X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/03-10 11:51 
Ahh ja, jeg kommer til at tænke på starten af Antichrist, lidt vildt, lidt bizar, lidt fascinerende. Jeg kan i hvert fald stadig huske den.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 14/03-10 11:57 
Ah, hvis de bruger den der, så var det helt sikkert den jeg tænkte på!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 14/03-10 16:59, rettet 14/03-10 17:02 
Har fået et Philips 32PW6515/01 32" CRT TV forærende.
Det fungerede fint hjemme hos den glade giver, men efter at jeg har sat det til herhjemme, er der ingen OSD menu når man trykker på menutasten på remoten.
Man kan se at remote-modtager-LED´en (eller hvad det nu hedder) på TV´et blinker når jeg trykker knappen ned, men ingen menu dukker op.

Nogen der har oplevet lign., ved hvad problemet er, eller endnu bedre ved hvad man gør for at løse det.

Defaultindstillingerne egner sig nemlig ikke ligefrem perfekt til spil.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/03-10 17:42 
Ikke fordi det interesserer mig helt vildt, men er det muligt principielt at kræve tilbagebetaling af en sms-stemme i X-Factor, når man ikke har fået kvittering på at ens stemme er modtaget?

Betaler man overhovedet for det? (ja, det gør man vel, det skal svinene nok finde ud af).

Svarer det til at man betaler for noget, man ikke får - altså en stemme som ikke bliver talt med?
WonderboyWonderboySkrevet 14/03-10 19:45 
Elgen>
Har fået et Philips 32PW6515/01 32" CRT TV forærende.
Det fungerede fint hjemme hos den glade giver, men efter at jeg har sat det til herhjemme, er der ingen OSD menu når man trykker på menutasten på remoten.
Man kan se at remote-modtager-LED´en (eller hvad det nu hedder) på TV´et blinker når jeg trykker knappen ned, men ingen menu dukker op.

Nogen der har oplevet lign., ved hvad problemet er, eller endnu bedre ved hvad man gør for at løse det.

Defaultindstillingerne egner sig nemlig ikke ligefrem perfekt til spil.

Prøv at tage strømen helt fra det, og prøv så sætte det til igen efter et stykke tid, måske det hjælper.
I love monster land
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/03-10 21:27 
Det er remoten den er galt med. Den sender godt nok, men det er noget forkert den sender.
Har oplevet det flere gange, og spøjst nok har det virket at skifte batteri selvom der, som du selv påpeger, kommer signal.

Så, prøv først med et frisk batteri. Kan det ikke passe at det er sådan et fladt et?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
ElgenElgenSkrevet 15/03-10 06:56, rettet 15/03-10 07:02 
Det er 2 x AA, Har lige prøvet med 2 friske...det hjalp desværre ikke };-(

Tillægsoplysning: Der er slet ingen OSD af nogen art. Der kommer heller ikke et lille tal oppe i hjørnet når man skifter kanal, ej. heller en volumen-bar når man skruer op og ned. Det har jeg ellers erfaring for at der burde på andre Philips fra sammen tidsperiode.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 15/03-10 08:08 
Hm, mit gamle Philips fra midt-90'erne havde det vist ikke, mener jeg. Men det var også sådan et lillle billigt et.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 15/03-10 12:34 
Andre forslag modtages gerne...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
solid snakesolid snakeSkrevet 16/03-10 00:35 
Hvis du er overtroisk kan du måske svare mig på dette her

Hvad betyder det at man har fødselsdag samme dato som sin kæreste?

Realistisk er chance for at man møder en pige der har det vel så godt som lig 0, eller hvad?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
WehnerWehnerSkrevet 16/03-10 00:46 
Den er omtrent 1/365
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 16/03-10 08:04 
Nejnej, jeg er rimelig sikker på at den er 0.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 16/03-10 09:16 
Men hvad betyder det?
Jeg mødte nemlig en pige i Ghana som har fødselsdag sammme dag som mig. Hun kunne umuligt have vidst datoen på min, da jeg aldrig havde fortalt hende den.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
nerosnerosSkrevet 16/03-10 09:26 
Det var Voodoo....!
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 16/03-10 15:35 
Jeg har en kammerat som for en del år siden havde en kæreste som var præcis lige gammel. Det var lidt spøjst.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
JmogJmogSkrevet 16/03-10 18:02 
solid snake>
Men hvad betyder det?

At hun sjovt nok har fødselsdag samme dag som dig. Pusseløjerligt tilfælde.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/03-10 21:12 
solid snake>
Jeg mødte nemlig en pige i Ghana som har fødselsdag sammme dag som mig. Hun kunne umuligt have vidst datoen på min, da jeg aldrig havde fortalt hende den.

Men uanset hvor hun er fra eller om hun kender din fødselsdag på forhånd, så har hun stadig fødselsdag netop den dag hun er født.
solid snakesolid snakeSkrevet 16/03-10 21:18 
Nu er jeg ikke overtroisk, men tænkte der måske var nogen her på siden der var, og havde et underligt svar på det.
:-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/03-10 11:40 
Hvad er det for et mystisk urinstinkt, som træder i kraft, når kvinder ikke kan lade være med at købe sko i tonsvis?
AV Intelligent Terminal
solid snakesolid snakeSkrevet 17/03-10 11:44, rettet 17/03-10 11:45 
Kan det være den samme, som når vi mænd ikke kan lade være med at købe masser af spil?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/03-10 11:56 
Nahh, jeg kender masser af mænd, der er fløjtende ligeglade med spil, mens jeg stort set ikke kender nogle kvinder, som ikke liiiige kunne bruge et par sko mere :D
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/03-10 12:03 
Hvad er det her!? Der står "Sony Playstation" på den, så jeg går ud fra det er en dims til PS1'eren?

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Svar på dumme spørgsmål-tråden
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 17/03-10 12:06, rettet 17/03-10 12:07 
Et skud i tågen ville være en spil holder til PS1 spil, vurderet ud fra "rillerne" og afstanden mellem dem, men siderne er måske for langt fra hinanden, lidt svært at se.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/03-10 12:13, rettet 17/03-10 12:13 
Ahh ja, selvfølgelig! Hvis der er nogen, som vil ha' den, så smid en PM :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 17/03-10 13:09 
Sumez>
Hvad er typisk strømforbruget for en moderne LCD-computerskærm i standby vs. normalt tændt?
Helt nøjagtigt tænker jeg på de Dell-skærme vi har ude på arbejdet, men jeg kan ikke finde noget modelnummer på dem, så et kvalificeret gæt er alt hvad jeg har brug for. :)

Kunne stadig godt tænke mig et svar på denne her :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/03-10 13:33 
Det kan være der står et kWh forbrug bag på selve skærmen eller måske, hvis det er skærme ligsom min, bag en plastlåge der gemmer stikkene ind.

Ligemeget hvad, så kan det sagtens betale sig at slukke for skærmen hvis man ikke bruger den.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/03-10 18:46, rettet 17/03-10 18:51 
Det afhænger af om det er en energieffektiv skærm.
Ifølge elsparefonden.dk kan en ikke-energi effektiv skærm bruge op til 100W i drfit, og op til 4W i standby (Sleep 8W). En energi effektiv skærm bruger derimod kun op til 30W i drift og næsten 0W (Sleep <1W) i standby.
Se deres side/liste her:
http://www.elsparefonden.dk/offentlig/vaerktoejer-og-beregnere/produktoversigter/computerskaerme

Har kigget på flere af de populære Dell modeller på edbpriser.dk:
Strømforbrug ved drift: 19,20,24,43 Watt
Strømforbrug ved stand-by: 1,2 Watt

Har også kigget på Dell's side, og på typiske kontor skærme max 19" er forbruget 20-25W i drift, og under 2W i stand-by.

Energy-Star v5.0 krav siger:
For en skærm på 19" med 1.296MP (1440x900):
I drift: 15,6W
stand-by: <= 1W
For en skærm på 20" med 1.764MP (1680x1050):
I drift: 19,8W
stand-by: <= 1W
se beregning her: http://www.energystar.gov/index.cfm?c=monitors.pr_crit_monitors

De har desuden en energiberegner, se her: http://www.eu-energystar.org/da/da_calculator.shtml

Jeg kunne ikke finde Energi-Star v4.0 kravene, men gætter på at det er noget lign. max 30-35W i drift for en skærm magen til den første beregning, det passer rimelig godt med hvad elsparefonden skriver.

EDIT:
Endnu bedre. Du kan vælge Dell lcd skærme her:
http://www.eu-energystar.org/en/database.htm?monitor
og få vist en komplet oversigt med bl.a. strømforbug.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Krans.KKrans.KSkrevet 17/03-10 20:23 
Jeg overvejer at forsøge at anskaffe mig Micro Machines V3 til PS1, men inden jeg kaster mig ud i det vil jeg gerne være sikker på, om det også er muligt at udnytte multiplayerfunktionen i fuld udstrækning på en PS3 (bortset fra at man naturligvis kun kan tilslutte op til syv controllere).

Det er måske et dumt spørgsmål (høhø), men jeg har ikke haft behov eller mulighed for at "bruge multitap" på nogen gamle titler på min PS3 endnu, så jeg vil bare sikre mig, om der er nogle forholdsregler man skal tage sig, eller om det bare er smooth sailing, som hvis man spillede det på en PS1/2?
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/03-10 00:44 
Ja der er ingen problemer. Vi afprøvede det da vi holdt mini-træf hos Sumez
Krans.KKrans.KSkrevet 18/03-10 03:19 
Awesome! Takker.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 18/03-10 13:11, rettet 18/03-10 13:13 
Min kæreste er 2 dage yngre end end mig.. Det betyder helt konkret at jeg er 2 dage mere moden, 2 dage mere ansvarsbevidst, mere fornuftig, 2 dages længere erfaring på livet, 2 dages visdom overlegen. jeg kan ihvertfald helt klart mærke forskellen, det kan også være problematisk i forskelle sammnhæng da hun altid står det sted jeg gjorde for to dage siden, men så må jeg bare skære igennem som den erfarene og lade min det komme hende til gode.

Ps skriver på min Tlf da jeg har smadret mit modem :( derfor mange fejl
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
Alf81Alf81Skrevet 18/03-10 13:30, rettet 18/03-10 13:32 
Jeg kan godt lide din tilgang til tingene.

Min kæreste har lige truet mig med, at gå Zelda på mig. Betyder det så, at hun vil udforske nye områder og løse gåder på mig?
Ting om dét og pis.
DarkenDarkenSkrevet 18/03-10 14:04 
Tja hvis hun er Zelda, er du vel Link... og det er nu Link der fiser frem og tilbage, løfter, skubber, trækker, hopper og danser for princessen... have fun ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Alf81Alf81Skrevet 18/03-10 14:25 
Eller hun måske bare ønsker at blive bortført.
Ting om dét og pis.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 18/03-10 17:41 
Altid noget hun ikke gemmer sig"In another castle"
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
Captain NCaptain NSkrevet 20/03-10 01:59 
Hvordan pokker kan en DVD optager genkende copyright protection på en DVD i min PS3.

Nu tænkte jeg at jeg ville optage en af mine DVDer til min DVD optager så har jeg har den praktisk på en harddisk så jeg ikke hele tiden skal skifte DVDer. jeg tænker at det nok ikke vil virke bare at putte den i DVD afspilleren og optage.

Så man jeg prøver at sætte det i min PS3 og så sætte AV stikkene i DVD optageren og så får jeg alligevel ikke lov til at optage den.. Hvordan kan den dog vide det udelukkende på grund af det lille gule stik. Det er så tåbeligt syntes jeg at man ikke kan bruge sin DVDer som man lyster. Gyyys.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
SumezSumezSkrevet 20/03-10 15:00 
Jeg troede DVD-udgiverne var vokset fra det der pjat med kopibeskyttelse, ligesom pladeselskaberne. Det har jo aldrig været i vejen for andre end dem der køber deres ting lovligt alligevel
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/03-10 15:38 
Jeg køber også mine ting... men argumenterne er ellers i orden for det modsatte :)

Svar på dumme spørgsmål-tråden
SumezSumezSkrevet 20/03-10 17:52, rettet 20/03-10 17:53 
Ja, det er håbløst. Men kopibeskyttelse er nok den største joke af dem alle. Jeg har ALDRIG hørt om en kopibeskyttet CD eller film, som ikke er blevet spredt på internettet af den grund. Pirater der henter det, vil aldrig nogensinde opdage at der har været kopibeskyttelse på, og form dem der har brudt den, er det nærmere en sjov hobby-udfordring. Men folk der har købt skiven lovligt kan komme ud for alle mulige problemer med forskellige afspillere, osv.

Og kan I huske Macrovision? "Tak fordi du har købt vores restaurerede film på DVD, som nu kan ses langt flottere end det har været muligt på TV og VHS. Men du må sgu ikke se den i RGB-kvalitet."
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 20/03-10 18:05, rettet 20/03-10 18:32 
Var det ikke kun tilfældet på PS2, fordi Sony ville spare et eller andet gebyr? Der var jo Macrovision på alle mulige andre afspillere (alle?), uden at det satte RGB-begrænsninger.

Derfor er det selvfølgelig stadig tåbeligt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 20/03-10 18:09 
Faktisk, så har visse former for kopibeskyttelse været nogenlunde effektiv. Soldiers: Heroes of WW2 var længe om at blive cracket. Det samme med Flashpoint og et par af Splinter Cell-spillene
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Captain NCaptain NSkrevet 20/03-10 18:14 
Men det fører jo ikke rigtigt nogen steder. Hvis man har lyst kan man jo downloade stortset lige hvilken film på jordens overflade man lyster. Så længe én person finde en vej er det jo ligegyldigt... Og selvfølgelig skal der jo altid være nogen der finder en vej, så de måtte virkelig gerne begynde at behandle dem der faktisk køber deres film lidt mere anstendigt.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
BeanoBeanoSkrevet 20/03-10 18:15, rettet 20/03-10 18:15 
Hyakotake>
Jeg køber også mine ting... men argumenterne er ellers i orden for det modsatte :)

Fandeme i orden det chart du indsatte og er 100% enig :)

Vil tilføje at jeg syntes det er direkte komisk at når man har købt en original, skal man sidde og se på en "smart" (læs:kikset) anti-pirat sekvens lavet at folk der tydeligvis ikke forstået målgruppen og samtidig straffer de forkerte: personer der har købt DVD'en. På piratkopierne er den slags ting sikkert fjernet. Og når det ovenikøbet ofte ikke kan skippes, bliver man temmeligt pissed!

/rant_off!
SumezSumezSkrevet 20/03-10 18:54 
Herold>
Faktisk, så har visse former for kopibeskyttelse været nogenlunde effektiv. Soldiers: Heroes of WW2 var længe om at blive cracket. Det samme med Flashpoint og et par af Splinter Cell-spillene

Men er det ikke rimelig ligegyldigt, når de i sidste ende ER blevet cracket?

Jeg snakkede dog ikke om spil, men primært musik og film, dvs. data. Software er en lidt mere kringlet sag, da det faktum at det er interaktivt, giver udgiverne en del flere muligheder. Især hvis der er online-elementer involeret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 21/03-10 16:04, rettet 21/03-10 16:28 
Jeg har kig på en eBay-auktion hvor der sælges et spil som jeg meget gerne vil have fingrene i. Prisen er pt. meget fordelagtig og der er 10timer tilbage. Problemet er, at gutten bor i USA og kun skriver "USA" under "Post to:".
Jeg har skrevet til ham flere gange i løbet af ugen om han vil sende til Danmark, men har ikke fået svar...
Spørgsmålet er nu, ville I tage chancen og bare byde alligevel hvis det var jer? Jeg er normalt rimelig forsigtig med sådan noget...men prisen er bare så lav pt...

Hvad siger I?

EDIT: Han har lige svaret at han sender til DK...så nu krydser jeg bare fingre og byder derudaf };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 21/03-10 16:51 
Heldigt for dig. Men normalt, hvis du ikke fik svar, ville jeg ikke byde. Det svarer til at gå ind i en butik uden kontanter, selvom man ved de ikke tager dankort. Eller... noget lign.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 21/03-10 17:11 
Jeg har gjort det før, på varer jeg RIGTIG gerne vil have, og som er svære at finde, og det har aldrig været et problem.

Jeg har nu også været ude for folk, der fuldstændig nægter at sende udenfor USA, men i disse tilfælde er det ofte understreget i selve auktionen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WonderboyWonderboySkrevet 21/03-10 18:02 
Ja det bedste måde er jo nok og spørge pænt først inden man byder løs, men har da også et par gange kommet til at byde på nogle ting i US hvor jeg have overset at de kun ville sende til US, og der har da aldrig været nogle problemer med uden at de ville sende det til DK :-).
I love monster land
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/03-10 18:16 
Jeg mindes at nogle auktioner er låst for bud "udefra". Jeg har i hvert fald før skullet bede en udbyder om at ændre status på auktionen, da jeg fik besked om, at jeg ikke kunne byde fordi jeg ikke boede i en gyldig region. Jeg tror dog mest det er en option, som udbyderne enten glemmer at bruge eller bruger forkert. Så længe man spørger pænt vil langt de fleste godt sende over vandet.
WonderboyWonderboySkrevet 21/03-10 19:35 
Ja det er rigtigt auctionen godt kan være region låst til US eller andet, man skal lige huske at få sælgeren til at låse den op så man kan byde på den.
Men nogle gange kan den godt være låst op selv om sælger Feks. kun vil sende til US, men eller mener jeg har sælger kan lukke op for din profil, så man godt kan byde på den uden at andre kan byde for den uden for Feks. US, hvis det kun er dig han vil have til at byde, og så alle dem fra US selvfølig :-).
I love monster land
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig