X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'981 emne(r).

Svar
JmogJmogSkrevet 28/05-10 00:34 
Captain N>
Nogen der ved hvorfor min computer konstant hopper af nettet...
Den eneste måde jeg kan få nettet tilbage på efter det først er røget er at genstarte hele computeren.. Hvilket jo altid er noget man lige kan hvis man har en process kørende.

Kører du trådløst eller via kabel? Måske er der noget galt med et af dine netkort. Eventuelt kunne du hente nyeste driver ned til kortet og se om det hjælper.
KTCKTCSkrevet 28/05-10 02:48 
Sonic>
Jeg er ved at blive sindsyg af mit søgen, så jeg spørger lige her.

Min PC består af en Core2Quad Q9300 med 4 GB ram, og et Geforce GTX280 grafikkort.

Nuvel, hvad vil give mest performance-boost i f.eks. Photoshop CS5 og deslignende? Et nyt grafikkort, f.eks. GTX480, eller nærmere en større CPU? Siden CS4 har Adobe jo valgt, at GPU'en har ret meget at skulle have sagt.

Hvem kan hjælpe? :)

Kør styresystem, swapfil og CS5 fra en SSD. Det giver også en del.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SonicSonicSkrevet 28/05-10 08:34 
Jeg kører Windows 7 64 bit fra en Intel X25-M G2 SSD.
Filerne virker som så ikke så træge at arbejde med, det er mere interfacet i Photoshop, og hvis man roder med Photoshops 3D. Desuden virker Indesign CS5 også enormt sløvt, når man f.eks. dragger rundt på billeder i sit dokument. Det er alt andet end flydende, og det irriterer mig, når nu jeg arbejder med det til dagligt :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
fumfumSkrevet 28/05-10 10:29 
Det kan vel næsten kun være et ramspørgsmål i disse tilfælde.
Filen må være i ram, når du sidder og leger med den.
Mere ram er også en billig ting i tiden.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
SonicSonicSkrevet 28/05-10 13:13 
Mere ram vil nok gøre sit, afgjort :)
Spørgsmålet er så, skal jeg opgradere til 8 GB PC8500 DDR2 ram? Har pt. 4 GB PC5300 DDR2 ram. Anyone? :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HeroldHeroldSkrevet 28/05-10 14:13 
Når det er Photoshop, kan RAM bestemt ikke skade.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 28/05-10 14:25 
Klart, Photoshop har en evil-faktor 10 hvad angår RAM.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 28/05-10 14:29 
Det kommer meget an på hvad man bruger det til. :)
Kig i din task manager og se om dit ram-forbrug overhovedet overstiger din fysiske ram. Hvis ikke, vil det næppe gør nogen forskel - hvis det gør, vil forskellen til gengæld være stor. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Captain NCaptain NSkrevet 28/05-10 19:15 
Jmog>
Captain N>
Nogen der ved hvorfor min computer konstant hopper af nettet...
Den eneste måde jeg kan få nettet tilbage på efter det først er røget er at genstarte hele computeren.. Hvilket jo altid er noget man lige kan hvis man har en process kørende.

Kører du trådløst eller via kabel? Måske er der noget galt med et af dine netkort. Eventuelt kunne du hente nyeste driver ned til kortet og se om det hjælper.


Kører på kabel men det ser ud til at være et problem ligemeget hvad jeg bruger.
Ved du hvor jeg kan finde sådan en Driver. Det er en ACER ASPIRE 8930G.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
JmogJmogSkrevet 28/05-10 19:50 
Hvis det både er trådløst og kabel, så virker det ikke som om det er driveren der er problemet. Du har ikke andre computere derhjemme, vel? Det kunne være din router der er årsagen til problemerne. Eller linien fra internetudbyderen til routeren.
Captain NCaptain NSkrevet 29/05-10 15:38 
Det hele fungerer fint på alle andre computere i hjemmet og det virkede også uden problemer på min gamle bærbar men fra den første dag jeg fik min nye skete det her jævnligt og er stadig ikke sikker på hvad der forsager det

Noget der minder lidt om det samme er mit virus beskyttelses program Avast. hvis jeg sætter web shield til så er det så godt som umuligt at bruge nettet. ofte får den aldrig loadet siden og når den gør er det enten efter 20 sekunder eller med fejl.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 29/05-10 22:54 
Når der siges at Mushihime-sama futari og ESPgaluda 2 er regionsfrie betyder det så at jeg kan spille dem på min eu xbox.

Ved godt det sikkert er et dumt spørgsmål (derfor i denne tråd), men vil lige være sikker før jeg hiver noget hjem fra japan.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
HankyHankySkrevet 29/05-10 23:44 
Ja, det gør det :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WonderboyWonderboySkrevet 01/06-10 19:30 
Når Bilka skriver i deres annonce med tilbud på en kasse faxe sodavand til 42.95, og nedenunder skriver max 3 kasser som er lig med 90 stk. flasker pr. person, men hvad hvis man køber de sodavand uden kasser så må man vil godt købe over de 90 stk.?
I love monster land
John DoeJohn DoeSkrevet 01/06-10 23:26 
Du går bare ind igen når du har købt 3.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
JmogJmogSkrevet 02/06-10 00:05 
Du kan sikkert købe lige så mange du vil på en gang men kun med rabat på de første 90.
nerosnerosSkrevet 02/06-10 16:46 
Kan man bruge et Visa-Electron med sin PayPal konto?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-10 18:05 
Ja :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 02/06-10 20:13 
Godt så min bank har nemlig straffet mig idag :-(
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-10 20:29 
:(
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 02/06-10 20:32 
Haha ville bare lige være helt sikker, og jeg er jo stor køber på ebay :-)
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/06-10 18:11 
Hvorfor kaldes det VKO-regeringen? V og O er de korrekte partibogstaver, men K er jo Kristendemokraterne. Konservative er C.
SumezSumezSkrevet 03/06-10 18:32 
C er deres liste-bogstav, K er stadig den korrekte forkortelse for Konservative.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/06-10 19:12, rettet 03/06-10 19:12 
Men så er det da et misk-mask af forkortelser og partiblistebogstaver. O er jo ikke forkortelsen for "Dansk Folkeparti" - dér bruges listebogstavet O.

EDIT: Måske fordi VC-regeringen ikke har en positiv klang? :-)
SumezSumezSkrevet 03/06-10 20:06 
VKDF ville vel være det korrekte udtryk :\
Normalt bruger man kun listebogstavet ved valg, de andre forkortelser er normen i journalistik.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 07/06-10 14:32 
Nogen der har kendskab til en gratis GP3 converter til mac. ?

Ligeså snart man skriver GP3 og converter i samme sætning på google bliver man spammet med alt muligt nytte.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 07/06-10 15:25 
Det er GP3 du mener? Ikke 3gp?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 07/06-10 17:30 
Hedder det videoformat som en del tlf bruger ikke .3GP ? det står der ihvertfald på den fil jeg skal have konverteret.
Vil gerne have det til .mov .avi .mp4 eller lign. betyder egentligt ikke så meget hvad det er : )

.GP3 = Det gamle guitarpro format, men kan GP5 også konvertere, men det er noget helt andet :P
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/06-10 18:02 
Vil det være dumt at oplyse MS om at man tror man har købt en fake HDD, jeg kan slet ikke se forskel på om den er fake eller original den jeg har, de problemer jeg har haft med den så som ingen lyd på DVD og Zune plus den ikke kan afspille nogle af de gamle Xbox spil.
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 07/06-10 18:40, rettet 07/06-10 18:41 
Næh, hvad skulle de kunne gøre? Måske kan de hjælpe dig til at finde ud af om den er autentisk?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
solid snakesolid snakeSkrevet 07/06-10 18:41 
Hvorfor kan man aldrig købe 1,5 liter eller 2 liters sodavand på køl i de almindelig varebutikkerne.

Det er kun tankstationer der sælger det.. :-S
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/06-10 18:43 
Har de to sorte plaststriber på siderne af hovedparten af alle biler en funktion? Eller er det bare et udtryk for en hjernedødt konservativ holdning til bildesign?
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/06-10 18:45 
solid snake>
Hvorfor kan man aldrig købe 1,5 liter eller 2 liters sodavand på køl i de almindelig varebutikkerne.

Fordi det er for dyrt at skulle køle dem ned. Simpelthen :)
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/06-10 18:56, rettet 07/06-10 18:57 
Herold>
Næh, hvad skulle de kunne gøre? Måske kan de hjælpe dig til at finde ud af om den er autentisk?

Banned mig fra Live, de plejer at være strikse med alt det der ikke er deres, men jeg tager chancen så og krydser fingre :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 07/06-10 19:40, rettet 08/06-10 00:17 
Killerbean - De fleste jeg kender til er enten plastik el. hård gummi (opel kadet frem til midthalvfemser, nissan etc.) de virker som beskyttelse imod andres bildøre der måtte banke ind i ens bil.
Men nu er biler jo i forskellige former og størrelser, så derfor er det ikke altid de virker.


edit: så det giver lidt mere mening.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 07/06-10 20:07 
Fleshmangler>
Hedder det videoformat som en del tlf bruger ikke .3GP ? ...
.GP3 = Det gamle guitarpro format, men kan GP5 også konvertere, men det er noget helt andet :P

jo, også derfor jeg spurgte, du skrev nemlig GP3, men i din formulering lød det som 3gp, og det var det så også.

Men prøv at se om Handbrake kan klare det.

HandBrake 0.9.4: Released! or: Not Dead, Just Pining for the Fjords.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
ElgenElgenSkrevet 07/06-10 20:19 
KroeboCop>
...så som ingen lyd på DVD og Zune plus den ikke kan afspille nogle af de gamle Xbox spil.

Er der lyd på DVDer hvis du booter den UDEN HDDen på?
Burde være en ret simpel test at lave.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/06-10 20:50 
Tak for det, det havde jeg ikke lige tænkt på og det var så ikke HDDen, men LG Tvet, den skriver secure hdcp link restored efter jeg skiftede over på TV og tilbage på HDMI og så er lyden der, det kan jeg godt leve med, selvom det er lidt træls.
Hoid to colony C05 where the computer is...
solid snakesolid snakeSkrevet 07/06-10 20:54 
Killer Bean 2>
solid snake>
Hvorfor kan man aldrig købe 1,5 liter eller 2 liters sodavand på køl i de almindelig varebutikkerne.

Fordi det er for dyrt at skulle køle dem ned. Simpelthen :)

Måske måske ikke

Eller kan det være fordi de tjener meget mere på at sælge en kold ½ liters sodavand end en 1,5 liter?

Fordi du kan jo tit købe 1,5 liter mærke sodavand til 10kr og en ½ liter mærke sodavand koster 11,50 kr eller mere..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/06-10 21:19 
Fleshmangler>
de virker som beskyttelse mod bildøre der måtte banke dørene ind i ens bil.

Ahh ja, selvfølgelig! Så de HAR faktisk en funktion... udover at være tudegrimme :)
AV Intelligent Terminal
solid snakesolid snakeSkrevet 07/06-10 21:33 
Jeg har lært en ny leg, hvor den første person starter med at sige 1 høne så gentage de andre deltager efter tur. Så næste gang siger jeg 1 høne 2 kokke osv..
Er der nogen der kender denne remse som kan fortælle mig og den er længere end den jeg skriver her?
og om den korrekt skrevet?

1 høne
2 kokke
3 ænder
4 fede gæs
5 flåede får
en so med 6 grise
7/8 karsild
8 veluddannede stude
9 Nibe køer fra Ribe
10 hvide heste opstaldet i kongens gård med halen højtløftet til vrinsk
11 blå katte hængt op på en krog, pot og pande må du selv tage med
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 08/06-10 09:26 
Killer Bean 2>
solid snake>
Hvorfor kan man aldrig købe 1,5 liter eller 2 liters sodavand på køl i de almindelig varebutikkerne.

Fordi det er for dyrt at skulle køle dem ned. Simpelthen :)

Til gengæld ville pågældende butik i hvert fald sikre mig som fast kunde... i hvert fald hvis de gad nedkøle discount-sodavandene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 08/06-10 09:30, rettet 08/06-10 09:30 
Er det ikke bare en fordansket udgave af 12 Days of Christmas?

http://en.wikipedia.org/wiki/Twelve_Days_of_Christmas

On the twelfth day of Christmas, my true love gave to me...
12 Drummers Drumming
11 Pipers Piping
10 Lords-a-Leaping
9 Ladies Dancing
8 Maids-a-Milking
7 Swans-a-Swimming
6 Geese-a-Laying
5 Golden Rings
4 Calling Birds
3 French Hens
2 Turtle Doves
And A Partridge in a Pear Tree.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 08/06-10 09:58 
http://loadingreadyrun.com/videos/view/99/2004-Holiday-Special
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
solid snakesolid snakeSkrevet 08/06-10 10:25 
Sumez: Både og, da denne leg er lavet sådan at når jeg har sagt en høne skal de andre 7 deltager hver især sige en høne. Så siger jeg en høne to kokke også gentager de 7 hver især andre en høne to kokke. Så fortsætter jeg med en høne to kokke, tre ænder osv..

Så derfor håbede jeg på at der var en som kendte den danske version.. ;O)Fordi jeg tro den er længere end den jeg har lært..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KroeboCopKroeboCopSkrevet 13/06-10 22:03 
Jeg tænkte på om der er nogle titler til f.eks 360 som kun er i EU/US som ikke er i Japan, ligesom de har CAVE spillene?
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 13/06-10 22:16 
Uden tvivl en masse a shovelware titlerne :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/06-10 22:40 
Er det bare mig, eller har Skoda Fabia'ens nye "vellykkede facelift" bare fået den til at ligne en billig efterligning af en Mini Cooper?
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 14/06-10 00:03, rettet 14/06-10 00:04 
Min skægtrimmer er netop død og da jeg ikke dur til at glatbarbere mig hver morgen (og min hud iøvrigt heller ikke kan tåle det), skal jeg have fat i en ny.

Nogen der har gode erfaringer?

Min gamle var på batteri, hvilket sux. Det skal være med ledning...havde engang en Braun alm. barbermaskine med opladeligt batteri i, der både kunne køre direkte fra stik, men også kunne bruges uden (om den var opladet); en sådan trimmer ville være perfekt.
Men vigtigst skal den være kraftig og robust...

Kom frisk med indlæg, alle jer skægaber som mig!
Er pt. uden skæg, da den stod af midt i trimning og jeg ikke vil fise rundt med et halvt fuldskæg...men skal bruge en trimmer om 3 uger igen, så det haster lidt };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 14/06-10 00:20, rettet 14/06-10 00:25 
Jeg har selv en braun skægtrimmer (EP100) og den er jeg glad for, det er vidst en ældre model ?
Jeg har ihvertfald overtaget den af min stedfar da han skulle bruge en der kunne barbere helt tæt.

http://www.pricerunner.dk/sp/braun_ep100.html

Modellen er vidst rimeligt kendt, jeg har ihvertfald 2 andre venner med samme model/variation af modellen og så koster den ikke så meget da det kun er skægtrimmer.


Skal lige nævne at jeg har haft lidt problemmer med det regulerbar afstandstykke, jeg ved ikke om det er fordi det er slidt eller hvad, men jeg har været ude for det pludseligt gik helt ned til korteste længde ;P

EDIT:Jeg trækker lige det med billig tilbage, efter at have set tilsvarene produkter fra andre producenter ;P

Der er btw. både indbygget batteri og ledning, al den tid jeg har været i besidelse af min har batteriet været dødt, men det er ingen hindring i at bruge den normalt med ledning.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
9'981 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig