X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 21/07-09 10:58 
Ja
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 21/07-09 11:01 
Wehner>
Din profil kan godt se ud til at kunne ligge to steder...

Nej det mener jeg ikke. Man kan ikke vælge "Copy" til MU, kun "Move".
Som jeg har oplevet det, kan den kun ligge ét sted.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
WehnerWehnerSkrevet 21/07-09 12:23 
Move den til din MU, recover den på din Xbox. Nu ser det ud til, at den ligger to steder. Men det gør den, som jeg skriver, reelt set ikke.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 21/07-09 12:46 
Men det er jo også 2 forskellige ting. Recover vil altid gøre eksisterende konto, hvorend den måtte ligge, ugyldig.
Den besked får man jo når man laver recover.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
WehnerWehnerSkrevet 21/07-09 13:14 
Wehner>
Din profil kan godt se ud til at kunne ligge to steder, men den ligger kun ét sted, hvorfra den rent faktisk kan bruges

Hvilket jeg netop skrev...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 21/07-09 14:22 
Jojo, det er jo ik fordi vi er uenige. :-)
Jeg synes bare dit indlæg kunne misforstås.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
ElgenElgenSkrevet 21/07-09 16:49 
Kan det passe at der endnu ikke er nogen producenter der har lavet en maskine der:
- Er harddiskoptager
- Har en digital tuner der kan modtage og dekode DE NYE digitale antennesignaler (MP4)
- Kan brænde optaget materiale på DVD'er
- Kan afspille DVD'er såvel som BluRay
(Det med BlueRay er det mindst vigtige)

For sådan een ville jeg gerne eje.

Tillægsspørgsmål:
Kan det evt. lade sig gøre at lave sådan en maskine baseret på en PC men lavt strøm forbrug og findes der i givet fald noget software til styring der kan boote meget hurtigt?
-man gidder jo ikke at vente 3-4min fra man tænder til man kan se noget film
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 22/07-09 02:10 
Det er måske bare mig, der har misset noget - men min Xbox vil lige pludselig ikke æde mine USB-sticks. Når jeg vil afspille film fra en USB-stick, kan jeg slet ikke se den nogen steder under den rette fane. Muligheden for at vælge et portable device bliver aldrig aktiveret. :(

Jeg har prøvet alle tre indgange, og de burde stadig virke fint nok. Der kommer lys i sticken, når jeg sætter den i. Jeg kan sagtens oplade controllers via portene - jeg har endnu ikke prøvet at sætte en trådet controller i, men jeg prøver i morgen.

Nogen der ved hvad der kan være galt?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HankyHankySkrevet 22/07-09 07:56 
Er det ikke kun musik og billeder, man kan læse fra en USB-stick?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 22/07-09 09:41 
Man kan også se film fra dem :-)
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/07-09 10:15 
Du har ikke omformateret den usb stick?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HeroldHeroldSkrevet 22/07-09 10:57 
Mjoh, det slog mig lige at det kan være fordi den kører NTFS?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 22/07-09 10:58 
Netop ;-)

Xboxen kan kun læse FAT. Det er lidt tåbeligt når NTFS jo netop er et Win format. Men den understøtter også HFS drev (Mac), det gør det endnu mere bizart.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 22/07-09 11:01 
Det er sikkert kun pga. iPods at den understøtter HFS. Men stadig underligt at den ikke understøtter NTFS.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 22/07-09 11:15 
Ja, egentlig. Jeg konverterede til NTFS fordi jeg skulle bruge overføre en 3Gb fil for nogle uger siden. Jeg burde nok have undersøgt med andre sticks, og lagt to og to sammen :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/07-09 17:42 
Hvis man har en USBnøgle og man skal tage den ud, er det så virkeligt nødvendigt at trykke eject først?
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 26/07-09 19:04 
Det er nok ikke helt dumt at gøre det. Jeg mener at funktionen er der så man ikke hiver den ud, mens der bliver skrevet på den = ødelagt data.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/07-09 19:35 
Ok :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/07-09 19:44, rettet 26/07-09 19:44 
Jeg bruger det aldrig, men holder tilgengæld øje med om der bliver skrevet til drevet eller ej (om lampen på usb-nøglen "blinker", hvis denne har en sådan). Tager man den ud, mens dette forgår, vil data'en blive ødelagt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KTCKTCSkrevet 26/07-09 20:35 
Nogle gange kan Windows vente lidt med at skrive data, hvor det så ligger i hukommelsen og bliver skrevet senere, og ved at bruge sikker fjernelse af hardware, tvinger man systemet til at afslutte disse skrivninger.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/07-09 20:55 
Ok, holder mig til den sikre vej :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
QQSkrevet 28/07-09 21:46 
Kan man spille US GTA4 på en PAL PS3 i SD?

Jeg har en ven der er igang med at købe GTAIV fra USA på eBay, men han har ikke et HDTV, hvilket så vidt jeg ved kan give problemer.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 29/07-09 16:56 
Hmm, kommer an på hvad hans SD fjernsyn kan. Hvis det er i stand til at vise NTSC, så burde der ingen problemer være.
solid snakesolid snakeSkrevet 30/07-09 12:59 
Lige for tiden er jeg i praktik i Ghana, men gad vide om de har sort humor hernede?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/07-09 14:44 
Næ, de er sikkert stokkonservative og kedelige, fordi de har travlt med at holde styr på alt det sorte arbejde. Du kan jo tilføre dem lidt dansk kultur og spille Det Brune Punktum for dem :-)
solid snakesolid snakeSkrevet 30/07-09 15:37 
Det lyder som en god ide, men jeg tro ikke de kender dem.. :-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Krans.KKrans.KSkrevet 30/07-09 16:12 
Er der ikke en hurtig måde at fjerne dubletter fra sit mediebibliotek i winamp på? Jeg ved, der er i iTunes, men jeg kan ikke lige se noget tilsvarende her.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
SumezSumezSkrevet 30/07-09 16:15, rettet 30/07-09 16:15 
Hurtigt svar: Ja
Kan ikke huske -præcis- hvor indstillingen ligger
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 04/08-09 12:45 
Lader et play'n'charge sæt til X360 også selvom det lyser grønt. Ved godt at det betyder at controlleren selv mener at den har fået nok, men lader den stadig på batteriet efter farveskiftet?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/08-09 12:56, rettet 04/08-09 12:56 
Det vil jeg ikke mene den gør. Men det var jo også det problem min bror havde.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
ElgenElgenSkrevet 04/08-09 12:58 
Fandt I ud af hvad problemet var? Batteripakken død?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
XiwanaXiwanaSkrevet 07/08-09 12:22, rettet 07/08-09 12:23 
Hvordan kan det være, at nogle af de danske butikker, der forhandler PS3- og 360-spil har mange flere PS3-spil til salg end 360-spil? Jeg tænker især på Fona, Expert og Bilka/Føtex.

Det varierer selvfølgelig meget fra butik til butik, men det er langt fra alle butikker, jeg har besøgt, der har en 50/50-inddeling. Man kunne let få den tanke, at det skyldes, at PS3'eren sælger meget bedre end 360'eren, men er det virkelig også tilfældet?
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 07/08-09 13:03, rettet 07/08-09 13:03 
Det tvivler jeg stærkt på. Jeg har ikke selv bemærket det, men synes også det lyder underligt.

Måske bliver der bare købt så mange X360-spil, at de ikke har så mange tilbage? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 07/08-09 13:06 
Det er vel også afhængigt af hvor meget de sælger og hvor meget 'støtte' de får af de individuelle distributører? Uden at kende noget til det, kunne jeg godt forestille mig at Nordisk Film/Microsoft gerne ville have noget at skulle have sagt mht. placering og størrelse?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 07/08-09 13:15 
Jeg har oplevet det samme i flere butikker, og det er konsekvent for hver gang jeg har været der. I et par af dem er der endda kun 5-10 DS-spil gemt væk i et hjørne, mens der er 50-100 PS3-spil fremme. Og det er altså familievenlige mainstream-butikker. Svært at tro på, at det er en opdeling baseret på hvor meget tingene sælger...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 07/08-09 13:37, rettet 07/08-09 13:37 
Ja, hvis man ser på GameStop, er PS3 og Xbox nogenlunde ligeligt fordelt, dog med overvægt af X360, mens DS tager utroligt meget plads, og PSP kun har en enkelt væg, hvor de både har de nye titler OG brugttitlerne, og vist endda også deler plads med de nye PS2-titler.

Og der kan man nok godt regne med at salgstallene er nogenlunde proportionelle med hyldepladsen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/08-09 13:39 
Jeg oplevede at 360 produkter helt forsvandt fra Bilka's hylder (i Vejle) i en periode men dukkede op senere. Ved ikke om det kun var i Vejle eller landsdækkende.
XiwanaXiwanaSkrevet 07/08-09 18:02 
Beano>
Jeg oplevede at 360 produkter helt forsvandt fra Bilka's hylder (i Vejle) i en periode men dukkede op senere. Ved ikke om det kun var i Vejle eller landsdækkende.

Det samme skete også i Bilka i Næstved. De har dog fået dem tilbage igen - eller dvs. de har vist nok kun 5-6 af toptitlerne (GTAIV, RE 5 osv).

Hvis man skulle tage de københavnske FONA'ers fordeling af 360-spil og PS3-spil og særligt kvantiteten af PS3-tilbudsspil som et benchmark, kunne man få den tanke, at 360'eren helt er ved at udgå fra markedet. Jeg tænker her især på FONA på Strøget og FONA'erne på Østerbro.
[inspirational quote here]
3of193of19Skrevet 07/08-09 19:50 
Danske kæder som expert og Fona har altid været Sony fanboys. De havde jo ikke engang Dreamcast tilbage dengang.
RJKRJKSkrevet 07/08-09 19:55 
Fona havde da Dreamcast. Min er købt i Fona til launch, og de havde den ret lang tid efter.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 07/08-09 20:20 
Hmm, så var det kun Expert der sprang over måske. Kunne i hvert fald huske de bare kiggede dumt på mig da jeg spurgte om DC spil tilbage i 2000 da jeg lige var flyttet til DK
JuggernautJuggernautSkrevet 07/08-09 20:59, rettet 07/08-09 21:00 
RJK>
Fona havde da Dreamcast. Min er købt i Fona til launch, og de havde den ret lang tid efter.

Det eneste sted jeg umiddelbart kunne finde én, var ikke i Fona, men derimod i den kælderbiks på Nørregade i København. Mener jeg gav den nette sum af 2200,-.
Jeg kan huske at der ikke var mange der kendte til den maskine dengang. Det var vist primært Sony (som altid) der var mainstream.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
3of193of19Skrevet 07/08-09 21:39 
Ahhhh Gameshop. Mange gode spil købte jeg der.
JAAJAASkrevet 08/08-09 18:41, rettet 08/08-09 18:41 
Købte min Dreamcast på launch-dagen i Fona i Frederiksbergcenteret.

Ja, Gameshop er godt nok savnet :(
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/08-09 15:50 
Kan I nævne diverse billed-programmer, som kan lave "albums" sorteret efter dato (billedets creation date tag).

Kan man f.eks. gøre det i ACDSEE og lign.?
jaesjaesSkrevet 09/08-09 16:56, rettet 09/08-09 21:16 
Irfanview kan. Dog er det ikke en rigtig album-funktion, men du kan få vist en mappe som thumbnails, og har derefter en række muligheder.

EDIT: Thumbnails, ikke thumpnails ;)
BeanoBeanoSkrevet 09/08-09 17:02 
Irfanview kan også lave et HTML album med billederne - mener man selv kan bestemme sortering også.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 09/08-09 19:02 
offtopic men stadig apropos det der er skrevet her på den sidste side.

Så har blockbuster trukket deres PSP titler fra hylderne hvis folk ikke skulle have bemærket det, både brugt og nyt.
Det samme gælder elgiganten, som nogle steder sælger restlager.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
dRxLdRxLSkrevet 09/08-09 19:33 
Hyakotake>
Kan I nævne diverse billed-programmer, som kan lave "albums" sorteret efter dato (billedets creation date tag).

Picasa fra google kan det du savner og findes til Windows, OS X og linux.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/08-09 08:36 
Tak for tip om Irfanview og Picasa :-D Så går vi over til et musikspørgsmål:

Når nu Winamp nægter at installere på min PC (jeg ville opgradere til nyeste fordi den kom med en fejlmeddelelse når jeg lukkede programmet, men nu er den gået helt i hårdknude), hvad er så et godt alternativt musikafspiller-program? Det skal ikke kunne noget specielt fancy, bare spille mp3'er, evt. gå lidt på netradio.
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig