X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Svar på dumme spørgsmål-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/02-07 16:50, rettet 26/03-10 09:50 
Lad os se om der er behov for denne tråd, men jeg har tit et eller andet ånsvagt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. (først fornyligt fandt jeg ud af hvad IMO betød).

Og muligvis er der andre der kommer i samme situation: Det dumme spørgsmål som man ønsker et svar på. Brug tråden dértil.

EDIT: Benyt helst tråden til kortfattede "dumme" spørgsmål, som kræ... Se hele indlægget
The medium is the message.
9'977 emne(r).

Svar
nerosnerosSkrevet 09/02-09 18:06, rettet 09/02-09 18:06 
Er det dumt at stille sin Samsung syncmaster monitor oven på sin X360'er? Jeg mangler plads :-/

Jeg tænker på over ophedning osv.
Bashful Neophyte
solid snakesolid snakeSkrevet 10/02-09 23:22 
Er der en måde,så man kan finde en oversigt, over de tråde man har skrevet i?
Jeg leder efter en gammel tråd med byttebutikker i Vejle, men kan ikke finde den.. så jeg håber på hjælp.. ;O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/02-09 23:28 
Under din profil (playright punktet), står der "forumsvar", hvor du desuden kan klikke dig videre til en komplet oversigt, over alle de tråde du har deltaget i.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/02-09 23:48 
Lige her: http://www.playright.dk/forumsog.php?forfatterid=108&action=svar
:-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
solid snakesolid snakeSkrevet 10/02-09 23:52 
Takker det var god hjælp.. :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
delindedelindeSkrevet 11/02-09 22:18, rettet 11/02-09 22:33 
Endnu et dumt spørgsmål:

Det virker som om, søgefunktionen for forum ikke omfatter "handel" forummet...hvorfor det?

delinde
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/02-09 12:59 
Kan man få Winamp til automatisk at fjerne "døde links" fra playlisten?
SumezSumezSkrevet 12/02-09 14:01 
Kort svar: Ja.

Kan ikke huske hvor, men der er en indstilling til det, har selv gjort brug af det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/02-09 21:47 
Great, tak for svar (selvom det var kort). Jeg gad ikke til at rode efter det, hvis nogen havde sagt nej :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/02-09 01:22 
Det der spam der dukker op hele tiden på messenger er det muligt at gøre noget ved det? Og hvorfor gør MS ikke noget ved det?

Jeg kunne selvfølgelig bare slette alle der poster det fra listen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 15/02-09 11:13 
Hvis det er spam fra dine venner, så er det fordi deres computere er inficeret.

Hvis det er fra polske Svetlana, så kan du vælge kun at acceptere beskeder fra venner.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/02-09 15:36 
Sørme om der ikke var sådan en option på mit linux "pidgin" messenger :) Det hjælper da på noget af det, takker.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/02-09 00:40 
Hvad for noget spam? Jeg har aldrig set noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 17/02-09 10:32 
Hvad kan man bruge USB portene til på min PS2?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 17/02-09 10:44, rettet 17/02-09 10:44 
Buzz, Singstar, EyeToy, bl.a.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 17/02-09 10:45 
Også tastatur og mus i forskellige FPS'er mm.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 17/02-09 11:21 
Ja, tastatur har været meget brugbart for mig i Phantasy Star Universe :)
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 17/02-09 11:26 
Aha ok takker :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 17/02-09 11:42 
Nu er jeg så nysgerrig... hvilke spil understøtter tastatur+mus på hhv. PS2, X360 og PS3?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 17/02-09 11:54 
Jeg mener ikke der er nogen på 360, men man kan i hvert fald bruge det til UT3 på PS3.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 17/02-09 12:12, rettet 17/02-09 12:12 
Heller ikke FEAR spillene? Der savner jeg det nemlig lidt..

Evt. Bioshock :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 17/02-09 12:20 
Jeg ved ikke med de senere, men en masse af de første FPS'er på PS2 (UT, Q3, Rune etc.) understøtter det svjh.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Krans.KKrans.KSkrevet 17/02-09 12:25 
Sumez>
Hvad for noget spam? Jeg har aldrig set noget.

Ah og til kan man opleve, at venner fra ens kontaktliste begynder at sende spam beskeder til en når de er offline. Så kommer der f.eks. et link til et eller andet skægt fotoalbum, hvor man kan se billeder fra den seneste fest, og alt hvad du skal gøre for at se dem er bare lige at logge ind med dit messengerbrugernavn og password. Smart!
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
HeroldHeroldSkrevet 17/02-09 12:25, rettet 17/02-09 12:28 
SnabelaSumez: Jeg mener de har udeladt muligheden med vilje på 360.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 17/02-09 12:58 
Krans.K>
Ah og til kan man opleve, at venner fra ens kontaktliste begynder at sende spam beskeder til en når de er offline. Så kommer der f.eks. et link til et eller andet skægt fotoalbum, hvor man kan se billeder fra den seneste fest, og alt hvad du skal gøre for at se dem er bare lige at logge ind med dit messengerbrugernavn og password. Smart!

Nåja, men det er jo ikke spam, det er den bruger, der har været offer for noget phishing. Den eneste løsning mod den slags er jo klogere venner. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Krans.KKrans.KSkrevet 17/02-09 17:09 
Ja ja, phishing, schmisching, pointen var bare at forklare dig, hvad der blev hentydet til =P

Men klart at man straks skal sørge for at afbryde enhver form for kontakt, både medieret og irl, til en person der lader sig udsætte for dette.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-09 17:25 
Hmm... den værste på min liste er Naiera, gælder det så stadig? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Krans.KKrans.KSkrevet 17/02-09 18:02 
Konsolkongen>
Hmm... den værste på min liste er Naiera, gælder det så stadig? :)

Også i den grad! Nu har du endelig en undskyldning ;)
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-09 18:08 
Det er nu ikke helt sandt. Havde lidt håbet på et hurtigt surt opstød fra manden selv ;)
Har heldigvis aldrig modtaget den slags fra Naiera eller nogen af de andre P:R venner på messenger.

Men jeg troede faktisk det var nok bare at trykke på linket og så var man fanget? DAMN hvis man skal logge ind og al muligt så står det virkelig skidt til med nogle af mine venner... og min mor :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/03-09 20:25, rettet 06/03-09 21:00 
Hvor er det billigst at få slebet cd'er? Jeg har nogle Dreamcast spil der er møg ridset og bare ikke virker, gør det nogen forskel at det er GD-rom skiver der skal slibes?

Jeg mener at have hørt at prisen ligger omkring 50,- pr skive og det synes jeg er alt for meget da de spil det drejer sig om kan købes for omkring det samme.

Hvad koster den slags i GAME?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/03-09 21:19 
Har du mod på selv at prøve? Jeg har købt en tube WipeOut over nettet, og det virker sindssygt godt! Det tager bogstavelig talt to dråber (lidt tyktflydende) og ét sekund (et wipe/strøg), så var ridsen væk fra mit GoW2-spil. Samme resultat med mit Infinite Undiscovery.

Jeg har læst/hørt at Brasso også kan bruges (men jeg har ikke testet, og det kan vist godt misfarve CD'en lidt).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/03-09 23:07 
Det var da et udmærket råd. Men tror du det kan hjælpe på skiver der slet ikke virker, og er ridserne synlige bagefter?

Andre der kender til det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/03-09 23:57 
Så længe ridsen kun er i overfladen, så kan det hjælpe... hvis ridsen er så dyb at den går helt ned i datalaget er der selvfølgelig intet at gøre, men der er immervæk et par mikrometer derned til :-)

En superny og totalt ridse-fri CD kontra en repareret CD:
Efter at have fjernet ridsen fra GoW2 kom der nogle mikroskopiske ridser i den retning jeg havde aftørt - men jeg mener virkelig mikroskopiske! De påvirker ikke læsningen, og de svarer til at du f.eks. taber en førnævnt "spritny CD" på gulvet og kommer til at gnide den nogle centimeter over gulvtæppet før du får den samlet op. Det kan ses, men det har intet at sige for om CD'en kan læses.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-09 02:36 
Jeg er muligvis ved at finde ud af noget med Papand i GAME i Odense. De har sådan en sliber. Men skulle det nu vise sig at DC spil ikke kan slibes så vil jeg da prøve det du foreslår.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-09 22:08 
Hvordan fjerner man bedst klistermærker fra covers?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/03-09 22:17 
Vand og sæbe har altid fungeret godt for mig - relativt blidt i forhold til andre opløsningsmidler. Er du fingerfærdig kan du eventuelt forsøge dig med en hobbykniv.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/03-09 22:46 
Jeg kunne godt fortælle, hvordan jeg selv fjerner dem, men jeg tvivler på, det er den bedste måde at gøre det på :)
AV Intelligent Terminal
HyakotakeHyakotakeSkrevet 08/03-09 22:47 
Jeg bruger rensebenzin (selvfølgelig kun hvis coveret er plastic).

To muligheder:
- Pil klistermærket af så meget som muligt, og dup det klistrede område med rensebenzin. Derefter pille-pille-pille, og repeat as necessary.
- Dup klistermærket, så det bliver totalt gennemvædet. Pil og gå til punkt 1.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-09 22:48 
Jeg prøver vand og sæbe i morgen. Hobbykniv vil ikke virke da det også skal bruges på covers hvor klistermærket er fjernet, og al limen sidder tilbage.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-09 22:51, rettet 08/03-09 22:55 
Hyakotake>
Jeg bruger rensebenzin (selvfølgelig kun hvis coveret er plastic).

Er der ikke en risiko for at nogle kemikalier kan flække covert hvis det er af hård plast?
KTC's Xbox jewel-thing i midten af maskinen flækkede da han skulle have malingen af på bagsiden. Jeg kan ikke huske hvad han brugte af kemikalier (husholdningssprit?).

Killer Bean 2>
Jeg kunne godt fortælle, hvordan jeg selv fjerner dem, men jeg tvivler på, det er den bedste måde at gøre det på :)

Sprit og tændstik?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 08/03-09 22:55 
Korrekt, det var almindelig husholdningssprit. Men jeg tror nu ikke covers vil lide af samme problem.
Mit forslag er en varmepistol. Men vær forsigtig med at holde den for tæt på og varme for længe på samme sted.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-09 23:00 
Alm. covers som PS2, PS3 og nogle Saturn covers vil højst sansynligt ikke tage nogen skade af det. Men dem af hidsig plastik som DC i PAL kan vel flække ligeså godt som din jewel-thing?

En varmepistol er ikke noget jeg har liggende og er umildbart heller ikke noget jeg skal bruge til noget fremover :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 09/03-09 08:01 
Jeg leder efter et Windows XP tema, som der på et tidspunkt blev linket til på PR. Jeg mener det var Drxl.

Det var rimelig neutralt, men samtidig med gode forbedringer.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 09/03-09 10:29 
Hmm, prøv Medie center theme "royale". Det kræver ikke patchede filer eller noget :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
AmbyAmbySkrevet 09/03-09 11:32 
Det var netop den! Mange tak.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RJKRJKSkrevet 09/03-09 11:52 
Konsolkongen>
Hvordan fjerner man bedst klistermærker fra covers?

Jeg har fjernet i tusindvis af klistermærker fra spilæsker med husholdningssprit uden problemer. Selv på papæsker (GBA, SNES) kan det bruges, hvis man er forsigtig. Kun i enkelte tilfælde med genstridig lim har det ikke været nok.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/03-09 11:57 
Jeg bruger en radiator, ligger æsken med klistermærket ned af(uden spil i) det gør at klistert bliver dårligt og er der med lettere at fjerne, det gør jeg med alle mine papæsker.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/03-09 16:29 
RJK>
Jeg har fjernet i tusindvis af klistermærker fra spilæsker med husholdningssprit uden problemer.

Hvad bruger du af klude?

KroeboCop>
Jeg bruger en radiator, ligger æsken med klistermærket ned af(uden spil i) det gør at klistert bliver dårligt og er der med lettere at fjerne, det gør jeg med alle mine papæsker.

Mine radiatorer virker ikke alt for godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/03-09 16:45 
Så må du bruge ovn eller kogeplader ;===P
Hoid to colony C05 where the computer is...
RJKRJKSkrevet 09/03-09 16:50 
Konsolkongen>
Hvad bruger du af klude?

Normalt bare en almindelig altmulig-klud (eller hvad de hedder nu om dage). Men det er jo kun lige til at fjerne limresterne fra æskerne, så det gør vist ikke den store forskel hvad man bruger.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
9'977 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig