X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/04-10 11:25 
Der skulle vel ikke være nogen, der optog "Alarm 112" d. 30/3 (ssæon 4, afsnit 9) og kan gøre det tilgængeligt? Jeg var med i det, men fik det ikke set (og jeg kan ikke finde en genudsendelse).
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/04-10 11:26 
Var det dig med elefanthuen på den tankstation?!
SumezSumezSkrevet 09/04-10 11:26, rettet 09/04-10 11:27 
Hyakotake>
Det tror jeg kun f.eks. en mail til DR kan afklare. Google kan meget, men ikke SÅ meget!

Tror jeg skriver til TV2 så, de har førhen været MEGET behjælpelige med besvarelse på mine forespørgelser (men er det en skæg historie I må få ved anden lejlighed :P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/04-10 12:01 
Ja, do tell! Og hvis du får svar på fonten må du også gerne poste det :-)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/04-10 16:28 
Hvor her i landet kan man købe demineraliseret dampdestilleret triple-deioniseret vand?
AV Intelligent Terminal
KamekKamekSkrevet 10/04-10 16:38 
Hvad bruger man demineraliseret dampdestilleret triple-deioniseret vand til? :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
SaftenSaftenSkrevet 10/04-10 16:56 
Det må satme være noget kræsent strygetøj;)
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/04-10 17:03 
Kamek>
Hvad bruger man demineraliseret dampdestilleret triple-deioniseret vand til? :-)

Jeg skal bruge det til hjemmelavet LP-rensevæske :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-10 17:06 
Jeg har altid troet at LP rensevækse var alm. Isopropylalkohol. Hvad er forskellen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/04-10 17:22 
Rensevæsken skal laves som en blanding af (meget rent) vand og (meget rent) isopropylalkohol. Isopropylen virker stærkt affedtende men renser ikke specielt godt. Derfor skal hovedparten af blandingen være vand + en enkelt dråbe kemisk rent rengørings/afspændingsmiddel, så vandet kan komme ned i rillerne :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-10 18:21 
:)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/04-10 20:45 
Nu ikke så pylret... vandhanevand og sæbe virker helt fint :-)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/04-10 21:09 
Ja, men "helt fint" er ikke godt nok. Nu har jeg allerede brugt tåbeligt mange penge på en maskine, som skal suge væsken ud af rillerne igen. Så vil jeg også have lov til at bruge latterligt fint rensevæske :D
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/04-10 17:19 
Har lige været ovre at hente lidt ramsløg og brændenælder i skoven, til lidt madlavning. Mit spørgsmål er om hvor lang tid brænder brændenælder?, jeg vil gerne kunne skære topskuddene af uden at brænde mig.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/04-10 17:58 
KroeboCop>
Mit spørgsmål er om hvor lang tid brænder brændenælder?

Indtil de er aldeles visne og grå eller er blevet kogt. Giften i brændenælder er alm. myresyre, som gør nas men er fuldkommen ufarligt, selv i relativt store mængder (nogen siger endda, at det er sundt). Så hvis du er mand nok, bider du bare smerten i dig ;)
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/04-10 18:20 
Jeg vælger plastik hanskerne så :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 18/04-10 12:40 
Bliver modtagelsen af satelit-tv påvirket af askeskyen fra Island? Jeg er selv ret overbevist om at svaret må være ja, men jeg har ikke kunnet finde dokumentation (links) for det.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 18/04-10 14:26 
Det er jeg også rimelig overbevist om at den gør.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
solid snakesolid snakeSkrevet 18/04-10 16:37 
Hvis man køber en bil radio i USA er det så lige som en konsol altså Ntsc og Pal, eller vil en bil radio fra USA kunne bruges i en dansk bil eller skal man have alle mulige ekstra ledninger eller noget for at man kan bruge den?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 18/04-10 17:11 
Jeg er ret sikker på at amerikanske biler også bruger 12V, dvs ingen problemer strøm- og spændingsmæssigt. FM er brugt verden over så igen ingen problemer der.
Du kan dog løbe ind i nogle problemer mht stikstandarder da jeg ikke er sikker på de bruger de samme typer stik som i europæiske biler.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
solid snakesolid snakeSkrevet 18/04-10 17:34 
Ok takker hvis der er andre som er 100% sikker på hvordan det er, må de gerne give endnu et svar. :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 18/04-10 22:41 
1. Hvor er det bedst/nemmest/billigst at købe brændbare dvd/cd-skiver nu om dage? I små antal altså (skal kun bruge 2 eller 3 dvd-skiver, omend jeg ikke ville have noget imod at købe 50-100 stk cd-rs, hvis prisen er i orden.

2. Følger der slet ikke Outlook Express med Windows 7? Er det muligt at få det installeret? Jeg ville ikke have noget imod at installere en ordentlig third party mailklient, men lige nu vil jeg gerne være sikker på at kunne beholde alle mine gamle Outlook-mails.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 18/04-10 22:50 
Live Mail har overtaget tjansen fra Outlook Express.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 18/04-10 22:55 
Tusind tak, det var lige det jeg skulle vide :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 18/04-10 23:32 
solid snake>
Ok takker hvis der er andre som er 100% sikker på hvordan det er, må de gerne give endnu et svar. :O)

Fandt faktisk lige denne tråd: http://forums.techguy.org/do-yourself-projects/617741-pioneer-car-stereo.html

Det er rimelig vigtigt at tjekke op på hvordan radioen scanner FM båndet.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
solid snakesolid snakeSkrevet 19/04-10 00:51 
Super god hjælp.. TAK..!!
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/04-10 02:06 
Sumez>
1. Hvor er det bedst/nemmest/billigst at købe brændbare dvd/cd-skiver nu om dage? I små antal altså (skal kun bruge 2 eller 3 dvd-skiver, omend jeg ikke ville have noget imod at købe 50-100 stk cd-rs, hvis prisen er i orden.

Jeg har haft gode erfaringer med www.wesellcd.com De harsendt til mig fra Tyskland, dvs. ingen toldpjat og pænt lave priser!)
Captain NCaptain NSkrevet 19/04-10 15:10 
Nogen der kender noget til at fikse DVD optagere?... Min vil ikke længere spytte DVDen ud. Den siger bare Open og så sker der ikke mere. Nu kan jeg intet gøre med den og den virkede helt fint igår.... Den er fra Samsung.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/04-10 21:29 
Er der ikke sådan et lille hul foran, hvor man kan prikke en nål ind, så den åbner? (Det findes på flere modeller, men helt hvor standard det er, ved jeg ikke)
dchangdchangSkrevet 19/04-10 22:42 
Det er standard, så den mulighed burde kunne bruges.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 20/04-10 11:58, rettet 20/04-10 11:59 
Ok, det her er nok et rigtig dumt spørgsmål, men jeg kan slet ikke finde info om det her andre steder på nettet.

Jeg har store problemer med at få fat i min læge. Enten dutter den optaget eller siger det er udenfor tiden, i de timer jeg har mulighed for at ringe til hende. Da jeg flyttede efterspurgte jeg at få tildelt en ny læge, netop fordi min nuværende er fuldstændig umulig at få fat i (hvilket jo ikke er særlig fedt hvis man pludselig bliver alvorligt syg), men endte alligevel med at beholde den samme...

Men nu er sagen den at jeg skal have fjernet tre sting som jeg fik lavet for to uger siden, så det er ved at være oppe over nu... Jeg ved ikke om man kan gå med den slags FOR lang tid, men det er i hvert fald omkring det her tidspunkt det skulle fjernes, men jeg har stadig ikke været i stand til at få fat i min læge! (som ifølge hendes online kalender alligevel ikke har tid før om en måned!!)

Findes der nogen andre læger/kliniker man kan ringe til (og som er til at få fat i), som kan foretage den slags småindgreb på relativt kort varsel? - selvfølgelig via sygesikringen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/04-10 12:08 
Jeg havde selv på et tidspunkt en bagatel, jeg skulle have ordnet, hvor jeg ikke have mulighed for at få fat i min egen læge. Da ringede jeg bare til det nærmeste lægehus og fik en tid.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 20/04-10 12:15 
Ok tak, må prøve at høre om de har tid på Bispebjerg så...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/04-10 13:36, rettet 20/04-10 13:36 
Hvad med lægevagten? Det sucks selvfølgelig ikke at kunne få fat i sin egen læge, men hvis du bliver akut+alvorligt syg er det alligevel skadestuen/hospitalet du skal på. Alternativt har du vel selv en saks og lidt sprit (både til indvortes og udvortes brug)? :-D
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 20/04-10 16:08 
Under alle omstændigheder er det ikke det smarteste at gå med sting alt for længe, da stingene langsomt vil begynde at heale, lidt ligesom piercinger, det sker dog ikke overnight men vil stadig give større ar og så er tid jo = øget risiko for infektion.

Ellers hvis der ingen tegn på infektion eller andre ting og dit sår ser pænt ud, så kan du sagtens gøre som Hyakotak siger.
Du skal bare helst klippe tråden så tæt på huden som muligt, da man ikke er interresseret i at trække det tråd ned igennem såret, som potentielt set kan have været udsat for en masse, det er selvfølgeligt også disinfektere men men livrem og seler. : P
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/04-10 16:19 
Ja når det kun drejer sig om 3 sting kan man sagtens selv tage dem ud, med mindre de sidder et besværligt sted selvfølgelig :P
SumezSumezSkrevet 20/04-10 17:04 
Jeg vil nu føle mig tryggest ved at en læge gør det, så jeg ikke lige pludselig står med en arm der er ved at falde af af infektion om en måneds tid :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/04-10 17:14 
Intet problem. Ta' et skud T-virus, så virker den igen ;)
AV Intelligent Terminal
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 20/04-10 17:21 
Killer Bean 2>
Intet problem. Ta' et skud T-virus, så virker den igen ;)

Ja, sidste år opdagede jeg at min hjerne nærmest var rådnet væk, tak T-virus for at give mig nyt "liv", den har aldrig fungeret bedre.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
McBrainMcBrainSkrevet 20/04-10 17:37 
Før var jeg træt og deprimeret, så prøvede jeg T-Virus.

Nu er jeg helt frisk, blødende og let savlende!

Tak T-virus!
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
ElgenElgenSkrevet 20/04-10 17:46 
Fleshmangler> Ja, sidste år opdagede jeg at min hjerne nærmest var rådnet væk...

Hmmm, må sige at det forklarer en hel del };-D
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/04-10 17:59 
Sumez modtager medicinske råd fra en bruger, der kalder sig "Fleshmangler"... oh, the irony! :-D
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 20/04-10 20:47, rettet 20/04-10 20:48 
hahah xD
Der er vel intet der lære som bitter erfaring.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/04-10 02:38 
Er lydkvaliteten mærkbart bedre på Super Audio CD'er (SACD) end almindelige cd'er?
Er det muligt at finde en liste over alt musik udgivet på SACD (google virker åbenbart ikke)? Jeg synes umildbart at man får det indtryk at det primært er klassisk og panfløjte-musik der udgives i det format. Det kan jeg ikke bruge til så meget, men hvis en god del af mine favorit albums findes derpå kunne jeg sagtens finde på at købe igen for den bedre kvalitet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 21/04-10 09:34 
Det bedste jeg ku' finde:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_SACD_artists
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/04-10 12:45 
Tak skal du ha'. Der er bare intet der lokker så det glemmer jeg alt om igen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/04-10 14:13 
Konsolkongen>
Er lydkvaliteten mærkbart bedre på Super Audio CD'er (SACD) end almindelige cd'er?

Mærkbart? Nej.
Jeg har selv hentet flere albums og musiknumre i høj opløsning, og hvis ikke det er fordi jeg virkelig nærlytter numrene og finder detaljer, så hører jeg altså ikke nogen stor forskel.
Sjovt nok, så er det menneskelige øre mest følsomt mellem 200-300Hz til 5-6kHz, og de steder du muligvis opdager forskel er uden for det område - såfrem du har anlæg og højttalere til det.
Det er i hvert fald hvad jeg har lagt mærke til; en mere defineret bas som ikke mudrer, og flere detaljer i de helt lyse frekvenser.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/04-10 15:34, rettet 22/04-10 16:31 
Hvorfor står der "Adding comments has been disabled for this video." ved næsten alle YouTube-videoer, jeg ser for tiden?
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/04-10 17:47 
CenobiteDK>
Mærkbart? Nej.
Jeg har selv hentet flere albums og musiknumre i høj opløsning...

Men kunne det ikke også have noget med computerens lydkort at gøre? Min PC spiller f.eks. elendigt i forhold til min Pioneer CD afspiller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/04-10 18:11 
Jo, der er en verden til forskel :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig