X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'978 emne(r).

Svar
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 03/01-10 17:02 
Der er kun én component indgang i mit fjernsyn og jeg er ved at være godt træt af at skifte stik når jeg skal skifte mellem min ps3 og xbox. Med tiden skal jeg også have sat en ps2 til mit setup.

Jeg vil gerne finde en god løsning så jeg ikke behøver kæmpe med de fandens stik hver gang jeg skal skifte konsol.

Nogen der kan hjælpe?
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/01-10 17:44 
Jeg ville foreslå en aktiv switch af en slags :)

Feks. sådan en her...
AV Intelligent Terminal
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 03/01-10 18:05 
Den vil jeg se nærmere på. Tak.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
JmogJmogSkrevet 03/01-10 18:39 
holmenkolmen>
Der er kun én component indgang i mit fjernsyn og jeg er ved at være godt træt af at skifte stik når jeg skal skifte mellem min ps3 og xbox

Er der ingen HDMI-indgange i dit tv?
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 03/01-10 19:08 
Nope, det er en ældre Samsung-fladskærm uden HDMI-indgang. Den bedste løsning ville selvfølgelig være at købe et nyt fjernsyn, men det er nok også den dyreste...
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
JmogJmogSkrevet 03/01-10 22:21 
Hmm, jeg kan dårligt huske om de ændrede på det, men kan man overhovedet få HD ud af en Blu-ray film via component?
solid snakesolid snakeSkrevet 04/01-10 18:22 
Hvor mange historier i bladet en skør skør verden var sande?

Det solgte vel ikke særlig godt, siden det ikke er på markedet mere.. Eller hvad?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/01-10 18:34 
solid snake>
Hvor mange historier i bladet en skør skør verden var sande?

Ingen...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/01-10 20:43 
Nogen, der kender til mozy.com som online backup-sted? De giver gratis 2 GB til rådighed... tænkte om det var noget for nogen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/01-10 01:30 
Kan man få en stikdåse med kontakter så man kan slukke for hver enkelt stik. Dem der slukker for alt kan jeg ikke bruge til så meget. Der skal helst være mindst 5-6 stik i.

Svar gerne med links :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/01-10 01:42, rettet 05/01-10 01:42 
Hyakotake>
Nogen, der kender til mozy.com som online backup-sted? De giver gratis 2 GB til rådighed... tænkte om det var noget for nogen.

Kender dem ikke, men kan varmt anbefale Divshare, som giver 5 GB gratis. Jeg har brugt dem i et par år. Virker stabile og har en clean og overskuelig brugerflade til at organisere filtyper. Hvis man uploader videoklip, bliver de automatisk konverteret til streamingformat.

http://www.divshare.com
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
ElgenElgenSkrevet 05/01-10 12:39, rettet 05/01-10 12:40 
Er der nogen der har disse Ikea Expedit indsatser.

2 skuffer over hinanden:
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10115760

Låge
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90115756

og gider at måle de indvendige mål i skufferne samt de indvendige mål i rummet efter lågenindsatsen er sat i og skrive det...
Ikea kan ikke umiddelbart oplyse det, har prøvet både deres chat og tlf. De foreslår at jeg tager i varehuset og selv måler...men har ingen bil, så virker lidt omstændeligt };-!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 05/01-10 12:41, rettet 05/01-10 12:42 
Jeg har begge dele, og kan måle når jeg kommer hjem.
De er utroligt lækre, og de klæder virkelig mit Expedit-setup meget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 05/01-10 12:46 
Super overvejer at bruge dem i nogle af rummene, men skal jo lige vide om div. konsoller kan gå ned i dem };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 05/01-10 12:50 
Nogen bestemt du har i tankerne?
Kan oplyse at en Slime lige akkurat kan være i låge-indsatsen.

Det er nok de færreste konsoller, der er små nok til at du kan have dem i skufferne. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 05/01-10 12:54, rettet 05/01-10 12:57 
Tænkte mest på SMS, MD, Saturn, GC...generelt de toploadede.
X360, PS2, XBox osv. er ikke det store problem, da de enten kan stå på højkant eller stakkes uden brug af hylder eller skuffer };-)

Ville så ha' dem permanent i skufferne og bore huller bag i til ledninger.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/01-10 18:56, rettet 05/01-10 18:58 
Hvilken mikrofon til musikspil (X360) skal jeg vælge? Er de mere eller mindre ens, hvadenten det er RB-mic eller GH-mic?

Er denne her f.eks. god?
SumezSumezSkrevet 05/01-10 19:23, rettet 05/01-10 19:24 
Er det muligt selv at mose ting sammen til noget, der svarer til Quorn? (vegetar-"kød", lavet af svampe, kidneybønner og andre ting - til os der ikke kan finde ud af at lave mad uden hakket oksekød :P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/01-10 20:07, rettet 05/01-10 20:07 
Jeg har aldrig selv gjort forsøget, men leget med tanken. Det sværeste ville være at få den nødvendige stivelse ind i massen. Jeg kunne forestille mig at forsøget ville blive nemmere, hvis man inkluderede nogle kikærter sammen med kidney bønner og svampe - men så går det hurtigt hen og bliver falafel, hvilket er svært sammenligneligt med f.eks. oksekød.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 05/01-10 20:12 
Falafel er heller ikke skidt, dog :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/01-10 20:15 
Bestemt ikke! :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ElgenElgenSkrevet 05/01-10 22:47 
Sumez>
Jeg har begge dele, og kan måle når jeg kommer hjem.
De er utroligt lækre, og de klæder virkelig mit Expedit-setup meget.

Pleeeeeaze!!! };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 06/01-10 00:27 
Der er plads til 32cm i både højden og bredden i skabs-indsatserne, uden at tage højde for lidt ekstra plads til hængslerne.

Skufferne er 25cm brede og godt 12,5 i højden. Og 30cm dybe, hvis det har nogen betydning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/01-10 00:30 
Sumez + Ech > Get a room... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 06/01-10 00:35, rettet 06/01-10 00:37 
Her er iøvrigt et billede af hvordan min reol, som du jo har set, ser ud nu jeg har fået sat skabsdøre og skuffer i :)

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Gemt væk bag skabene er pt. alle strømforsyningerne og stikdåser, to PS2'er (omend den ene er hevet ud på gulvet somd et ses, pga. irriterende korte controller-kabler), en Dreamcast og en MegaDrive.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/01-10 00:52 
Den røde X360, Sumez - hvor gammel er den og kører den problemfrit? Ikke at jeg har noget imod røde Japsere, for jeg skal åbenbart passe med at overdrive (se-min-skodmaskine-virker-ikke-tråd...), men anyways - jeg hedder ikke Mulder og mit ordsprog er ikke "I believe" (på problemfrie X360'ere, der får nye kodenavne, bedre PSU'er mv. og alligevel fryser...software or not).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 06/01-10 01:04 
Den er ikke så gammel, det er den Elite model der kom sammen med RE5, og altså den nyeste revision af motherboardet.
Den har kørt problemfrit siden jeg fik den. (og har været brugt flittigt)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 06/01-10 10:26, rettet 06/01-10 10:27 
@Sumez: Super, takker for info...vil kraftigt overveje at købe nogle skuffer så; dog skal mine være røde (i hvert fald nogle af dem) };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
solid snakesolid snakeSkrevet 06/01-10 11:25 
Er elefanter bange for mus, nu har jeg som barn set mange tegnefilm, eller set blade hvor elefanter er bange for mus.
Men kan det passe?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JuggernautJuggernautSkrevet 06/01-10 11:27, rettet 06/01-10 11:34 
Ved ikke om de er bange eller bare påpasselige med ikke at lave den til ketchup.
Mythbusters har faktisk haft det oppe at vende. Elefanten nærmest vendte på en tallerken, da musen blev sluppet løs foran den.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
solid snakesolid snakeSkrevet 06/01-10 11:37 
Det afsnit gad jeg godt have set.. :-D
Så må det jo ikke være helt løgn.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KeenKeenSkrevet 06/01-10 12:08 


lige her
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 06/01-10 14:12 
Er Afro Samurai god? (mao. er den værd at anskaffe sig?)
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/01-10 11:38 
Bruger de Sanwa eller Seimitsu joystick i ders kørestole i Japan :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 07/01-10 11:42 
Ingen af delene?... der er vel analog stick i kørestole? :D
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/01-10 11:44 
Nå ja, men hvis jeg ender i kørestol skal jeg have Konsolkongen til at modde min med Seimitsu :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 07/01-10 11:46 
Dvs. begrænset til kør/kør-ikke mulighed :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-10 16:37, rettet 07/01-10 16:39 
Der findes analoge arcadesticks også ;)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/01-10 19:08 
Nogle der ved noget om et memory card til PS2 som man kan bruge til at spille brændte spil og jap spil, så man ikke skal behøver bruge chip? (jeg skal bruge den til Jap spil) er der noget træls ved dem?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/01-10 20:00 
Fik lige et link af en. Der står: "SCPH-7900X (Hvor X = tal)" på siden, hvordan kan jeg se det på maskinen er det bare på bagsiden?

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/01-10 20:04 
Der står at spillene skal patches før de virker. Ergo virker det kun med kopier. Jeg ville gå i en stor bue udenom og få en maskine med chip istedet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 07/01-10 23:08 
Måske virker nogle af de der slide cards med importspil. Slider dog vist lidt på maskinen.
SumezSumezSkrevet 08/01-10 00:58 
Det er derfor, de hedderslide cards :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/01-10 01:27 
:=) Hmm det er sku et svært valg for der mange penge at spare, jeg tænker at så meget kan den da heller ikke slide, kan også bare købe et nyt laserhoved eller PS2 når det sker, de er jo i læssevis over alt :=J
Hoid to colony C05 where the computer is...
solid snakesolid snakeSkrevet 09/01-10 00:19 
Keen>


Wow det er vildt..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 09/01-10 00:24 
Hvad er grunden til der vokser hår på folks fingere og tær?
Hvad kan man lige bruger det til?

Fryser man mindre så.. :-P
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/01-10 11:52 
solid snake>
Fryser man mindre så.. :-P

Sandsynligvis. Hoved, ansigt, fingre og tæer er trods alt de stedder på kroppen, hvor huden er tyndest/mest udsat. Så det giver meget god mening, at det er der, evolutionen ikke har fået gjort det helt "obsolete" endnu ;)
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/01-10 15:11 
Jeg fryser åbentbart mere end de fleste så, for goddamn!
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/01-10 20:59, rettet 10/01-10 20:59 
Kan man downloade det her et sted? Udkom aldrig til GBC :=(

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/01-10 23:07 
Det er vidst desværre aldrig blevet leaket på nettet.
9'978 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig