X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'981 emne(r).

Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/11-09 20:09 
Godt spørgsmål. Kan man det?
AV Intelligent Terminal
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/11-09 21:29 
Ja, det vil jeg tro. Men jeg spekulerer på om det kunne give problemer med adresseringen, vi kan jo ikke være sikre på at ic'erne fungerer ens.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/11-09 21:53 
Ja, det nok bedst at bruge en 2Mb chip, bare for at være sikker :)

Jeg tror faktisk godt, jeg kan hive nogle af de rigtige chips hjem vha. den Farnell-konto vi har på mit arbejde. Men det koster 200 kr i fragt, da de skal hentes i USA. Så vi skal nok være et par stykker, der har lyst til at lege med Dreamcast BIOS, før det kan betale sig :/

Det her ligner i hvert fald noget af det rigtige.
AV Intelligent Terminal
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/11-09 22:06 
Der må da være nogen som har dem liggende i europa :-s
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/11-09 18:52, rettet 05/11-09 18:52 
Jeg har lavet en koloenorm brainfart! Jeg har hele tiden ledt efter en chip på 2Mb dvs. 2 Megabit, men der skal rent faktisk bruges en chip på 2MB altså 2 megabyte eller 16 Megabit...

*Lyden af Killer Bean 2, der gentaget hamre hovedet ind i noget hårdt*
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-09 19:06 
Er der så dukket noget brugbart op? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/11-09 19:10 
Nej desværre, så vidt jeg kan se er de endnu sværere at finde :(
AV Intelligent Terminal
HankyHankySkrevet 05/11-09 19:21, rettet 05/11-09 19:22 
Killer Bean 2>
Så vi skal nok være et par stykker, der har lyst til at lege med Dreamcast BIOS, før det kan betale sig :/

Jeg hopper gerne med for at tage del i puljen.

*EDIT*
Så frem de kan findes :b
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SaftenSaftenSkrevet 05/11-09 20:41 
Er det ulovligt at "ulovligt" downloade et album, hvis man i forvejen har det på vinyl?
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
SumezSumezSkrevet 06/11-09 01:09 
Ja
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/11-09 09:45 
Hvordan kan det lade sig gøre at få HD kvalitet igennem et AV kabel, når det samtidig er det ringeste kvalitet man kan få igennem til konsol?
Hoid to colony C05 where the computer is...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 12/11-09 11:46 
Er der nogen der har en logisk forklare på; Hvorfor jeg bliver køresyg, hvis jeg spiller på vej hjem fra arbejde(i bil). Men jeg får det ikke på vej til arbejde ? '

Jeg tager udgangspunkt i at det var dengang det var lyst på begge tidspunkter, da det ellers ikke ville være en fair sammenligning.

Det er på motorvej kastrup-slagelse.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SumezSumezSkrevet 12/11-09 13:49 
KroeboCop>
Hvordan kan det lade sig gøre at få HD kvalitet igennem et AV kabel, når det samtidig er det ringeste kvalitet man kan få igennem til konsol?

Hvilken type AV kabel snakker vi om?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 12/11-09 14:07 
Tror han mener RF.
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/11-09 14:15, rettet 12/11-09 14:15 
Ved ikke lige hvad det hedder, men det man bruger i antennestikket...
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 12/11-09 14:43, rettet 12/11-09 14:43 
Signalet behandles på en helt anden måde. HD-signalet er digitalt, Det gamle TV-signal er analogt.
Du kan jo også modtage bredbånds-internet gennem antennestikket :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/11-09 15:03 
Nå ok :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 12/11-09 16:54, rettet 12/11-09 16:55 
Den har sikkert været oppe at vende før, men er det KUN pirater der bliver banned fra LIVE af M$, eller kan man også få sin konsol banned ved at ha' en 'ikke-korrekt' konto liggende på den?

Der er nok mange af os der foruden en EU-konto har både en US og en JAP...og de har jo i sagens natur 'falske' adresser tilknyttet, hvilket jo er mod M$' regler...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 12/11-09 18:27 
Du vil blive skudt hvis de finder ud af det :-( Så den slags ting holder jeg mig langt fra..
Bashful Neophyte
solid snakesolid snakeSkrevet 12/11-09 18:29 
Saften>
Er det ulovligt at "ulovligt" downloade et album, hvis man i forvejen har det på vinyl?

Hmm er det så ulovligt at downloade det på vinyl, hvis man har det på album i forvejen?
:-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ElgenElgenSkrevet 12/11-09 19:02 
neros>
Du vil blive skudt hvis de finder ud af det :-( Så den slags ting holder jeg mig langt fra..

Well, så længe de ikke banner mig, så går det nok };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 13/11-09 01:07 
Kristensen>
Elgen>
Hvis man i en Vurdering af en shooter angiver 'Gennemført' betyder det så 'Gennemført uden brug af continues' eller er det ok at angive 'Gennemført' hvis man blot er nået til enden af spillet på en eller anden måde?

Lige hvad angår 2d shootere så ville ikke selv skrive gennemført hvis jeg ikke havde gjort det på én credit. Sådan har jeg det egentlig med alle arcade-konverteringer stort set. De skal gennemføres på de præmisser spillene er skabt og der betyder gennemført én credit i min verden.

Stor stor respekt mht. Death Smiles; jeg synes godt nok at den der slutboss er svær og jeg er i hvert fald ikke kommet forbi den uden at stoppe adskillige ekstra credits i };-)

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 13/11-09 01:46 
Nu er "gennemført" i forbindelse med P:R-vurderinger jo først og fremmest en angivelse af at man har spillet igennem hele spillet, og derfor er i stand til at vurdere det "bedre", end en person, der kun har spillet det første stykke af spillet (hvilket dog ikke er en grund til at se bort fra denne vurdering)

Det kan derfor være et mere eller mindre abstrakt udtryk afhængigt af hvert enkelt spils opbygning og genre. Jeg er enig i at hvis man bare smider 700 credits i Death Smiles og spiller det igennem (som jeg har gjort :)), får man nok ikke noget særligt godt indblik i spillet, sammenlignet med dem der sætter sig ind i det, og terper spillet indtil de kan mestre det med et minimalt brug af credits.
Men især Cave-shooters er afsindigt svære, og jeg synes ikke at en 1-credit gennemspilning er påkrævet før det kan betragtes som "gennemført". Det må være op til en selv at vurdere hvornår man synes man har gennemført spillet, men et minimumskrav må selvfølgelig være at hver bane er kørt fra den ene ende til den anden ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 13/11-09 01:52 
Det er jeg helt enig i; her refererer jeg udelukkende til Kristensens egen definition af 'Gennemført' mht. 2d shooters.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/11-09 09:20 
Nu er det anden gang på kort tid, jeg får snuppet en pakke i tolden :(

Jeg er lidt træt af, at jeg bare får et stykke parpir med et samlet beløb. Er der et sted på nettet hvor man kan slå toldekspeditionsnummeret op og se, hvad man egentlig betaler af told, moms, gebyrer, afgifter, pille-næse-tillæg osv.?
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 13/11-09 09:54 
De skriver ikke engang hvad der er i pakken og hvem den er fra, det synes jeg også er rimelig plat. "Hej du skal betale 5000 kr i told for et eller andet"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 13/11-09 10:58, rettet 13/11-09 11:00 
Sumez>
Det kan derfor være et mere eller mindre abstrakt udtryk afhængigt af hvert enkelt spils opbygning og genre. Jeg er enig i at hvis man bare smider 700 credits i Death Smiles og spiller det igennem (som jeg har gjort :)), får man nok ikke noget særligt godt indblik i spillet, sammenlignet med dem der sætter sig ind i det, og terper spillet indtil de kan mestre det med et minimalt brug af credits.
Men især Cave-shooters er afsindigt svære, og jeg synes ikke at en 1-credit gennemspilning er påkrævet før det kan betragtes som "gennemført". Det må være op til en selv at vurdere hvornår man synes man har gennemført spillet, men et minimumskrav må selvfølgelig være at hver bane er kørt fra den ene ende til den anden ;)

Hvad angår shooters så har jeg aldrig gennemført noget på en credit selvom jeg gør mange forsøg!

Jeg vil meget gerne se nogen som kan gennemføre Galactic Attack på en Credit. Den sidste bane er for syg mand ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 13/11-09 11:06 
Sumez>
De skriver ikke engang hvad der er i pakken og hvem den er fra, det synes jeg også er rimelig plat. "Hej du skal betale 5000 kr i told for et eller andet"

Får man ikke en opgørelse efter at have betalt tolden/afgifterne?
SumezSumezSkrevet 13/11-09 12:01 
Beano>
Får man ikke en opgørelse efter at have betalt tolden/afgifterne?

Ville det ikke være fornuftigt at give den før?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-09 14:16 
Beano>
Får man ikke en opgørelse efter at have betalt tolden/afgifterne?

Jo man gør. Jeg synes også man burde få den med det samme.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/11-09 14:24 
Sumez>
Ville det ikke være fornuftigt at give den før?

Bestemt - jeg spørger også bare.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/11-09 14:29 
Når jeg en sjælden gang vil finde nogle sangtekster og søger på "<sangnavn> lyrics" på Google kommer der som regel en helvedes masse fake-sider, som er inficerede af alskens reklame-lort, pop-ups osv. (som jeg som regel blokerer, men til tider ryger der noget crap igennem).

Hvilke lyrics-sider kan jeg bruge uden frygt for at det bare er en billig reklame/virus-platform fra nogle forbandede hackersvin?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/11-09 15:18 
Måske...

lyrics.com?
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/11-09 17:43 
Hold så kæft Meyer!
Hoid to colony C05 where the computer is...
solid snakesolid snakeSkrevet 16/11-09 08:16 
Hvornår skal et lyssværd slibes?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 16/11-09 08:33 
Når det begynder at blinke ;-)
solid snakesolid snakeSkrevet 16/11-09 19:21, rettet 16/11-09 19:21 
I folkeskolen legede jeg/vi en leg med at man skulle gætte et ord.
Der var en streg for hvert bogstav.
Gættede man forkert tegnede læreren en streg, som til sidst blev en person som blev hængt.

Men spørgsmålet er, hvorfor skulle han hænges?
Hvad er historien bag dette?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/11-09 19:35, rettet 16/11-09 19:36 
Var vel bare for at indikere at det så var game over, samt gøre det lidt sjovere for børnene og få dem til at tage det lidt seriøst og ikke bare gætte helt urealistisk.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/11-09 20:39 


"Obscure origins"
nerosnerosSkrevet 16/11-09 20:47 
Hvornår kan jeg leve af min kunst?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 16/11-09 21:20 
Når du er god nok og/eller død.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
solid snakesolid snakeSkrevet 17/11-09 20:53 
Hyakotake tak for det svar :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/11-09 21:04 
Killer Bean kunne du ikke prøve at bumpe i tråden på ASSemblergames så vi kan få lavet de bios chips :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/11-09 22:20 
Done. Men jeg tror nu ikke det hjælper gevaldigt ;)
AV Intelligent Terminal
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 23/11-09 09:34 
Hvad er tearing? Jeg er stødt på det et par gange her på forummet.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
XiwanaXiwanaSkrevet 23/11-09 09:42 


Screen tearing på wikipedia
[inspirational quote here]
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 23/11-09 09:52 
Tak for det! Jeg kan forstå Ubisoft er den store lømmel mht. tearing.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-09 10:43, rettet 23/11-09 10:44 
Splinter Cell, Rainbow Six, GRAW og Assassins Creed er alle serier der har været plaget af ekstremt meget tearing. Jeg ved ikke hvor slemt det står til med det nye PoP, men jeg synes Ubisoft er det værste firma hvad det angår.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 23/11-09 11:01 
Er mange af de spil ikke også spyttet ud af det samme Ubi-studie?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/11-09 11:10, rettet 23/11-09 11:11 
Konsolkongen>
Splinter Cell, Rainbow Six, GRAW og Assassins Creed er alle serier der har været plaget af ekstremt meget tearing.

På trods af "ekstremt meget tearing", har disse spilserier stadig leveret nogle fremragende spil. Tearing er irriterende at se på, men har heldigvis ingen direkte indflydelse på gameplayet, som f.eks. slowdown har. Jeg ser stort set ikke tearing, kun lige i starten. Det er som at se en sort/hvid film, efter nogle minutter ser jeg det ikke mere.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
9'981 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig