X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 13/09-09 11:13 
Hmm, den tager noget af billed kvaliteten. Jeg må hele se om der er noget andet eller bare skifte scart så.
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 14/09-09 10:00 
Dem der er markeret som "aktiv" har noget, logik i sig, det er derfor de er så dyre, og kræver strømforsyning, så med det i mente, kan jeg ikke forestille mig at det går ud over kvaliteten.
Synes dog stadig de er ret dyre, jeg fik selv en elektronisk switchbox (hvilket må være det samme, bare den modsatte vej rundt) i Aldi for 150kr, og den fungerer fuldstændig perfekt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 14/09-09 10:21 
Sejt. Jeg går lige ned til nogle der har 100% forstand på det. Der ligger en butik, der hedder Elektronik og lavpris i Århus. De kan fortælle mig om det tager noget af kvaliteten. Så er jeg da helt sikker ;=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 14/09-09 10:31 
De ved sikkert også hvor du får det billigst, hvis de ikke selv har nogen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 16/09-09 17:55 
Kan min SNES æde et Composite-kabel fra Gamekjoob/Wii?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 16/09-09 18:11 
Ja.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 16/09-09 18:23 
Æde? Har jeg godt aldrig set en SNES gøre :-s
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HeroldHeroldSkrevet 16/09-09 18:57 
Nå, jeg kan lige umiddelbart set at der ikke er plads til kabelet fra Wii i stikket. :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 16/09-09 19:01 
GameCube, N64 og SNES er i hvert fald kompatible.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/09-09 19:37 
Hvorfor ikke gå all the way og bruge RGB istedet? Så slipper du også for øjencancer i det lange løb :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 16/09-09 20:55, rettet 16/09-09 20:55 
Sådan et har jeg ikke lige liggende. Jeg tror måske jeg kan grave et Component (same thing?) frem, men jeg er ikke sikker på om det er til Wii eller Cuben, det jeg har. Nevertheless, var det bare fordi jeg fandt min SNES og ville introducere min kæreste for Super Mario. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/09-09 21:03 
Component kan ikke bruges på SNES. Hvis du ikke er sikker på hvilken konsol du har det til er det ganske sikkert til Wii. GameCube component kablet findes nemlig kun originalt og er halvdyrt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 16/09-09 21:14 
Så er det helt sikkert til Wii - mener jeg købte det uoriginalt i Game engang - jeg må vel også kunne finde et billigt uorg. Cube-kabel i deres rodekasser, hvis jeg er heldig?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 16/09-09 21:20, rettet 16/09-09 21:20 
Herold>
jeg må vel også kunne finde et billigt uorg. Cube-kabel i deres rodekasser, hvis jeg er heldig?

Så skal du være mere heldig end det er fysisk muligt ;-). Gamecube og component er en lidt speciel størrelse. Der findes ingen uoriginale kabler.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-09 00:10, rettet 17/09-09 00:13 
Yes, GameCubens Digital Out er en meget speciel størrelse. Troede i lang tid at Nintendo havde døjet med en hjerneblødning da component jo er analogt.

Men faktisk er der kun digital video og lyd i signalet som så vha. en chip i component(/D-Terminal (Japan only)) bliver lavet til analog component. Derfor findes der ikke uoriginale kabler :)

Det er muligt at modde kablet og på den måde få RGB på ikke PAL maskiner og tilsyneladende rigtig VGA, men kun i de spil der understøtter 480p. Det er også muligt at lave digital toslink lyd-udgang fra kablet. Nice :)

Rent kvalitetsmæssigt har det intet at sige, og GameCuben har virkelig skarpt og lækkert billede ved component. Jeg tog for et stykke tid siden nogle sammenligningsbilleder mellem Wii og GC der kørte F-Zero GX i 480p, begge med de originale component kabler.

http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/30052009036.jpg?t=1253138593 Wii
http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/30052009042.jpg?t=1253138636 GameCube

Billedet er MEGET uskarpt på Wii og man kan se en tydelig skygge på menuen som slet ikke er der på GameCube. Det ser lidt underligt ud da jeg kun fik den der LCD-gittereffekt med på GameCube billedet, men forskellen er meget lig den man kan se på billederne.

Det var planen at min Wii skulle bruges som en pænere GameCube konsol da den IMO som Wii slet ikke leverer. Forskellen i billedet var dog så stor at jeg valgte at gå af med Wii'en.

Nå det var en lang snak om ingenting, men spændende når et stykke Nintendo hardware overrasker så positivt. Der er mere info i linket herunder.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/09-09 09:26 
Konsolkongen>
Hvorfor ikke gå all the way og bruge RGB istedet? Så slipper du også for øjencancer i det lange løb :)

Iøvrigt nogen der har været i stand til at få et godt RGB-signal fra en SNES?
Jeg har tre forskellige kabler liggende, der bør virke, inkl. et "spider" kabel fra GameBits (et af dem der også har stik til Saturn, Dreamcast, PlayStation og Xbox) og et (uoriginalt) GameCube, som jeg har modificeret ved at pille resistorerne ud, så billedet på SNES'en ikke forsvinder.

Men selvom signalet er bedre en "composhit", synes jeg stadig det er et meget ringe signal i forhold til hvad jeg ellers har set fra RGB-kabler. Måske skal man bare have fat i et åndssvagt dyrt originalt GC-kabel?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/09-09 10:24 
Kondensatorerne ;-)

Der er også muligheden at det bare ikke er bedre. Det er jo en ældre konsol vi snakker om :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 17/09-09 10:25 
CenobiteDK>
Der er også muligheden at det bare ikke er bedre. Det er jo en ældre konsol vi snakker om :-)

Yep, det var derfor jeg spekulerede på om nogen herinde har været i stand til at få et bedre signal. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 17/09-09 11:46 
Jeg fik for kort tid siden en SFC ind ad døren og den halvdårlige billedkvalitet via RGB, overraskede faktisk også mig. Den besidder ligesom en slags fortidens smør :) Tror nu ikke det handler så meget om, at det er en gammel maskine, for både min SMS og MD har fantastisk RGB-signal.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 17/09-09 13:33, rettet 17/09-09 13:34 
Jeg fortsætter iøvrigt lige med husholdningsspørgsmålene...

Kan jeg bruge kaustisk soda til at rense afløbet i min håndvask på badeværelset? Det er et metallisk vandrør, der går ned i risten under vasken, og ved ikke om det er skadeligt for røret. Det er helt tilstoppet og fyldt med vand lige nu, så jeg får ikke rigtig noget ud af at putte flydende afløbsrens i.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Per SPer SSkrevet 17/09-09 13:53, rettet 17/09-09 16:36 
Du må IKKE hælde ufortyndet kaustisk soda i afløbet. Der kan ske både det ene og det andet. I praksis risikerer du at det forstener/forklumper og stopper hele afløbet.

Ellers må du afrense det mekanisk med en metalspiral til formålet.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 17/09-09 13:55 
Min idé var så netop at det ville blive fortyndet i kraft af at afløbet er fyldt med vand, men det er måske en dum fremgangsmåde? :) - bruger jeg normal flydende afløbsrens, bliver det netop fortyndet af vandet.

Sådan en metalspiral lyder smart, hvor kan man få dem og hvad koster den? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-09 16:20, rettet 17/09-09 16:21 
CenobiteDK>
Kondensatorerne ;-)

Der er også muligheden at det bare ikke er bedre. Det er jo en ældre konsol vi snakker om :-)

I følge denne side så er det nok pga de kondensatorer at billedet bliver dårligere.
http://www.disgruntleddesigner.com/chrisc/gotRGB/screenshots.html

Som Charter er inde på så har det nok ikke noget med maskinens alder at gøre da jeg også får næsten perfekt RGB fra min MegaDrive.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/09-09 16:28 
Jamen, man skulle jo FJERNE kondensatorerne fra RGB-kablet for at få et brugbart billede på SNES'en??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-09 16:30 
Jeg har aldrig haft en SNES, men jeg vil da vælge at anskaffe et originalt RGB kabel til den når jeg får en. Det virker ikke som om GameCube kablet fungerer sindsygt godt sammen med SNES :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/09-09 16:33 
Findes der overhovedet originale RGB-kabler til SNES?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Per SPer SSkrevet 17/09-09 16:37, rettet 17/09-09 17:01 
Til afløb: Sådan en fætter (split/kloakrensebånd) nedenunder i sidste link.

Hvor/hvorfor: http://www.frb-forsyning.dk/Default.aspx?ID=754

Man kan så holde afløbet frit ved at hælde flydende afløbsrens i jævnligt, måske bare én gang i måneden. I dit specielle tilfælde: hver uge. Hæld flydende afløbsrens i afløbet når man går i seng. Om morgen koges en kande vand, som der så skylles efter med.

Link...
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-09 16:59, rettet 17/09-09 17:00 
Sumez>
Findes der overhovedet originale RGB-kabler til SNES?

I hvert fald i JAP. Det man så skal huske er at de Japanske RGB kabler har et meget anderledes pinout der i værste fald kan ødelægge RGB indgangen på dit tv. Det japanske kabel skal derfor loddes om, hvilket heldigvis ser ganske overkommeligt ud da det ligner at stikket nemt kan åbnes.

Sikkert unødvendigt besværligt for de fleste da der sikkert findes masser af gode uorg SNES kabler, men sådan ville jeg gøre :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/09-09 18:03 
Konsolkongen>
Sikkert unødvendigt besværligt for de fleste da der sikkert findes masser af gode uorg SNES kabler, men sådan ville jeg gøre :)

Problemet er at det ikke er til at sige hvor gode de er, før man har købt dem og prøvet dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-09 18:09 
Det har du selvfølgelig ret i :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 18/09-09 06:35 
Er der nogen der ved om EBgames eller gamestop eller hvad det hedder nu, eller andre butikker tager imod importerede spil?
Jeg har hørt lidt forskelligt. Blandt andet at det gør de nogle steder, så længe det kan spilles på danske PS3'er.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
silverstarsilverstarSkrevet 18/09-09 10:45 
Dark-Light>
Er der nogen der ved om EBgames eller gamestop eller hvad det hedder nu, eller andre butikker tager imod importerede spil?
Jeg har hørt lidt forskelligt. Blandt andet at det gør de nogle steder, så længe det kan spilles på danske PS3'er.

Jeg har fået afvist et amerikansk PS3 spil i EBGames Aalborg, de var ligeglade med at spillet fint kunne køre på en dansk PS3, jeg tror det var fordi de ikke kunne scanne spillet ind i deres database, da det sikkert har et US nr.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HankyHankySkrevet 18/09-09 11:33 
Jeg ser tit US DS spil i både GAME og GameStop.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
jaesjaesSkrevet 18/09-09 15:27, rettet 18/09-09 15:29 
GameStop tager ikke import, ikke DS i hvert fald, men så vidt jeg husker, var det en generel melding jeg fik. Ser man import-spil i butikkerne er det en fejl.

EDIT: Bliver sgu' lidt i tvivl om hvor generel beskeden var. Men det gælder helt sikkert for DS-spil, i følge den ekspedient jeg talte med.
AmbyAmbySkrevet 18/09-09 16:46 
Okay. Tak for svar. Jeg spørger næste gang jeg kommer forbi Ballerup Centeret, så skriver jeg lige svaret her.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
DarkenDarkenSkrevet 18/09-09 20:35 
Jeg har overværet i GAME at en ung knægt fik et nej til at bytte hans non-pal ds spil, så det lyder rigtigt nok Jaes
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Krans.KKrans.KSkrevet 18/09-09 22:29 
Jeg har en dvd-afspiller der er begyndt at hoppe frem og tilbage fra AV til tv og tilbage igen, når jeg afspiller film... Jeg aner intet om teknik, men er det bare scartkablet den er gal med, og kan jeg i så fald gøre noget ved det, eller skal jeg investere i nyt?
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
JmogJmogSkrevet 19/09-09 01:08 
Det lyder som scartkablet, ja. Hmm, du kan vel reelt prøve at udskifte den pin der har kontrolsignalet, men nu er scartkabler jo hellere ikke dyrere end som så.

Jeg ville selv bare købe et nyt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/09-09 01:20 
Er det så pin 8 eller 16 i stikket? Det vil virke fint uden dem begge, men der er ingen grund til at klippe noget over der ikke behøver :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 19/09-09 01:42, rettet 19/09-09 11:23 
Det må være 16. 8 er det i hvert fald ikke - den styrer jo kun om det skal strækkes.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/09-09 02:03 
Det må det være så :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Krans.KKrans.KSkrevet 19/09-09 13:04 
Okay, tak for hjælpen.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
KTCKTCSkrevet 20/09-09 19:06 
Det kan godt resultere i, at visse fjernsyn ikke viser signalet i RGB, hvis du kapper ben 16. Så hvis du outputter i RGB nu, skal du være opmærksom på du kan risikere kun at få vist composite eller slet intet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarklynoonDarklynoonSkrevet 22/09-09 21:38 
hvor finder jeg de savegames jeg har på min xbox360 hd, kan kun se de instalerede spil, er det sådan at hvis jeg sletter et spil pga pladsmangel, så ryger min savefil også , eller ligger det der et sted indtil jeg evt vil spille det igen via disk eller installere det på ny?
Mortal Kombat the mother of all fighting games
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/09-09 21:59, rettet 22/09-09 22:00 
Dine saved games ligger under My Xbox-->System Settings (sidste faneblad)-->Memory og så i den specifikke spil-folder, hvor også spillet er installeret. Når du sletter et spil, sletter den kun "game"-filer og lader "Saved Game"-filerne ligge. Jeg har kun den lille harddisk med plads til 1 spil ad gangen, og jeg har haft mindst 20 titler installeret og slettet igen efterhånden... de har alle en Saved Game-fil til at ligge, hvis jeg skulle få lyst til at spille dem igen.
ElgenElgenSkrevet 23/09-09 11:34 
Har lige bestilt denne chip http://www.chipdk.dk/catalog/product_info.php?cPath=cPath=70&products_id=106 fra ChipDK.
Da jeg også bestilte diagram, er jeg lige blevet ringet op derfra, fordi de skal bruge modelnummeret på min PS2.
Da den flinke dame hørte at det var een af de gamle modeller (med skuffe til disken) sagde hun, at de ikke anbefaler at man chip-modder de gamle modeller, da de har erfaring med at de ofte dør kort tid efter...

Er der andre der har hørt om dette eller har personlige erfaringer omkring det, eller er det mon bare fordi hun vil forsøge at binde mig een af deres premoddede slimlines på ærmet?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 23/09-09 11:42 
Var problemet med chippede PS2'ere ikke mest det at folk, der brugte chippen til at køre piratspil fik ødelagt laseren, fordi den ikke er lavet til at læse cd-r formatet?

Måske er det et andet problem hun omtaler, da det vist ikke er den samme slags chip, men at maskinen "dør" er en ret upræcis fejlmelding. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 23/09-09 12:06 
Synes jeg også...hun brugte vist helt præcis vendingen 'brænder af'.

Men jeg skal altså bare kunne spille det ESPGaluda der er på vej til mig fra Japan };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/09-09 17:53 
Hmm, hvor billigt kan en ps2 fås efterhånden? Hvis den brænder af, skal du jo have en ny ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
WonderboyWonderboySkrevet 24/09-09 00:00, rettet 24/09-09 00:17 
Hvad hedder ølbrikker på engelsk?. eller hvad hedder sådan nogle bordskåner til at lægge under et glas eller kop, så det ikke laver render på bordet?. ville se om man kunne finde nogle måske med Space Invaders eller Pac-Man?.
I love monster land
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig