X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'982 emne(r).

Svar
jaesjaesSkrevet 12/07-10 21:04 
Jeg tænkte, at det måske kan være metallet inde under, som kan give problemer, og fandt lige dette:

"Ved fremkomsten af teflonpander gav det efter sigende anledning til bekymring, at ridser i belægningen både kunne afgive teflonstumper og lade maden få kontakt med metallet nedenunder, så det afgav tungmetaller til maden under stegning. For kvalitets køkkenudstyr er det ikke en reel fare, men hvis teflonbelægningen er meget ridset eller slidt, anbefales det at kassere panden eller gryden."
http://www.samvirke.dk/samvirke/mad/brevkasse/Sider/BREVKASSE-Erteflonskadeligt.aspx

Jeg ville nok ringe til en isenkræmmer, der sælger panden :)
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 13/07-10 08:01 
jaes>
Jeg ville nok ringe til en isenkræmmer, der sælger panden :)

Tror du ikke han siger jeg skal skynde mig og komme at købe en ny ? : P
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 13/07-10 08:05, rettet 13/07-10 08:06 
"Man må dog aldrig stille en teflonpande på et tændt komfur uden mad til tilberedning, fordi temperaturen da kan blive så høj, at teflon spaltes til giftige nedbrydningsprodukter."


ah I rest my case, ud med den : P
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 13/07-10 10:16 
Det er dampene der kan være giftige. Ikke de små stykker der falder af.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
millenniummillenniumSkrevet 17/07-10 09:06 
Hvori består logikken, at spøgelser ikke kan ses med vores øjne - men man kan godt tage billeder af dem?

Hvilken funktionalitet i et kamera giver det evnen til at vise spøgelser - og er spøgelser ligeglad med om det er digital eller celluloid?
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 17/07-10 09:32, rettet 17/07-10 09:33 
Det er fordi, at spøgelser befinder sig i den 4. eller 5. dimension, og kun bestemte kameraer med en hurtig nok lukketid kan fange disse dimensioner svagt.

I don't know :P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/07-10 10:54 
Simpelt. Fordi spøgelser ikke eksisterer, kun efter billedet er redigeret i photoshop. Man kan jo ikke photoshoppe virkeligeheden live. ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
DarkenDarkenSkrevet 17/07-10 11:10, rettet 17/07-10 11:11 
fordi der var masser af tilfælde af billeder blev udsat for dobbelt exponering (tror jeg ordet hedder), så udover det billede man tog, kom der også et "spøgelse" billede oven i. Hvordan det teknisk hænger sammen må du wiki eller google dig til :)

Og så som Ceno skriver, så er de fleste vel fake og ikke overstående fejl med negativet.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/07-10 13:37 
millennium>
Hvori består logikken, at spøgelser ikke kan ses med vores øjne - men man kan godt tage billeder af dem?

Du tror måske at menneskets øje er det ypperligste indenfor det "visuelle spektrum"? Vi kan jo heller ikke se infrarød, ultraviolet, røntgenstråler eller en kugle affyret fra en pistol... det menneskelige spektrum er en uendeligt lille brøkdel af det detektérbare spektrum.
millenniummillenniumSkrevet 17/07-10 17:15 
Kan man så tage billeder af spøgelser med sit mobil-camera? Eller skal der være et min. antal megapixel? - Og bryder de sig om at man bruger blitz? :-P
The medium is the message.
solid snakesolid snakeSkrevet 18/07-10 13:50 
Hvis man har et telt som er blevet jordslået, efter det er blevet pakket fugtigt sammen. Så lugter det noget så klamt.. Men er der nogen der har et råd til hvordan man fjerne den lugt som sidder meget dybt i teltet, altså udover at smide det ud og købe et nyt..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
McBrainMcBrainSkrevet 18/07-10 14:04 
Rodalon eller eddike er altid gode lugtfjernere.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
ElgenElgenSkrevet 18/07-10 23:30 
Har forgæves forsøgt at google om det skulle være muligt at bruge sin iPhone 3GS som WiFi access point når man har den på nettet via 3G. Jeg ved udemærket godt at man via USB eller BlueTooth kan bruge den som mobilmodem til en PC, det har jeg gjort et par gange, men det er ikke det jeg vil. Den skal kunne fungere som access point for fx min NDS. Det burde kunne lade sig gøre med det isenkram Apple har proppet i den skulle jeg mene.
Og helst på en ikke-jail-breaked iPhone 3GS tak da min stadig er uskyldsren som en skønjomfru };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/07-10 21:52 
Hvor kan man købe det billigste 32gb micro SD kort henne?
Hoid to colony C05 where the computer is...
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 20/07-10 22:17 
^^ Vil jeg også godt vide :)

Kan man gro dreadlocks uden at skulle gå rundt med fedtet hår i et halvt år? Eller speede processen op?
HeroldHeroldSkrevet 20/07-10 22:26 
Du kan bare rulle dem, men ekstra fedt slipper du ikke for.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 20/07-10 23:46 
Pokkers.
HeroldHeroldSkrevet 21/07-10 00:03 
Det er jo det der får dem til at pølse :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 21/07-10 13:45 
Jo, men jeg ville bare så gerne undgå det. Mine klasse kammerater syntes i forvejen at mit hår er fedtet, lol. Jeg vil nok ikke have dem nok :P
KeenKeenSkrevet 21/07-10 15:31, rettet 21/07-10 15:34 
kendte en der brugte sådan noget limværk, men aner ikke hvor man kan købe det eller hvordan man kan lave det...

Edit:
min kæreste siger at du skal tupere det med en stålkam
SumezSumezSkrevet 21/07-10 15:40 
Ellers kan man jo få dem som extensions? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 21/07-10 16:06 
but that's cheating :P
DarkenDarkenSkrevet 21/07-10 17:43 
↑ ↑ ↓ ↓ ← → ← → B A

Det virker ikke her, kan andre bekræfte?

Anyways, dumt spørgsmål pga en dialog på work.

Kan tankstationer og lignede begrænse antal pant flasker de vil modtage per person? feks et antal eller per købt flaske?

Eller skal de når de sælger samme flaske, modtage alle en kundes flasker?
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HeroldHeroldSkrevet 21/07-10 18:53 
Så vidt jeg ved, så SKAL de modtage alt flaskepant, uanset hvad. Det stod udspecificeret på en automat på et tidspunkt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 21/07-10 19:12 
Darken, du glemte Select Start.

Enhver forhandler af flasker forpligter sig kun til at tage imod de pantflasker de selv sælger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 21/07-10 19:32 
Det er rigtigt. Mange automater tager bare imod uanset hvad, men udbetaler så ikke pant.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 21/07-10 20:32 
BUMP omkring iPhone 3GS som wifi access point. Slet ingen bud?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 21/07-10 20:34, rettet 21/07-10 20:36 
Du har ret i at indmaden helt klart tillader funktionen, men jeg tror ikke det lader sig gøre med softwaren as is :-(
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 21/07-10 20:52 
Keen>
min kæreste siger at du skal tupere det med en stålkam

Tak :)

Sumez>
Ellers kan man jo få dem som extensions? :P

Nej tak, jeg skal ikke ha' plastik hår :P
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 22/07-10 09:46, rettet 22/07-10 09:47 
Lim3Hero>
Mine klasse kammerater syntes i forvejen at mit hår er fedtet.

Prøv med en hårvaske.... katjiiiiiiing 8-)

EDIT: nå det var ikke fordi du søgte råd herinde... Kaaaaaatjiiiiiiiing B-D
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 22/07-10 12:47, rettet 22/07-10 12:48 
Jeg har fået fat på en Sega Master System :-) med tilhørende Rambo III, Rescue Mission mm.
Nu er problemet bare at jeg ikke kan tilslutte den mit Phillips 42" Hd tv ?
Som jeg kan se skal jeg tilslutte den via antennestikket, som med en gammel VHS eller C64 ! Men hvordan får jeg et billede frem.
Det kan være at konsollen er defekt, men jeg tror bare det er mig der kludrer i det.
Muligheden er også at systemet er så gammelt at det simpelthen ikke kan tilsluttes.

Jeg har vedlagt billeder af systemet og indgangen på konsollen.

Hvad skal jeg gøre, eller hvad gør jeg forkert ?

http://peecee.dk/upload/view/258651
SumezSumezSkrevet 22/07-10 12:58, rettet 22/07-10 12:58 
Well, jeg kan da anbefale at du allermindst anskaffer dig et composite-kabel til maskinen, som du kan sætte i "AV out" porten, i stedet for at bruge RF out porten. Ved ikke noget om hvor nemt det er at få RGB ud af den, men det er selvfølgelig at foretrække.

Mht. antennestik-adapteren, så synes jeg altid Segas har været temmelig tvivlsomme, så hvis du har nogle andre fra Nintendo eller lignende liggende, kan du prøve at bruge disse i stedet. Er der en kanal-switch et sted på selve konsollen? I så fald kan jeg anbefale at gennemsøge hele dit frekvensområde på begge indstillinger. Fjern evt. dit normale antenne-kabel fra adapteren (det med alle tv-kanalerne i) mens du søger.
Så længe dit TV kan tage normalt kabeltv via antennestikket, burde det heller ikke have problemer med konsoller, moderne HDTV eller ej. :)


Og sidst men ikke mindst, så HAR du tjekket at kontakten på selve RF adapteren står sat til den rette indstilling? ;) Segas RF adaptere plejer altid at have en kontakt hvor man kan skifte mellem TV og konsol.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 22/07-10 13:00, rettet 22/07-10 13:00 
Der er selvfølgelig også muligheden for at det spil du har i, mens du søger, er støvet, og derfor kun resulterer i flimmer, hvilket måske gør at dit TV passerer lige forbi kanalen under søgningen. Jeg mener dog stadig at de fleste TV'er stopper på en kanal med sort skærm.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/07-10 13:17, rettet 22/07-10 13:18 
Master System 1 har selvfølgelig rigtig RGB i AV out porten. Anskaf dig sådan et kabel så burde det virke og så får du den bedst mulige billedkvalitet overhovedet.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 22/07-10 14:08 
CenobiteDK>
Du har ret i at indmaden helt klart tillader funktionen, men jeg tror ikke det lader sig gøre med softwaren as is :-(

Hmmm har selv googlet lidt mere og det ser ud til at app'en MyWi gør præcis det ønskede. Desværre skal den installeres via Rock og Cyndia = Jailbreak };-)
Kan være at jeg endelig begynder at kunne se en pointe i det der jailbreakinghalløj.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/07-10 14:12, rettet 22/07-10 14:16 
Sumez>
Ved ikke noget om hvor nemt det er at få RGB ud af den

Så nemt som at købe et kabel. Feks. det Konsolkongen link'er til :)

Hvis det var en model 2 han havde fået fat i, var det straks værre. Så var det enten RF eller frem med loddekolben.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 22/07-10 14:21 
Har selv en model 2, så vidste ikke hvordan det stod til med model 1, men mente nok det var sådan. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/07-10 14:29 
Sumez>
Har selv en model 2

Kun en model 2? Har du så fået lavet RGB-udgang på den?
Eller er du bare helt kold med den slags?

...nu kommer Elgen snart efter mig :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 22/07-10 15:17, rettet 22/07-10 15:17 
Nope det har jeg ikke. Det ville være praktisk hvis jeg havde sat den til TV'et fast, men det er (sammen med Amiga og CDi) en af de få konsoller jeg ikke har sat til til hverdag, da jeg meget sjældent spiller på den. :)

Jeg foretrækker den over model 1, da 1'eren er så håbløst stor, grim og klodset. Bare ærgerligt med det manglende RGB :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 22/07-10 16:02 
Mange tak for hjælpen.
Jeg prøver straks at finde sådan et kabel.
ElgenElgenSkrevet 22/07-10 16:45 
Sumez>
Nope det har jeg ikke...

Vi kan sagtens RGB-modde den en dag ved lejlighed, det er ikke særlig kompliceret. Det skal kun koste dig en Fraziscaner eller 2 plus materialer (dvs stik, resten har jeg på lager)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 22/07-10 17:02 
Jeg ved ikke hvad en Fraziscaner er :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 22/07-10 17:12 
Stor stor fejl! Det er de bedste hvedeøl man kan opdrive };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/07-10 00:43 


Franziskaner
SumezSumezSkrevet 23/07-10 08:04 
Oh! Sådan en har jeg vist købt en effektpedal for engang, de bruges åbenbart tit som betalingsmiddel. Kan det passe at de fås i Super Best?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 23/07-10 09:36 
... og hvordan er sådan en i forhold til en lys/mørk leffe? (måske et dumt spørgsmål, men i så fald er det den rigtige tråd ^^ )
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/07-10 11:03 
Den nærmer sig nok mest en lys Leffe. Men Leffe har en alt for "frugtet" smag efter min mening, der er en Franziskaner langt bedre når man har lyst til mere end bare én ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/07-10 11:04 
Sumez>
Kan det passe at de fås i Super Best?

Ja, og mange andre steder ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 23/07-10 11:19, rettet 23/07-10 11:19 
Lys Leffe men mindre frugtet lyder som en rigtig god beskrivelse. Tror jeg køber en til Elgen og en til mig selv så :P Hvad skal du bruge af materialer?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/07-10 11:49 
Hvis du bare gerne vil kunne bruge et "alm." RGB-kabel til Master System 1/Megadrive 1 har jeg nogle hunstik til kabinetmontering liggende. Jeg kan godt hive dem med til træffet :)
AV Intelligent Terminal
9'982 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig