X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'981 emne(r).

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/10-10 22:04 
Jep, men han skiver jo også 'udekodet lyd'. Det kræver kræver trods alt noget båndbredde ;)
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 26/10-10 22:06 
Hvorfor kræver det mere båndbredde end dekodet lyd?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 26/10-10 22:20 
Naiera>
Jmogs påstand var, at HDMI 1.3 var nødvendigt for at man kunne overføre HD lyd og billede på samme tid.

Det var selvfølgelig porten der skulle være HDMI 1.3 og kablet skulle så leve op til standarden, hvilket ældre kabler jo sagtens kan, hvis de er lavet "godt".

Men øhh, jeg har da ikke sagt at man ikke skulle kunne overføre dekodet lyd med HDMI-kabler der ikke lever op til version 1.3 - det var non-dekodet lyd, som var hurdlen.
JmogJmogSkrevet 26/10-10 22:22 
Naiera>
Hvorfor kræver det mere båndbredde end dekodet lyd?

Ja, det giver jo egentlig ikke mening. Jeg undrede mig også såre over at min launch PS3 (som ikke er HDMI 1.3) ikke kunne bitstreame. Det burde da være simplere end at være nødt til at dekode lyden. Men ikke desto mindre, så er man på de ældre PS3 maskiner nødt til at dekode lyden internt før at HDMI-porten på maskinen vil sende HD-lyd ud.

Jeg ville dog forfærdeligt gerne høre hvad den tekniske forklaring er udover "det står ikke i standarden".
NaieraNaieraSkrevet 26/10-10 22:27 
Jmog>
Ja, det giver jo egentlig ikke mening. Jeg undrede mig også såre over at min launch PS3 (som ikke er HDMI 1.3) ikke kunne bitstreame.

Det er fordi at HDMI-chippen i den gamle PS3 ikke understøtter det. Det har ikke noget at gøre med båndbredden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/10-10 22:55 
Jeg tror også, jeg har lavet en brainfart. Jeg gik ud fra at "dekodet lyd" betød at signalet bliver kodet før det bliver sendt og skal afkodes i den anden ende. Altså at det bliver komprimeret. Men når i skriver "dekodet lyd", mener i i virkeligheden at det bliver pakket ud, før det bliver sendt?
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-10 23:25 
Jmog>
Men ikke desto mindre, så er man på de ældre PS3 maskiner nødt til at dekode lyden internt før at HDMI-porten på maskinen vil sende HD-lyd ud.

Men gør det nogen forskel om PS3'en sender lyden til forstærkeren i PCM eller Dolby True HD/DTS HD Master Audio?

Min forstærker kan det hele, men ganske som du siger vil PS3'en kun PCM.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 26/10-10 23:31 
Jeg skal lave et Castle Crashers-kostume til på lørdag... Men jeg har svært ved at finde materialerne, jeg skal bruge. Nærmere betegnet "skumgummmi" med 20 porer pr. tomme og en spand, der er stor nok (20l, som til maling).

Nogen der har nogle gode bud til hvor jeg kan finde det henne? Silvan har ikke været til hjælp, og jeg har kun fundet 10l spande hos flügger...

Link til tutorial
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 27/10-10 00:20 
Konsolkongen>
Men gør det nogen forskel om PS3'en sender lyden til forstærkeren i PCM eller Dolby True HD/DTS HD Master Audio?

Altså udover at det ikke virker? ;-)

Jeg går udfra du mener, om der er nogen forskel i lyden. Nej, det burde der egentlig ikke være, så det "gør" jo ikke noget at PS3'en (i hvert fald de ældre) er nødt til at dekode lyden til PCM, før den outputter det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-10 00:23 
Det var også sådan jeg havde forstået det da jeg undersøgte det for et par år siden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 27/10-10 00:24 
Killer Bean 2>
Jeg tror også, jeg har lavet en brainfart. Jeg gik ud fra at "dekodet lyd" betød at signalet bliver kodet før det bliver sendt og skal afkodes i den anden ende. Altså at det bliver komprimeret. Men når i skriver "dekodet lyd", mener i i virkeligheden at det bliver pakket ud, før det bliver sendt?

Ja, det er det som er det underlige ved det. Båndbreddekravet er jo reelt højere ved dekodet/udpakket lyd. Men selvfølgelig hvis HDMI-chippen i maskinen bare ikke understøtter HD-formatet, så giver det vel egentlig mening at den dekodede udgave godt kan outputtes gennem HDMI, da det jo så er i PCM-format, som HDMI-chippen så understøtter.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-10 00:36 
Så vidt jeg husker kom DTS HD Master Audio også først efter PS3'en launchede i en update.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 27/10-10 01:35 
Killer Bean 2>
Jeg tror også, jeg har lavet en brainfart. Jeg gik ud fra at "dekodet lyd" betød at signalet bliver kodet før det bliver sendt og skal afkodes i den anden ende. Altså at det bliver komprimeret. Men når i skriver "dekodet lyd", mener i i virkeligheden at det bliver pakket ud, før det bliver sendt?

Det er den sædvanlige "fordanskning" af de engelske ord Encode og Decode, som du formentlig ganske vist kender ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/10-10 01:44 
I mit hovede giver det heller ingen mening at snakke om kodede og afkodede signaler i forbindelses med kabler. Man ved jo ikke, om det er senderen eller modtageren, der gør det ene eller det andet. "Komprimeret" og "Ukomprimeret" giver mere mening :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-10 01:59, rettet 27/10-10 02:01 
Nå, men tak for hjælpen i hvert fald. Jeg endte med at bestille et 2.0 kabel fra eBay i stedet. Det var også langt billigere ;)

Noget helt andet: Hvorfor er det at PS3 controllerens analogpinde bliver fedtede når man ikke har brugt dem i en uges tid? Det er altså ikke mig der har fedtet dem ind ved brug og jeg kan lægge dem fra mig fuldstændig tørre og lækre og så en uge senere er analogpinden fedtet og klam igen. Hvad går det ud på? Det samme sker også med min ældgamle Sixaxis controller som ikke har været brugt i årevis.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 27/10-10 08:50 
Jeg havde præcis samme problem indtil jeg holdt op med at opbevare dem i en kurv med salathoveder i haven. Sådan en omgang dræbersnegle har bare ingen pli!
HeroldHeroldSkrevet 27/10-10 09:11 
KK: Tørrer du dem af? Jeg kan forestille mig at fedtet fra dine fingre trækker snavs til sig over den uge der går.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 27/10-10 09:12 
Jeg bumper lige den her, så den ikke forsvinder helt i kabelsnakken:

Jeg skal lave et Castle Crashers-kostume til på lørdag... Men jeg har svært ved at finde materialerne, jeg skal bruge. Nærmere betegnet "skumgummmi" med 20 porer pr. tomme og en spand, der er stor nok (20l, som til maling).

Nogen der har nogle gode bud til hvor jeg kan finde det henne? Silvan har ikke været til hjælp, og jeg har kun fundet 10l spande hos flügger...

Link til tutorial
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-10 14:27 
Ja jeg har prøvet at tørre dem af efter jeg er stoppet med at bruge dem. Men der har aldrig været noget at se lige efter. Det sker selvfølgelig heller ikke på mine PS2 eller 360 controllere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 27/10-10 14:39, rettet 27/10-10 14:40 
Konsolkongen>
Hvorfor er det at PS3 controllerens analogpinde bliver fedtede når man ikke har brugt dem i en uges tid?

Jeg kan næsten ikke forestille mig at det ikke har været diskuteret før, men så vidt jeg har erfaret så er det gummi i hvert fald Sony bruger på analog sticksne (og på ældre fjernbetjeninger) ikke egnet til sollys. Det nærmest smelter hvis det ligger for længe i direkte sollys under bestemte forudsætninger. Der er også nogle andre kombinationer af opbevaring hvor det samme sker, og der er også en del forskel fra controller til controller. Det kan udvikle sig ekstremt ulækkert, faktisk ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 28/10-10 21:09 
Er der nogle der ved om man kan få et spil som minder om BUZZ som man kan spille mod sin makker over nettet, men bare på PC?
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/10-10 23:03 
Hvad ville folk her gøre med en 6 år gammel Sony-fladskærm, der har 1 x HDMI, når den HDMI-indgang ikke længere virker:

1) fikse HDMI-indgangen (hvad koster det?)?
2) kyle tv'et ud i en fælles affaldscontainer, der står ude foran ens bopæl (til storaffald)?
3) sælge det til nogen, der er pisseligeglad med HDMI?
4) donere det til nogen, der er pisseligeglad med HDMI?
5) købe et nyt tv og bruge det gamle til whatever?
6) andet, und was?

Jeg ved faktisk godt, hvad jeg selv vil gøre, men er nysgerrig efter at vide, hvad andre ville...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
nerosnerosSkrevet 28/10-10 23:19 
Har det VGA indgang?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-10 23:22 
RJK>
Jeg kan næsten ikke forestille mig at det ikke har været diskuteret før, men så vidt jeg har erfaret så er det gummi i hvert fald Sony bruger på analog sticksne (og på ældre fjernbetjeninger) ikke egnet til sollys. Det nærmest smelter hvis det ligger for længe i direkte sollys under bestemte forudsætninger. Der er også nogle andre kombinationer af opbevaring hvor det samme sker, og der er også en del forskel fra controller til controller. Det kan udvikle sig ekstremt ulækkert, faktisk ;)

Det må så høre under andre former for obevaring da der næsten ikke er noget sollys herinde ;) Rart at få at vide at det ikke nødvendigvis er mig den er gal med.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/10-10 23:27 
SkyblazeR>
1) fikse HDMI-indgangen

Jep :)
AV Intelligent Terminal
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 29/10-10 00:02 
neo >

Der er også VGA og komponent og scart - for nu at komme hele vejen rundt. Men bruger stort set kun HDMI (til PS3+X360+pc+dvd-afspiller). Derfor ret crap at tv'ets eneste HDMI-indgang er gået kold :/ Må jo så bare skifte til komponent mht PS3+X360 indtil videre (tabte nok 2 kg i dag på at lede efter mit PS3-komponentkabel).

Killer Bean 2 >

Lyder ikke for spændende for mig at få HDMI-indgangen fikset (evner ikke selv at gøre det og for upraktisk at sende til reparation).

Ser det mest som et tegn på, at tiden er inde til at købe et nyt tv :/ Lovede mig selv at det næste tv skulle være fra Pioneer, lige siden jeg så KURO-modellen i Fona på Strøget for nogle år siden, men nu bliver det nok noget Panasonic i stedet.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
nerosnerosSkrevet 29/10-10 00:57 
SkyblazeR>
neo >

Der er også VGA og komponent og scart - for nu at komme hele vejen rundt. Men bruger stort set kun HDMI (til PS3+X360+pc+dvd-afspiller). Derfor ret crap at tv'ets eneste HDMI-indgang er gået kold :/ Må jo så bare skifte til komponent mht PS3+X360 indtil videre (tabte nok 2 kg i dag på at lede efter mit PS3-komponentkabel).

Ok alt iorden. Hvis det skulle være sådan at du smider det ud kan jeg da godt hjælpe dig med at overtage det :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 29/10-10 07:53 
Hvor stor er skærmen? Kunne da også sagtens være at jeg ku' bruge den :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/10-10 12:59 
Hvordan kom den person/de folk, som absolut skulle give Dennis The Menace et dansk navn frem til "Jern-Henrik"??
AV Intelligent Terminal
JuggernautJuggernautSkrevet 29/10-10 13:06 
Kan du virkelig ikke se det? Altså..... ;-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 29/10-10 16:17, rettet 29/10-10 16:18 
Sumez >

32" Sony BRAVIA® KLV-S32A1 LCD Flat Panel

http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=10151&catalogId=10551&langId=-1&productId=11038374

WARNING! fra 2004, defekt HDMI-indgang, ellers OK - ud over at det jo er et old-skool HDTV med pissesløvt tekst-tv, kanalskift og ikke så ophidsende sortniveau, responstid (16 ms) mv. :)

Så jeg må næsten være blandt de første P:R-brugere, der anskaffede et HDTV, og nu en af de få med et oldnordisk af slagsen ;P

Jeg har så godt som besluttet at "opgradere" til Panasonics nyeste og billigste 3DTV (http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1285749000]42" TX-P42GT20E 3D PLASMA[/LINK]" target="">42" TX-P42GT20E 3D PLASMA) i næste uge, så det gamle skal bare væk. Men regner med at min ene nevø evt. overtager det. Hvis ikke, så ryger det i en container eller stilles til fri afhentning af "hvem som helst" her ved kollegiet.

Tror næppe at du eller nero gider hente det? :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
millenniummillenniumSkrevet 29/10-10 21:53 
Mega dumt spørgsmål:

Er der væsentlig kvalitetsforskel på forskellige blu-ray afspillere? Jeg bruger jo, som så mange andre, en PS3 - men overvejer nogen gang og kvaliteten kunne blive bedre med en anden blu-ray afspiller.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 29/10-10 22:06 
Nej, det er der ikke. Det er ikke ligesom dvd hvor det kræver noget mere at de-interlace materialet, da langt de fleste BD-udgivelser er 1080p, og derfor ikke skal de-interlaces.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 29/10-10 22:32 
Jeg søger et sted jeg kan købe T-shirts med tryk der er floureserende i UV lys etc.

Det lyder jo simpelt nok at finde på nettet, men jeg skal bruge det til næste weekend, så skal nok være en analog butik ;P

Søger primært i Kbh og Malmö : O
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/10-10 22:08, rettet 30/10-10 22:09 
Killer Bean 2>
SkyblazeR>
1) fikse HDMI-indgangen

Jep :)

Det lykkedes faktisk med en lidt idiotisk (midlertidig) løsning. En HDMI pin i indgangen var blevet revet op/rykket løs fra sin position og fik derfor ikke kontakt med HDMI-kablet. Jeg brugte en neglefil til at rykke pin'en i nogenlunde position igen, men den kan skubbes løs, hver gang HDMI-kablet tilsluttes eller bare der sker et lille ryk i kablet. :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 31/10-10 02:51 
millennium>
Mega dumt spørgsmål:

Er der væsentlig kvalitetsforskel på forskellige blu-ray afspillere?

Det kommer lidt an på hvad du definerer som kvalitet. Nogle afspillere er væsentligt hurtigere til at loade film end andre (jeg har selv en Sony BDP-S300 som er år og dage om det) hvilket måske er kvalitet for dig, men rent billedmæssigt er du lige så godt stillet som med en afspiller fra seneste generation.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
millenniummillenniumSkrevet 31/10-10 07:11, rettet 31/10-10 07:12 
Jeg mente naturligvis bedre billede, ja. :)

Jeg var også lige inde og scanne HiFi klubbens udvalg af afspillere, og man kan tydelig se at salgsargumentet om "bedre billed" er taget fra dem. De kan kun sælge maskiner på højere prisniveau med budskaber som 3D understøttelse, HD optager og andre tekniske features.

...og deres dyreste koster altså 35 kilo.!!!

Blu-ray hos hi-fi klubben
The medium is the message.
Alf81Alf81Skrevet 02/11-10 17:35 
Eftersom jeg er ved at have fyldt hukommelsen ud på min DSI XL med downloads, kunne jeg godt tænke mig at vide hvilke SD kort der virker og hvor man får dem billigst?
Ting om dét og pis.
NaieraNaieraSkrevet 02/11-10 18:46, rettet 02/11-10 18:47 
millennium>
Jeg var også lige inde og scanne HiFi klubbens udvalg af afspillere, og man kan tydelig se at salgsargumentet om "bedre billed" er taget fra dem.

Selvfølgelig vil en butik som HFK slå på 'bedre billedkvalitet' jo dyrere afspilleren er, men taler vi om 1080p materiale fra Blu-ray-film, så vil en afspiller til 999,- snildt være ligeså god som en til 9.999,-. Dermed ikke sagt at det er 100% sikkert at det vil være ens, for det er bestemt muligt at lave lort i det, men som oftest vil forskellen være ikke-eksisterende eller ikke til at se.

De-interlacing af 1080i BD-materiale eller dvd-film er selvfølgelig noget helt andet, og når en afspiller koster 35k får man jo også en helt anden byggekvalitet, og en langt bedre analog ydelse på lydsiden. Ikke dermed sagt at man ligefrem behøver købe omtalte Denon-maskine til hele 35k, for at få god de-interlacing og god analog lyd...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 03/11-10 12:19 
i P:R's samler menu stod der lige det her:

Med 0 samlerobjekter er - en af de største samlere indenfor Apple II. - er en af de seneste titler i samlingen, der i alt tæller 0 objekter.

LOL :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 03/11-10 12:48 
Sådan er det når ingen gider købe Apple II spil. :P

Kom så, her er en nem mulighed for at blive topsamler i en kategori!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-10 16:01 
Jeg har fået Kinect gratis fra mit arbejde, men jeg er ikke sikker på at det er noget jeg gider eje. Er der nogen regler der forbyder at man sætter sådan noget til salg når det officielt ikke er udkommet endnu?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 03/11-10 16:43 
Sumez>
Sådan er det når ingen gider købe Apple II spil. :P

Kom så, her er en nem mulighed for at blive topsamler i en kategori!

Tjah hvis bare jeg havde arvet min fars fra back in the day, men den blev vist bare smidt ud ;-)
Bashful Neophyte
Captain NCaptain NSkrevet 03/11-10 21:21 
Okay, jeg skal lige bruge lidt viden fra nogen der har forstand DVD ripping

Jeg har en DVD jeg købte for nyligt som jeg gerne vil kunne se på min computer eller andet format uden at skulle bruge selve DVD og optage pladsen med den.

Jeg har kunne gå ind og kopieret alt fra DVD og lagt det i sin egen mappe. Der er en masse VOB filer og andre ting. Mit spørgsmål er,
Kan jeg få den mappe/filerne til at fungerer som om det var en DVD eller få det lavet om til en stor AVI fil f.eks.

Håber nogen har noget ekspertise på det her område, for jeg er ret blank.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
DarkenDarkenSkrevet 03/11-10 22:31 
Afspillere kan normalt afspille en dvd som mappe. Jeg har prøvet det før og gør det også nogle gange direkte fra dvd'erne (browser med VLC og vælger video_TS mappen), når den normale måde bugger mig (lang historie og irrelevant her).

Det smarteste du kan gøre er blot at rippe dvden til en image fil som en del afspillere idag kan læse direkte. Så har du ikke mas med mapper/filer.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/11-10 23:45 
DVD'er er krypteret, og derfor kan du ikke bare sådan lige kopiere. Måske har du heldet med dig, men det bedste du kan gøre er at rippe og konvertere.

Brug DVD Decrypter som i denne guide: http://elliottback.com/wp/how-to-rip-a-dvd-a-tutorial/
Skip punkt 2 og brug denne videoguide til konvertering med MeGUI: http://adubvideo.net/videos/megui-one-click-encoder-introduction
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
millenniummillenniumSkrevet 04/11-10 08:34 
Konsolkongen>
Jeg har fået Kinect gratis fra mit arbejde, men jeg er ikke sikker på at det er noget jeg gider eje. Er der nogen regler der forbyder at man sætter sådan noget til salg når det officielt ikke er udkommet endnu?

Det mener jeg ikke. Med privatsalg er det meste legalt, så længe man ikke bryder ophavsretten og kopibeskyttelse.

Du skal dog ikke nærme dig detailhandlere med det monstrum, og prøve at bytte hos Gameshop eks. De må nok ikke tage imod den.

BTW - så gider jeg ikke købe den :-D
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/11-10 12:38 
Den er også allerede afsat :p Men tak for info :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 10/11-10 00:04 
Jeg har diskuteret Licens om hvem der skal betale osv..

Hvad nu hvis man er dansker og bor i Udlandet, skal man så betale licens for at høre f.eks. P3 netradio.?

Fordi Licens manden kommer jo ikke ligefrem til udlandet og tjekker dem..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JmogJmogSkrevet 10/11-10 01:08 
Nej.

Licensen skal kun betales hvis der er licenspligtige apparater på din folkeregisteradresse i Danmark.
9'981 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig