X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 20/12-10 20:55 
np ;)
Alf81Alf81Skrevet 21/12-10 12:04 
Lige en bette én.

Med mit Daifukkatsu fulgte der jo' denne hersens DLC kode. Lige efter jeg havde tastet den ind, røg nettet. Nu gider den ikke længere acceptere koden, da den jo' allerede er brugt, og jeg kan ikke finde DLCen nogen steder.

Skal jeg vente indtil DLCen bliver tilgængelig og "download again", eller er der en anden vej rundt?
Ting om dét og pis.
HankyHankySkrevet 21/12-10 12:27 
Download history ;)

http://support.microsoft.com/kb/962228
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 21/12-10 12:29 
Under "My account" på xbox.com er der en liste over ting du har købt via Live - prøv at se om ikke du kan finde det der, og så lægge det i downloadkøen fra din browser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 21/12-10 12:56 
Tak, drengene :)
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/12-10 01:00, rettet 22/12-10 22:38 
Jeg sidder lidt og prøver at vælge en processor til en PC, jeg overvejer at bygge mig. Jeg har mere eller mindre bestemt mig for en Core i5-650, men samtidig undrer jeg mig lidt over, hvorfor der overhovedet er andre 2-kernede i5'ere på markedet? En 650-model koster ca. 1200kr mens en 680'er koster lidt over 2000kr. Så vidt jeg kan se er der kun sølle 400MHz til forskel, så jeg vil betragte det som penge direkte ud af vinduet. Eller er der andre fordele ved 680'eren, som retfærdiggør, at den koster 2/3 mere?

EDIT: Nevermind... jeg har lige fundet ud af, at det Intel HD Graphics, som er indbygget i5 600-modellerne, er noget usselt snot, selv i forhold til et første generations Nvidia ION chipset. Jeg går efter en Core i7-860 + et diskret grafikkort i stedet :)
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 23/12-10 22:27 
Jeg skal bruge en, så fysisk lille som muligt, ekstern harddisk med strømforsyning. Jeg kan nemt finde eksterne 2.5" harddiske, men den jeg fik hjem var uden strømforsyning, og sådan en må man ikke putte i en Oppo BDP-83, da der kan være fare for at brænde USB-porten af.

Jeg ville foretrække et mærke ala Seagate eller Western Digital, og selvfølgelig helst så billigt som muligt. 250GB er rigeligt.

Nogle forslag? ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/12-10 23:40 
Jeg tror desværre ikke du kan finde den kombination. USB-portene på en PC leverer normalt nok strøm til at kunne trække en 2,5" disk, så ingen laver eksterne 2,5" drev med separat strømforsyning. Du er nok tvunget til at skulle bruge en 3,5" disk :/
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 24/12-10 01:47 
Jeg tror bare jeg sparer sammen til en 64 eller 128GB USB pen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/12-10 14:44 
Er det ikke snart på tide med sne på P:R logoet? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 24/12-10 16:17, rettet 25/12-10 11:45 
Naiera:
Du kan evt. købe et eksternt harddisk-kabinet og så sætte hardisken i selv. Der må næsten findes kabinetter, som har plads til en strømforsyning.

EDIT: Med plads mener jeg stik til strømforsyningen.
KTCKTCSkrevet 24/12-10 22:16 
Man kan også bare skrælle et fullsize harddisk kabinet, for SATA er faktisk samme stik i 2½" og 3½" kabinetter...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KilroyKilroySkrevet 26/12-10 19:18 
Hvordan forhindre jeg at min HTC Legend eller iPod Touch rammer de der mobil-venlige hjemmesider? Der er nogle hjemmesider (ikke alle) jeg gerne ville besøge uden at den viderestiller til en stripped-down side uden samme funktioner.
Kilroy Was Here
JmogJmogSkrevet 26/12-10 23:35, rettet 26/12-10 23:36 
Det kan du ikke. De hjemmesider har et stykke kode, der detecter, hvilken browser, det er du bruger. De kan kende forskel på for eksempel Safari til en Mac og iOS Safari.

Din eneste mulighed er hvis sitet har et link i bunden/toppen til den almindelige desktop version. De har de fleste, men der er undtagelser. Den redirect der forekommer, når man fra en mobil prøver at tilgå et site kan forresten godt være sat til kun at være på sitets forside og alt hvad man tilgår derfra. Så hvis du får fat i et dybt link (fra google f.eks), så vil det muligvis gå ind på den almindelige udgave af undersitet, uden at den redirecter til mobiludgaven.
RJKRJKSkrevet 26/12-10 23:47, rettet 26/12-10 23:47 
Til de fleste browsere kan man vel få små hacks der ændrer browser-identifikationen, så den ser ud som en anden browser/styresystem. Ikke at jeg ved noget eksakt om det til HTC/iPod.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 27/12-10 00:37 
Regner med at købe en PS3 en af dagene og kunne godt tænke mig at vide hvor den er billigst. Er Elgiganten ikke er udemærket bud?

Og så kunne jeg også godt tænke mig at vide, hvor let det er at lave og købe fra en US/JPN konto.
Ting om dét og pis.
enfenenfenSkrevet 27/12-10 01:33 
Elgiganten og Coolshop ligger vist ens på en 320 GB PS3. Jeg ville dog vælge Elgiganten over Coolshop any day, da du derved har mulighed for at gå ned med din PS3, hvis den går i stykker, eller hvis den eks. er DOA.
What is the Matrix?
Alf81Alf81Skrevet 27/12-10 19:16 
Takker for input :)

Mht. det med US/JPN konto, er der så nogen der ved det?
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 27/12-10 19:20 
Alf81>
Mht. det med US/JPN konto, er der så nogen der ved det?

Der findes guides til den slags ;)

F.eks....
http://www.youtube.com/watch?v=d_Kfm0gCTX0
ElgenElgenSkrevet 27/12-10 19:28 
Må en PS3Slim bruges på "højkant"; manualen siger ikke noget om det?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HankyHankySkrevet 27/12-10 19:54 
Ja :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Alf81Alf81Skrevet 27/12-10 19:58 
Beano>
Der findes guides til den slags ;)

Oho... Jerntanks :)
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 28/12-10 09:41 
Spiller en US Saturn i 60hz når man spiller jap spil med et Action Replay cart?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 28/12-10 09:42 
Virker en europæisk Action Replay overhovedet med en US Saturn? Hvis den gør, må man formode at spillene kører i 60hz, da det er det maskinen er sat til. :) Det er ikke noget Action Replay'en styrer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 28/12-10 09:43, rettet 28/12-10 09:43 
Elgen>
Må en PS3Slim bruges på "højkant"; manualen siger ikke noget om det?!

Det håber jeg sandelig! :P

Til gengæld er jeg vist nødt til snart at lægge min X360 ned, den er vist ikke helt bygget til lodret brug, selvom den vist officielt skulle være det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/12-10 09:47 
Øh... hvorfor skulle den ikke være bygget til det?

Den har faktisk indbygget tilt-sensor så jeg vil mene den er bygget til det ;)

Min 360 (falcon) står på højkant uden problemer.
nerosnerosSkrevet 28/12-10 09:48, rettet 28/12-10 09:53 
Sumez>
Virker en europæisk Action Replay overhovedet med en US Saturn? Hvis den gør, må man formode at spillene kører i 60hz, da det er det maskinen er sat til. :) Det er ikke noget Action Replay'en styrer.

Det er bare lige noget jeg læste på et andet forum og blev lige lidt i tvivl. Der er nemlig en der som viser sin ntsc maskine frem med et action replay cart og sine jap spil :-)

Men jeg tror du har ret.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 28/12-10 10:02, rettet 28/12-10 10:03 
Beano>
Øh... hvorfor skulle den ikke være bygget til det?

Fordi de fleste af mine disce larmer ubehageligt meget når den står på højkant, det virker som om de ikke sidder ordenligt "fast" i skuffen.

Det afviger lidt fra spil til spil, lige for tiden er det Infinite Undiscovery der sidder i den, og den tager den fint (begge discs), hvorimod Divinity 2 og Banjo-Kazooie Nuts & Bolts var ulideligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/12-10 11:40, rettet 28/12-10 11:41 
neros>
Det er bare lige noget jeg læste på et andet forum og blev lige lidt i tvivl. Der er nemlig en der som viser sin ntsc maskine frem med et action replay cart og sine jap spil :-)

Action Replay'en snyder sig kun forbi regionskoden, men ændrer ikke på nogen af maskinens indstillinger, hvilket vil sige, at alt bliver smidt op i 60Hz på en US maskine. Det er også derfor, Action Replay'en kun kan bruges som en nødløsning på en umoddet PAL maskine, da den vil hive alle spil ned i 50Hz :(

Sumez>
Virker en europæisk Action Replay overhovedet med en US Saturn?

Er der overhovedet udgivet forskellige Action Replays i de forskellige regioner? Jeg troede bare en Action Replay var en Action Replay :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 28/12-10 11:51, rettet 28/12-10 11:52 
Jeg tror ikke det gør nogen forskel på Saturn i hvert fald. Men "GameShark" er ofte den amerikanske variation af Action Replay, tror oså det gælder Saturn.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 28/12-10 12:23 
Jeg har brugt dét Action Replay-kort der findes på PlayAsia, til både US og JAP-Saturn maskiner - det gør ingen forskel. Om den spiller i 60 Hz eller 50 Hz, har som Killerbean skriver, kun noget at gøre med maskinens region.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 28/12-10 13:44 
Sumez>
Det afviger lidt fra spil til spil, lige for tiden er det Infinite Undiscovery der sidder i den, og den tager den fint (begge discs), hvorimod Divinity 2 og Banjo-Kazooie Nuts & Bolts var ulideligt.

Ok, det forklarer det for jeg installerer alle mine 360 spil - jetjager-larmen fra drevet er ulideligt :(
SumezSumezSkrevet 28/12-10 13:54, rettet 28/12-10 13:54 
Det gør jeg også, men det forhindrer ikke at den læser fra discen i tide og utide (og om ikke andet, så når den installerer :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TurricanTurricanSkrevet 28/12-10 15:01 
Elgen>
Må en PS3Slim bruges på "højkant"; manualen siger ikke noget om det?!

I min instruktionsvejledning står der på side 173, at det må den gerne, såfremt man benytter standeren, som sælges separat.
The Gods pause for a moment...
Alf81Alf81Skrevet 28/12-10 16:50 
Er det ikke alle PS3 spil der kan installeres?

VF5 spurgte selv om det, men 3D Dot Heroes gider ikke spørge :/
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 28/12-10 16:59, rettet 28/12-10 16:59 
Nej, det er forskelligt fra spil til spil. Noget udviklerne bestemmer og hvor meget af spillet der skal installeres.
Alf81Alf81Skrevet 28/12-10 17:02 
Okay, tak for svaret :)
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-10 17:15 
På PS3 skal spillene også kun installeres for at loade hurtigere. Maskinen larmer ikke som en sindsyg :)

Jeg har valgt ikke at installere VF5 da loadtiderne er nogenlunde lige langsomme uanset IMO.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 28/12-10 17:52, rettet 28/12-10 18:58 
Konsolkongen>
Jeg har valgt ikke at installere VF5 da loadtiderne er nogenlunde lige langsomme uanset IMO.

Ja, det fandt jeg ud af :)

EDIT:

Gu' er der så en install option i 3D Dot Game Heroes :) Man skal bare lige loade spillet først.
Ting om dét og pis.
DarkenDarkenSkrevet 28/12-10 20:03 
... har lige fået Farscape serien hjem og nu oplever jeg til min gru, at dvd'erne larmer som bar pokker når jeg afspiller dem (fra pc).. testet på flere drev samme deal. Der er ikke noget problem med selve indholdet (afspiller fint). Men enten laver den sådanne spooling (lidt lige som som en performance-styret fan) eller også larmer den bare hele tiden.

Er jeg bare screwed pga dårlig produktion eller er det fordi jeg afspiller fra pc? (kunne være måden en pc buffer på??.. hey det er den rette tråd :P ) Lidt ligesom man nogle gange kan have problemer med at læse visse spil medier.

Har ikke lige en "rigtig" dvd afspiller at kunne teste på, så ville lige hører om der er andre der har oplevet lignede? Og har problemet kunne løses via en rigtig afspiller?
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaieraNaieraSkrevet 28/12-10 21:40 
Jeg har R1-udgaven, som jeg fik for nyligt, så hvis du har samme udgave, må det næsten være fra samme produktion. Jeg har ikke sådan et brummeproblem, med min Oppo BDP-83.

Der er heller ikke noget problem på min MacBook Pro, som jeg lige har prøvet med. (og hold fast hvor de-interlacer default afspilleren på Mac i øvrigt elendigt med standardindstillingerne :p)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 29/12-10 21:33 
Med Froyo kan man:
- Lave internet passthru
- lave portable wifi

Men med portable wifi, hvorfor kan man kun gøre det via 3G og ikke bruge det via internet passthru?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
millenniummillenniumSkrevet 30/12-10 17:45 
Kan man varme pølser i micro-ovnen, i stedet for at koge dem?
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 30/12-10 17:59 
Ja ... men forsigtigt så de ikke sprækker. Varmt vand er bedre IMO :)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/12-10 18:00 
Prik lidt huller i pølserne, så sprænger de ikke.
nerosnerosSkrevet 30/12-10 18:26, rettet 30/12-10 18:27 
Ja men bliver de ikke sådan lidt meget slatten i det?

"Slatten" ;-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/12-10 18:54 
Aner det ikke, jeg har jeg aldrig prøvet det, jeg ved bare at man altid skal prikke hul i madvarer med skrald og skind hvis man vil lave dem i mikroovn.
BeanoBeanoSkrevet 30/12-10 19:11 
neros>
Ja men bliver de ikke sådan lidt meget slatten i det?

"Slatten" ;-)

Du prikker vist hul i den forkerte pølse... :D
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/12-10 19:13 
haha :D
nerosnerosSkrevet 30/12-10 19:29 
Fnis.. :-)
Bashful Neophyte
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig