X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'982 emne(r).

Svar
DarkenDarkenSkrevet 05/05-10 10:29 
Er den tom er den tom. Er den tørret ud er det også ligemeget.

Køb en ny.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
solid snakesolid snakeSkrevet 05/05-10 11:59 
Okay jeg mener bare at som barn fik jeg at vide, at man kunne putte den i husholdnings sprit, så ville den virke lidt igen, dertil kan jeg sige det gør den ikke.

Er der andre bud?
Eller er det bare synd når den er tom.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 05/05-10 17:58, rettet 05/05-10 18:01 
Prøv at dyppe den i cola.


Ellers kan man få noget der hedder flydende-sprittusch i 1 liters dunke, jeg har aldrig set det andre steder end i kunstartikel kataloger til skoler.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/05-10 01:27 
Findes der et program der kan gøre at man kan høre musik meget højere end det PCen kan yde?
Hoid to colony C05 where the computer is...
MarcusMarcusSkrevet 09/05-10 01:36, rettet 09/05-10 01:45 
Du kan afspille lydfilen i fx. VLC, og skrue lydniveauet op til 400% med mussehjulet.

RET: Måske kun 200% egentlig. Med video er det 400.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/05-10 01:39 
Det prøver jeg dogg :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 10/05-10 12:19 
Hey, har fået hele BattleStar Galactica serien (den der 25 disc limited edition med en Cylon Centurion figur).
Har lige set disc 1. Men kan man regne med at de ligge i korrekt kronologisk orden ift. tidslinjen i serien på diskene?
Mao. kan jeg bare se der-ud-af og på den måde undgå spoilere?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 10/05-10 12:43 
Du skal nok lige være opmærksom på filmens placering, tror jeg.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 10/05-10 12:48, rettet 10/05-10 12:49 
Har som sagt aldrig set noget af den før...du må være lidt mere specifik...Det jeg har set er disk 1: Mini series.

Er lige gået igang med disk 2 og afsnittet: 33
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 10/05-10 12:55 
Dér:

Neogaf
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 10/05-10 13:12 
Ser ud til at Razor ligger som disk 1 i sæson 4 i min boks, så jeg burde være sikret };-) Takker
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
solid snakesolid snakeSkrevet 10/05-10 18:43 
Hvad hedder en gravko i flertal?

Gravkøer...?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SaftenSaftenSkrevet 10/05-10 18:46 
Yup, gravkøer har du ret i.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 11/05-10 15:33 
Er der anderledes strømstik i Portugal?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/05-10 16:13 
Resultat nr 2 på google:

http://www.adaptelec.com/index.php?main_page=document_general_info&products_id=184
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/05-10 16:14, rettet 11/05-10 16:17 
Ifølge Wikipedia ikke anderledes nok til, at det volder problemer, medmindre du skal bruge GND :)

Gimme some juice!
AV Intelligent Terminal
Lim3HeroLim3HeroSkrevet 11/05-10 16:44 
Super, mange tak :)
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 12/05-10 23:25 
Har Rune(RJK) mange penge ?

Jeg spørger mest fordi han ikke har svaret på min privat besked, hvor jeg spørger til hans konto nr. jeg skylder ham nemlig 135 kr + 10 kr. : )
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
solid snakesolid snakeSkrevet 15/05-10 19:01 
Mig og en veninde skulle lave en risret. Her er fremgangsmåden beskrevet fra Danmark, Sverige og Norge. Hvordan kan det være at ingen af fremgangsmåderne er ens?
Risene er parboiled fra Coop mærket med navnet X-tra

Danmark: Kogetid 12 min ved svag varme under låg. Trækker herefter 12 min under låg.

Sverige: Kogetid 20 min ved svag varme under låg. Trækker herefter 5 min under låg.

Norge: Kogetid 15 min ved svag varme under låg. Trækker herefter 5-6 min under låg.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/05-10 08:45 
Det er på grund af tidszonerne


...ej, jeg ved det ikke :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/05-10 11:54, rettet 16/05-10 12:39 
Der var noget i TV på et tidspunkt, som handlede om hvordan færdigretter bliver designet til forskellige forbrugere. Feks. kan en bestemt frysepizza se fuldstændig forskellig ud, alt efter om den bliver lavet til det danske eller tyske marked. Jeg mener også, de brugte den med risene som et simpelt eksempel. Det kan være, folk i de forskellige nordiske lande bare godt kan li' deres ris med forskellige konsistenser :)
AV Intelligent Terminal
SaftenSaftenSkrevet 16/05-10 11:55 
Mit bedste bud ville være at det skyldes forskellen i hårdheden af vandet.
Det vil sige hvor høj koncentrationen af kalk er i vandet.
Hvis man nogensinde har været til Norge og prøvet at skylle shampoo ud af sit hår, vil man muligvis have lagt mærke til at det tager en del tid længere end i for eksempel Danmark. Det er på grund af den lavere koncentration af kalk der er i vandet.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
ElgenElgenSkrevet 16/05-10 16:44, rettet 16/05-10 16:49 
Har man opfostret 2 FanKids hvis ens søns (nu desværre afdøde) undulat havde navnet Pikachu og hvis ens datter insisterer på at den dværgkanin vi fik ind ad døren i går skal hedde Mario?

EDIT: Iøvrigt må det med riskogetiden da klart skyldes højdeforskellen. Alle ved jo at vand koger ved lavere temperatur under lavere tryk (specielt hvis man er højere oppe). Dette må derfor klart forlænge kogetiden.
Da Sverige og Norge har mange høje bjerge, må gennemsnitshøjden i de 2 lande være højere end i Danmark. Ergo længere gennemsnitskogetid...

...eller noget };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 17/05-10 10:52, rettet 17/05-10 11:52 
Elgen>
Har man opfostret 2 FanKids hvis ens søns (nu desværre afdøde) undulat havde navnet Pikachu og hvis ens datter insisterer på at den dværgkanin vi fik ind ad døren i går skal hedde Mario?

Min søn ville være Mini Ninja til fastelavn. ... til gengæld overvejede vi at navngive vores datter Zelda. ...så hvem er fanboy?!?! :-P


Dumt spørgsmål: Jeg fik en demo af 3D-fladskærmen forleden, men glemte at spørge ekspedienten: Hvad med Blu-ray filmen? Kræver det en ny generation af 3D Blu-ray filmudgivelser?!?!

EDIT: Har fundet mit svar.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 17/05-10 12:15 
Som du vælger at holde hemmeligt...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 17/05-10 13:02 
Det er hårdt at være en film-dedikeret forbruger. Naturligvis kræver det nye blu-ray udgivelser med 3D feature. Doh!
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 20/05-10 10:28, rettet 20/05-10 12:49 
Hvad betyder "Malk De Koijn"...?
The medium is the message.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/05-10 11:06 
Molbo sprog for "malk de køer" hehe
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
millenniummillenniumSkrevet 20/05-10 12:22 
Det havde jeg også en mistanke om, men det virkede alligevel utroværdigt...
The medium is the message.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/05-10 12:38 
Prøv se her:

http://www.eksperten.dk/spm/880120
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 20/05-10 13:05 
Jeg er 99% sikker på at malk de koijn ikke betyder noget.
Ikke som hel sætning i hvert fald.

F.eks sagde de selv i starten, at man måtte stave deres navn, som man havde lyst :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
millenniummillenniumSkrevet 20/05-10 13:16 
He he fedt - hvis jeg nogensinde danner en gruppe, skal den hedde: "Wej Mo Dammen"

Så kan det også give en masse mærkelige tolkninger :-P
The medium is the message.
solid snakesolid snakeSkrevet 20/05-10 14:08, rettet 20/05-10 14:09 
En ting jeg har undret mig over i flere år...
Nogle gange kunne det ske (dengang jeg røg) at jeg fik hikke, men kun hver gang jeg inhalerede..

Hvis jeg stoppede med at ryge forsvandt hikken.. Men røg jeg videre hikkede jeg igen.. men når smøgen var slukket var hikken væk hvorfor?

En anden episode er nu når jeg får hikken, kan det stoppes ved at jeg slår mig hårdt på brystet 1 gang. Men hvad er grunden til det..?

Vi forsøgte det samme på min veninde, men det virkede ikke..
Eller kan jeg bare være one of a kind? :-D LoL
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ElgenElgenSkrevet 20/05-10 14:27, rettet 20/05-10 14:28 
Hvor kan man få fat i små møbelhjul til nedfældning i en plade? Har søgt lidt rundt og fundet det i linket (der ville være helt perfekt til mit formål mht. størrelse, maxbeslastning osv.), men har ikke kunnet findes nogen resellers der sælger til private. Og det ser ikke ud til at TETE sælger til private heller...

Møbelhjul
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 20/05-10 14:47 
solid snake>
Eller kan jeg bare være one of a kind? :-D LoL

Wiki er din ven: Hiccups are caused by many central and peripheral nervous system disorders, all from injury or irritation to the phrenic and vagus nerves, as well as toxic or metabolic disorders affecting the aforementioned systems.

Det er nok et tegn på at rygning ikke er det sundeste i verden :)
The medium is the message.
solid snakesolid snakeSkrevet 20/05-10 16:58 
Klart rygning er usundt..

Men til tider (jeg har ikke røget i 7-8år) får jeg stadig hikke.. Og det kan jeg ikke forklare.. Jo når man spiser for hurtigt kan det komme.. ;O)

Men at hikken forsvinder med 99.,99% sikkerhed, når jeg slår mig på brystet er jeg stadig overrasket over..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/05-10 18:13 
Elgen>
Hvor kan man få fat i små møbelhjul til nedfældning i en plade?

Tag en tur i Silvan, den ligger seriøst kun 700-800m fra din bopæl. };-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/05-10 18:49 
Hvad er det mest slidstærke tape, jeg skal bruge det til min hunds nye sko de er allere slidt efter første tur :=( Han har fået sko på begge forpoter pga vi går lange ture og det slider hans negle så langt op at det bløder, så var lige forbi dyrlægen og købe skoene.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/05-10 19:57 
Måske:

Kevlar tape? :D
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/05-10 20:18 
Tror bare jeg køber gaffatape, det er lidt billigere :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 20/05-10 22:03 
CenobiteDK>
Tag en tur i Silvan, den ligger seriøst kun 700-800m fra din bopæl. };-)

Det var også min første tanke, men sådan noget har de ikke (i hvert fald ikke i deres online varesortiment) };-(
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/05-10 22:12 
og derfor jeg mente du skulle gå derned ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/05-10 22:12, rettet 20/05-10 22:17 
Deres online sortiment er heller ikke så stort som det, de har i butikkerne. Jeg har feks. lige købt mig et tudegrimt kakkelsofabord, som jeg har tænkt mig at pimpe for vildt med noget guldmosaik, jeg har set nede i den lokale Silvan. Men de har ikke den mosaik i deres webshop :)

EDIT: Too slow...
AV Intelligent Terminal
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/05-10 22:22 
Hahaha, at pimpe et kakkelsofabord - med guld :-D
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/05-10 22:38 
Ja, det bliver for nice :D
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 20/05-10 23:07 
Ok, jeg gir mig. Så må jeg jo movere mit luxuslegme ned til Silvan };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
solid snakesolid snakeSkrevet 22/05-10 14:49 
Jeg har set at man kan købe Duff øl (Homer Simpsons drikker dem), men jeg troede det var en fantasi øl..
Men så er spørgsmålet hvad kom først serien Simpsons eller Duff øllen?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/05-10 15:25, rettet 22/05-10 15:26 
"Duff i virkeligheden

I slutningen af 1990'erne bryggede en australier en Duff øl, men 20th Century Fox sagsøgte ham og vandt. Andre udgaver af Duff kan findes både i USA, England og Tyskland.
Man kan i dag få Duff øl hos diverse special foretninger, men mest i udlandet."

http://da.wikipedia.org/wiki/Duff_Beer
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/05-10 17:55 
Jeg mistanke om at batteriet på min have-traktor er fladt. Nu har jeg så købt nogen start-kabler. Så vil jeg bare høre hvordan proceduren er...

Sætter den ene ende af kablerne til batteriet i min bil, den anden ende til batteriet på traktoren (er det plus til minus, minus til plus?)

Tænder for bilens motor.

Tænder for traktorens motor

Lad dem stå i 5 minutter (?)

Slukker for bilen, piller kablerne af og kører en masse på traktoren til batteriet er ladet helt op?

Find gerne fem eller flere fejl :D
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/05-10 18:18 
Hvad hedder de der små dippedutter, man stikker ind i siderne på en reol, så hylderne kan ligge på dem?
AV Intelligent Terminal
9'982 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig