X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/06-09 14:58 
Jeg ville godt have ringetonen fra tv-serien "24" kendt under navnet "CTU" (doot-doot- DEEdooot) til Nokia 5310 (midi-fil), men jeg kvier mig lidt ved at søge på nettet efter den. Jeg har på fornemmelsen at 97% af de sider, jeg finder er snyde-virus-reklamesider, som jeg absolut ikke gider rode mig ud i.

Hvilke hjemmesider kan anvendes uden frygt for at blive inficeret med alt muligt l...? Er der evt. nogen, der har nævnte tone liggende, som kan sende?
SumezSumezSkrevet 23/06-09 14:59 
Åh gud, den ringetone har jeg måttet høre på på arbejdet de sidste to år. D:
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 24/06-09 17:14 
Spillede Trent Reznor Zelda: OoT da han lavede Fragile? (Hør starten af Into the Void)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SumezSumezSkrevet 24/06-09 18:34 
Det er skægt, jeg har altid syntes den intro lød bekendt, men har aldrig tænkt over hvorfra.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/06-09 22:36 
Hvad er det for en type sørgelige mennesker, der falder for Nykredits reklamer?
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/06-09 22:40 
Jeg synes det er så vildt med ham skipperen der bare sidder passivt mens han søn er ved at få en bom i knolden. Og bagefter tørt udbryder "Nybegynder!" Hvad fanden er han for en far...?

Det er så vigtigt at der er flere der har det på samme måde med deres reklamer som jeg har :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 27/06-09 14:49 
På mit tv er der VGA , DVI og alm scar/composite, hvilke et giver det bedste resultalt til min ps3 ? hvis jeg altså kan få kablet til det.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KTCKTCSkrevet 27/06-09 15:08 
DVI og så en konverter fra HDMI.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 27/06-09 15:46 
KTC>
DVI og så en konverter fra HDMI.

øh, ved ikke om jeg er helt med ? :P jeg skal have et hdmi kabel til min ps3, og så skal der en DVI konverter på kablet ?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KTCKTCSkrevet 27/06-09 16:05 
Korrekt. Det giver dig det bedste billede.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 27/06-09 16:15 
Ja men kun hvis fjernsynet har HDCP (http://en.wikipedia.org/wiki/HDCP) på DVI indgangen. Det er vel næppe sandsynligt?

Uden HDCP understøttelse får han sort skærm med det setup der foreslåes.

Kig en ekstra gang på om fjernsynet ikke har component, man kan godt komme til at tage fejl af det og composite da stikkene er de samme. Til component er der bare 3 billedstik fremfor det ene der er til composite.
Hvis det er kan du få et billigt component ps2 kabel, der også virker på ps3, fra dealextreme der sender gratis.

PS2 component kabel
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 27/06-09 17:18, rettet 27/06-09 17:31 
Så vidt jeg har læst mig til, er der ikke HDCP beskyttelse i spil og XMB. Derfor vil det, som jeg ser det, kun blive et problem hvis han vil se BluRay og DVD på sin PS3.
En vigtig ting er dog, at skærmen skal være widescreen og ikke 4:3, for ellers kommer billedet til at se meget strukket ud.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 27/06-09 17:37 
Jeg tror at du har læst forkert. Jeg kunne i hvert fald ikke få billede fra en PS3 igennem HDMI->DVI på en skærm der ikke havde HDCP.

Og med "ikke få billede igennem" mener jeg 100% sort skærm fra det øjeblik PS3'en blev tændt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
XiwanaXiwanaSkrevet 27/06-09 17:50 
Jeg har fået anskaffet mig en brugt udgave af Pokemon Blue (GB), men der lader til at være noget galt med save-funktionen. Hver gang jeg gemmer spillet, slukker for GBA'en, hiver cartridget ud, sætter det i igen og tænder for maskinen, har spillet glemt, at jeg har gemt.

Jeg går ud fra, at der er et fladt batteri inde i cartridget. Kan man skifte batteriet ud? Og i så fald: Hvordan?

På forhånd mange tak!
[inspirational quote here]
KTCKTCSkrevet 27/06-09 18:18 
dRxL>
Jeg tror at du har læst forkert. Jeg kunne i hvert fald ikke få billede fra en PS3 igennem HDMI->DVI på en skærm der ikke havde HDCP.
Jeg har ikke læst forkert, men det kan selvfølgelig være at dem der har skrevet det, har været forkert på den :)
Hvor længe siden er det du prøvede, for der kan jo være kommet opdateringer siden.
Prøvede du med 1080p? Det har jeg nemlig læst nogle steder, at der godt kan være problemer med. Huskede du også "tricket" med at starte maskinen op til at resette videooutput?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
psychomantispsychomantisSkrevet 27/06-09 19:58 
Egentligt også interesseret i at få opklaret dette. Har et ikke-HDCP tv med DVI og VGA, som indtil videre har afholdt mig fra at tænke på PS3.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/07-09 17:53 
Hvad er brede, højde og dybte i det her: Tasken må ikke overstige 100 x 60 x 30 cm?

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/07-09 17:55, rettet 01/07-09 18:03 
Jeg mener at som standard er første mål længde, andet mål er bredde og sidste mål er højde.

EDIT: Og tænk logisk i dette tilfælde: Du vil jo ikke stoppe en lille hund i en taske, der er hverken 100 eller 60 cm høj... derfor må det lave mål være højden, og de to andre længde/bredde.
ElgenElgenSkrevet 01/07-09 18:18, rettet 01/07-09 18:19 
Om Pokemon Blue:
Xiwana>...Kan man skifte batteriet ud? Og i så fald: Hvordan?...

Her er en gut der har postet en ret minutiøs step-by-step-guide på et forum.

http://www.pdroms.de/phpbb/viewtopic.php?f=90&t=262

Hit nr. 2 i listen....
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/07-09 19:14 
Hyakotake>
Jeg mener at som standard er første mål længde, andet mål er bredde og sidste mål er højde.

EDIT: Og tænk logisk i dette tilfælde: Du vil jo ikke stoppe en lille hund i en taske, der er hverken 100 eller 60 cm høj... derfor må det lave mål være højden, og de to andre længde/bredde.

Klart :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
XiwanaXiwanaSkrevet 01/07-09 20:11 
Elgen>
Om Pokemon Blue:
Xiwana>...Kan man skifte batteriet ud? Og i så fald: Hvordan?...

Her er en gut der har postet en ret minutiøs step-by-step-guide på et forum.

http://www.pdroms.de/phpbb/viewtopic.php?f=90&t=262

Jeg takker mange gange. Havde glemt, at google er min ven!
[inspirational quote here]
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/07-09 18:27 
Kan man søge på SAMTLIGE ISBN-numre i hele verden i en central database? Og hvad er adressen?
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 04/07-09 09:52 
dRxl
-
Tak, jeg fik lige lånt et hdmi-DVI kable på arbejded, og der blev sort skærm som du skrev var en mulighed.
Undrede mig en del indtil jeg læste indlæggende igen.

vil lige kigge efter de component stik når jeg kommer hjem.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-09 09:07 
Er der noget at hente ved at bruge de strømkabler med jordstik som ofte følger ekstra med til TV og reciever? Jeg tænker rent kvalitetsmæssigt for lyd og billede?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/07-09 13:50 
Hyakotake>
Kan man søge på SAMTLIGE ISBN-numre i hele verden i en central database? Og hvad er adressen?

Jeg er ret sikker på at jeg fandt en side en gang, men kan ikke huske hvad den hed. Er det ikke noget Google kan hjælpe med? :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 08/07-09 00:43 
Jeg er i gang med at opdatere min spil liste, men havde et japansk spil som jeg ikke kan oversætte Gold Gashbell: Yuujou Tag Battle 2 nogen der kan hjælpe?

Spillet
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/07-09 23:16 
Hvad betyder det, når der er parantes rundt om tallene i ens vurdering her på P:R?
Hoid to colony C05 where the computer is...
CoreCoreSkrevet 11/07-09 23:52, rettet 11/07-09 23:52 
At admin-staben syntes at vurderingen er et load of bullshit ;p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 12/07-09 00:50 


Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/07-09 10:00 
Ah, ok :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
dRxLdRxLSkrevet 12/07-09 11:02 
@Fleshmangler

np, så vidt jeg husker findes der adaptere så man kan bruger HDCP signaler på en skærm der kun har DVI. De er nok ikke helt fine i kanten så der skal lidt google arbejde til for at finde den.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 13/07-09 21:10 
For omkring et år siden gik der en film i biografen der handlede om at en person blev holdt fanget af en bande kriminelle.
Samtidig bliver bliver personen via et webcam udstillet på en hjemmeside.
Jo flere der surfer forbi siden, jo mere gift bliver der injeceret personen (kan også godt være at det var strøm der blev skruet op for eller lign. men pointen var i hvert fald at jo flere websurfere jo hurtigere dør personen).

Spørgsmålet er nu: Hvad hed filmen (gerne med IMDB-link)?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 13/07-09 21:15, rettet 13/07-09 21:15 
Denne...

Untraceable?
ElgenElgenSkrevet 13/07-09 21:18, rettet 13/07-09 21:22 
Lige præcis...mon der er chance for at den allerede er kommet på DVD?...for så skal jeg i Blockbuster };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/07-09 21:24 


Durh! :-)
NaieraNaieraSkrevet 13/07-09 21:27, rettet 13/07-09 21:28 
Den er endda udkommet på Blu-ray.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 13/07-09 22:38 
Hyakotake>
Durh! :-)

Ja, okay. Men tråden hedder jo også '...dumme spørgsmål' ik'? };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/07-09 01:56 
Præcis... :-D
solid snakesolid snakeSkrevet 14/07-09 18:08 
solid snake>
Jeg er i gang med at opdatere min spil liste, men havde et japansk spil som jeg ikke kan oversætte Gold Gashbell: Yuujou Tag Battle 2 nogen der kan hjælpe?


Ingen hjælp?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JmogJmogSkrevet 14/07-09 18:49 
Yuujou betyder venskab, hvis det er det du mangler :-)
solid snakesolid snakeSkrevet 14/07-09 19:08 
Jeg skal skrive spillet ind under den engelske titel, og da jeg ikke kan japansk, bliver jeg nød til at spørger jer andre til råds.. ;O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/07-09 08:37 
Jamen, ER "Gold Gashbell: Yuujou Tag Battle 2" ikke den mest forengelsk-lede titel du kan lave? Hvis spillet aldrig er udgivet i vesten er det vel helt legalt at medtage diverse fremmede ord.

Tænk på "Naruto: Uzumaki Chronicles"... det er jo heller ikke oversat til "Spiral Chronicles" på engelsk eller "Spiralkrønikerne" på dansk, vel.
HeroldHeroldSkrevet 16/07-09 12:01 
Jeg skal have mit GamerTag med på en memory unit hjem til en ven. Kan det lade sig gøre at logge på Xbox Live, uden at kopiere profilen over på maskinen? Ellers skal jeg jo til at kopiere den tilbage igen. Jeg har forsøgt herhjemme, men jeg kan ikke vælge memory unit, når jeg står på sign in. Der er kun de profiler, der ligger på harddisken.

Anyone?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 16/07-09 12:18 
Din profil kan godt se ud til at kunne ligge to steder, men den ligger kun ét sted, hvorfra den rent faktisk kan bruges: Nemlig den nyeste placering. Dvs. at du flytter den til din MU, tager hen til din ven, vender hjem og så flytter den over på din HD igen.

Hvis man ofte flytter rundt mellem maskiner er det lettest bare at beholde profilen på MUen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 16/07-09 12:27, rettet 16/07-09 12:27 
Hmmm, jeg tror efterhånden at årsagen til at jeg ikke kunne se MU'en fra login-skærmen, er fordi den gik helt kold lige efter jeg havde kopieret profilen over. Den er godt nok fra Hong Kong, men skulle være en original unit.

Som det er nu, kan jeg slet ikke se den overhovedet - hverken i Settings>>Memory eller andre steder.

Tis også.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 16/07-09 12:31 
Ah, jeg er med. Ja, det lyder unægtelig som om, den er defekt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
solid snakesolid snakeSkrevet 16/07-09 15:11 
Hyakotake>
Jamen, ER "Gold Gashbell: Yuujou Tag Battle 2" ikke den mest forengelsk-lede titel du kan lave? Hvis spillet aldrig er udgivet i vesten er det vel helt legalt at medtage diverse fremmede ord.

Tænk på "Naruto: Uzumaki Chronicles"... det er jo heller ikke oversat til "Spiral Chronicles" på engelsk eller "Spiralkrønikerne" på dansk, vel.

Okay det var jeg ikke klar over, tak for hjælpen :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
XiwanaXiwanaSkrevet 16/07-09 22:04 
Er det bare mig, eller mangler Isaac ikke en form for 180-graders vending i Dead Space, ligesom man kan i RE4?

Jeg ved skam godt, at spillet bliver mere spændende, når det tager lang tid at vende sig rundt, men det ER altså ret så irriterende i længden.
[inspirational quote here]
ElgenElgenSkrevet 17/07-09 07:06 
Hmm, det er nu ikke noget generede mig i DeadSpace. Men på den anden side anede jeg heller ikke at der fandtes en 180 grades vending i RE4; et spil jeg også nød i fulde drag };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dchangdchangSkrevet 21/07-09 10:38 
I forlængelse af Herolds spørgsmål til profiler på Xbox 360, har jeg også ét.

Har fået 360 i soveværelset også, udover stuen. Er jeg så ude i at skulle erhverve en Memory Unit og flytte den når jeg gerne vil bruge min egen profil begge steder?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig