X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
ElgenElgenSkrevet 14/12-10 10:32 
Kan man få udleveret en pakke der i T&T har status "Pakke uden omdeling <postkontor>" på <postkontor> blot ved at medbringe T&T-nummer og billedlegitimation, eller SKAL man vente til "slippen" lander i ens postkasse og så medbringe den?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 14/12-10 10:35, rettet 14/12-10 10:37 
Nej gå ned til dem med hvad du har af T&T og ID. Jeg har gjort det mange gange når jeg kan se på hjemmesiden hvor min pakke ligger. Så går jeg bare ned og punker dem, og så plejer jeg at få hvad jeg plager om ;-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/12-10 10:37 
Man kan sagtens hente den på sit blanke ansigt (+billed ID).
Trackingnummeret kan de altid bruge til at finde den hvis der er noget tvivl om pakkens lokation, men som regel er det bare din addresse de er interesseret i for at finde den på deres pakke-lager.
ElgenElgenSkrevet 14/12-10 12:02 
Super, så tror jeg der skal spilles DFK i aften };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/12-10 18:13 
Det Donkey Kong der er med i Red Wii Bundle Limited Edition er det arkade eller NES versionen?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KamekKamekSkrevet 16/12-10 18:23, rettet 16/12-10 18:30 
Jeg er ret sikker på at det er NES-udgaven - arkade-versionen er ikke kommet på Virtual Console.

EDIT: Men det lader til at være en forbedret port af NES-udgaven komplet med den tidligere manglende bane og animationer.

Link...
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/12-10 18:31, rettet 16/12-10 18:32 
Ok det var fordi der var en på Spille-maskiner.dk der spurgte i en tråd og jeg kan bare ikke finde noget på det :=/

Edit: OK :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
dchangdchangSkrevet 17/12-10 11:16 
Tror i der er problemer i at sætte et forlænger-kabel på fx 5m på en trådet PS3-controller? Er for nærig til at købe en ny trådløs og ingen vil sælge mig en brugt. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JmogJmogSkrevet 17/12-10 22:08 
Det burde ikke gøre noget.
Captain NCaptain NSkrevet 18/12-10 10:43 
Hvorfor skal computere tvangs genstarte for at lave opdateringer.

Man sætter en video til at renderer natten over men så åbenbart syntes den at den havde lyst til at genstarte midt om natten så når man vågner har jeg bare udsigt til det tomme skrivebort. UUURG
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
SumezSumezSkrevet 18/12-10 10:58 
Det er jeg godt nok også træt af. Har mistet rigtig meget arbejde på den måde
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Captain NCaptain NSkrevet 18/12-10 11:07 
Jeg forstår heller ikke computerens hastværk. Man Hvis man ikke reagerer inden for 15 minutter genstarter den bare og man kan kun udskyde det max 4 timer.. Hvilket jo ikke er nok hvis man skal sove. Hvorfor kan man ikke bare vælge at gøre det når man selv lukker ned manuelt???
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/12-10 11:29, rettet 18/12-10 11:30 
Lol, jeg kan huske at en af de ting Microsoft pralede med, da de introducerede Windows XP var, at nu skulle man aldrig mere genstarte PC'en efter en OS-opdatering. Det virkede også fint nok de første par måneder (?), men så blev man igen trunget til at skulle genstarte konstant. Men ja, det er så hjernedødt, at man ikke kan vælge en indstilling, der hedder: "Genstart aldrig efter opdateringer. Afslut blot installation næste gang computeren tændes". Når Outlook Express siger: "Hey! Jeg kan komprimere dine mails, så de fylder mindre!?", kunne jeg også godt bruge knappen: "F¤¤k af! Og spørg aldrig nogensinde igen!!".
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/12-10 12:06 
Ja især fordi min erfaring siger mig at det oftest resulterer i at de fylder meget mere i sidste ende! Hvad præcis det er der fylder forstår jeg ikke, men de gør vist noget helt galt.

Ang. tvunget genstart er det selvfølgelig nok pga. sikkerhedsopdateringer og fordi MS ikke vil have halen i klemme, når der udnyttes sikkerhedshuller i deres system (og den slags vil ALTID findes hvis systemet er populært nok, så den skal MS ikke høre for)
Hvis nogen hører om en regedit indstilling eller lignende der kan forhindre tvungen genstart vil jeg gerne kende den :) (problemet er at det nok netop ville være nemt for vira/orme at udnytte)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 18/12-10 12:12 
Lidt hjælp her, omend ikke helt det man leder efter.
http://www.howtogeek.com/howto/uncategorized/temporarily-disable-windows-updates-automatic-reboot-in-vista/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 18/12-10 12:27 
Killer Bean 2>
Men ja, det er så hjernedødt, at man ikke kan vælge en indstilling, der hedder: "Genstart aldrig efter opdateringer. Afslut blot installation næste gang computeren tændes".

Nåh, du mener ligesom på en Mac? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/12-10 16:20 
Ubuntu virker også fristende. Jeg har ikke prøvet Windows 7 endnu, og det kommer jeg nok heller ikke til lige foreløbigt. De sidste par år har jeg kun haft XP på mine maskiner, men næste gang, jeg samler mig en ny PC, hopper jeg nok tilbage til noget Linux/BSD :)
AV Intelligent Terminal
HulleHulleSkrevet 18/12-10 17:10 
Ubuntu er også et fantastisk styresystem. Jeg bruger det som mit primære system og jeg er ikke specielt computer teknisk.. Du kan jo evt. installere det selvom du har XP på maskinen. Ubuntu sørger selv for at lave en boot menu, så du kan kan vælge system hver gang du tænder computeren.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/12-10 17:55 
Jeg brugte Ubuntu i et par år, da det var forholdsvis nyt, men det har nok udviklet sig en del siden da. Jeg synes bare det delay en boot manager giver er skide belastende. Hvis jeg absolut skal have noget Windows-halløj kørende ved siden af, bliver det nok på et drev for sig selv eller i form af noget emulering (Bruger Linux-folk stadig Wine?).
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/12-10 17:59 
Hvad er det nu den mørke dåseøl hedder med en kugle i?
Hoid to colony C05 where the computer is...
ZaPeZaPeSkrevet 18/12-10 18:11 
Guinness? :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-10 18:13 
Killer Bean 2>
(Bruger Linux-folk stadig Wine?).

Jeg kører stort set alt mit windows behov igennem et VirtualBox vindue. Det virker skide godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/12-10 18:20 
ZaPe>
Guinness? :)

Nå ja :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/12-10 18:59 
Konsolkongen>
Jeg kører stort set alt mit windows behov igennem et VirtualBox vindue. Det virker skide godt :)

Cool, så har jeg bestemt mig. Næste gang, jeg har rigeligt med penge på lommen, bygger jeg mig et ordentligt møgsvin af en PC og smider Ubuntu på den :)
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 18/12-10 19:14 
Mac OSX med Windows (XP) via VMware Fusion fungerer rigtig godt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/12-10 19:34 
Kan man da installere Snow Leopard på en PC?
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/12-10 20:35 
KroeboCop>
Hvad er det nu den mørke dåseøl hedder med en kugle i?

Det er vist ikke forbeholdt et enkelt mærke... eller er det? Det er længe siden jeg har fået en, men måske er der kugle i Young's Double Chocolate.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/12-10 21:34 
Jeg har bare drukket for mange af dem til at kunne huske en af mine favorite beerz, men det var Gunness :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
solid snakesolid snakeSkrevet 18/12-10 21:45 
Guinness på dåse er en skændsel mod den gode øl.. Den skal serveres på fad, hvor den smager både bedre og af mere.. :)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/12-10 21:55 
Ja det syntes jeg også, den smager mega dope! :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/12-10 23:00 
Hvorfor har folk brune papirposer om deres øl i USA?
Hoid to colony C05 where the computer is...
millenniummillenniumSkrevet 18/12-10 23:15 
Vidst nok fordi det ikke er lovligt at drikke øl i det offentlig rum, men hvis de vikler en brun pose omkring, kan det ikke synligt defineres som alkohol, og politiet har vidst ikke rettighed til at gennemsøge posen. Et lille juridisk hul.

Relateret spørgsmål: Hvorfor drikker de amerikanske unge altid af store røde plastikkrus til fester?
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 19/12-10 00:22 
Er det ikke bare standard ikke-brandede glas, som de bruger i filmen, for ikke at promovere noget mærke/alkohol?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/12-10 05:19, rettet 19/12-10 05:49 
Hvem tog det beat først, de er vist begge fra 1997: Beatnuts Give Me The Ass eller Men in Black Will Smith?(Og hvem lavet det)
Hoid to colony C05 where the computer is...
millenniummillenniumSkrevet 19/12-10 07:48 
Hvis man køber en ny iPod Touch / iPhone, og gerne vil have alle de apps man har liggende på den gamle over til den nye, skal man så bare registrere sin iTunes konto på den nye?
The medium is the message.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/12-10 08:42 
KroeboCop>
Hvem tog det beat først, de er vist begge fra 1997: Beatnuts Give Me The Ass eller Men in Black Will Smith?(Og hvem lavet det)

"
Back in 97, when Will Smith’s Men In Black theme needed to be funked up, they sampled the same Patrice Rushen jazzy disco tune, Forget Me Nots, that the Beatnuts flipped for their righteously raunchy Give Me Tha Ass, released just a few months before.

A coincidence? Perhaps.
"

Google er din ven...
HeroldHeroldSkrevet 19/12-10 08:57 
millennium>
Hvis man køber en ny iPod Touch / iPhone, og gerne vil have alle de apps man har liggende på den gamle over til den nye, skal man så bare registrere sin iTunes konto på den nye?

Stort set. Der er nok lidt mere manuelt arbejde involveret.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/12-10 10:57, rettet 19/12-10 11:46 
Hyakotake>
KroeboCop>
Hvem tog det beat først, de er vist begge fra 1997: Beatnuts Give Me The Ass eller Men in Black Will Smith?(Og hvem lavet det)

"
Back in 97, when Will Smith’s Men In Black theme needed to be funked up, they sampled the same Patrice Rushen jazzy disco tune, Forget Me Nots, that the Beatnuts flipped for their righteously raunchy Give Me Tha Ass, released just a few months before.

A coincidence? Perhaps.
"
Haha jamen er bare mega dårlig til at søge :=D Men tak min ven :=)(Google og mig er desværre uvenner)
Hoid to colony C05 where the computer is...
JmogJmogSkrevet 19/12-10 11:16 
Herold>
millennium>
Hvis man køber en ny iPod Touch / iPhone, og gerne vil have alle de apps man har liggende på den gamle over til den nye, skal man så bare registrere sin iTunes konto på den nye?

Stort set. Der er nok lidt mere manuelt arbejde involveret.


Det er tæskenemt. Forbind den gamle til iTunes og bed den lave en Backup. Bagefter forbinder du den nye og så siger den noget i retning af "jeg kan se du har registreret en anden iphone tidligere. Vil du gerne have alt dens indhold over på den nye?". Jeg har gjort det både med min iPhone 4 og iPad (fra en 3GS) - det kunne ikke være nemmere. Selv Savegames og indstillinger kom med over.
WehnerWehnerSkrevet 19/12-10 12:12 
Hyakotake>
Back in 97, when Will Smith’s Men In Black theme needed to be funked up, they sampled the same Patrice Rushen jazzy disco tune, Forget Me Nots, that the Beatnuts flipped for their righteously raunchy Give Me Tha Ass

Den kører også i baggrunden af Fast Love med George Michael.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 19/12-10 14:08 
Jmog>
Jeg har gjort det både med min iPhone 4 og iPad (fra en 3GS) - det kunne ikke være nemmere. Selv Savegames og indstillinger kom med over.

Jeg synes det var lidt morsomt at den kopierede alt over fra min Touch til min iPad.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 19/12-10 14:22 
Awesome! Jeg troede der var forskel på apps til iPad og iPhone versionerne. Så man kan sagtens fylde sin iPod Touch med spil, og vente på at man får en iPad. :)
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 19/12-10 14:24 
Der er sådan set også forskel. Alt fra iPhone/Touch kan bruges på iPad, men enten kører det i et mini-vindue, eller så ligner det bæ, når man skalerer det op.

Nogle programmer virker til begge. Disse markeres med et plus i App Store.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 19/12-10 17:47 
KroeboCop>
Hyakotake>
KroeboCop>
Hvem tog det beat først, de er vist begge fra 1997: Beatnuts Give Me The Ass eller Men in Black Will Smith?(Og hvem lavet det)

"
Back in 97, when Will Smith’s Men In Black theme needed to be funked up, they sampled the same Patrice Rushen jazzy disco tune, Forget Me Nots, that the Beatnuts flipped for their righteously raunchy Give Me Tha Ass, released just a few months before.

A coincidence? Perhaps.
"
Haha jamen er bare mega dårlig til at søge :=D Men tak min ven :=)(Google og mig er desværre uvenner)


http://www.whosampled.com/ er en glimrende hjemmeside til at finde frem samplinger, hvor de er fra og hvor de er brugt.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/12-10 19:47 
Fed man tak :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/12-10 16:30 
Hvis man skal købe Windows 7 er der så et sted hvor man kan få det billigere hvis man køber det sammen med hardware eller noget?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/12-10 18:15 
Altså billigere end en OEM-version?
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/12-10 20:32 
Det var vel egentlig nok en OEM version jeg er på udkig efter. Når jeg sidder og kigger på EDB priser er der nemlig umiddelbart kun lige komplette versioner til 12-1300 kr og ellers opgraderingspakker fra noget Windows som jeg ikke har.
BeanoBeanoSkrevet 20/12-10 20:42, rettet 20/12-10 20:45 
Windows 7 Home Premium 32 bit DK OEM for 688,- hos hos SHG:
http://www.shg.dk/Operativsystem/Microsoft-Windows-7-Home-Premium-32-bit-2189460.html

Eller 670,- hos proshop:
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=224644
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/12-10 20:52 
Sejt. Tak for hjælpen :)
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig