X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 14/06-10 08:27 
Jeg bruger en saks :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/06-10 16:28 
Er det en fair sammenligning at give von Clausewitz tilnavnet "den vestlige Sun Tzu"?
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 14/06-10 16:49 
Sumez>
Jeg bruger en saks :D

Det er jo ikke hip :O
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
DarkenDarkenSkrevet 14/06-10 17:58 
Lidt offtopic, men det der med saksen fik mig bare til at tænke på denne her:

Kumar synes at det er hip at klippe sig med en saks.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
solid snakesolid snakeSkrevet 14/06-10 22:50 
Echelon VI>
solid snake>
Hvor mange historier i bladet en skør skør verden var sande?

Ingen...

Det så ikke helt korrekt, da jeg har købt 2 blade i Bogormen i sidste uge for sjovs skyld, og enkelte historie er sande, men de fleste er en stor løgn så du har 75% ret
:-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 14/06-10 23:09, rettet 15/06-10 00:28 
Er der nogen der ved hvor jeg kan finde logoet til bladet en skør skør verden?

Det bestod af en jordklode med et glad smil på og teksten en skør skør verden.

Jeg har prøvet at google det men uden held..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Captain NCaptain NSkrevet 15/06-10 20:45 
Hvorfor filan er der så meget larm på Video spil boardet på 4chan.org :/
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/06-10 18:02 
Hvor kan man se hvilke VM fodbold kampe der bliver spillet hver dag og hvilken kanal det bliver sendt på?
Hoid to colony C05 where the computer is...
JuggernautJuggernautSkrevet 16/06-10 18:05 
Her:

VM oversigt
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/06-10 18:11 
Ok tak :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
John DoeJohn DoeSkrevet 17/06-10 20:33 
Jeg smutter en tur til Kina og Japan om en uges tid. Men jeg mangler en omformer af en slags så jeg kan lade mine elektriske apperater op.

Er der en der kan anbefale et produkt jeg kan bruge i begge lande?
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
JmogJmogSkrevet 17/06-10 23:55 
Har du brug for at omforme strømmen eller er det bare en stikomformer, du har brug for? Sidstnævnte kan du købe i en elektronikforretning for en tyver.
John DoeJohn DoeSkrevet 18/06-10 00:07 
Til Kina skal jeg vist bare have en stik omformer, Japan er jeg ikke sikker på hvad jeg har brug for.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
HeroldHeroldSkrevet 18/06-10 08:17 
Det kommer vel også an på apparaterne.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 18/06-10 10:58 
Jmog>
Har du brug for at omforme strømmen eller er det bare en stikomformer, du har brug for? Sidstnævnte kan du købe i en elektronikforretning for en tyver.

Kostede mig 95kr da jeg skulle have en. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/06-10 21:37 
Jeg har en enhed der kræver 5.0 volt og 700mA, og en lader der outputter 5.0 volt og 1A. Kan jeg bruge denne lader til enheden, eller risikere jeg at brænde skidtet af?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/06-10 23:38 
Jep, der skulle ikke være nogen problemer. Det ville straks være værre, hvis Ampere-tallene var modsat. Spændingerne skal være ens, men strømmen er bare et udtryk hvad der skal bruges/kan leveres. Så længe forsyningen kan levere mere strøm end apparatet forbruger, er der ingen ko på isen :)
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/06-10 00:46 
Tak for svaret :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/06-10 08:52 
Hvis jeg skal prøve at udføre Gamertag recovery på min X360, er der så noget jeg skal være opmærksom på?

F.eks. har jeg achievements, som er poppet op mens jeg har været offline... kan disse forsvinde, når jeg recover? Andre faldgruber?

Gæmertak rekåværi
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/06-10 09:27 
Jeg ved ihvertfald at du kun kan have dit gamertag recoveret på én harddisk af gangen, men hvis du gemmer dit gamertag på et memory kort eller USB stick kan du nemt skifte imellem forskellige Xboxe
HeroldHeroldSkrevet 22/06-10 10:26 
Dine achievements skal have været registreret online, for at du kan få dem.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 22/06-10 10:45 
Eksempel:
1) Du er ovre hos en kammerat og laver recovery af dit gamertag på hans maskine. I spiller lidt og får en achievement i SPIL1 mens i er logget ind på Xbox Live.

2) Du kommer hjem og starter din maskine uden at logge på Xbox Live, men bruger stadig dit gamertag. Her laver du en achievement i SPIL2

3) Du vil gerne spille lidt på Xbox Live og forsøger at logge på. Nu siger den at du skal lave recovery på dit gamertag.

4) Resultatet i sidste ende bliver, at du har din achievement fra SPIL1, mens den fra SPIL2 bliver slettet af gamertag recovery.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 22/06-10 10:46 
Herold>
Dine achievements skal have været registreret online, for at du kan få dem.
Det er ikke korrekt. Du kan sagtens lave achievements mens du er offline, og så registrerer maskinen dem på Live næste gang du logger ind.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 22/06-10 10:49 
Ja, præcis. :) Jeg kan godt se, at den kan læses på flere måder, men det var dét jeg mente - at maskinen skal have været online, for at det bliver registreret.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/06-10 11:16 
Ah, fint, mine offline achievs er registrerede, da det er længe siden, det er sket at jeg har fået dem (tidligere dårlig internetforbindelse). Tak for svarene! :-)
QQSkrevet 22/06-10 16:54, rettet 22/06-10 16:57 
Hvordan oplader man et 12v batteri som det her?
Med en bilbatterilader eller hvordan? Skal bruge det til musikanlægget i min Roskilde camp...

12v batteri
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/06-10 11:00 
Find databladet for det batteri du har, så du kan finde specifikationer for ladestrøm, ladespænding, osv.
Dernæst så læs den her side om hvordan man oplader Lead Acid batterier (hvis altså batteriet er magen til det du linker til):
http://www.batteryuniversity.com/partone-13.htm
...læg mærke afsnittet "Charging lead-acid batteries with a power supply".

Håber det hjælper dig på vej.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
XiwanaXiwanaSkrevet 23/06-10 20:56 
Findes der nogle butikker i Odense, hvor man kan købe spil til ældre konsoller (NES, SNES, SMD etc.)?
[inspirational quote here]
solid snakesolid snakeSkrevet 24/06-10 13:03 
Kan man tale godt for sin syge moster, hvis ens mor er enebarn?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/06-10 13:13 
Sagtens! Mostre kan godt være fiktive...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/06-10 15:54 
Hvad er det man bruger hhv. @ og # til i Twitter indlæg... Hvad gør de? Hvornår bruger man dem?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/06-10 08:26 
Aner det heller ikke, da jeg aldrig læser tweets, men google hjalp mig.

(Der står kun noget om #, ikke om @)

Twitter hash tag
KTCKTCSkrevet 25/06-10 09:02 
@ udtales som "at" på engelsk ("til" på dansk), så jeg kan kun forestille mig, at det betyder at man retter henvendelsen mod en person eller gruppe. Altså:

@PalleJensen: Se her = Til PalleJensen: Se her
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 25/06-10 09:14 
Medmindre det er ligesom Facebook, hvor @ tagger en andens brugernavn? # er vist emne-tags.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/06-10 12:11 
Er det et dårligt tegn, hvis det knirker i ens kranie, når man går?
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 26/06-10 12:37 
Nah, sikkert bare et par nakke-sener, der er lidt spændte og giver genlyd i det, øhm, rungende tomrum :-D
solid snakesolid snakeSkrevet 07/07-10 22:26, rettet 07/07-10 22:34 
Hvordan kan man rense det stof som sidder på højtaler for at beskytter dem mod slag eller andet?
Altså jeg er bange for at jeg ødelægger det stof ved at vakse det.. Hvorfor skal det vaskes, ja det stinker af røg..

Det skal siges jeg kan pille det af, så jeg ikke kommer i kontakt med højtalerne mens jeg rengøre det. men jeg tro bare det er meget skrøbeligt.. :-s
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 07/07-10 23:13 
En dags tid i vind og vejr kan vel kun hjælpe. Men der findes vist også noget spray mod røglugt, aner ikke hvad det hedder.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
solid snakesolid snakeSkrevet 07/07-10 23:39 
Okay takker :o)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 07/07-10 23:40 
Hvordan kan det være når man er til koncert, at det altid er de højeste mennesker der skal stå forrest, så de mindre ikke kan se noget?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 08/07-10 09:32 
solid snake>
Hvordan kan det være når man er til koncert, at det altid er de højeste mennesker der skal stå forrest, så de mindre ikke kan se noget?

Naturlig selektion.
Du ved, mennesker bliver jo højere over generationer.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
solid snakesolid snakeSkrevet 08/07-10 09:38 
Ja men burde det ikke være de midste som stod forrest, så alle kan nyde koncerterne?

Fordi de mindste, kan kun høre musikken, når der er koncert på Orange scene på Roskilde Festival, når man har fået en plads bag i..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 08/07-10 09:45 
De kan vel bare stille sig forrest? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 08/07-10 21:59 
solid snake>
Hvordan kan det være når man er til koncert, at det altid er de højeste mennesker der skal stå forrest, så de mindre ikke kan se noget?

Fordi de kan... de flytter jo bare alle de små ;p
CronossCronossSkrevet 12/07-10 10:01, rettet 12/07-10 10:01 
Jeg er efterhånden godt træt af at købe tonsvis af dvd'er, som står og fylder voldsomt. Samtidig irriterer det mig naturligvis græseløst at Netflix ikke kan fås i Danmark, og at Microsofts Zune-ting på Xboxen er så dårlig en tjeneste.
Desværre har jeg ikke fulgt vildt meget med i udviklingen for betalte downloadtjenester i Danmark, så jeg ved ikke rigtig hvilke alternativer der er.

Mit eneste ønske er, at kunne købe film i nogenlunde kvalitet over nettet, som jeg derefter ejer og kan gemme i al evighed (Eller noget der ligner). Jeg ved at man kan på den amerikanske iTunes-store, men det er sådan lidt bøvlet og omstændigt. Findes der virkelig ikke en god hjemmeside - dansk eller udenlandsk - hvor man som dansker kan købe et stort udvalg af film digitalt?
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 12/07-10 17:38 
Man skal smide sin teflon pande ud hvis ødelægger teflon belægningen, men hvorfor er det lige at man skal det, og hvad kan konsekvensen være af forsat brug ?

Jeg synes ikke rigtigt jeg kunne finde noget på nettet, men det er måske fordi jeg ikke har søgt ordenligt.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
WehnerWehnerSkrevet 12/07-10 17:44 
Fordi ellers kommer du til at spise det teflon, der begynder at skalle af.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 12/07-10 19:34 
Hvilket ikke gør en skid. Teflon fordøjes ikke, og det smelter først ved mange hundrede grader.
Hvis bøfferne brænder på så køb en ny pande, ellers så forsæt med at bruge den.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
jaesjaesSkrevet 12/07-10 20:05 
Scanpan bytter deres produkter længe (10 år?). Sidst jeg hørte, behøvede man ikke engang kvitteringen, og det gjorde vist heller ikke noget, hvis der var gået mere end de 10 år (det sidste kan dog være noget stemmerne i mit hoved har fortalt mig). Så hvis du har sådan en, kast den efter dem igen :)

Scanpan er vist dog ikke Teflon(?).
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 12/07-10 20:37 
Ok, jeg tænkte om problemet var at teflon ikke var til at få ud af kroppen igen som så mange andre ting.

Men så beholder jeg den pande :D
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig