X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'981 emne(r).

Svar
Alf81Alf81Skrevet 25/03-10 12:17 
Spellcaster til SMS er faktisk en del bedre, hvis man spørger mig. Det er i sandelighed en overset perle.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 25/03-10 12:20 
neros>
Nåh! Jeg har tænkt mig snart at købe det, og så bliver det ihvertfald i JAP.

Der er jo netop inden forskelle på JAP-versionen og den europæiske kørt med region switch. :P
Den japanske version er vist også lidt svært at opstøve.

Alf81>
Spellcaster til SMS er faktisk en del bedre, hvis man spørger mig. Det er i sandelighed en overset perle.

Yeah det, og Master of Darkness som er meget i samme stil er nogen af de få spil til SMS jeg gider spille :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 25/03-10 12:26 
Sumez>
Der er jo netop inden forskelle på JAP-versionen og den europæiske kørt med region switch. :P
Den japanske version er vist også lidt svært at opstøve.

Aha ok den over så jeg ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-10 14:15 
Kan man få en skydeomskifter som på billedet her, men som kan skifte 3 eller 4 rækker på een gang?

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Den på billede skifter to på en gang og det er den vildeste jeg har kunne finde :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/03-10 14:23 
Jeg skulle nok mene at de findes med flere end to poler, men tror ikke det er så udbredt. Du burde vel kunne opnå den ønskede effekt ved at forbinde en af polerne til et relæ?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/03-10 14:23 
De findes sikkert, men der er nok ikke mange, som bruger dem. Når der er så mange ben, begynder det at være en teknisk usikker konstruktion, og hvis man skal lave dem så de faktisk holder/virker, bliver det for dyrt. Det ville nok være bedre at udtænke en smartere løsning, som ikke skal bruge en så kompliceret switch ;)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/03-10 14:26 
Sumez>
Du burde vel kunne opnå den ønskede effekt ved at forbinde en af polerne til et relæ?

Du bliver ved med de relæer!! :D

Gentag efter mig: "Jeg vil aldrig, aldrig mere overveje at bruge relæer til at swithce signalkilder!" ;)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-10 14:31 
Hmm så er mit eneste alternativ sådan en her:
Svar på dumme spørgsmål-tråden

Men den er skide grim i forhold. Og jeg er lidt bange for at træet i mit stik flækker hvis jeg borer et hul på bagsiden til det.

Det skal bruges til at ændre X, Y og Z knapper til A, B og C når der ikke er mulighed for at ændre det i options. Komforten er nemlig en hel del bedre på den øverste række knapper.
Det optimale ville naturligvis være hvis man kunne lave et print som automatisk kunne skifte det, f.eks. ved at holde L og R inde i et par sekunder. Det ved jeg ikke om det kan lade sig gøre? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/03-10 14:35, rettet 25/03-10 14:37 
Killer Bean 2>
Gentag efter mig: "Jeg vil aldrig, aldrig mere overveje at bruge relæer til at swithce signalkilder!" ;)

Okay :(


Konsolkonge: Kan du ikke bare putte to små kontakter på? Det er vel bedre end én stor :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/03-10 14:36 
Du kan lave det med en alm. switch og en mutiplexer af en slags. PM mig lige, så finder vi sgu nok en løsning :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-10 14:38 
Sumez>
Konsolkonge: Kan du ikke bare putte to små kontakter på? Det er vel bedre end én stor :)

Nej det vil se skidt ud :)

Jeg har sendt en PM Killa Bean.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/03-10 14:50 
Sumez>
Okay :(

Relæer har nogle ubehagelige bivirkninger, som kan nosse specielt digitale signaler fuldstændig rundt. Man har derfor før i tiden mest brugt relæer til feks. at lukke for forsyningsspændingen til et print, hvis man ønskede et effektivt reset af systemet. Men switching-transistorer er efterhånden blevet så udviklede, at de også er begyndt at overtage den funktion (hvor de også holder meget længere). Det eneste, man er tvunget til at bruge relæer til, er seriøse heavy duty opgaver, hvor man skal skifte mellem voldsommer spændinger, og hvor det ikke kan betale sig at bruge en tilsvarende voldsom transistor.
AV Intelligent Terminal
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/03-10 14:56 
Du leder efter en 3PDT switch, hvis det er nogen hjælp.
(triple pole double throw)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/03-10 15:07 
Darken>
Er faldet over denne video...

Så hvad hedder spillet præcist, samt er der nogen der kender nogle engelsk sproget versioner.

Spiller ER Mahjong. Altså hvad Mahjong rigtigt er. Næsten alle tror fejlagtigt at Mahjong er et kabalespil, men det er i virkeligheden Mahjong Solitaire.

Jeg har spillet dette spil med familien siden jeg var yay high, og vi spiller det stadig når vi kan.
Nogle vil måske mene det er stenet, og som barn var det heller ikke altid lige interessant, da det er et langt spil uden den store action. Men om ikke andet, så er det sjovt at få samlet det rigtige brikker sammen, enten hurtigt, eller efter hvad der giver bedst point, så man kan vinde og få Mahjong.

Her er hvad Wiki skriver om Mahjong:
http://da.wikipedia.org/wiki/Mahjong

Der findes flere online muligheder, du kan endda få det over Xbox Live Arcade, der er bare ikke skide mange spillere, så man kommer ofte til at vente på deltagere.

http://www.mahjongtime.com/
http://www.xbox.com/en-US/games/f/funtownmahjongxboxlivearcade/

Det sjove ved XBL versionen, er deres engelske udtalelser af brikkerne. De er ofte helt skøre, så det er da underholdning i sig selv ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-10 16:27 
CenobiteDK>
Du leder efter en 3PDT switch, hvis det er nogen hjælp.
(triple pole double throw)

Tak jeg havde glemt forkortelsen. Jeg tror dog Killer Bean har fat i noget med den multiplexer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkenDarkenSkrevet 25/03-10 18:37 
Tak Ceno!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SumezSumezSkrevet 26/03-10 08:04 
KroeboCop>
Inden folk bliver crazy vil jeg lige spørge om er det i orden at jeg laver en tråd med 80'er musik, hvor man kan poste numre på?

Blev det til noget? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 26/03-10 22:35 
Jeg har ihvertfald ssådan en skydeomskifter til at lægge med 6 trin, el. har ikke fået mit multimeter med i flytninge, så ved ikke om det har en eller anden crazy måde at switche mellem signaler.
(På billedet kan være svært at se at det faktisk er 2 parallelrækker. )

Link...
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/03-10 23:01 
Var det et svar til mig? :)

Det jeg ledte efter var en ON/ON kontakt med tre eller fire rækker. Altså kun to positioner.

Killer Bean linkede til en multiplexer chip som ser ud til at kunne løse mit problem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 27/03-10 15:32 
Hvad er det modsatte af højdeskræk?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/03-10 18:19 
Højdeskræk er akrofobi, af det græske "akron" for højdedrag og det almenkendte "fobi" for skræk.

Akrofili er nok det tætteste man kommer på det modsatte, i og med "fili" er "glæde for" (omend også brugt i sammenhænge med "seksuel glæde"). :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/03-10 18:50 
Arkoúdafobia er mit bud. Frygt for bjørne er pænt meget noget andet end frygt for højder.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 27/03-10 20:15 
Jeg tænkte måske man var bange for at kigge op... :-D Og gerne ville være så tæt på jorden som muligt..

Hvad skulle dit link lige være til?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/03-10 20:16 
Jeg tror det er en bjørn?
Spiller nu: Phantasy Star IV
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 27/03-10 20:52 
ja burde jo nok læse indlægget ordenlgit inden jeg svare en anden gang xD


Btw. jeg fandt der er worchestershire sauce i min superbest, det er den superbedst der ligger et stenkast fra Haraldsgade/Lyngbyvej krydset.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
HeroldHeroldSkrevet 27/03-10 23:46 
Det modsatte af frygt for højder, må være frygt for dværge!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 29/03-10 08:30 
Fleshmangler>
Btw. jeg fandt der er worchestershire sauce i min superbest, det er den superbedst der ligger et stenkast fra Haraldsgade/Lyngbyvej krydset.

Jeg fik også styr på det, til gengæld kunne jeg ikke finde nogen brugbar tomatjuice. Den fra Brugsen (tror jeg) var alt alt for tynd til det snask.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SaftenSaftenSkrevet 29/03-10 11:25 
Jeg har endnu ikke prøvet deres tomatjuice, men Aldis grøntsagsjuice er fantastisk, og den har nemlig noget struktur i sig. Da tomatjuicen er samme mærke regner jeg med at det også gælder for den.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 29/03-10 13:29 
Jeg brugte den fra Føtex i weekenden, den har den rigtige konsistens, sådan lidt tyndere end Heinz tomatsuppe.

Link...
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
WehnerWehnerSkrevet 31/03-10 01:44 
Hvor langt kan et normalt patch-kabel tåle at være, før det potentielt påvirker ens online gaming? Jeg har i princippet behov for at få trukket 12m. Er det lige at presse den?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 31/03-10 03:18, rettet 31/03-10 03:19 
Du skal op over 50 meter før det er relevant. Er kvaliteten bedre end standard, så burde 100 meter heller ikke være et problem.

Så med 12 meter er der intet at være bekymret for :-)
HeroldHeroldSkrevet 31/03-10 07:21 
Jeg har 25 meter i min lejlighed, og det er no problem.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 31/03-10 08:14 
Sørg bare for det er kvalitetskabel - jeg har prøvet at have underlige online problemer og lav performance pga. dårligt kabel.
WehnerWehnerSkrevet 31/03-10 11:37 
Takker :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/04-10 01:16 
hvad betyder volumenfragt?

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 03/04-10 08:09 
@Kro: http://loppetjansen.dk/information.php?info_id=29
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/04-10 11:14 
Jamen dog, tak :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/04-10 19:49 
Hvilken tv-serie har kørt længst, evt. både mht. antal afsnit og ren tidsmæssigt?
nerosnerosSkrevet 05/04-10 20:01 
Måske

As The World Turns
Bashful Neophyte
KamekKamekSkrevet 05/04-10 20:06 
Jeg tror det er Guiding Light

Link...
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
WonderboyWonderboySkrevet 06/04-10 14:04 
Nogle der ved hvor man kan købe sandsække henne, dem man kan bruge til Feks. at holde på mit tørestativ så det ikke vælter hele tiden hvis de blæser lidt?.
I love monster land
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/04-10 15:54, rettet 06/04-10 15:55 
Her: http://www.bisgaardnielsen.dk/product.asp?product=5456

Hvis du vil have en "fysisk" butik at købe dem i, så er dit lokale overskudslager nok et godt bud :)
AV Intelligent Terminal
WonderboyWonderboySkrevet 06/04-10 17:08, rettet 06/04-10 17:08 
Takker :-).
I love monster land
ElgenElgenSkrevet 07/04-10 00:42, rettet 07/04-10 10:23 
Hvor køber man elektronikkomponenter i KBH-omr. (fysisk butik) hvis Brinck IKKE har det man skal bruge (i hvert fald ikke i deres online-katalog...har tænkt mig at ringe og spørge i morgen for en sikkerheds skyld)?

Jeg har brug for (minimum) 1stk. BF459 transistor, da den blå farve mangler på een af mine arcademonitore, og jeg er næsten sikker på at det enten er en BF459 på nakkebrættet der er stået af, eller også er det selve billedrøret hvor den blå kanon er gået (håber jeg ikke).

EDIT: Har lige snakket med Brinck og de har nogle stykker liggende };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 07/04-10 22:27 
Det er måske et lidt underligt spørgsmål , men er der nogen der har erfaring med at fryse sushi ? xD
Fandt et sted på just eat der solgte 80 stk. menu xD.


Elgen- Ellers til en anden gang, så kan man købe transistor pakker til 100 kr. hvor jeg går udfra der er alle tænkelige transistore.
Jeg har kun købt deres modstands pakke med 610 stk.
Hvor der rimeligt meget er alle tænkelige modstande.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
JmogJmogSkrevet 08/04-10 01:41 
Umiddelbart vil jeg sige det er en dårlig ide. Udover at der går smag tabt ved en frysning, så kan det meget vel være at fisken har været frosset før.
SumezSumezSkrevet 08/04-10 08:34 
Vil det ikke gå meget ud over friskheden af sushi at fryse det ned? Er det ikke netop derfor det er så dyrt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 08/04-10 12:36 
Hvad er det for en skrifttype, de fleste danske tv-kanaler normalt bruger til undertekster?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 08/04-10 15:49 
Jeg er selvfølgeligt godt klar over det ikke vil være det samme efter nedfrysning.
Tænkte mest på sådan noget som strukturen i risens stivelsen der ville blive fucked efter frysning og falde fuldstændigt fra hinanden.
Det med at det måske har været frosset før er måske en meget god pointe, selvom konceptet med sushi jo er fisken skal være helt frisk.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/04-10 11:16 
Sumez>
Hvad er det for en skrifttype, de fleste danske tv-kanaler normalt bruger til undertekster?

Det tror jeg kun f.eks. en mail til DR kan afklare. Google kan meget, men ikke SÅ meget!
9'981 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig