X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'981 emne(r).

Svar
GilucGilucSkrevet 28/09-10 14:04 
Hehe, ja præcis. Hvis det er fordi at du skal rengøre spil, så tænk på hvor langt en halv liter rækker ;) Det er vel under én øre pr. spil eller noget i den dur :)

Er der så til gengæld nogen der kan oplyse mig om prisen på rensebenzin? Og lad helst være med at svar at jeg bare kan smutte ned i byggehandlen og tjekke det - det er jo hele fidusen i at spørge her, at jeg ikke skal bevæge mig ;)
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 28/09-10 14:15, rettet 28/09-10 14:30 
Naiera>
Kan det ikke være ligemeget om den koster 36,- eller 18,-? Det er vel ikke noget du bruger flere liter af om måneden?

Nej.
Jo jeg gør og det er netop grunden til jeg spørger, jeg bruger en halv til en hel liter om dagen pt.

Inden jeg oprettede indlægget var jeg nede at lægge 72 kr. for to flasker, så ville netop være rart hvis jeg kunne spare bare en 10´er pr. flaske.

Btw så har Matas også sat prisen op til 39 kr. som fast pris, min matas var bare lidt langsomt så høstede de to sidste flasker og claimede dem til prisen på prisskiltet iforhold til de 39 kr. som den stod i til i deres system.

Giluc>
Er der så til gengæld nogen der kan oplyse mig om prisen på rensebenzin? Og lad helst være med at svar at jeg bare kan smutte ned i byggehandlen og tjekke det - det er jo hele fidusen i at spørge her, at jeg ikke skal bevæge mig ;)

12 kr. I netto som spotvare.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/09-10 15:02 
Fleshmangler>
jeg bruger en halv til en hel liter om dagen pt.

Holy "#¤%¤#! Undskyld jeg spørger, men hvad i alverden bruger du så meget isopropylalkohol til?
Eller er det til er det til noget, der er så lyssky, at du ikke kan skrive om det på et åbent forum? ;)
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 28/09-10 15:13 
Fleshmangler>
Jo jeg gør og det er netop grunden til jeg spørger, jeg bruger en halv til en hel liter om dagen pt.

Hvad bruger du dog alt det væske til - tager du bad i det? ;)
GilucGilucSkrevet 28/09-10 17:33 
Hehe, måske renser han urtefrø eller noget :P
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
JuggernautJuggernautSkrevet 28/09-10 18:19 
Kasper er en hyggelig person der rummer ufattelig mange facetter. Derfor kommer det bestemt ikke bag på mig, at han bruger så meget af dette stads. Dog er jeg ikke sikker på at jeg vil vide til hvad ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HeroldHeroldSkrevet 28/09-10 18:21 
Hvad vil du give ham i karakter på en 10-skala?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JuggernautJuggernautSkrevet 28/09-10 18:35 
Lige omkring en 7-8 stykker. Med pil opad vel at mærke :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/09-10 18:39 
Han er nok ikke noget, jeg ville lade mine børn spille (hvis jeg havde nogen), da stilen godt kan være lidt rå. For den mere modne spiller, kan det dog kun betragtes som et frisk pust. Solidt leveldesign. Og så bliver man tit præsenteret for nogle interessante ingame puzzles.

8/10
AV Intelligent Terminal
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 28/09-10 22:59 
Hvilke andre spil af samme genre kan du anbefale?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
GilucGilucSkrevet 28/09-10 23:18 
Hvad tilbyder Limited Edition af ekstra godter?
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/09-10 00:22 
CenobiteDK>
Hvilke andre spil af samme genre kan du anbefale?

Jeg kan ikke lige komme i tanke om nogen. Han er nærmest en genre for sig :)

Giluc>
Hvad tilbyder Limited Edition af ekstra godter?

To liter Gløgg.
AV Intelligent Terminal
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 29/09-10 15:21 
Som Keen ville sige: LOL!!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 29/09-10 22:16 
Hahahahahahaha... det sjovt der ikke er nogle der nævner den gode grafik ;P

Troede det var rimeligt åbenlyst hvad man brugte store mængder isopropylalkohol til ;P
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 30/09-10 00:06 
Giluc>
Hehe, måske renser han urtefrø eller noget :P

Hahahaha.. tænker du på ekstraktion af på LSA alkaloider fra HBW- eller MGfrø ? xD
For så skal du bruge et upolært solved(måske derfor du spørger om rensebenzin ? ;P )
Og derefter metanol eller ethanol.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
solid snakesolid snakeSkrevet 30/09-10 00:36, rettet 30/09-10 00:37 
Er det her med vilje, eller er det et bare tilfælde
1 Classic Nintendo Wii controller for 12£ eller køb 2 for 25£...

Det giver ingen mening, med mindre man er dårlig til at regne og tro man spare penge..

Plays tilbud
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 30/09-10 17:30 
Er der nogen der kender til en computermus der kan holde til man kaster med den og gerne ind i ting?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
GilucGilucSkrevet 30/09-10 20:41, rettet 30/09-10 20:43 
Bliver du lidt for arrig i spil, eller er der en anden grund :)? Mit bedste råd er at købe en masse muse så billige som muligt.

Fleshmangler>
Giluc>
Hehe, måske renser han urtefrø eller noget :P

Hahahaha.. tænker du på ekstraktion af på LSA alkaloider fra HBW- eller MGfrø ? xD
For så skal du bruge et upolært solved(måske derfor du spørger om rensebenzin ? ;P )
Og derefter metanol eller ethanol.

Hehe det ved jeg skam godt, men du kan også bruge isopropylalkohol, så er det bare ikke lige helt det samme der skal ekstrakteres fra. Det var da et bedre gæt end at tage bad i det, hehe :P
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 30/09-10 21:08 
Jeg kan vel ikke fornægte, at jeg er en kende arrig over visse typer spil, og gennem de sidste par år har det kostet lidt forskelligt, men intet har lidt så hårdt som mine computermus. Jeg droppede mus med ledning fordi jeg kunne bruge ledningen som lasso og svinge rundt med. Og nu må jeg så erkende at de trådløse er for let at kaste med.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 30/09-10 23:14 
Hehe ja, men iso er både dyrt og et polært solvent dvs. du ender op med både ergine alkloiden men også alt skidtet og så er man jo samme sted som hvis man bare æderfrøene som de er, ud over en hurtigere optagelse tid, men så kan man ligeså godt bare lave en vodka ekstration.

Hvis folk stadig undre sig, så kan man f.eks bruge isopropyl til at trække nol på.






Btw hvis folk stadig undre sig, så er det til at trække nol.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/10-10 10:28 
Fleshmangler>
Btw hvis folk stadig undre sig, så er det til at trække nol.

Jeg havde på fornemmelsen, det var noget i den retning :D
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 01/10-10 11:00 
Hæ... i min uvidenhed måtte jeg lige google det med at trække nol :D
HeroldHeroldSkrevet 01/10-10 11:14 
Me too :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 01/10-10 18:30, rettet 01/10-10 18:31 
Også her, men fandt stadig ikke en beskrivelse af, hvad det præcis gør godt for?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/10-10 19:58 
Raffinering :)
AV Intelligent Terminal
solid snakesolid snakeSkrevet 03/10-10 17:10, rettet 03/10-10 17:12 
Må man holde med bilen modsat af retningen på vejen?
Jeg tænker på en ganske alm vej, med biler den ene og anden vej.

Eller er det ulovligt?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HankyHankySkrevet 03/10-10 18:20 
Det er ulovligt, ja :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 03/10-10 18:40, rettet 03/10-10 18:41 
Ikke på mindre veje. Altså hvis vi taler om parkering.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
solid snakesolid snakeSkrevet 03/10-10 19:12, rettet 03/10-10 19:13 
Ja okay det er en parkering, og når vi snakker om mindre veje snakker vi vel om veje hvor det er begrænset med traffik..

Det er fordi jeg ser mange der gør det, og har selv gjort det samme. :-S

Men nu kom vi op og diskutere om det er lovligt, da jeg har set det mange gange på større veje uden at folk får bøder for det..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/10-10 19:35 
"§ 28. Standsning eller parkering må ikke ske på et sådant sted eller på en sådan måde, at der opstår fare eller ulempe for færdslen.
Stk. 2. Standsning eller parkering må kun ske i højre side af vejen i færdselsretningen. På mindre befærdet vej og vej med ensrettet færdsel kan standsning eller parkering dog ske i venstre side. Ved standsning eller parkering skal køretøjet anbringes i vejens længderetning ved kørebanens yderkant eller om muligt uden for denne. Ved standsning eller parkering på parkeringsplads, som uden for tættere bebygget område er anlagt i umiddelbar tilslutning til vejen, skal føreren så vidt muligt benytte parkeringsplads, der er beliggende til højre i færdselsretningen."
solid snakesolid snakeSkrevet 03/10-10 23:00 
Tak for det, så må jeg huske det næste gang. ;O)
Men øv så tog jeg fejl, og min veninde fik ret..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/10-10 17:43 
Er der et bedre sted hvor man kan se hvad der kommer af koncerter i DK, jeg kunne f.eks ikke se at Redman & Methodman kommer d. 26 november på Train hos Billetnet.
Hoid to colony C05 where the computer is...
John DoeJohn DoeSkrevet 04/10-10 18:02 


Gaffa Koncert Kalender
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/10-10 19:12 
Phedt tak :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/10-10 19:16, rettet 04/10-10 19:17 
Er der så nogle der kender et sted på nettet, hvor man kan se hvor man må sove i det fri her i DK, er klar på det primitive liv :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 04/10-10 19:27 
Tag en tur til Sverige eller Norge i stedet ;-)
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/10-10 19:31 
Ikke lige som start, men klart hvis jeg kan lide det i DK vil jeg elske det i Norge eller Sverige :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/10-10 20:49 
Er der et godt sted man kan se om spil er cancelled, kan ikke lige helt finde ud af om RoboCop til GBA er? På IGN skriver de det.

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
GilucGilucSkrevet 04/10-10 21:52 
Hvis det ikke er udkommet endnu, så tror jeg ikke du skal regne med at det udkommer :P
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
HeroldHeroldSkrevet 04/10-10 21:57 
Wikipedia er altid et godt sted at starte.

Robocop - Wikipedia
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/10-10 22:39 
Giluc>
Hvis det ikke er udkommet endnu, så tror jeg ikke du skal regne med at det udkommer :P

Ja det ved jeg godt :=) Søgte bare her også og der stod ikke noget http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_games_cancelled_for_Nintendo_consoles#Game_Boy_Advance

Også her på P:R er det der
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/10-10 22:40 
Herold>
Wikipedia er altid et godt sted at starte.

Glemmer det altid, dumme me :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
solid snakesolid snakeSkrevet 05/10-10 08:40 
KroeboCop>
Giluc>
Hvis det ikke er udkommet endnu, så tror jeg ikke du skal regne med at det udkommer :P

Ja det ved jeg godt :=) Søgte bare her også og der stod ikke noget http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_games_cancelled_for_Nintendo_consoles#Game_Boy_Advance

Men hvordan kan det så være at P.R har skrevet at det er udkommet den 15-03-2002.. Det må da være en fejl..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-10 11:40 
Kroe skrev til mig at det aldrig var udkommet, men da jeg selv søgte efter noget info omkring det fandt jeg intet. Det er fjernet nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-10 12:56 
Som et sidste forsøg på at udelukke strømforsyningen som problemet med min XRGB-3 vil jeg prøve at finde en anden. Problemet er at strømforsyningen er en lidt vanskelig størrelse, 11V 2A. Jeg kan ikke finde noget der passer på eBay uden at det bliver en svinedyr universal hvor man manuelt kan indstille den.

Der er derimod masser af 12V 2A strømforsyninger at finde til meget billige penge. Kan de bruges uden der går ild i skidtet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/10-10 13:13 
Det er svært at sige. Hvis de 11V kun bliver brugt til at føde en spændingsregulator (eller flere) og ikke bliver brugt til at lave referencespænding af, kan du prøve at slå spændingsregulatorene op på nettet og se hvad deres maximum ratings er. Du kan evt. også lige måle på dem og se, om de spytter det ud, de skal.

Men som jeg har sagt til dig før, vil jeg næsten sætte penge på, at det IKKE er stømforsyningen, den er gal med ;)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-10 13:18, rettet 05/10-10 13:33 
Ja jeg synes heller ikke det lyder særlig logisk, men det var hvad ham ingenøren jeg snakkede med fra Micomsoft troede var problemet.

Han foreslog at jeg udskiftede to elektrolytter i PSU'en men det hjalp desværre ikke:

Svar på dumme spørgsmål-tråden

EDIT: Den outputter 11.1V, men jeg ved så ikke med amperene, det var jo ret vanskeligt at måle :/

EDITHtwo: Jeg kan jo prøve at tage den med til træffet hvis du og Kindhyt vil prøve at kigge på den sammen med mig, men der er nok ikke ret meget at gøre :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/10-10 14:31 
Konsolkongen>
Ja jeg synes heller ikke det lyder særlig logisk, men det var hvad ham ingenøren jeg snakkede med fra Micomsoft troede var problemet.

Du skal aldrig spørge en ingeniør om råd mht. fejlfinding. Hvis man kunne det, ville min profession være overflødig ;)

Konsolkongen>
EDITHtwo: Jeg kan jo prøve at tage den med til træffet hvis du og Kindhyt vil prøve at kigge på den sammen med mig, men der er nok ikke ret meget at gøre :/

Det gør du da bare :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-10 14:43 
Nu sendte jeg bare firmaet en email og det var ham der skrev tilbage :) Yderst sympatisk og hjælpsom person ellers, men han har ikke skrevet tilbage siden. Jeg går stærkt ud fra at det er fordi han har travlt.

Er der en stepdown converter og en form for monitor/HDTV i huset vi kan slutte den til?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/10-10 17:23 
Jeg har en stepdown til at ligge og flyde, og Kroe hiver vist en fladskærm med :)
AV Intelligent Terminal
9'981 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig