X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/04-09 18:12 
Jeg har ledt og ledt og ledt, og jeg har aldrig kunnet finde den. Det er vel stort set det samme som ikke at have en?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 06/04-09 18:15 
En af mine venner mener at have læst at man skal være online, før ens Achievementpoints registreres på ens Live-profil. Altså, at "offline"-spil ikke tæller, når man går online...

Det kan jeg ikke lige få til at hænge sammen, kan I?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 06/04-09 18:27 
Nej, det giver ingen mening.
Maskinen skal selvfølgelig logges på Live, før den kan uploade ens opdaterede achievements og gamerscore, og hvis man opnår en achievement mens man er offline, vil den ikke blive tagget med en dato. Det er det eneste, der bare kan minde om det du siger.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/04-09 20:54, rettet 06/04-09 20:55 
Hvis du får en achiev, mens du er offline, registreres datoen ikke, og din Live-profil får selvfølgelig først tilsendt de nye achievs, når du går online igen.

Idéen med ikke at registrere dato offline må vel være at man ikke kan fuske rundt med datoerne...

EDIT: Alt det KTC siger, bare med et andet ordvalg :-)
JmogJmogSkrevet 06/04-09 22:34 
Echelon VI>
Jeg har ledt og ledt og ledt, og jeg har aldrig kunnet finde den. Det er vel stort set det samme som ikke at have en?

Kan man ikke bare gå ind under order history, finde den pågældende ordre og bruge formularerne til spørgsmål vedrørende ordren?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/04-09 23:05 
Og pludselig føler jeg mig mega fjollet.

Jo, man kan da ganske rigtigt nå en besked formular, hvis man klikker på "details" ud for en vare. Jeg må ikke have været grundig nok :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/04-09 23:16, rettet 07/04-09 23:17 
Hvordan ligger knapperne i arcade versionen af Guilty Gear X?

Jeg går ud fra at det må være fire knapper på række. Kick og Punch må være ved siden af hinanden (pga. den der blokade ting) og Slash og High Slash må også være ved siden af hinanden pga. angrebet hvor man slynger modstanderen helvedes langt op i luften.

Nogen der kan hjælpe mig her?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/04-09 13:31 
Er der nogen der ved om Guitar Hero DLC er kompatibelt med de forskellige spil?

Guitar Hero World Tour udkom sidste år og til dét har jeg set at der er seperat DLC i forhold til Guitar Hero Legends of Rock men i mellemtiden er Guitar Hero Aerosmith kommet ud, Guitar Hero Metallica er kommet ud og nu har de lige annonceret Guitar Hero Greatest Hits.

http://www.youtube.com/watch?v=yOZbMKAZTEA


Jeg har ikke selv købt noget Guitar Hero siden det første til PS2 og er lidt i vildrede om hvilken version man burde købe hvis man skulle have en ny.
CoreCoreSkrevet 10/04-09 14:55, rettet 10/04-09 14:57 
Det er kun Metallica's Death Magnetic-album der er spilbart i både 3'eren og World Tour (vist nok også nogle få gratis numre). Om der er tromme- og vokalspor på ved jeg ikke.

Og du bør bare købe de instrumenter du vil bruge, og glemme spillet. Køb i stedet Rock Band, start med 2'eren, tilføj 1'eren senere.

Ellers skal du bare vente en måneds tid, og købe GH: Metallica, hvis du har det godt med dem.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Krans.KKrans.KSkrevet 10/04-09 22:26 
Core>
Det er kun Metallica's Death Magnetic-album der er spilbart i både 3'eren og World Tour (vist nok også nogle få gratis numre). Om der er tromme- og vokalspor på ved jeg ikke.

Der er tromme og vokalspor på Death Magnetic albummet, men de kan selvfølgelig kun spilles i World Tour.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
CoreCoreSkrevet 10/04-09 22:39 
Det'klart ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
solid snakesolid snakeSkrevet 18/04-09 20:40 
Det er tåbeligt men jeg har alligevel forsøgt.. :-D
Og jeg kan ikke få det til at lykkes..

Er der nogen det er lykkes for at kaste en bowling kugle over på en anden bane end din egen i Wii Sports og ramme nogen kegler?
Jeg ryger i randen hver gang.. :o( Jeg har prøvet mange forskellige måder..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 20/04-09 16:27 
Kan man aflevere en tom ølkasse i pantautomaten i Netto, eller skal den være fyldt med flasker af den rigtig type?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/04-09 16:48, rettet 20/04-09 16:48 
Jeg mener ikke de behøver være fyldte. Svjh. har de en pantværdi på 12,5kr (det havde de i hvert fald da jeg var ung) men det kan da godt være du er nødt til at hive fat i en medarbejder for at få de penge udbetalt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 23/04-09 20:38 
Det er vist fem år siden de skiftede alle deres automater ud med nogen der godt kunne scanne tomme kasser.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/04-09 09:57 
Er der ikke et sted man kan få alle afsnitne af Svampebob Firkant på DVD og det skal være på dansk. Syntes ikke jeg kan finde så meget, andet end nogle af afsnit?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/04-09 21:09 
Kan man købe de AV-stik der passer i en PS1/2, til at lodde på, løst nogensteder? Jeg skal bruge både Han og Hun stik.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/04-09 22:44 
Hvad vil der ske hvis man bliver overfyldt under en blodtransfusion? Hvad vil ikke længere virke og hvorfor?

Med overfyldt tænker jeg på en 2-3 liter for meget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 29/04-09 23:12, rettet 29/04-09 23:22 
Jeg blev nysgerrig, og det kan ret hurtigt Googles ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Transfusion_reaction
http://www.merck.com/mmpe/sec11/ch146/ch146e.html#sec11-ch146-ch146d-1100

EDIT: 2-3 liter er nok meget utænkeligt at få for meget. Så skal lægerne trods alt give ca. 50% ekstra.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/04-09 23:24 
I samme boldgade: Er der en officiel udmelding fra Jehovas Vidner om, hvordan de forholder sig til blodtransfusioner med syntetisk fremstillet blod? Det kommer jo ikke fra andre mennesker. Og hvad er deres argumentation for/imod?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-09 00:13 
jaes>
Jeg blev nysgerrig, og det kan ret hurtigt Googles ;)

Fedt tak skal du ha :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/05-09 16:47 
Jeg var til læge idag for at få svar på min blodprøve, fordi jeg blev testet for allergi. Han sagde man kunne få en hund som der var mindre chance for allergi af, eller noget i den dur. Han kunne bare ikke huske hvad det var for en, men det var en lille en. Er der nogle der ved noget om det?
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 05/05-09 16:55 
Jeg tror du kan google dig frem til det.

Nogle hunderacer har mindre allergener end andre, men jeg mener ikke du har mindre chance for at få allergi - enten har du allergi, eller også har du ikke. Du reagerer nok bare mindre på nogle racer end andre. Har du fået lavet en priktest?

I USA har de fremavlet 100% allergenfrie katte - de koster bare omkring 20.000 kroner med det hele.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/05-09 17:43, rettet 05/05-09 17:43 
Jeg fik bare taget en blodprøve, der viste at jeg ikke kunne tåle husstøvmider og græs, syntes bare ikke jeg plejer at have problemer med græs? han kunne ikke se at jeg var allergisk overfor katte. Men det er jeg fordi nogle gange kommer der noget på min ene hånd der ligner jeg brændt mig på en brændnelle og plus næse løber. Men jeg skal der ned igen på mandag, så kan jeg lige høre ham ad. Jeg tror godt jeg kan tåle hund, da jeg nogle gange besøger min bror i weekenden, der er ikke noget der. (sejt det med kattene :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
solid snakesolid snakeSkrevet 05/05-09 17:51 
Hvad betyder det når folk siger har du drukket af natpotten?

Altså jeg gætter på det betyder, var du stiv/gal da du sagde/gjorde et eller andet fuldstændigt tosset...
Eller tar jeg fejl?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/05-09 18:33 
Som jeg oversætter ordsproget er det i stil med "at gøre noget helt idiotisk/tåbeligt", såsom at tage en tår af sin natpotte, som stod under sengen i gamle dage.
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 07/05-09 17:05 
en Lassie hund og en god trimmer : )
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
HeroldHeroldSkrevet 07/05-09 17:18 
Fleshmangler>
en Lassie hund og en god trimmer : )

Allergenerne sidder faktisk i huden og skællene fra hunden, og ikke selve hårene, så no go. Selv skaldede katte og rotter kan udløse allergi :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/05-09 18:30 
En Lassie hund med tape om så?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/05-09 21:23, rettet 07/05-09 21:24 
Så vidt jeg kan forstå, kan allergien også sættes igang pga. partikler fra dyrets udåndingsluft. Så en hund i heldragt og med gasmaske, er vist den enste løsning :)
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 07/05-09 22:14 
Send hunden til Kina med returemballage, så kommer den tilbage uden hud og stadig levende.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/05-09 22:01 
http://www.av-cables.dk/lydkabler/optisk_digital_kabel/optisk_digital_adapter/optisk_adaptor_toslink_hun_til_miniplug_han_308_da.html

Kan man bruge denne til at trække digital lyd fra den kompinerede minijack port der er i den ny Mac Mini? Eller er det en anden adapter jeg skal kigge efter
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 09/05-09 22:14 
det ser korrekt ud :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/05-09 18:49 
Kan du hjælpe mig, jeg skal bruge et billede af en Manga baby, og helst klassisk med sut eller ble med sikkerhedsnål i. Har prøvet at Google det men uden held :=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/05-09 21:57 
Hvad er en drink, når den er "dirty"? Jeg har hørt det et par gange, men jeg er ikke sikker på hvad det dækker over. Ligesom "on the rocks" er væsken hældt over is... så er "dirty" også et eller andet.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/05-09 23:58 
KroeboCop>
Kan du hjælpe mig, jeg skal bruge et billede af en Manga baby, og helst klassisk med sut eller ble med sikkerhedsnål i. Har prøvet at Google det men uden held :=(

Er det ikke sort man kan ikke finde det ???
Hoid to colony C05 where the computer is...
GreaseballGreaseballSkrevet 16/05-09 00:20 
KroeboCop>
Kan du hjælpe mig, jeg skal bruge et billede af en Manga baby, og helst klassisk med sut eller ble med sikkerhedsnål i. Har prøvet at Google det men uden held :=(

Prøv at kigge på sider om f.eks. DeviantArt.. Men ikke noget med at stjæle.
HeroldHeroldSkrevet 16/05-09 00:58 
Hyakotake>
Hvad er en drink, når den er "dirty"? Jeg har hørt det et par gange, men jeg er ikke sikker på hvad det dækker over. Ligesom "on the rocks" er væsken hældt over is... så er "dirty" også et eller andet.

En dirty martini har lidt af olivenvandet med. Jeg kender ikke andre drinks der kan kaldes dirty (udover Orgasme og Sex on the Beach, høhø).
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/05-09 09:50, rettet 16/05-09 09:51 
Greaseball>

Nej, betaler da lige ved kassen så :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/05-09 21:28 
Hvad dælen! Hvor er omkvædet i den svenske melodi grand prix sang fra? Det er 98% kopi af et andet meget kendt omkvæd, men jeg kan ikke huske hvem der synger det eller hvad nummeret hedder. Og må de overhovedet hugge så meget? Det virker i hvert fald helt forkert, at høre en generisk popsang, og så slår den over i et kendt omkvæd.
GreaseballGreaseballSkrevet 17/05-09 03:24 
KroeboCop>
Greaseball>

Nej, betaler da lige ved kassen så :=P




Du ved hvad jeg mener :P
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/05-09 11:44 
Hvordan er det med copyright. Må man ikke male efter et billede fra nettet? Er det ikke kun ulovligt hvis jeg vidre sælger det, eller hvordan er det?
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 17/05-09 12:37 
Uden at være sikker, må du vist godt lade dig inspirere af andre, så så længe du ikke kopierer billedet, vil jeg mene at det er okay.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/05-09 12:42, rettet 17/05-09 13:00 
Feks. har jeg lavet det her til mig selv, er det ok?

Fra det her:
http://www.nerve.com/CS/blogs/61fps/2009/02/Oro.jpg

Oro
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 17/05-09 13:50, rettet 17/05-09 13:50 
Det må man selvfølgelig godt alt er tilladt. Det handler vel bare om moral. Jeg stjæler med arme og ben, men når det bliver kørt igennem mit eget filter kan det aldrig været lavet af andre end mig da jeg har min helt egen stil på godt og ondt ;-)

Jeg synes dit eget maleri af Oro er bedre end originalen :-)
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/05-09 14:00 
Manga tak :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 17/05-09 14:17 
neros>
Det må man selvfølgelig godt alt er tilladt. Det handler vel bare om moral. Jeg stjæler med arme og ben, men når det bliver kørt igennem mit eget filter kan det aldrig været lavet af andre end mig da jeg har min helt egen stil på godt og ondt ;-)

Jeg synes dit eget maleri af Oro er bedre end originalen :-)

Men hans maleri ER en direkte kopi. Der er ikke noget filter dér. Så længe han dog ikke sælger det, så er der dog ikke noget galt med det - det er vel nærmere en hyldest til originalen end noget andet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 17/05-09 14:48, rettet 17/05-09 14:48 
Jeg vil ikke sige det er en direkte kopi da KroeboCop har tilført de to figurer en baggrund som giver en stemning original billedet ikke har. Desuden så har han spejlvendt billedet, og jeg tror ikke der vil komme problemer med ophavstilladelser og den slags, men man skal dog passe lidt på med den slags. Jeg husker en speciel episode i Odense hvor en pige havde brugt noget fra det danske pop band Aqua logo til et maleri. Det kom der en del rører omkring mener faktisk hun blev sagsøgt, men kan ikke lige huske hvad der så skete?!
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 17/05-09 14:56 
http://www.infokiosk.dk/sw81177.asp
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/05-09 15:25, rettet 17/05-09 15:25 
Puh meget text. Men må læse det på et tidspunkt og se om jeg kan forstå det :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig