeg husker korrekt. Sumez retter mig sikkert om lidt :) Jeg kan så ikke huske overhovedet at have set introen i PSP-udgaven.

Hehe, jeg tror det er tredje eller fjerde gang jeg svarer på det - ja, introen er på tysk, med japanske undertekster, i det originale PCE-spil. :P
Går ud fra at Shaft og hans følge skal forestille at være tyskere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 26/01-11 09:39 
(det hedder jo dumme-spørgsmål-tråden)...

Hvordan er det med dansk told på pakker fra Amazon.co.uk? Nogen risiko?
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 26/01-11 09:47 
Nej, der er ingen risiko, når du handler med Amazon. Det er en engelsk butik, og du får endda lov til at betale dansk moms på 25%, i stedet for den (nyligt forhøjede) engelske 'VAT' på 20%. Det regnes automatisk ud før du betaler.

Handler du med eksterne sælgere, skal du selvfølgelig holde øje med, om de sender fra Jersey.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 26/01-11 09:54 
Er du 100 på at de 25% ikke lægges OVENI den pris der står på Amazon (altså oveni den engelske told)? Jeg tror vi har haft snakken før, men er rimelig sikker på at det er det, jeg har været ude for begge de gange jeg har bestilt fra dem, omend det godt nok var en del år siden, og ting kan have ændret sig siden da.

Men til gengæld slipper du for at betale det der superklamme fortoldningsgebyr, så DEN risiko er der ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 26/01-11 10:00 
Selvfølgelig er der ingen risiko for superklamme fortoldningsgebyrer, når man handler på en engelsk side.

Jeg er 100% sikker på, at det ikke lægges oveni den pris der står på Amazon.co.uk. Det kan være du har bestilt bøger derfra? På sådan nogle har de der englændere ingen eller meget lidt moms, så derfor kan det komme til at se dyrt ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 26/01-11 10:07 
Det har været spil begge gange
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 26/01-11 10:12 
Spil kommer der ikke 25% oveni.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 26/01-11 15:47 
Hvad hedder "utiltagende" på engelsk?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 26/01-11 15:48 
Hvad betyder det på dansk?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/01-11 15:54, rettet 26/01-11 15:56 
Hmm, "tiltage" oversættes "increase", men "decrease" passer ikke.
Du kan bruge "nonincreasing" eller "unincreasing".

Se her: http://dictionary.reference.com/browse/increase
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/01-11 15:57 
neros>
Hvad hedder "utiltagende" på engelsk?

Mit bud må være "non-accumulating".

Men et lidt mærkeligt ord. Sikker på, du ikke mener "utiltalende"?
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 26/01-11 15:59, rettet 26/01-11 16:01 
Killer Bean 2>
neros>
Hvad hedder "utiltagende" på engelsk?

Mit bud må være "non-accumulating".

Men et lidt mærkeligt ord. Sikker på, du ikke mener "utiltalende"?

Argh mand jeg lavede en dum stavefejl. Jeg mener selvfølgelig utiltalende....sorry LOL :-)

Google siger: "Unappealing".
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/01-11 16:08 
Lyder ret passende i mine ører :)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 27/01-11 17:43, rettet 27/01-11 19:55 
Nu vil jeg gerne have en MPEG4 box, hvad skal jeg kigge efter. Kan de forskellige ting eller hvordan? Er der ikke en guide et sted?
Hoid to colony C05 where the computer is...
WonderboyWonderboySkrevet 27/01-11 17:48 
Er BT på rød stue eller på blå?, og hvad et extra bladet?
I love monster land
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/01-11 22:04 
Hvis jeg gerne vil skifte blæseren i min bærbare computer ud med en ny, hvor skal jeg så lede efter reservedele?
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/01-11 22:10 
Jeg ved ikke lige hvad størrelser der passer i sådan en bærbar...

men hér?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/01-11 22:24 
Mmja, problemet er, at blæsere i bærbare computere sidder i en anden for ramme end dem til stationære. Jeg kan sagtens finde nogle løse blæsere, men de ser ud til at være brugte, og så er det jo ét fedt. Måske skulle jeg bare kontakte et firma, der beskæftigere sig med reparation af bærbare computere. Det lader ikke til at den slags reservedele bliver solgt til alm. dødelige ikke-momsregistrerede mennesker som mig :/
AV Intelligent Terminal
dRxLdRxLSkrevet 28/01-11 23:15 
I udgangspunktet udsprang BT af Berlingske Tidende og Ekstra Bladet af Politiken. Men se på hvor hårde BT lige har været ved en udvalgt mængde fjolser i det konservastive folkeparti og måske husker du også at EB var slemmere til at prygle SV(R) regeringen end de nogensinde har været ved VK(DF).

De er begge tabloidaviser, hvilket undskylder dem for at skifte som vinden blæser bare det giver læsere. Så det giver måske mere mening at se på hvilket segment de primært ønsker at høste læsere i.

Her vil jeg mene at BT (qua sine konservative rødder) prøver at holde sig lidt bedre end EB der lystigt vælter sig i folkedybets fascination af sex, celebrieter og kriminalitet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/01-11 17:26 
Findes der ikke et pinball videospil i verden man kan TATE, altså have skærmen i vertikalt? Det ville være så mega sejt hvis man kunne det.
Hoid to colony C05 where the computer is...
JuggernautJuggernautSkrevet 30/01-11 17:47 


Hudson
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/01-11 17:57 
Nice nok, godt at se de er begyndt at tænke på den oplagte mulighed. Så kan jo også fyre den til sit TV.
Hoid to colony C05 where the computer is...
JmogJmogSkrevet 30/01-11 20:41 
Pinball Dreams og Pinball Fantasies (PS3/PSP) kan begge ved et tryk på Select. Både på PSP og PS3-udgaven.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/01-11 20:59 
Ok cool :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/01-11 21:40 
Hvorfor hedder det et spanskrør, er det fra spanien?
Hoid to colony C05 where the computer is...
JuggernautJuggernautSkrevet 30/01-11 21:53 
Det er åbenbart stænglen af spanskrørspalmen :)

Frem med nallerne!
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/01-11 21:59 
Ja, det er åbenbart også det, man bruger til at lave kurvemøbler af. Det gror i troperne, så jeg ved ikke, hvorfor det hedder spanskrør. Måske importerede spanierne det i stor stil i sin tid.
AV Intelligent Terminal
WonderboyWonderboySkrevet 01/02-11 11:07 
Hvem er det der gemmer sig inde i de havenisser fra Viasat tvreklamer?.
I love monster land
NaieraNaieraSkrevet 01/02-11 11:12 
De to andre fra Angora.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/02-11 15:08 
Rune Tolsgaard og Esben Pretzmann (tog mig 4 sekunder på Google *suk*)
Captain NCaptain NSkrevet 01/02-11 16:01 
Måske ikke lige idag men jeg fik min flotte Collectors Edition af Little Big Planet 2 med en lille Sackboy, DLC og nogle flotte... Hvad hedder de nu... Bog holdere... Dem der holder bøgerne stående. (Ja, jeg er træt idag)

Og så har jeg fået mig mit længe ventede NES Christmas Cartridge fra RetroUSB med en personlig hilsen, har købt dem de sidste 3 år nu:)
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
HeroldHeroldSkrevet 02/02-11 01:13 
Nogen der ved om Kinect-spillene (især det der følger med, if any) er regionslåste?

(Det haster, da jeg er i USA nu :D)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-11 01:23 
I følge PlayAsia er det regionsfrit :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 02/02-11 23:00 
Kan det være rigtigt at min mac skal være på et netværk for at kunne streame til min ps3 ?

Jeg har hentet PS3 Media Server.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
JmogJmogSkrevet 03/02-11 00:59 
Øh ja. Det er hele ideen i streaming :-)
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 03/02-11 10:08, rettet 03/02-11 10:08 
Nå ok, jeg troede bare man kunne køre mellem Macens og Ps3´erns wifi.

Vil prøve at slæbe en switch med hjem så, bare lidt kedeligt at skulle bruge kabel : /
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 03/02-11 10:18 
Eller skal da lige prøve at sætte min mac op som acces point, så er det vel samme netværk.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
JmogJmogSkrevet 03/02-11 12:57 
Men har du da ikke en trådløs router derhjemme? Det er klart den nemmeste løsning.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 03/02-11 15:37, rettet 03/02-11 15:38 
Nej, jeg har ikke internet.
Bruger udelukkene tethering på min mobil, da jeg ikke har penge til andet desværre.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
nerosnerosSkrevet 03/02-11 16:55 
Hvis man nu har trykket "skjul" en ven på Facebook fordi man måske var lidt træt..... Hvordan får man så personen tilbage til normaliteterne. Altså sådan at man kan se personens status opdateringer igen osv. ?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 03/02-11 19:28 
Der er sådan en indstillingsknap/link nede i bunden af nyhedsfeed'et.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/02-11 21:42 
Fleshmangler>
Nå ok, jeg troede bare man kunne køre mellem Macens og Ps3´erns wifi.

Normalt netværk går igennem en router, men du kan lave ad-hoc så det er fra pc-til-pc, eller i dit tilfældig fra mac-til-ps3.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
nerosnerosSkrevet 03/02-11 23:21 
Sumez>
Der er sådan en indstillingsknap/link nede i bunden af nyhedsfeed'et.

Ok prøver lige at kikke på det.
Bashful Neophyte
Captain NCaptain NSkrevet 04/02-11 11:56, rettet 04/02-11 13:33 
Her har jeg så lige et n00b tech spørgsmål.

Hvad er fordelen ved SSD over HDD Harddiske?
Så vidt jeg kan se har de en længere levetid og er mere solide og lidt hurtigere men tilgengæld koster de så også 10 gange så meget som en alm HDD og syntes aldrig jeg ser dem højere end de 200GB, hvilket jo ikke nærmere sig de 2-4TB HDD der er ude allerede.

Måske har jeg bare fuldstændig misset pointen men vil gerne lige vide det ihvertfald.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
ElgenElgenSkrevet 04/02-11 12:36 
Nej, de er MEGET hurtigere };-D
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/02-11 13:06 
Ja, de er MEGET hurtigere end de mekaniske. Specielt mht. til søgetider. Hvis man bygger en voldsom gaming-PC og vælger at smide OS'et på en god SSD (Feks. en OCZ RevoDrive X2), er det i mine øje en lige så god investering som at købe det nyeste, vildeste grafikkort.

Jeg har kun brugt SSD'er i mine PC'er den sidste håndfuld år. En tilsvarende PC med en alm. HDD føles som om, den har taget et ordentligt hiv af en spliff.
AV Intelligent Terminal
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/02-11 13:16, rettet 04/02-11 13:29 
En HDD kan _IKKE_ tåle stød og slag, samt bevægelse helt generelt når den er tændt.
En SSD kan du flytte rundt lige så tosset du vil, og den kan formentlig tåle lidt flere knubs, selvom det generelt ikke er sundt for elektronik ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/02-11 13:18, rettet 04/02-11 13:29 
Elgen>
Nej, de er MEGET hurtigere };-D

Netop. De nye Macbook Air som bruger SSD (flash-hdd) genstarter på 17 sekunder (!).
Altså fra skrivebord til skrivebord (klar til brug).
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig