X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/02-10 21:29, rettet 23/02-10 21:32 
Hvorfor er der så mange mennesker, der ser ud som om, man lige har losset dem mellem stængerne, når smiler til dem på gaden?
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 23/02-10 21:42, rettet 23/02-10 21:42 
I Danmark bliver man bange for fremmede folk der smiler. Det troede jeg du vidste. Især hvis de er sådan lidt sorte i huden......! Men det er du nok ikke Dræber bønne 2 ;D
Bashful Neophyte
SaftenSaftenSkrevet 23/02-10 21:54 
Prøv at smil og så sige hej oveni. Giver nogle uvurderlige ansigtsudtryk:P
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/02-10 21:59 
Det kan være at de tror at du griner af dem.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/02-10 22:05 
Eller at de ikke er til mænd :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/02-10 22:14, rettet 23/02-10 22:15 
Darkbeat>
Det kan være at de tror at du griner af dem.

Ja, jeg har faktisk fået en "Hva' fa'en griner du af!" eller en "Hvad er det, der er så morsomt?" tilbage i hovedet et par gange, når jeg har smilet til en stillestående person. Folk er sgu tossede! :D

KroeboCop>
Eller at de ikke er til mænd :=P

Nu forstår jeg pludselig bedre, hvorfor du mener Léon er pædofil ;)
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/02-10 22:23 
Haha ok :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 24/02-10 10:46 
Ved sku ikke lige hvor jeg skal placere dette spørgsmål så det havner her ;-)

Da jeg søger nyt arbejde fortiden tænkte jeg på om der måske var et sted her i København og omegn som f.eks Coolshops lager. Tænkte det ville være fint med et eller andet lager arbejde som f.eks har med spil og dvd'er at gøre.

Så hvis man kender til noget må i gerne informere mig om det?
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/02-10 10:59 
Det største problem bliver vel at skulle finde en tidsmaskine!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dchangdchangSkrevet 24/02-10 11:27 
neros>

Da jeg søger nyt arbejde fortiden tænkte jeg på om der måske var et sted her i København og omegn som f.eks Coolshops lager. Tænkte det ville være fint med et eller andet lager arbejde som f.eks har med spil og dvd'er at gøre.

Så hvis man kender til noget må i gerne informere mig om det?

Ikke lige det samme, men har hørt at Stereo Studio åbner nye butikker i Kbh, så måske var det en mulighed? Så får du musik med oveni. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
solid snakesolid snakeSkrevet 24/02-10 12:30 
Er det og bagtale en person, hvis man står foran personen mens man siger det?
Man står så et stykke derfra så han ikke kan høre det.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/02-10 22:41 
Kan man fryse rå æg, tø dem op, tilberede dem (f.eks koge) og spise dem uden at konsistens/smag er ændret? Eller bliver det noget underligt krystalliseret plummer indeni? Kan skallen sprænge i fryseren (ligesom flasker, hvor væsken udvider sig)?
DarkenDarkenSkrevet 25/02-10 22:10 
Godt så... jeg er ikke tilhænger af facebook og har ikke oprettet mig der på. Så er der så sket det at der (igen) er en tosse der har invitet mig. Så jeg har fået sådan en standard mail:

Se min Facebook-profil
Hej Darken,

Jeg har oprettet en Facebook-profil, hvor jeg kan overføre mine billeder, videoer og begivenheder, og jeg vil gerne tilføje dig som ven, så du kan se det. Først skal du tilmelde dig Facebook! Efter du har tilmeldt dig, kan du oprette din egen profil.

----------
*****
----------

Følg linket nedenfor for at oprette en profil på Facebook.
******

Har du allerede en konto? Føj denne e-mail-adresse til din konto her.
Se hvem der ellers har inviteret dig til Facebook:
******

Andre personer på Facebook, som du måske kender:
******

darken@gmail.com er blevet inviteret til at blive medlem af Facebook af ****. Ønsker du ikke at modtage denne type e-mails fra Facebook i fremtiden, kan du klikke her for at afmelde.
Facebooks kontorer er beliggende på 1601 S. California Ave., Palo Alto, CA 94304.

Så kommer spørgsmålet:

Efter overstående invite (som jeg ikke har reageret på), er jeg så begyndt at få "tilføjet som ven" mails som understående:
"Hi Darken,
********** added you as a friend on Facebook. We need to confirm that you know ********* in order for you to be friends on Facebook

wuut? Hvis jeg ikke har en profil (har testet med "glemt kode", hvor den melder mail adresse ukendt) hvordan pokker kan folk så begynde og adde mig som ven? Det er ikke første gang jeg har fået en invite til facebook, men det er første gang overstående er sket. Det er alle reelle folk som adder mig... er det min ven der har "oprettet" mig i en eller anden form på facebook (som en kontakt eller noget, da der jo ikke er en profil).

Ja, jeg har tænkt mig at "afmelde mig" (sjovt man skal afmelde sig noget man ikke har signet sig op til, ik? skod spam!), men jeg kunne i første omgang godt tænke mig af vide om der er nogle det er stødt på informationer om hvad præcis facebook lige laver med folks email adresser (som ikke har en profil).. jeg kunne ikke lige få noget godt ud af min væn google.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HeroldHeroldSkrevet 25/02-10 22:17 
Jeg vil næsten gætte på at Facebook har registreret den mail du har, da den første addede dig, og får du "adds" som var du registreret. Det kan reelt også bare være en fejl i formuleringen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 26/02-10 07:19 
Det minder mig om engang jeg havde en "sjov" ven der tilmeldte mig en masse netdate sider >_<
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SumezSumezSkrevet 26/02-10 08:13 
Du mener en sjov "ven"? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 26/02-10 11:38 
dchang>
Ikke lige det samme, men har hørt at Stereo Studio åbner nye butikker i Kbh, så måske var det en mulighed? Så får du musik med oveni. :-)

Aha takker :-)
Bashful Neophyte
WonderboyWonderboySkrevet 27/02-10 01:31 
Der er så mange der spørger dumt i denne tråd :-), så jeg vil også lige prøve, har lige sat og set OL på DR med Firemandsbobslæde, er sådan en forhjuls eller baghjuls trukket?. :-)
I love monster land
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/02-10 16:27 
Nej.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 27/02-10 23:11 
jo.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
nerosnerosSkrevet 28/02-10 20:12 
Nogen der kan forklare mig hvorfor mine tv-kanaler engang imellem forsvinder på mit TV. Jeg har lavet en favorit liste over de kanaler jeg helst vil se. Nogengange er skærmen bare sort når jeg f.eks skruer over på TV2 film eller TV3 osv. Det er bare skide irriterende!

Jeg har YouSee.
Bashful Neophyte
WonderboyWonderboySkrevet 28/02-10 20:16 
Hvad står det CE mærke på vare for?.
I love monster land
HankyHankySkrevet 28/02-10 20:24 
http://tinyurl.com/yhl6ox8
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/03-10 18:53 
Hvor mange grader (af trykfølsomhed) kan der reelt programmeres ind i PS3 og X360-analog-skulderknapperne? Kan de programmeres til f.eks. 256 grader eller meget færre? 16? 8?
SumezSumezSkrevet 02/03-10 21:03 
Eftersom det er et analogt input, er der i teorien ingen grænser - en programmør arbejder typisk med en float-værdi fra -1.0 til 1.0 på hver akse.
I praksis er der nok en begrænsning på hvor fintfølende signalet er, men jeg vil tro det afhænger mere af mekanikken i sticket end teknikken, hvis du forstår.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 03/03-10 00:02, rettet 03/03-10 00:06 
Der er nok meget sandhed i at det afhænger af hvor fin mekanikken er, men det analoge signal bliver konverteret til et digitalt med et bestemt antal bit.
Jeg har ikke lige kunne finde informationen om chippen i gamepaddet, men det er formentlig en 8-/10-/12-bit indgang, dvs. 256/1024/4096 trin.
Et realistisk gæt er, at 8-bit er rigeligt, måske endda mindre, da jo flere bit man bruger, jo længere tid tager konverteringen. Ja det ms/µs vi snakker om, men jo hurtigere, jo bedre.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/03-10 01:24 
Takker... det lyder sandsynligt med 256 steps. Det er immervæk kun 1 centimeters penge man kan bevæge knapperne, så med så mange trin er det mere end rigeligt.
SumezSumezSkrevet 03/03-10 08:10, rettet 03/03-10 08:11 
Ingen tvivl om det. Antager vi at den sender et 8 bit signal på hver akse, giver det 65536 forskellige positioner. Det er lidt for tidligt på dagen til at jeg tør udregne hvor mange grader af retninger det giver, overført til 2D vektorer, men det er en hel del flere end 16 :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 03/03-10 10:04, rettet 03/03-10 10:04 
Den der melodi, der spiller i "lidt for lækker" reklamen, hvor der er en gut der tager et bad med en torsk, er brugt mange forskellige steder, men hvad er det for en, hvem har oprindeligt lavet den?
Og mere vigtigt, hvad er det for en film den minder mig om (den er vist brugt i flere film, kæresten mente det var Boondock Saints, men det er helt sikkert ikke den jeg tænker på)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 03/03-10 11:58, rettet 03/03-10 12:01 
Er det ikke fra La Boheme? Det mener jeg, men det er også en lang opera, så... :(

Edit: Og så alligevel ikke. Der er noget fra La Boheme i en anden scene... Har de egentlig ikke også brugt det mht. Hitman?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WonderboyWonderboySkrevet 03/03-10 23:05, rettet 03/03-10 23:05 
Hvad kalder man en bøllehat på tysk?.
På engelsk hedder det Bucket Hat ikke?.
I love monster land
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/03-10 00:33 
Jo, engelsk er "bucket hat". Jeg har søgt lidt rundt, og jeg kan ikke finde anden tysk betegnelse end at de også bruger "bucket hat".

Der er ganske vist også en "fischerhut", men jeg er ikke 100% sikker på at det er en alm. bøllehat. Skyggen ser lidt bredere ud, men måske er det det samme (jeg ved ikke lige så meget om design og tøj) :-)
KeenKeenSkrevet 04/03-10 10:07 
jeg har lige skrevet til nogle tyske venner/venninder det er et spørgsmål vi næsten skal have et svar på :P
ElgenElgenSkrevet 04/03-10 10:19 
Jeg deler kontor med en tysker, men hun havde ikke umiddelbart noget godt bud.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 04/03-10 10:20 
Hyakotake>
Der er ganske vist også en "fischerhut", men jeg er ikke 100% sikker på at det er en alm. bøllehat.

Kan være at det er det vi kalder en Sydvest };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 04/03-10 10:38 
Hun mener (efter lige at have tænkt sig om) at det kunne hedde en angelhut eller fischerhut (som også tidligere forslået). Betydningen af de 2 ord er ca. den samme.

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/03-10 12:42 
Elgen>
Hyakotake>
Der er ganske vist også en "fischerhut", men jeg er ikke 100% sikker på at det er en alm. bøllehat.

Kan være at det er det vi kalder en Sydvest };-)

Nej, en sydvest er mere spidst formet og går langt ned i nakken. Den der fishcerhut ser bare ud til at være en langskygget bøllehat (som måske også findes i kortskygget version og dermed er en "rigtig" bøllehat.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/03-10 19:00 
Hvorfor har Sony valgt et slogan, der kan misforstås noget så grueligt?!

make.believe
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/03-10 21:04 
Vel for at se hvor mange der hopper på den ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
XiwanaXiwanaSkrevet 05/03-10 01:00 
Er det fuldstændigt hip-som-hap om man anvender et officielt eller uofficielt hdmi-kabel i 360'eren?

Jeg ved, at der ikke er nogen synlig forskel mht. billedkvalitet, når det gælder tilslutningen af en dvd-afspiller, men det kunne jo være, at der er særlige omstændigheder, når det drejer sig om konsoller.
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 05/03-10 07:59 
Jeg forstår slet ikke hvorfor der findes "officielle" kabler
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/03-10 08:11, rettet 05/03-10 08:14 
For at Microsoft kan tjene flere penge.

Men ja, det er ret ligegyldigt om man anvender originale eller uoriginale HDMI kabler. Det eneste jeg lige kan tænke på, er den mekaniske kvalitet, om stikket sidder ordentligt og alle kontakter har lige god forbindelse.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KTCKTCSkrevet 05/03-10 08:46 
Det er kun, hvis man skal have lange kabler, at kvaliteten betyder noget.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
XiwanaXiwanaSkrevet 05/03-10 09:21 
OK - takker mange gange! Så er der penge at spare. Længden er ikke et problem - afstanden fra konsol til hdmiport på tv'et er vel ca. 30cm.
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 05/03-10 09:25 
Nogen der kan hjælpe mig med at finde et andet ord for "Reloaded" men som betyder det samme?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 05/03-10 10:01 
Engelsk eller dansk?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/03-10 10:05, rettet 05/03-10 12:52 
Nu ved jeg godt det er uhøfligt at besvare et spørgsmål med et spørgsmål, men. Mener du i den "genfødsel"-agtige forstand som popkulturen bruger ordet?
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 05/03-10 11:41, rettet 05/03-10 11:46 
Killer Bean 2>
Nu ved jeg godt det er uhøfligt at besvare et spørgsmål med et spørgsmål, men. Mener du i den "genfødsel"-agtige forstand som popkulturen bruger ordet i?

Yes :-)

Det må gerne være både dansk og engelsk!

Edit:
Faktisk skal det bare være et ord som har samme betydning eller som kan siges istedet for ordet "Reloaded". Tænk "Matrix (og her så et ord med samme betydning)

Giver det mening?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 05/03-10 11:43 
Så er jeg ikke med, hvad betyder ordet i den forstand? Troede bare det var noget, The Matrix brugt for at være smarte i ordlyden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-10 11:44 
Xiwana>
Er det fuldstændigt hip-som-hap om man anvender et officielt eller uofficielt hdmi-kabel i 360'eren?

Jeg ved, at der ikke er nogen synlig forskel mht. billedkvalitet, når det gælder tilslutningen af en dvd-afspiller, men det kunne jo være, at der er særlige omstændigheder, når det drejer sig om konsoller.

Det originale kabel kommer med en adapter der gør at du kan bruge optiske toslink kabler samtidig. Det er næsten umuligt at få plads til begge dele hvis du bruger andre kabler. Har du ikke surround, eller har du en forstærker med HDMI inputs er det selvfølgelig ligemeget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig