X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 23/07-10 11:53, rettet 23/07-10 11:53 
Kan man ikke lave den til MD2-kablet? :) Så behøver jeg ikke købe et nyt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/07-10 12:04 
Det kan man godt, men så må du selv finde et stik :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 23/07-10 12:50, rettet 23/07-10 12:50 
Det er vist et rimelig standard DIN, svjh?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/07-10 13:05 
9 pin Mini-DIN :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 23/07-10 13:12, rettet 23/07-10 13:12 
Hm, sådan en har de vist ikke i brinck.. Kun op til 8
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/07-10 13:17 
Har du spurgt?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 23/07-10 13:18 
Nej, så skulle jeg eddermame være hurtig :D
Det er ikke på hjemmesiden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 23/07-10 13:19 
Jeg har været i brinck og høre om det var til at få fat i, selv hvis det betød jeg skulle bestille 100 stk. Men det kunne mna åbenbart ikke..
.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/07-10 13:40 
Du kan også sætte et scart-stik i, hvis det skulle være :)
AV Intelligent Terminal
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 23/07-10 14:03 
ja, altså min plan var at skifte stikket til en anden type på en af mine segaer.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SumezSumezSkrevet 23/07-10 14:07 
Killer Bean 2>
Du kan også sætte et scart-stik i, hvis det skulle være :)

Er der plads?
Det er for besværligt for mig alligevel, det skulle gerne være så nemt at hvis jeg lige fik lyst til at sætte den til, så kunne jeg bare hive stikket ud af MD'en og sætte det i MS'en i stedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/07-10 15:31 
Man kunne vel bruge et vga stik. De er ikke dyre, og har benforbindelser nok. Det eneste er at man skal være lidt omhyggelig med at lave hullet hvis det skal blive pænt.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
ElgenElgenSkrevet 23/07-10 15:36, rettet 23/07-10 17:20 
@Sumez: Havde egentlig bare tænkt mig at trække et kabel ud bag på maskinen med fx et SCART-stik i den anden ende. Hvis løsningen skal være mere strømlinet end det, fx et MD-AV-stik på maskinen, må vi jo se om vi kan skaffe sådan et.
Franziskaneren er iøvrigt helt vital for at moddet går godt, da chippen der skal loddes ledninger på har ret kort mellem benene, så man skal ikke ryste for meget på hånden };-D
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 23/07-10 17:41 
Hahahahahhaah .....
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/07-10 17:57 
Sumez>
Er der plads?

Det er der. Jeg har selv gjort det på et par maskiner.

Sumez>
Det er for besværligt for mig alligevel, det skulle gerne være så nemt at hvis jeg lige fik lyst til at sætte den til, så kunne jeg bare hive stikket ud af MD'en og sætte det i MS'en i stedet.

Fair nok. Du kunne jo også bare skaffe dig en Master System Converter til din Megadrive ;)

Elgen>
Franziskaneren er iøvrigt helt vital for at moddet går godt, da chippen der skal loddes ledninger på har ret kort mellem benene, så man skal ikke ryste for meget på hånden };-D

I de fleste model 2'ere er videochip'en af DIL-typen, så man kan lodde på dem mens man springer ud med faldskærm og har bind for øjnene. Men Franziskaneren er vital under alle omstændigheder :D
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 23/07-10 19:16 
Kan det så passe at det er lydchippen der er lille? Vi skal da også ha' lidt lyd på };-) Kan ihvertfald huske at jeg i sin tid fik brugt lidt for tykke ledninger da jeg selv composite-moddede inkl. lyd en af min egne i tidernes morgen };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/07-10 21:55 
Det kan egentlig godt passe. Det er efterhånden også noget tid siden, jeg sidst har haft en model 2 åbnet, så jeg skal ikke kunne sige hvor meget der er DIL, og hvor meget der er SMD :)
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/07-10 23:15 
Hvad ville det betyde for online-miljøet/internettet, hvis der blev fundet en 100% metode til at dræbe/stoppe spam mails med? Ville den gennemsnitlige hastighed stige, da båndbredden ikke bruges på at sende crap ud... og mere plads på diverse servers, som ikke skal håndtere milliarder af idiot-data?
silverstarsilverstarSkrevet 24/07-10 23:48, rettet 24/07-10 23:49 
Hele IT-sikkerhedsindustrien ville blive rigtig kede af det, bekæmpelse af spam er big business. De tjener langt mere på bekæmpelse af spam end spammerne tjener på deres falske harvard-diplomer, kopi-rolex og illegal medicin tilsammen :D

Nogen der kan finde noget nyere statistik på hvor stor en del af den samlede internet-trafik der er spam?
Jeg har set tal der påstår at mellem 90-95% af al email-trafik er spam, men gad vide hvor mange procent af det samlede båndbredde-forbrug på nettet der udgøres af spam? Jeg vil gætte på at det er en relativt lav procentdel, men ved det ikke...
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/07-10 08:10 
Jeg har også læst det tal med 90-95% af alle mails er spam, og empirisk gælder det også for mig. Jeg får gennemsnitligt et par mails om dagen, og spam-boxen er konstant oppe på et par hundrede stykker, som den sletter løbende efter en måned.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/07-10 09:47 
Indtil jeg fik min egen hjemmeside for ca. 2½ år siden, var jeg også plaget af latterligt mange spam mails. Nu bruger jeg mail-aliaser til alt hvad jeg foretager mig på nettet, og det virker tilsyneladende skudsikkert. På et tidspunkt havde piximania.com et produkt på lager, jeg ikke kunne finde andre stedder. Jeg oprettede en profil hos dem med tilhørende mail-alias, så jeg kunne købe skramlet, og straks begyndte det at vælte ind med spam mails. Jeg slettede mail-aliaset, og så var der spam-no-more. Ellers kan jeg (7-9-13) tælle det spam, jeg har fået, på én hånd.
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/07-10 16:44 
Kan man få en Gamecube adaptor man kan sætte til sin Wii remote/HORI stick, jeg hader det er trådløst :=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
solid snakesolid snakeSkrevet 27/07-10 13:51 
Hvis man støvsuger en edderkop op i støvsugposen. Vil den så kunne kravle ud igen, eller vil den dø af iltmangel pga støven i posen på støvsuger?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Krans.KKrans.KSkrevet 28/07-10 01:26 
Spørgsmål fra en ven: Kan han bruge en US hard-disk i sin PAL 360'er? (det er en "rigtig" Xbox harddisk, hvis det skulle gøre nogen forskel).
Kan man i princippet ikke sætte en hvilken som helst hard disk i?
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 28/07-10 01:55 
Krans.K>
Spørgsmål fra en ven: Kan han bruge en US hard-disk i sin PAL 360'er? (det er en "rigtig" Xbox harddisk, hvis det skulle gøre nogen forskel).
Kan man i princippet ikke sætte en hvilken som helst hard disk i?

Skulle jeg mene :)
ElgenElgenSkrevet 28/07-10 10:25 
Jeg bruger en EU-disk til min japaner, så det tror jeg sagtens at man kan
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/07-10 12:36 
Hvad er det mindste antal mønter og sedler, man skal have, hvis man skal kunne give tilbage på et 1000-kroneseddelkøb uanset varens pris?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/07-10 13:54 
lol, jeg kunne ikke dy mig for at regne på det :D

Jeg kom frem til:

500, 200x2, 100, 50, 20x2, 10, 5, 2x2, 1 og 0.5
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 30/07-10 14:52 
Hehe, der er ikke så meget at regne på, de tal gælder som "standard-helgardering" på alle beløb - om der er tale om en 1000kr-seddel eller en 384-kr-sddel er jo helt irrelevant :)

Det burde man være meget bekendt med hvis man nogensinde har arbejdet i en butik. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/07-10 17:20, rettet 30/07-10 17:22 
Sumez>
om der er tale om en 1000kr-seddel eller en 384-kr-sddel er jo helt irrelevant :)

Nej, for hvis man forventer at få smidt max 384kr i hovedet, har man jo ikke brug for hverken plovmanden eller den ene 200kr-seddel.

Sumez>
Det burde man være meget bekendt med hvis man nogensinde har arbejdet i en butik. :P

Sikkert, men jeg har aldrig stået i butik, så jeg var nødt til at regne på det :D
AV Intelligent Terminal
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 30/07-10 18:34 
Vi omdøber hermed tråden til:

"Svar på dumme (men til dels brugbare) spørgsmål-tråden"

;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/07-10 19:07 
Sørg for at have for 5000 kr 50 øre i byttepenge. Så er man helt sikker :D
nerosnerosSkrevet 31/07-10 23:47 
Lever der havoddere i Danmark? Jeg tror jeg så en odder idag da jeg var ude og fiske ved kysten. Faktisk var det i Nordhavnen.. Mig bekendt findes der ikke nogen og de oddere vi har lever kun i ferskvand!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/08-10 10:18, rettet 01/08-10 10:19 
Ifølge denne her bog lever de danske oddere både i ferskvand og saltvand (Paragraf 2.2), men der er vist ikke voldsomt mange af dem. Så du har bare været mega heldig at se en :)

Forvaltningsplan for odder i Danmark
AV Intelligent Terminal
solid snakesolid snakeSkrevet 01/08-10 11:51 
solid snake>
Hvis man støvsuger en edderkop op i støvsugposen. Vil den så kunne kravle ud igen, eller vil den dø af iltmangel pga støven i posen på støvsuger?

Hmm ingen svar.. Er der ingen der ved det?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/08-10 12:16 
Næhhh.. men under alle omstændigheder er det synd for den.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 02/08-10 01:02 
Killer Bean 2>
Ifølge denne her bog lever de danske oddere både i ferskvand og saltvand (Paragraf 2.2), men der er vist ikke voldsomt mange af dem. Så du har bare været mega heldig at se en :)

Mange tak det giver mening men jeg må godt nok have været heldig at se den så ;-)
Bashful Neophyte
KilroyKilroySkrevet 02/08-10 09:04 
solid snake>
Hvis man støvsuger en edderkop op i støvsugposen. Vil den så kunne kravle ud igen, eller vil den dø af iltmangel pga støven i posen på støvsuger?

Læste engang at støvsugere er den visse død for edderkopper. Først og fremmest bliver deres ben oftes revet af under turen gennem røret og slangen.
Dernæst er støvsugerposen et meget tørt miljø, som edderkoppen ikke kan overleve i.
Så de kan ikke rende ud igen.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 02/08-10 09:54 
Hvad så hvis man har en støvsuger uden poser? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 02/08-10 10:09 
Miljøet er vel stadigt tørt, pose eller ej ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
solid snakesolid snakeSkrevet 02/08-10 11:02 
Kilkroy: Jeg havde heller ikke forstillet mig andet, jeg havde bare hørt nogen sige at de kravler ud igen.. Og det kunne jeg på ingen måde forstiller mig var rigtigt..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/08-10 11:59 
Jeg har taget et par stykker i mit badeværelse med min og de er ikke kommet ud igen ihvertfald.
HeroldHeroldSkrevet 02/08-10 12:29 
Er du _sikker_?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 02/08-10 13:01 
Hvorfor vil min iPhone ikke lave tether med min laptop? Jeg kører Windows 7, og havde ikke problemer før reinstalleringen, men nu virker det ikke. Det virker fint på min stationære. Hvad skal jeg pille ved? Alle googlinger peger kun på AT&T-løsninger.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/08-10 13:09 
Herold>
Er du _sikker_?

Næh.
SumezSumezSkrevet 04/08-10 18:29 
Hvad betyder udtrykket "Gynger og karuseller"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 04/08-10 18:30, rettet 04/08-10 18:31 
Hvad man taber på gyngerne, vinder man på karusellerne. Gyngerne er gratis at bruge, men fordi man har dem, har man også flere gæster der betaler for at bruge karusellerne.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 04/08-10 21:14 
Ah, så giver det hele mening. Men godt nok et søgt udtryk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 04/08-10 21:43 
Det er vel kun fordi du ikke kender Preben Uglebjerg.

tryk her!
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 04/08-10 21:59, rettet 04/08-10 22:01 
Den sang var også det eneste jeg kunne finde da jeg søgte på det. Det var ikke faldet mig ind at svaret lå i sangteksten. :P
(men den lader til at være omvendt af hvordan Rune fortalte den - begge dele koster penge, men karrusellen er en udgift i forhold til indtjeningen, modsat gyngerne)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig