X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
nerosnerosSkrevet 05/03-10 11:50 
Sumez>
Så er jeg ikke med, hvad betyder ordet i den forstand? Troede bare det var noget, The Matrix brugt for at være smarte i ordlyden.

Reloaded kan vel betyde "at gøre noget igen på en ny måde". Det er ihvertfald sådan som jeg ser det.
Bashful Neophyte
DarkenDarkenSkrevet 05/03-10 11:51 
Så tror jeg nok vi er ude i noget "reboot" evt. "remake", hvis jeg har forstået hvad det er du er ude efter.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 05/03-10 11:53 
Jaaah sådan noget skide godt. Reboot er faktisk ikke så dårligt et bud!
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/03-10 11:59, rettet 05/03-10 11:59 
Jeg fandt "recharge" som hypernym/synonym til "reload" på nettet.
nerosnerosSkrevet 05/03-10 12:05 
Takker det er også noteret ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 05/03-10 12:10 
Refill :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/03-10 12:35 
Det oplagt er vel "renæssance"!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/03-10 13:09 
neros>
Det må gerne være både dansk og engelsk!

Okay, så får du lige en dansk brainstorm fra mig af:

Genfødt
Genskabt
Reproduceret
Rekonstrueret
Nyfortolket
Omdesignet
Omformet
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 05/03-10 13:33 
Super :D

Tak Killer Bean 2

Refilled tangere til det humoristiske og det kan jeg godt lide. Grunden til mit spørgsmål er fordi jeg skal brainstorme på et navn til en udstilling som jeg skal lave her til foråret.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 05/03-10 13:44 
Matrix: Med nyt krudt i kuglerne :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/03-10 13:49, rettet 05/03-10 13:51 
neros>
Refilled tangere til det humoristiske og det kan jeg godt lide.

Hvad så med noget direkte selvironisk som feks.: Selvplagiat, Deja-vu eller Copycat? :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 05/03-10 13:59 
Hehe ja men i kunsten er det jo forbudt at være Copycat :-) Deja-vu måske men så skal det siges på amerikansk ;D
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 05/03-10 14:00 
Wehner>
Matrix: Med nyt krudt i kuglerne :p

LOL
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 05/03-10 14:15 
Rewind?
Take two?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/03-10 14:50 
Evil Painting 2 :D
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/03-10 20:44 
Jeg leder efter to internet services:

Den ene kan man uploade en lydbid, og så kan den identificere hvad det er... f.eks. en bid af et musiknummer, eller sågar at man fløjter. Hvad hedder den?

Samme type service, bare med billeder. Name please?
SumezSumezSkrevet 06/03-10 20:54, rettet 06/03-10 20:54 
Det første, er der ikke Shazam eller Kazam eller sådan noget på iPhone? Det findes vist også i pc-udgave.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 06/03-10 21:12 
Det er Shazam på iPhone i hvert fald. Et awesome stykke værktøj :D Fandt engang noget lignende, der var udelukkende til lydfiler optaget på mobilen, men det var et ret obskurt link, der er gået tabt for længe siden.

TinEye gør det samme med billeder; http://www.tineye.com/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/03-10 21:17, rettet 06/03-10 21:29 
Sweetness! Tusind mange tak :)

Nu, hvor jeg har nogle brugbare søgeord, fandt jeg selv lidt mere:

http://en.wikipedia.org/wiki/Acoustic_fingerprint
(programmer til lyd-identifikation)

http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_image_search
(TinEye og PixID)
WonderboyWonderboySkrevet 07/03-10 20:57, rettet 07/03-10 21:00 
Hyakotake>
Elgen>
Hyakotake>
Der er ganske vist også en "fischerhut", men jeg er ikke 100% sikker på at det er en alm. bøllehat.

Kan være at det er det vi kalder en Sydvest };-)

Nej, en sydvest er mere spidst formet og går langt ned i nakken. Den der fishcerhut ser bare ud til at være en langskygget bøllehat (som måske også findes i kortskygget version og dermed er en "rigtig" bøllehat.

Takker for hjælpen, men søger efter sådan en hat som på billede til højre i linket, nogle der har en ide hvor man kan finde sådan en magen til henne?.

https://shop.stateofart.com/detail/0/Poloshirts/POLOSHIRT/0/400/5086/0/0/0

Link...
I love monster land
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/03-10 22:27, rettet 07/03-10 22:27 
Nu har jeg prøvet 2 forskellige uoriginale psx memorycards og ingen af dem kunne bruges i min PS2 slim(den nyeste model) skal jeg have originale memorycards?
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 08/03-10 08:06 
Jeg har kun uoriginale, og de virker fint, pånær de to hvor man skal skifte "save slot" via en eller anden knap-kombination. Faktisk tror jeg også de virker fint, så længe man stadig sætter dem i en PS1 for at skifte slot, men jeg har ikke rigtig brugt dem siden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/03-10 10:26 
Jeg har prøvet den du snakker om med switch på og så også den der har det der digitale display. Jeg må lige teste Alf81s PSX memorycard, han har vist et originalt :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/03-10 12:44 
Wonderboy, linket duer vist ikke...
WonderboyWonderboySkrevet 08/03-10 18:59, rettet 08/03-10 19:03 
Hyakotake>
Wonderboy, linket duer vist ikke...

Okay prøver igen
Hvis i klikker på Shirt og klikker på en af skjortne så den kommer frem i stort, så kommer billedet frem med ham med den hat på, uden til venstre, som jeg søger efter, eller en næsten magen til. :-)
Kan ikke få det link til at virke desværre, ved ikke lige hvorfor?.
Med her er adressen til hjemmesiden hvis det kan bruges?.

https://shop.stateofart.com/detail/0/Shirts/SHIRT_L.SLEEVE/0/200/472/0/0/0
I love monster land
SumezSumezSkrevet 08/03-10 20:56 
I opskriften på en Bloody Mary indgår noget der hedder "Worcestershire sauce", men jeg har aldrig hørt om det.

1. Hvor kan sådan noget købes?
2. Minder det om det vi i Danmark kender som Engelsk Sauce? Det ligner det på flasken, men ved ikke om der er nogen forbindelse.
3. Hvis ja, kan det i så fald bruges som erstatning i nævnte drink.
4. Og nej, bloody mary er ikke en ulækker drink, den er superlækker :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/03-10 21:03 
Sumez>
1. Hvor kan sådan noget købes?

Google siger:

Her! :)
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/03-10 21:04, rettet 08/03-10 21:05 
Jeg ville passe på med at indtage for store mængder af Worcestershire sauce - rygtet siger at det har en stærk zombificerende effekt!

Om det er det samme som Engelsk Sovs, ved jeg ikke, men britisk er det i hvertfald.

Edit: Det er tilsyneladende det samme.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/03-10 21:13, rettet 08/03-10 21:14 
Echelon VI>
men britisk er det i hvertfald.

De er i hvert fald storforbrugere af det. Jeg kan huske jeg engang så en britisk komedie (kan ikke huske navnet på den), hvor en af karakterene var en lille tyk svedende mand i netundertrøje, som indtog alle måltider med et ordentligt lag Worcestershire sauce på :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 08/03-10 21:13 
Killer Bean 2>
Google siger:

Jeg mente hvilke supermarkeder, og hvad man skulle kigge efter. :)

Men hvis det er det samme som engelsk sauce, så er det jo fint. Sådan en har jeg altid i køleskabet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/03-10 21:16, rettet 08/03-10 23:31 
Ja, men Google sagde også at mange af de kendte mærker indeholder et kræftfremkaldende farvestof. Så jeg synes det var på sin plads at anbefale en øko-variant ;)
AV Intelligent Terminal
SaftenSaftenSkrevet 08/03-10 21:35 
Apropos engelsk sauce, så hvis man vil have en lidt stærkere version af det, skal man slå sig på HP sauce. Har samme konsistens som ketchup og er fænomenalt til alting.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-10 21:59 
Nu forsvandt mine P:R genveje til venstre for søgefeltet lige pludselig og uden jeg selv gjorde noget. Er det noget midlertidigt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 08/03-10 22:22 
Nej, det er sovsens skyld.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 08/03-10 22:28, rettet 08/03-10 22:28 
Konsolkongen>
Nu forsvandt mine P:R genveje til venstre for søgefeltet lige pludselig og uden jeg selv gjorde noget. Er det noget midlertidigt?

Måske er du logget ind på "www.playright.dk" og ikke "playright.dk", eller omvendt - den gør forskel på de to cookies, og hvis du har fulgt et komplet link til en anden P:R-side, kan det have medført at du ikke var logget ind på den anden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-10 22:46 
Har prøvet at logge ud, lukke browseren og logge ind igen. Det hjalp ikke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/03-10 02:22, rettet 09/03-10 02:24 
Ligemeget min fejl... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 09/03-10 07:46 
Nå skal da prøve at lave en bloody mary rigtigt så :D
De gange jeg har haft lavet den har det bare været med tomatjuice, vodka, tabasco og lime.
Har hverken brugt sellerisalt, salt, pepper el. Worcestershire sauce.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SumezSumezSkrevet 09/03-10 08:07 
Jeg regner i hvert fald lige med at købe noget bladselleri og tomatjuice til næste weekend. Førstnævnte er også fantastisk godt i en kødsovs.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 09/03-10 13:12 
Førstnævnte = bladselleri ?
I så fald er jeg fuldstændig enig, det er en grønsag der har taget mig mange år at vænne mig til. men så blev jeg også helt vild med den.
Jeg synes især at det fungere godt i goulash, men generalt i sammenkogte retter også tit i asiatiske retter.

Nu vi er lidt i samme boldgade, jeg sidder lige og er ved at lave en ordenlig røvfuld tomatsuppe(så jeg kan gemme lidt) den smager fint som base men ville gerne lige tweake den lidt.
Nogen der har deres helt eget hemmelige ingridiens ?

Lavet på: løg, gullerod, hakket tomat + puré, en smule hakket chili, hel chili til at koge på, hvidløg, fløde, timian, oregano salt pepperkorn.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SumezSumezSkrevet 09/03-10 13:50, rettet 09/03-10 13:51 
Ja, bladselleri :) Jeg er har nu altid været glad for den grøntsag, men ligesom broccoli og flere andre er den enormt "misforstået". :P

Mht. suppen, når jeg laver suppe plejer jeg tit at tilsætte en smule mælk og noget revet muskatnød (ikke for meget, det kan nemt tage overhånd, men skal også gerne kunne smages). Det giver en god og karakteristisk smag.
Tomatsuppe plejer også at fungere rigtig godt med mozarella, men det kan være svært at blande i uden at fedte alting til. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 09/03-10 14:01 
Stegt bacon går også fint, hvis du i forvejen laver en tyk suppe, der skal blendes.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Captain NCaptain NSkrevet 10/03-10 03:11 
En ting jeg lige undrede mig over som nogle af jer måske kan svare på er.
UK har jo som det meste af EU afskaffet deres gamle alders labels med PEGI mærkerne.
Noget jeg dog har lagt mærke til nu er at alle spil hvor man skal være 18 år ikke har PEGI mærket men stadig det gamle Britiske 18 logo... Nogen der kan sige mig hvorfor? eller har jeg generelt set helt forkert?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
SumezSumezSkrevet 10/03-10 07:59 
Hvad er typisk strømforbruget for en moderne LCD-computerskærm i standby vs. normalt tændt?
Helt nøjagtigt tænker jeg på de Dell-skærme vi har ude på arbejdet, men jeg kan ikke finde noget modelnummer på dem, så et kvalificeret gæt er alt hvad jeg har brug for. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/03-10 13:44 
Sumez>
Måske er du logget ind på "www.playright.dk" og ikke "playright.dk", eller omvendt - den gør forskel på de to cookies, og hvis du har fulgt et komplet link til en anden P:R-side, kan det have medført at du ikke var logget ind på den anden.

Ahh, det forklarer det problem jeg gentagne gange har klaget over, men som Rune ikke har gidet reagere på.
Kan man ikke gøre noget så den cookie virker på begge domæner?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 10/03-10 14:11, rettet 10/03-10 14:13 
Jo, domænet på login-cookien skal bare sættes til ".playright.dk".
Det er normalt at servere normalt har unikke sessions pr. domain/subdomain, ved ikke om man kan ændre på dette. Men cookies man selv sætter, kan som sagt sagtens til at gælde for alle subdomains.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 12/03-10 20:10 
Kan et klippekort til S-togne i Kbh blive for gammelt?

Hvis ikke har jeg et 3 zoners kort med 9 klip,som jeg vil sælge.. :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HeroldHeroldSkrevet 12/03-10 20:33 
Det mener jeg, ja. Men man kan vist gå ned og få den pålydende værdi refunderet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 13/03-10 17:38 
Der står PÅ kortet hvornår det udløber. Held og lykke med at finde en kontrollør der faktisk checker det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 13/03-10 22:27 
Sumez>
Den der melodi, der spiller i "lidt for lækker" reklamen, hvor der er en gut der tager et bad med en torsk, er brugt mange forskellige steder, men hvad er det for en, hvem har oprindeligt lavet den?
Og mere vigtigt, hvad er det for en film den minder mig om (den er vist brugt i flere film, kæresten mente det var Boondock Saints, men det er helt sikkert ikke den jeg tænker på)

VOILA: http://www.youtube.com/watch?v=peJxkzPSQFg
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig