X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
KTCKTCSkrevet 10/08-09 09:10 
Jeg bruger VLC Media Player til stort set alt musik og film. En af de gode ting ved den, er at den har codecs indbygget og derfor æder det meste.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/08-09 12:59 
Behøver vist ik nævne iTunes. Ellers kan du prøve foobar2000
http://www.foobar2000.org/
el. Quintessential Media Player
http://www.quinnware.com/

Og hvis du har tid, kan du gennemgå listen på wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_media_players#Audio_players
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-09 13:03, rettet 10/08-09 13:15 
Amarok til Linux er uden tvivl den bedste musikafspiller jeg endnu har prøvet. Det er dog ikke sikkert den er for dig for jeg hader f.eks. winamp og den minder ikke ret meget om den :)

Det ser ud til at der findes en windows version også men det lader ikke til at den er super stabil, men prøv den da alligevel :)

EDIT: Amarok 1.4 er den bedste musikafspiller jeg har prøvet. 2.0 er noget bras. Jeg ved ikke hvad windows versionen bygger på men jeg vil umildbart gætte på 1.4.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/08-09 13:21 
Holy... der er mange! Tusind tak... jeg browser lidt rundt. Vil umiddelbart bare gerne have en simpel afspiller med lidt library-funktion.
SumezSumezSkrevet 10/08-09 13:47 
Hvis jeg var dig, ville jeg bare prøve at finde ud af hvad der er galt med din winamp. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/08-09 14:44 
Det er meget sværere at fejlfinde end det er at skifte til et nyt program! Jeg gider simpelthen ikke rode med alle de skide fejlkoder og søge på fora osv. bare for at finde ud af, at jeg ikke kan få det til at køre mere. :-)

foobar2000 er nu på prøve og det virker fint.
RuneSPRuneSPSkrevet 10/08-09 15:04 
Ellers kan jeg umiddelbart anbefale Songbird som er udviklet af Mozilla. Det er et simpelt program der også kan bruges til netradio, det er dog stadig i beta udgave.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/08-09 16:21 
Er der et sted man kan se om Puyo Puyo 7 udkommer i US eller EU til DS? Syntes jeg har kigget alle steder nu :=/
Hoid to colony C05 where the computer is...
jaesjaesSkrevet 10/08-09 19:28 
RuneSP>
Ellers kan jeg umiddelbart anbefale Songbird som er udviklet af Mozilla. Det er et simpelt program der også kan bruges til netradio, det er dog stadig i beta udgave.

Fik lige lyst til at tjekke Songbird, og det ser ikke ud til, at det er i beta mere. Men hold da op, det sluger mange RAM. Åbner jeg en MP3-fil med programmet, ligger den på over 122 Mb :o

I øvrigt synes jeg, Windows Media Player 11 er et ganske fint program. Jeg bruger det stort set altid til musik. Jeg har prøvet de fleste af de mest populære alternativer, men vender altid tilbage. Fordelene opvejer ulemperne. Til video halter det dog lidt.
RuneSPRuneSPSkrevet 10/08-09 19:38, rettet 10/08-09 19:41 
Okay, jeg synes ellers at det opererede ret hurtigt da jeg brugte det, så troede egentlig ikke det slugte det store.

Men nu jeg kommer i tanke om det droppede jeg egentlig også at bruge det fordi den stoppede med at spille musik efter 3-5 sange. Det er dog ikke alle der har det problem, men har i hvert fald læst om flere der også har det.

Det bruger ca. 90 mb hukommelse ved mig, til sammenligning bruger winamp (nyeste version) ca. 55 mb.
Alf81Alf81Skrevet 15/08-09 23:24, rettet 15/08-09 23:29 
Efter den nye opdatering til Xbox 360 er kommet, kan jeg nu se et tal ud fra ens tag på gamercardet. Hvad står det tal for?

EDIT:

Kan det passe, at det har noget at gøre med det antal år man har været medlem af Live?
Ting om dét og pis.
ElgenElgenSkrevet 15/08-09 23:30 
@Alf81: Jeps!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Alf81Alf81Skrevet 15/08-09 23:32 
Okay, var ellers lige så stolt af at have et ettal til at stå :)
Ting om dét og pis.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/08-09 09:18 
"You're number 1!" :-)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/08-09 11:32, rettet 16/08-09 11:33 
Findes der ikke samling af de gamle Rainbow Six spil man kan købe et sted. Mit Rainbow Six Gold Pack Edition kan ikke køre på mit Windows Pro :=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 17/08-09 00:50 
Jeg vil høre om det bare er mig der er tosset eller om der er andre der har bemærket 'den engelske lugt'?

Hver gang jeg får noget tilsendt fra privatpersoner fra UK (ebay-stuff), har det en ganske særlig lugt. Lidt sødlig og måske lettere parfumeret.
Det er jo ikke mærkeligt at noget der har stået i et hjem kommer til at lugte ligesom hjemmet, men det mærkelige er, at alt der kommer fra UK lugter på SAMME måde.

Er der andre der har bemærket denne 'engelske lugt'?
Er der nogen der ved hvad denne lugt kommer af?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/08-09 17:08 
Hvorfor blev G.I. Joe kaldt for Action Force herhjemme dér i 80'erne?

Svar på dumme spørgsmål-tråden
WehnerWehnerSkrevet 20/08-09 18:12 
Gætter på at det er fordi der ikke er så mange europæere for udtrykket "G.I." giver mening.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/08-09 16:39, rettet 21/08-09 16:40 
Ang. bankrøverne, der skød en politihund:

Er der nogen, der ved om politihunde er lige så beskyttedei Danmark, som jeg har hørt de er i USA?

Dér "tæller" en politihund så vidt jeg ved på højde med en tjenestemand/politimand, så hvis man f.eks. dræber en politihund vil straffen udmåles efter at man har slået en politimand ihjel (og dermed være ekstremt meget hårdere end "dyredrab" eller hvad det ellers måtte hedde).
HeroldHeroldSkrevet 21/08-09 16:45 
Wehner>
Gætter på at det er fordi der ikke er så mange europæere for udtrykket "G.I." giver mening.

Det er vist rigtigt nok - action force var den internationale equivalent til G.I. Joe.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 21/08-09 18:01 
@KroeboCop Doh. Jeg fandt ud af jeg havde den nye version af den, den havde jeg købt i Merln for et ½ års tid siden. Den gamle ryger sq ned i genbrugen så. :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-09 21:18, rettet 21/08-09 21:21 
Er der nogen der kan forklare mig hvordan man gemmer highscores i ESPgaluda? Efter et spil kommer der en save menu frem hvor man kan vælge mellem "en højre og en venstre menu" (Japansk...). Vælger jeg den til venstre laver den et eller andet med memorykortet og bagefter skal jeg vælge mellem to menuer igen. Vælger jeg den til vestre igen laver den igen noget med memorykortet og jeg kan derefter trykke cirkel for at gå tilbage til hovedmenuen.

Men der er kun to af mine scores på listen og jeg har spillet langt mere og bedre end dem der er. Controls, TATE og 240p indstillinger er gemt og de loades hver gang spillet startes.

Autosave er on men virker tilsyneladende ikke...
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 21/08-09 21:38 
@KK: OT, er det lækkert. Er selv sååå tæt at hive det hjem fra P-A
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-09 21:57 
Jo det er bestemt pengene værd. Overvej at hive DoDonpachi Dai-oh-jou med i samme fart.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 21/08-09 22:16 
Ach, det kræver snart et træf! Alle de shootere...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/08-09 13:07 
Jaaaa!!! :-D
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RuneSPRuneSPSkrevet 23/08-09 12:46, rettet 23/08-09 12:49 
fungerer det at opvarme en cheeseburger (mcd) i en mikrobølgeovn :)?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/08-09 22:29 
ja, det bliver den varm(ere) af!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 23/08-09 23:03 
Rune tænker måske på kvaliteten og konsistensen. Jeg prøvede engang at lave en slags oste-sandwich med alm. supermarkedsboller fra pose (altså uden sprød skorpe). Det fik bollerne til at blive lidt klamme og svampede i det.

Jeg kan forestille mig, at noget af det samme vil ske, hvis man genopvarmer en cheeseburger. Dog vil det måske have lidt at sige, at bollen allerede har været opvarmet.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/08-09 09:49 
Hvad er forskellen på hvis fek.s der er en svensker der skal overføre penge til mig og han gør det i SEK frem for DKR. Koster det bare ekstra hvis han overføre dem som SEK?
Hoid to colony C05 where the computer is...
JmogJmogSkrevet 26/08-09 00:04, rettet 26/08-09 00:06 
Altså, SEK er mindre værd end danske. Så hvis han fra sin bank overfører 1000 SEK til din konto, så modtager du 737 DKR.

Han skal muligvis også betale et gebyr derudover for at lave en international overførsel, men det har ingen indflydelse på de 1000 SEK/737 DKR.

Omvendt hvis du overfører 1000 DKR til hans konto, så modtager han 1356 SEK.
ElgenElgenSkrevet 26/08-09 08:02 
Med mindre det det er et ret stort beløb, kan det bedst betale sig med fx. PayPal. Bankerne tager fuldstændig ublu høje gebyrer for udenlandske overførsler (100+kr).
Min (DanskeBank) gør i hvert fald.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 26/08-09 08:21 
Man kan vel heller ikke vælge hvilken valuta man overfører i, kan man? Jeg vil gå ud fra at konverteringen til DKR sker ved overførslen, så det er ikke et spørgsmål om at han skal overføre i DKR eller SKR, men snarere at han overfører det korrekte beløb i SKR?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 26/08-09 08:57 
Som sagt så bankerne næsten slemmere end Skat (fortoldningsgebyr) med hensyn til gebyrer.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/08-09 09:42, rettet 26/08-09 09:42 
Ja, bankerne er dyre, glemte lige at skrive det var igennem Paypal skulle ovreføre penge. Der kan man vælge om det skal være DKR eller SEK. (Ved godt der er forskel på når han fek.s overføre 1000 SEK eller 1000 DKR, men tak alligevel :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 26/08-09 09:55, rettet 26/08-09 09:56 
jaes>
Rune tænker måske på kvaliteten og konsistensen. Jeg prøvede engang at lave en slags oste-sandwich med alm. supermarkedsboller fra pose (altså uden sprød skorpe). Det fik bollerne til at blive lidt klamme og svampede i det.

Jamen det er McDonald's burgere i forvejen?
Altså, sådan helt seriøst. Jeg kan ikke forestille mig at en microbølgeovn, udsætter burgeren for noget, den ikke allerede gennemgår hos McDonald's før man køber den.

edit: Kom lige i tanker om at jeg opvarmede en McD-burger for et par uger siden, da de kom med gratis frokost til alle på mit arbejde, mens jeg sad i et to timer langt møde. Og det fungerede helt fint, den var akkurat ligeså klam efter opvarmningen. Men husk kun at give den meget kort tid. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/08-09 14:57, rettet 27/08-09 06:45 
Sumez>
Altså, sådan helt seriøst. Jeg kan ikke forestille mig at en microbølgeovn, udsætter burgeren for noget, den ikke allerede gennemgår hos McDonald's før man køber den.

Det er så ikke helt rigtigt, der er forskel på hvad de forskellige tilberedningsmetoder gør ved madvarernes konsistens og/eller smag :) Også ved (gen)opvarming.

EDIT: Din erfaring viser så, at der åbentbart ikke sker alverden med en McD-burger i en microovn, men i princippet kunne det godt være sket, jvf. ovenstående. Kommer nok også an på den styrke man opvarmer med.

EDIT 2: Småjusteringer :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/08-09 04:33, rettet 27/08-09 04:35 
Er der nogen herinde der har forstand på http://en.wikipedia.org/wiki/LightScribe]LightScribe[/LINK]" target="">LightScribe?

I forbindelse med tråden "Fan-oversættelser" sad jeg og kiggede den FTP server igennem hvor SFIII-patchen hentes fra. Her fandt jeg dette billede der er en brændt cd hvor der på den anden side er brændt en label.

Smart er det og jeg har faktisk sådan en brænder i min stationære PC men har aldrig brugt den på den måde.
Jeg kunne godt tænke mig at de patchede cd'er kommer til at ligne de originale så meget som muligt så det skal naturligvis prøves. Jeg har indtil videre scannet de originale skiver ind og fjernet det gennemsigtige i Gimp da scanneren ikke forstår de områder ordentligt.

http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/S2_1_T_1.png?t=1251338974

Jeg vil helst have klare skiver i stedet for det guldhelvede der ses på Wiki og det tidligere billede, men jeg synes ikke jeg har kunne finde nogen steder hvor farven står oplyst. Jeg vil gerne have hjælp til at finde nogle billige og gode skiver, tak.

Siden labels kun brændes i grayscale ville jeg også gerne vide om man vinder/taber noget ved at fjerne farverne selv frem for at brænder programmet gør det?

http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/Screenshot-8.jpg?t=1251340132

Jeg vil nødigt spilde for mange skiver på at prøve mig frem :)

På forhånd tak.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 27/08-09 07:19 
Som så meget andet, er det altid en god ting at levere kildematerialet i en tilstand, som passer destinationen bedst. Hvis du selv laver det i gråskala, kan du bedre justere kontrast og sådan noget, hvis det ikke ser så godt ud i gråskala.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/08-09 22:39, rettet 27/08-09 22:45 
Jeg sad lige og så Grandma's Boy på TV3plus...
og der sad han og spillede et xbox original spil kaldet: "Demonik"
Det så da meget fedt ud.. hvorfor har vi ikke hørt om dette spil?
Det ligner lidt af retningen af en Præ "Prototype"

http://www.youtube.com/watch?v=RbZy989nokA


//Tilføjelse...
Et par søgninger på bing og google kom jeg frem til denne nyhed:
http://www.joystiq.com/2006/12/14/demonik-from-grandmas-boy-the-worst-marketing-ever/
;)

// Endnu en tilføjelse..
Nøj der er meget xbox product replacement i den film hehe.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
HeroldHeroldSkrevet 28/08-09 00:11 
Det blev droppet for tre år siden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 28/08-09 12:40 
Men filmen var sgu meget sjov imo :D
KroeboCopKroeboCopSkrevet 31/08-09 11:09 
Hvor kan man finde den nye danskhedsprøve?
Hoid to colony C05 where the computer is...
John DoeJohn DoeSkrevet 31/08-09 13:39 


Her
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
KroeboCopKroeboCopSkrevet 31/08-09 13:57 
Tak, men hvis nogle ved hvor den ligger så man kan printe den ud, ville det være bedre. Det er en fra min skole der skal bruge den til en fest, hvor alle skal have testen :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/08-09 14:20 
Holy shit! 29/40! Farvel, Danmark, det var sgu et kedeligt bekendtskab... :-(
SumezSumezSkrevet 31/08-09 14:28 
Også 29/40 her
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 31/08-09 14:31 
33/40
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 31/08-09 14:36 
31/40 - egentlig overraskende :S
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 31/08-09 14:50 
Nu gad jeg ikke lige bruge 45 minutter til at tænke over det, så der gik under 5.... resultatet var 21/40, men er rimmelig sikker på at selvom jeg havde givet mig tiden til at tænke spørgsmålende igennem var jeg ikke kommet over 30.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig