X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/12-09 13:09 
Det ku' være cool!

Jeg håber da han får tid på noget på trods af hans nye familie :)
SumezSumezSkrevet 02/12-09 13:34, rettet 02/12-09 13:35 
CenobiteDK>
Få fat i noget tindsugetråd (koster virkelig ik særlig meget) og øv dig på noget skrot du har liggende, så kan du nemt fikse problemet :-)

Jeg ved godt hvad der skal til, men har erfaret at jeg er en hat til den slags D: Er der ikke rimelig meget der også kan gå galt når man sidder og leger med den slags? Ellers må jeg vel forbi Brinck efter arbejde...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 02/12-09 14:30 
Jo det kan godt gå galt, det kan ikke afvises, men det var også derfor jeg foreslog at øve dig først :-)

Et trick er at putte ekstra loddetin på. ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KTCKTCSkrevet 02/12-09 19:59 
Det skal også lige nævnes, at tinsugetråd ikke er helt let at mestre at bruge. Specielt det faktum, at man ofte skal tilføje mere tin til området for at tråden virker optimalt, kan virke ulogisk og nervepirrende de første par gange. Jeg ved godt at det er derfor CenobiteDK foreslår at prøve på noget skrot først, men derfor er det alligevel lidt tricky.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 02/12-09 22:23, rettet 02/12-09 23:31 
Argh!
Jeg skal hænge en 22" fladskærm med VESA 100 monteringshuller op på min gode gamle væg-arm der har VESA 75 monteringshuller. Jeg skal altså bruge en adapter. Der er et amerikansk firma der laver én der ser helt perfekt ud (se billedet eller linket), men for at kunne modtage fra dem skal man angive en "Shipping Carrier account" hvilket jeg ikke aner hvad er.

Svar på dumme spørgsmål-tråden

Sådan som jeg ser det har jeg 4 muligheder

1) Finde ud af at bestille fra den amerikanske producent
2) Finde en alternativ forhandler af det samme produkt
3) Finde et andet produkt med samme funktionalitet
4) Selv fremstille en adapter der gør det jeg ønsker mig

Jeg er lidt rådvild, så hints, hjælp og forslag modtages til hvordan jeg kan få mit adapterproblem løst billigst og enklest.

Edit: Der er selvfølgelig denne adapterplade fra en dansk forhandler, men det bekymrer mig lidt at den er helt flad, desuden har jeg ikke brug for noget der går op til VESA 200 (ie 20*20cm).

Edit-edit: Glemte selvfølgelig linket til den flade plade: http://webshop.ednord.dk/vesa_adapter_indtil_vesa_200-p-6100.html

Forhandleren af den perfekte monteringsplade.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-09 22:55 
Jeg bruger selv en flad adapterplade fra VESA 200x200 til 300x300. Jeg var selv lidt skeptisk da den sikkert ville være stærkere hvis den var bøjet, men det virker helt perfekt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 03/12-09 13:58 
Hurra, hurra, hurra, jeg fandt den perfekte plade i USA:

http://www.wiredzone.com/itemdesc.asp?ic=31030401

Der følger så vidt jeg kan se også monteringsskruer med, hvilket ikke er dårligt.

Ankommer vel lige omkring det tidspunkt hvor jeg har lyst til at spille Mushihime-sama Futari i TATE =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/12-09 15:57 
Er der nogen der kan forklare mig hvorfor billedet 'bouncer'/hopper lidt op og ned konstant på mit 37" Samsung M87 når jeg bruger SNES og NES? Bounce 'udslaget' er større på pal NES og SNES end på min US SNES(fordi den kører 60hz måske?). RGB eller S-Video gør ingen forskel. Der er ingen problemer på andre TV, så det er ikke maskinerne.

Nu er det selfølgelig under alle omstændigheder rent skod at bruge disse maskiner på en sådan skærm, men jeg kunne godt tænke at vide hvorfor.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/12-09 19:31 
Er det korrekt opfattet, at "Explosive Shotgun" i GTA4: Ballad of Gay Tony er modelleret efter AA-12 Combat Shotgun'en? Og kan man for real få explosive ballistics til dette våben?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/12-09 21:11 
Hyakotake>
Og kan man for real få explosive ballistics til dette våben?


Ja, hvis du er tosset nok :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 08/12-09 19:02 
Hvor langt må et HDMI kabel være? Synes jeg engang har læst noget med at jo længere det er jo dårligere kvalitet ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-09 19:08 
Hvis du skal bruge et langt HDMI kabel på 10 meter eller over så skal man punge ud for et dyrt et af slagsen, ellers kan billedet blive FU i værste fald. Skal du bare bruge et på få meter er det vidst ligemeget hvad du køber.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 08/12-09 19:24 
Ok det drejer sig kun om få meter så tak for svaret kongen :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 08/12-09 20:03 
Jeg troede det var et digitalt signal, og derfor uden betydning. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/12-09 20:53 
Et uforstærket småsignal gennem et langt kabel er altid en dårlig ting. Med det digitale signal får du bare frosne frames og sære artifacts i stedet for sne.
AV Intelligent Terminal
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 09/12-09 02:14 
Jeg kan virkeligt ikke finde ud af hvordan jeg genaktivere en salgsannonce x (
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 09/12-09 15:30 
Nogen der kender en god og helst billig converter så jeg kan bruge mit ps3 stick på xboxen?
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
Alf81Alf81Skrevet 09/12-09 16:07 
Fleshmangler>
Jeg kan virkeligt ikke finde ud af hvordan jeg genaktivere en salgsannonce x (

Hammer ikonet - Privat - Jeg vil gerne - Aktivere udløbne annoncer.
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/12-09 21:37 
Har Arnold Schwarzenegger spillet skurk i andre film end The Terminator?
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 09/12-09 21:41 
Nej
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/12-09 21:49 
Syret :)
AV Intelligent Terminal
Per SPer SSkrevet 09/12-09 21:55 
Jo! Batman & Robin. Mr. Freeze.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/12-09 22:03 
Ja da, den havde jeg glemt! :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 09/12-09 22:42 
Damn også mig hehe :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 10/12-09 10:13 
Den film er vist også bedst bare at glemme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 10/12-09 10:53 
Ja!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 10/12-09 12:18, rettet 10/12-09 12:18 
Er der nogen der ved om det her trick virker, til at vinde over løbe-manden i Zelda 64?

http://www.youtube.com/watch?v=XiCtAUrZbUk

Den ser utrolig fake ud - forklaringen på hvordan man gør virker søgt, Nintendo har selv udtalt at man ikke kan vinde, og videoen skipper bare direkte over til slutningen.

Men jeg har set en masse påstande om at den skulle være ægte nok, og faktisk ingen påstande om det modsatte, og det faktum at resultatet ikke rigtig er andet end en ubrugelig gimmick, taler for det, ligesom uploaderen gør alt hvad han kan for at forsvare sin status som ham der opdagede tricket.
Så, nogen der ved mere? Eller er det bare en åbenlys "urban legend of zelda"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 11/12-09 13:23, rettet 11/12-09 13:25 
Hvorfor bliver ordet frigive på engelsk (altså release) escaped med baglæns-plings (altså dem her:`) her på P:R?

Eksempel: Denne forekomst af `release` er ikke skrevet med baglæns-plings af mig, de er blevet indsat af systemet.

Og hvorfor sker det ikke for første forekomst (den i parenteser)?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/12-09 15:45, rettet 11/12-09 15:46 
Hvad? Så `release` bliver omkranset? Testing...

(EDIT: Ovenstående er skrevet uden "plings" først, men da jeg går ind for at skrive denne edit er der indsat plings i selve teksten! Weird!)
ElgenElgenSkrevet 11/12-09 17:24, rettet 11/12-09 17:38 
Ja, samme her...kan vi ikke få en af P:R-programmørene på banen for at besvare.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 11/12-09 18:00 
En gammel bug...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 13/12-09 13:32 
Er der nogen der kender til bangcd.com? Deres priser er foruroligende billige, og returadressen er i Singapore.

Jeg tænker mest på sikkerhed mht. piratkopier o.l.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AmbyAmbySkrevet 13/12-09 13:37 
Har hørt om et par stykker der har handlet der uden problemer.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
QQSkrevet 13/12-09 19:02 
Har aldrig haft problemer med bangcd.com og har alligevel handlet der en del, dog kun musik. Leveringstiden plejer at være en uge, og jeg har ikke oplevet at noget er gået i tolden.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-09 21:58, rettet 13/12-09 21:58 
Svjh. er der noget med at Famicom Disk System-spillene i mange tilfælde ikke virker mere. Er der noget med at man selv kan genindlæse spillet på disketterne, og hvordan gør man det?

Kan det også lade sig gøre med X68000 spil?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 14/12-09 13:58 
Et spørgsmål omkring toldregler.

Jeg gæster en årlig musikfestival i Canada, og sidste år fik jeg en ven fra samme by til at lægge ud for billetten til mig, så jeg kunne få billetten da jeg kom derhen. Dette gjorde jeg tildels pga. deres rimelig tåbelige 1-til-1 kurs fra CAD til USD for alle udenlandskøb, men også for at spare forsendelsen og undgå toldrisiko.

I år har de så valgt ikke at sende billetterne ud, i stedet udskriver man en bekræftelse fra PayPal, osv. og får billetterne i døren, en beslutning der efter min mening er til både gæsterne og arrangørernes fordel.

Men det fik mig så til at tænke på, hvordan er toldreglerne egentlig for den slags køb? Billetterne købes jo fra Canada, og bruges i Canada, derfor siger al logik jo at jeg ikke BØR fortoldes, ligesom jeg ikke skal betale dansk told for et måltid på en restaurant i canada, eller den film jeg også var inde og se i biografen derovre.
Men køber man billetten og får den sendt til Danmark, er det jo i praksis en import af varen, og uanset om jeg bruger den eller ej, skal de vel fortolde mig. Eller hvad? Og kan jeg i så fald få trukket tolden fra på en eller anden måde, enten direkte via SKAT, i lufthavnen, eller måske via en form for kvittering på at billetten er blevet brugt i Canada?

Og hvad med i år? Selvom jeg ikke modtager nogen billet, køber jeg jo stadig et produkt fra Canada, mens jeg sidder i Danmark. Fungerer det så ligesom internethandel (af et rent digitalt produkt), og hvordan foregår det egentlig overhovedet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/12-09 17:50 
Jeg ved godt, man ikke skal snakke logik, når det handler om toldregler, men "varen" er jo ikke billetten - "varen" er jo selve koncerten - billetten er bare et bevis på, at du har adgang. Derfor bør den danske stat ikke kunne grabse uretmæssige penge fra dig. (At de så sikkert godt vil prøve alligevel er jo bare tingenes tilstand) :-)
BeanoBeanoSkrevet 14/12-09 18:03 
Men du køber stadig en vare ind i DK - adgang til koncert - så er det vel ligegyldigt hvor man bruger den?
HeroldHeroldSkrevet 14/12-09 19:00 
Falder billetter overhovedet ind under de regler? Det tvivler jeg stærkt på.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 15/12-09 09:28, rettet 15/12-09 09:29 
Teoretisk kunne man jo godt købe en billet for billetten alene. Det kunne være et samlerobjekt af en art, og selvom jeg ikke er ekspert, skulle jeg mene at der nok findes nogle gamle billetter derude der er mange penge værd for samlere (men så snakker vi sikkert også til arrangementer der forlængst er blevet afholdt eller aflyst, som den sidste koncert med Elvis, Nirvana, Dirch Passer eller lignende)

I det tilfælde er det vel egentlig påkrævet at betale told uanset hvad. Og rent legalt er det svært at gøre en forskel uden bevis på at man rent faktisk deltager i arrangementet (i Canada vel at mærke)

Herold>
Falder billetter overhovedet ind under de regler? Det tvivler jeg stærkt på.

Som sagt, rent logisk bør de jo ikke, men faktum er at jeg sender dem nogle penge, og de sender mig et brev med pågældende værdi mærkeret på kuverten, hvilket jo, hvis det går rigtigt gennem toldsystemet, vil blive fortoldet hos mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WonderboyWonderboySkrevet 18/12-09 03:18 
Findes der ikke en smart måde på hvordan man finder ud af hvilke pære der er sprunget i en Lyskæde, uden at man skal tjekke alle pære, på en lyskædenet hvor halvdelen ikke virker?.
I love monster land
solid snakesolid snakeSkrevet 18/12-09 13:04 
Tænd lysene indtil de er varme, så dem dem der ikke er varme skal udskiftes.
;O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
WonderboyWonderboySkrevet 18/12-09 15:06 
Okay, nu spørger jeg måske dumt, men bliver de også varme når de ikke lyser da?, og er det det samme om det er ledlyskædenet eller en lyskædenet med pære?.
I love monster land
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/12-09 16:31 
Så vidt jeg ved er (alle?) glødepærekæder delt op i sektioner af 8 pærer, som sidder i serie. Sektionerne er forbundet parallelt til forsyningen, så det kun er en enkelt sektion der ryger, hvis en enkelt pære står af. Men man er tvunget til at gå hele sektionen igennem for at finde pæren.

I LED-kæder kan jeg forestille mig, at alle dioderne sidder parallelt på forsyningen, så de ikke tager andre med sig i faldet, når de en sjælden gang kradser af.
AV Intelligent Terminal
dRxLdRxLSkrevet 21/12-09 18:23 
Jeg har nogle 8mm skruer jeg skal montere noget med på en væg. Jeg har købt nogle rawplugs der går fra 8-12mm.
Spørgsmålet er nu hvor stort et hul jeg skal bore til disse skruer?

Jeg synes at mindes at jeg sidst jeg monterede noget med 8mm skruer, borede 10mm huller.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/12-09 18:36, rettet 21/12-09 18:42 
Står det ikke på de rawplugs du har købt? Selv hvis du har smidt indpakningen væk burde der stå et tal på dem, det er størrelsen du skal bore i mm.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 21/12-09 18:57, rettet 21/12-09 18:58 
Jeg borer altid et hul der er 1-2 mm mindre end selve rawplugsen, og så bruger jeg lidt hjælp fra en hammer til at få den på plads. Hellere dét, end at du borer et for stort hul, og den ender med at glide rundt.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/12-09 19:00 
Det burde den altså ikke gøre hvis man borer et hul i den størrelse der står på den. Det er min erfaring at man skal bruge en hammer uanset for at få dem helt ind.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 21/12-09 19:04 
Det kommer helt an på, hvilket materiale væggen de skal bores i, er lavet af :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 21/12-09 19:11 
Jeg tager chancen med det 12mm bor jeg har her.
Bonusspørgsmål: Bør jeg for-bore med en langt mindre mm først for at sikre mig at de kan lade sig gøre? Eller bare klø på?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig